Panowie! Patch już jest. Obczaiłem i... Wszystko jest super. Teraz to niemal zupełnie inna gra.
Dwie zmiany rzucają się w oczy już od początku:
AI wreszcie zachowuje się jak należy. Koniec z oszustwami, nieprzegrzewającymi się silnikami i 'wallhackiem'. Komputer przestał latać schematycznie, potrafi zaskoczyć i skopać tyłek, ale też jeżeli latamy z głową, podchodzimy nisko i od tylca, to nie ma bata, kill jest nasz! Mamy szybszy samolot? Nie uciekną. Schowamy się w chmurach? Nie widzą nas. Do tego walki są dużo bardziej zacięte, komp nie robi już beczek, próbuje wymanewrować nas w nożycach, a wingmani nie lecą już na pałę za kopcącym się liderem, tylko odlatują gdzieś wysoko i próbują nas bounce'nąć gdy wykańczamy im kumpla. Jest naprawdę dobrze.
Druga rzecz to zarządzanie silnikiem.
W teorii wygląda to tak:
mproved radiator & overheat modeling
4.11 introduces a more detailed and more accurate radiator model. It is different from the
previous model in many ways, the main differences being:
• radiator settings now have an impact on both water/cylinder and oil temperature
• outside temperature now has an impact on oil temperatures
• engine rpm has a bigger impact
• impact of WEP is dependent on extra power generated
• mixture setting has an impact
• the density of the air has an impact
• aircraft speed has a bigger impact
• there is no longer a fixed period after which damage occurs in case of overheat
• introducing a random chance for damage depending on how strongly the engine
overheats
• type of damage is depending on if it is water/cylinder or oil overheating
You will generally find that the planes overheat a lot more, in particular if you are not on a cold
map in fast level flight. As a guideline, on hotter maps you can expect fighters to be able to
6 / 21
sustain about 70% power at 70% pitch without overheating radiators closed, for bombers it is
somewhat more. The values in many cases are reasonably close to real life maximum
continuous settings (please don't go by cockpit gauges, they aren't always accurate).
If you start a low speed full power dogfight with a closed radiator, you can expect the engine
to overheat rapidly and to get damaged quickly. War emergency power settings should
therefore only be used in an emergency, otherwise your plane might get destroyed without
your enemy even firing a shot.
To keep engine temperatures low, remember:
• use low rpm (reduce pitch), in particular oil temperature are sensitive towards rpm
• use low throttle settings (and avoid WEP)
• open the radiator
• fly faster (don't climb at too low speeds)
• use an as rich mixture as possible
W praktyce zaś... Nie znam się, ale jest inaczej. Nie wystarczy już tylko machać dźwignią skoku, trzeba się martwić o inne rzeczy i poważnie podchodzić do kwestii dbania o silnik.
W zasadzie wszystko byłoby pięknie, gdyby nie... CHOLERNE CTD! Nie wiem jak oni to zrobili, że tyle dłubali nad tą łatką i jakiś denny błąd Javy zdaje się, wykrzacza nam gierkę co 2 misję.