Autor Wątek: Patch 4.11 nadlatuje!  (Przeczytany 10498 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mmaruda

  • Gość
Patch 4.11 nadlatuje!
« dnia: Grudnia 25, 2011, 00:52:14 »
TD wypuściło poradnik do swojego patcha i zapowiedziało, że łatka ukaże się jeszcze w te Święta, czyli jakoć w ciągu tygodnia.  :banan

http://forum.1cpublishing.eu/showthread.php?t=28663

Wciąż nie wiadomo jak sprawa ma się do modów, bo Ultrapack w nowej wersji jeszcze się nie ukazał i może być bałagan. Pozostaje trzymać kciuki.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 26, 2011, 19:15:00 wysłana przez KosiMazaki »

Offline traun

  • *
  • CM, RoF, CoD
Odp: 4.11 nadlatuje!
« Odpowiedź #1 dnia: Grudnia 25, 2011, 12:14:14 »
Podziwiam Kolegi radość..

Mnie  już to ani ziębi ani grzeje..
 
Czasami jeszcze tylko podlatuję sobie na Histomodzie 4.8 (zwłaszcza że rakiety w suszarkach zaczęły mi w końcu dobrze działać) wspominając stare dobre czasy...
Pozdrawiam chłopaków z EKG
GG 4834952

mmaruda

  • Gość
Odp: 4.11 nadlatuje!
« Odpowiedź #2 dnia: Grudnia 25, 2011, 12:43:52 »
Mnie cieszy przede wszystkim lista zmian, bo z tego co widać, AI doczekało się wreszcie sensownej łaty. Mało mam ostatnio czasu na DCSy, a Iłek to taki sim, w którego moge zapykać bez przypominania sobie masy rzeczy. Ta gra się dla mnie nie starzeje, chociaż chciałoby się grafy z WOPa :D

Odp: 4.11 nadlatuje!
« Odpowiedź #3 dnia: Grudnia 25, 2011, 22:06:41 »

   Wreszcie będzie 6 DOF .

mmaruda

  • Gość
Odp: 4.11 nadlatuje!
« Odpowiedź #4 dnia: Grudnia 25, 2011, 22:38:08 »
6DOF to nie news, jest w modach od dawna, ale to co cieszy, to poprawione kokpity, więc nie będzie już dziur przy pewnych kątach. Bardzo ciekawi mnie tez zmiana działania chłodnic w CEM, zapowiada się mała rewolucja jeśli idzie o zarządzanie napędem.


Odp: 4.11 nadlatuje!
« Odpowiedź #5 dnia: Grudnia 26, 2011, 00:53:09 »
Gra idzie do przodu, mimo że leciwa to ma jeszcze bardzo dużo
fanów  :001:  !
"Pan Jezus Chrystus jest obok ciebie wystarczy
jeden krok aby zaprosić go do swojego życia!"

mmaruda

  • Gość
Odp: 4.11 nadlatuje!
« Odpowiedź #6 dnia: Grudnia 26, 2011, 02:19:55 »
Jak by nie patrzeć, to chyba najbardziej znany i doceniany sim wszech czasów. Bardzo mnie cieszy, że dalej go rozwijają, chociaż jak popatrzeć na te zmiany, to są to rzeczy, które już dawno powinny być naprawione.

Samo AI, jeśli faktycznie jest tak dobrze jak piszą, zrewolucjonizuje rozgrywkę offline. Olo i spółka stworzyli komputerowych pilotów cyborgów, którzy od lat paskudzili granie w samotności. Oczywiście można to zrozumieć, bo grając pełną kampanię i tak kończy się ją z pokaźną liczbą zestrzeleń (tak ze 100 np), zapewne chodziło o to, żeby pokazać, że większość zwycięstw powietrznych wynikała z odpowiedniej przewagi i były to kille oportunistyczne, ale droga jaką obrali to niestety granda. Ciekawe jak to będzie wyglądać po patchu, może wreszcie dogfight stanie się emocjonującym pojedynkiem, a nie vulchowaniem przeplatanym serią beczek. Moderzy nie mogli sobie z tym poradzić od paru lat.

Z tego co mi wiadomo, TD nie starało się też ponownie zablokować gry przed modowaniem, więc jest nadzieja, że nowy UP jak wreszcie wyjdzie, będzie działał na 4.11, choć pewnie się opóźni.

