Autor Wątek: Stalker - tematy związane z serią.  (Przeczytany 39409 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Stalker - tematy związane z serią.
« Odpowiedź #15 dnia: Lipca 31, 2013, 16:35:00 »
Posucha w temacie, ale warto zainteresować się modem MISERY, ponieważ wyszła jego nowa część. Należy dodać, że przed kilkoma godzinami, więc są problemy ze ściągnięciem - jeżeli komuś tak mocno nie zależy, to warto poczekać do jutra, coby sobie nerwów nie poszarpać.
Strona z linkami do ściągnięcia:
http://www.miserymod.com/
Strona z opisem moda:
http://www.moddb.com/mods/stalker-misery

Odp: Stalker - tematy związane z serią.
« Odpowiedź #16 dnia: Kwietnia 03, 2014, 10:10:41 »
Ustalono termin wydania Lost Alphy. Premiera odbędzie się 26 kwietnia. Niestety, wczoraj nastąpił wyciek jednej z wersji moda, co, według twórców, zaprzepaściło szansę na wydanie go jako pełnoprawnej gry przy współpracy z GSC. Szczegóły tematy tutaj:

http://www.moddb.com/mods/lost-alpha/news/lost-alpha-update/page/2#comments

Chichotem losu jest fakt, że mod, który miał być najbardziej kompletną wersją Stalkera zostanie wydany niedokończony, będzie to po prostu najbardziej aktualny build, czyli dokładnie tak jak to miało miejsce w momencie premiery gry.

Odp: Stalker - tematy związane z serią.
« Odpowiedź #17 dnia: Kwietnia 27, 2014, 22:20:55 »
Oficjalne wydanie S.T.A.L.K.E.R. Lost Alpha można już pobrać z moddb lub torrenta - http://gameupdates.org/details.php?id=5770

Instalator ma 6.20 GB. Nie trzeba mieć podstawowej wersji gry (swoją drogą ciekawe jak to się ma do praw autorskich itp., ale skoro jest na moddb to wszystko jest chyba legalne).

Na razie pograłem chwilę. Graficznie wygląda nieziemsko - tak jak na screenach z moddb. Ale dla komputera nie ma litości.

Odp: Stalker - tematy związane z serią.
« Odpowiedź #18 dnia: Kwietnia 28, 2014, 11:39:22 »
Moja mała fotorelacja z pierwszego dnia w nowej, mocno zmienionej Zonie:

Stary znajomy spaślak Sid.

Kozaka temu, kto odgadnie nazwę lokacji. Ostatnia fota z Moddb. Gęstość drzew i krzorów oszałamiająca (także dla kompa). Wreszcie jest tak, jak powinno być.

Teraz tu wykonujemy pierwsze zadanie od Wilka. Po walce z bandytami stwierdzam, że, jak na razie, pod względem balansu jest dobrze. Gram na poziomie "Mistrz" i chłopaki padają na dwa, trzy strzały z Makarowa, a nie, jak w oryginale, po całym magazynku. To samo tyczy się także mnie. Uwaga na granaty! Już na tak wczesnym etapie przeciwnicy ich używają. Aha, podczas jednej z prób szturmu zostałem nimi zaspamowany, a następnie skutecznie oflankowany przez jednego z bandziorów. O ile to nie przypadek, mamy tu do czynienia z niezłą SI. Nie sprawdzałem, czy da się załatwić sprawę "z niemca".

Postać opisana statystykami. Mamy teraz paski głodu i odwodnienia. W plecaku obowiązkowy zestaw turysty: gitara+śpiwór. Jeszcze z nowości, bateria potrzebna do latarki, na pasek na samej górze musimy przeciągnąć porządany rodzaj ammo, inaczej nie postrzelamy.

Jakieś nowe cholerstwo i Pijawa, już w Kordonie, (ominąłem francę z daleka).

Działający tryb TPP...

... i full body awareness. Pała ze mnie, zapomniałem o włączeniu cienia rzucanego przez naszą postać, choć zaleca się wyłączenie jednego i drugiego - może powodować crashe.

Naznaczony, oraz Hind stale krążący nad wioską. Niezalecane angażowanie się z nim w walkę. :evil:


Ze spraw technicznych, gra jest niestety bardzo wymagająca, ale to było do przewidzenia. Ciężki X-Ray engine+niesamowita szata roślinna+ciągle działające w tle i ponoć mocno poprawione A-life robią swoje, choć posiadacze mocnych zestawów nie powinni mieć problemów. Mała porada. Przy pierwszym uruchomieniu, na maksymalnych ustawieniach, miałem pokaz slajdów.
Następnie powyłączałem: Firefoxa, explorera, Steama, Avasta, niestety wszytko na raz, więc nie wiem co zadziałało, ale przy ponownym uruchomieniu mogłem się już cieszyć maksymalną grafą. Wyłączyłem tylko cień trawy (zabiera ponad 10FPS-ów), i jak na razie, klatki nie spadają poniżej 35~40. Co jeszcze, na półtorej godziny gry miałem jedno CTD, ale inni raportują częstsze crashe. Jest już także spolszczenie (w wersji beta), ale powoduje problemy, choć są już na to jakieś obejścia, zresztą, w sprawach technicznych, proponuję zaglądać tu:

http://forum.stalker.pl/viewforum.php?f=125

Nie trzeba mieć podstawowej wersji gry (swoją drogą ciekawe jak to się ma do praw autorskich itp., ale skoro jest na moddb to wszystko jest chyba legalne)

