Kolejna ciekawostka - rosyjskie Su-25SM z kontyngentu w AwB w Chmiejmim wykonujący misje bojowe w eskorcie... syryjskich MiGów-29:
https://www.youtube.com/watch?v=v7IaVHR20r0Zapewne operują z
AwB Seen , gdzie stacjonuje 697 Squadron. Interesujące jest to, że z orygionalnej floty ok. 40 egzemplarzy około 10-20 maszyn poddano modernizacji do standardu MiG-29SMT. Trudno powiedzieć, co sobą maszyny reprezentują - moim zdaniem najprawdopodobniej jesto to wariant bliski maszynom jemeńskim tzn. MiG_29SMT izd. 9-18. Co maszyna ma pod osłoną dielektryczną, to tylko Bóg raczy wiedzieć: BRLS N010ME "Żuk-ME" (FGM29) z cyfrowym procesorem sygnałowym C.400 / Ц.400 Bagiet-54-6 (instytut НИИСИ "РАН" - biuro KB "Korund-M") oraz BCWM 386-6, a może jednak zmodernizowaną o podobne elementy ze stacji Żuk np. N019M1/M2?
Ciekawy jest brak sondy do tankowania (aczkolwiek jest to opcjonalny element modernizacji).
W każdym razie jedną z maszyn sfotografowano z belką AKU-170E, dość jednoznacznie sugerującą typ uzbrojenia:

Jest to zatem jeden z niewielu wartościowych samolotów w arsenale SyAAF.
Zresztą, zabezpieczenie operacji rosyjskiego kontyngentu stacjonującymi lokalnie MiGami-29SMT ze względu na jego rozsądną wartość bojową - do spółki z Su-30SM - w ramach wspólnego systemu dowodzenia, wobec powyższego nie jest takim złym pomysłem... o ile piloci zostali w międzyczasie odpowiednio przeszkoleni (w domyśle - w Rosji).

Między Bogiem a prawdą to nie jest też do końca tak, że całe syryjskie lotnictwo wojskowe reprezentuje sobą skansen taki jak w AwB Hama na filmiku parę stron wcześniej - oprócz rzeczonych SMT są jeszcze m.in. Su-24MK2 z 819 Squadron (po ujawnionej kilka lat temu sprawie ich modernizacji w NAPO / 514 ARZ) oraz od biedy równie niespecjalnie liczne Su-22M4 ze 827 Squadron. Uwzględniwszy lokalne warunki, to już jest coś, szczególnie w zestawieniu z MiGami-21 rozlicznych wersji, MiGów-23BN etc. itd.