Jak już wcześniej pisałem, mod miał wyjść jako pełnoprawny dodatek, niestety jakiś ruski debil (jeden z testerów), wypuścił jeden z wcześniejszy buildów do sieci, a jednym z warunków umowy pomiędzy Dezowave (twórcy) a GSC Game World (wydawca) była, że tak powiem, dyscyplina wydawnicza. Swoją drogą z GSC też pały, żeby tak załatwić chłopaków. Tak czy siak, dobrze, że chociaż nie zablokowali wydania moda, także wszystko jest jak najbardziej legalne. Jakby ktoś chciał, to na oficjalnej stronie Dezowave jest opcja "donate", także w ten czy w inny sposób chłopaki dostaną jekieś pieniążki, przynajmniej ode mnie.

Na koniec napiszę, że choć trudno to oceniać po tak krótkim kontakcie z grą to jestem dobrej myśli. Chociaż nie, to za mało powiedziane, tak naprawdę, to jestem nakręcony jak odpustowy bączek. Mam ciary na plecach na myśl o tym co nieznane, jak wtedy, gdy odpaliłem Stalka pierwszy raz, te prawie dziesięć lat temu. Nie namawiam wszystkich do ściągnięcia moda, bo problemy będą na pewno. Przyspieszona premiera, nie do końca stabilny build, (twórcy oczywiście zapewniają wsparcie), niedokończone spolszczenie mogą skutecznie zniechęcić, także poczekałbym, na jeden, dwa patche. Jednak dla wszystkich zagorzałych miłośników Stalkera, myślę, że już teraz jest to absolutny "must have".

Offline Leon

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Stalker - tematy związane z serią.
« Odpowiedź #19 dnia: Kwietnia 28, 2014, 19:56:13 »
Ciągnę, ciekawe czy mój PC podoła tej grze...
Marcin Widomski

Pealuuga lipp, Surnupealuuga lipp, Tundmuste tipp, Sinu tundmuste tipp, See on ju vabadus hüperboloid, Insener Garini hüperboloid...

Odp: Stalker - tematy związane z serią.
« Odpowiedź #20 dnia: Kwietnia 28, 2014, 20:03:05 »
W ustawieniach na max z DX10 daje kopa nieźle. Brakuje mi kilku klatek do pełnej płynności ale nawet ww. grass shadow szkoda mi wyłączyć bo całość wygląda cudnie. Ale co ważne - jest klimat i widać, że to produkcja zapaleńców, oferująca pełno smaczków. Pytanie czy niedociągnięcia i bugi nie zepsują po drodze dobrego wrażenia. To wyjdzie w praniu...

Moje obrazki >>>KLIK<<<

Offline Leon

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Stalker - tematy związane z serią.
« Odpowiedź #21 dnia: Kwietnia 28, 2014, 20:04:37 »
O w mordę! Jestem zakochany w tych grach i całym universum, które wykreowały. Grafiki z gry zachwycają. Dzisiaj chyba nie pośpię ;).
Marcin Widomski

Pealuuga lipp, Surnupealuuga lipp, Tundmuste tipp, Sinu tundmuste tipp, See on ju vabadus hüperboloid, Insener Garini hüperboloid...

Odp: Stalker - tematy związane z serią.
« Odpowiedź #22 dnia: Kwietnia 28, 2014, 22:25:01 »
Witam
 Też lubię Universum Stalkera . Ma klimat którego nie mają współczesne rąbanki typu Battlefield.Pograłem kilka godzin w Lost Alpha - i poczekam aż wydzie z wieku niemowlęcego. Oprócz okoliczności przyrody  - robiących duuuże wrażenie -reszta ma zbyt dużo bugów na ten moment. Ale po kilku patchach  może być całkiem całkiem.
Pozdrawiam
Alkohol zabija komórki nerwowe ...zostawiając spokojne.

Odp: Stalker - tematy związane z serią.
« Odpowiedź #23 dnia: Kwietnia 29, 2014, 10:08:42 »
Dzisiejszy pokaz sponsoruje firma "GodRays".





PS. A miałem wrócić po nagrodę do Sida, po wybiciu tych zombiaków, ale nieeee, po co? Przecież trzeba było sprawdzić, co jest za tymi drzwiami na końcu tunelu. No i wpierniczyłem się w podziemia, bez (pozornie), możliwości powrotu (a dwa ciała leżały i mówiły: nie idź tam), prawie bez pestek i z jeszcze większą ilością zombie, które są jakieś nieomal nieśmiertelne. Swoją drogą, jak już w Kordonie są takie kompleksy podziemne, to co będzie dalej? Osobiście liczę na jeden, dwa Laby nieobecne w podstawce i bardziej rozbudowane te, które już znamy. Liczę też, że przyda mi się dodatkowy zestaw bielizny osobistej na zmianę.

PS2. Wczoraj też pojawił mi się wypad do pulpitu, po misji "Uratuj Lisa", przez który nie mogłem kontynuować rozgrywki. Tak na marginesie, co jest z gośćmi z tej nowej frakcji "Grzech" (te twarze), i po jakiemu oni gadają? Poradziłem sobie robiąc save'a tuż przed crashem, następnie wczytując go i wychodząc z chatki drugim wyjściem, może komuś to pomoże.
Idę dalej i nie pękam, bo jak mawiają w Zonie...

Qbeesh

  • Gość
Odp: Stalker - tematy związane z serią.
« Odpowiedź #24 dnia: Kwietnia 29, 2014, 10:23:40 »
To sobie dobrali testerów... szkoda. Tyle pracy i praktycznie z ich punktu widzenia psu w dupę. Z drugiej strony to faktycznie durne i trochę chamskie zagranie ze strony GSC (albo cholernie sprytne, jak kto woli). No i co z tego, że jakiś poprzedni build wyciekł? Każda nowa wersja alfy KSP jest od razu na torrencie i mimo to ludzie kupują. STALKER to, tak samo jak KSP, specyficzny fandom.

No dobra, zaciągamy. Zawsze z bólem na grę Stalker patrzę, bo według mnie jest to strasznie klimatyczny, miodny, zmarnowany potencjał. Ledwie cień tego, czym gra mogła być. Żadnej nie przeszedłem do końca. Bo zawsze brakowało mi jakoś głębi mechaniki i rozgrywki, ni to StoryDriven FPS ni to RPG.

Odp: Stalker - tematy związane z serią.
« Odpowiedź #25 dnia: Kwietnia 29, 2014, 14:11:39 »
Bo zawsze brakowało mi jakoś głębi mechaniki i rozgrywki, ni to StoryDriven FPS ni to RPG.

Ty się ciesz, że porzucili pierwotną koncepcję. Jacyś kosmici, roboty, ręczne miniguny, azteckie ruiny...
Jak to ktoś napisał w komentarzach: "Serious Sam meets the original Unreal".

Panie i Panowie, przedstawiam wam: S.T.A.L.K.E.R. Build 1098 anno domini 2002.:002:

http://www.youtube.com/watch?v=Xgp82uSl-RM

Qbeesh

  • Gość
Odp: Stalker - tematy związane z serią.
« Odpowiedź #26 dnia: Kwietnia 30, 2014, 10:27:04 »
Pograłem nieco. No tak jak się spodziewałem, mocno połatany staruszek (do tego ze straszną zadyszką). Co się niestety czuje, lecz niesamowite, że tyle dało się jeszcze wycisnąć z tego. Doceniam i podziwiam. Ja jednak tego nie kupuję, efekt mało współmierny do ilości pary jaką tam wpuszczono, moim zdaniem. Dla HC.

Odp: Stalker - tematy związane z serią.
« Odpowiedź #27 dnia: Kwietnia 30, 2014, 14:12:16 »
W piątek pierwszy patch. Nic wielkiego, raczej coś w rodzaju hotfixa naprawiającego najbardziej uciążliwe bugi i crashe. Jak ktoś się wkurza na częste babole, to proponuję chwilę poczekać.

Qbeesh

  • Gość
Odp: Stalker - tematy związane z serią.
« Odpowiedź #28 dnia: Maja 10, 2014, 11:16:19 »
Tak jak pisałem Lost Alpha to nie dla mnie. Za to pobawiłem się głośnym i zachwalanym całościowym modem Misery w wersji 2.1 do Call of Pripyat. "Pobawiłem" to może za dużo powiedziane. Odpaliłem grę, zobaczyłem, że jako klasa szturmowik (3 klasy do wyboru) zaczynamy wyposażeni w Stg 44 i odinstalowałem moda. POtem dla czystego sumienia poczytałem wątek typu "immersion breakers" na jakims forum: http://www.moddb.com/mods/stalker-misery/forum/thread/immersion-breakers-20 i poczułem, że dobrze zrobiłem. To jest dla mnie własnie problem z modami typu overhaul. 98% rzeczy w  takim modzie jest super i potrzebne. Pozostałe 2% u mnie skutecznie zabija cały efekt i sprawia, że dla mnie mod jest bezużyteczny. W sumie tyo chyba tylko Trigger Maru w całej swojej growej karierze przełknąłem jakoś.

Odp: Stalker - tematy związane z serią.
« Odpowiedź #29 dnia: Maja 10, 2014, 12:41:13 »
Qbeesh, zacznij grać w misery w trybie "black road", to jest dopiero zabawa. Na wyposażeniu masz tylko nóż, latarkę i zaczynasz w środku nocy w chatce otoczonej przez hordę zombie. Swoją drogą co jest nie tak z Stg 44? Poważnie pytam bo nie jestem ekspertem od broni.