Odp: 4.11 nadlatuje!
« Odpowiedź #7 dnia: Grudnia 26, 2011, 13:51:51 »
6DOF to nie news, jest w modach od dawna

  Przecież kurna wiem , 6 DOF  w nie modowanej wersji to jednak nowość dość istotna .

mmaruda

  • Gość
Odp: Patch 4.11 nadlatuje!
« Odpowiedź #8 dnia: Stycznia 14, 2012, 17:23:10 »
Panowie! Patch już jest. Obczaiłem i... Wszystko jest super. Teraz to niemal zupełnie inna gra.

Dwie zmiany rzucają się w oczy już od początku:

AI wreszcie zachowuje się jak należy. Koniec z oszustwami, nieprzegrzewającymi się silnikami i 'wallhackiem'. Komputer przestał latać schematycznie, potrafi zaskoczyć i skopać tyłek, ale też jeżeli latamy z głową, podchodzimy nisko i od tylca, to nie ma bata, kill jest nasz! Mamy szybszy samolot? Nie uciekną. Schowamy się w chmurach? Nie widzą nas. Do tego walki są dużo bardziej zacięte, komp nie robi już beczek, próbuje wymanewrować nas w nożycach, a wingmani nie lecą już na pałę za kopcącym się liderem, tylko odlatują gdzieś wysoko i próbują nas bounce'nąć gdy wykańczamy im kumpla. Jest naprawdę dobrze.

Druga rzecz to zarządzanie silnikiem.
W teorii wygląda to tak:
mproved radiator & overheat modeling
4.11 introduces a more detailed and more accurate radiator model. It is different from the
previous model in many ways, the main differences being:
• radiator settings now have an impact on both water/cylinder and oil temperature
• outside temperature now has an impact on oil temperatures
• engine rpm has a bigger impact
• impact of WEP is dependent on extra power generated
• mixture setting has an impact
• the density of the air has an impact
• aircraft speed has a bigger impact
• there is no longer a fixed period after which damage occurs in case of overheat
• introducing a random chance for damage depending on how strongly the engine
overheats
• type of damage is depending on if it is water/cylinder or oil overheating
You will generally find that the planes overheat a lot more, in particular if you are not on a cold
map in fast level flight. As a guideline, on hotter maps you can expect fighters to be able to
6 / 21
sustain about 70% power at 70% pitch without overheating radiators closed, for bombers it is
somewhat more. The values in many cases are reasonably close to real life maximum
continuous settings (please don't go by cockpit gauges, they aren't always accurate).
If you start a low speed full power dogfight with a closed radiator, you can expect the engine
to overheat rapidly and to get damaged quickly. War emergency power settings should
therefore only be used in an emergency, otherwise your plane might get destroyed without
your enemy even firing a shot.
To keep engine temperatures low, remember:
• use low rpm (reduce pitch), in particular oil temperature are sensitive towards rpm
• use low throttle settings (and avoid WEP)
• open the radiator
• fly faster (don't climb at too low speeds)
• use an as rich mixture as possible
 
W praktyce zaś... Nie znam się, ale jest inaczej. Nie wystarczy już tylko machać dźwignią skoku, trzeba się martwić o inne rzeczy i poważnie podchodzić do kwestii dbania o silnik.

W zasadzie wszystko byłoby pięknie, gdyby nie... CHOLERNE CTD! Nie wiem jak oni to zrobili, że tyle dłubali nad tą łatką i jakiś denny błąd Javy zdaje się, wykrzacza nam gierkę co 2 misję.

Odp: Patch 4.11 nadlatuje!
« Odpowiedź #9 dnia: Stycznia 14, 2012, 17:34:03 »
Witam
 Faktycznie coś jest nie tak - DBW odpala od "kopa" , a 4.11 muszę "podgrzewać" aby zaskoczył.
 Ale reszta - jak piszesz - o wiele przyjemniej i ciekawiej .
 Cieszyć się należy że -w chwili obecnej- jedyny grywalny sim WW2 jest nadal rozwijany , nie tylko przez dodawanie nowej puli samolotów ale także są implementowane inne elementy "urealniające" grę.
Alkohol zabija komórki nerwowe ...zostawiając spokojne.

mmaruda

  • Gość
Odp: Patch 4.11 nadlatuje!
« Odpowiedź #10 dnia: Stycznia 14, 2012, 18:14:14 »
No AI jest niesamowite, czasem potrafią tak zaskakująco kombinować i manewrować, że aż człowiek podskakuje na fotelu. CTD jakoś mi zniknęły, wyłączyłem Steama i Gapa Gamme i nie ma problemów póki co, po jakiejś godzinnej sesji latania.

Jest natomiast jedna rzecz, która mnie zastanawia - zepsuli Corsaira! Na forum ludziska już tam awanturę zaczęli. Nie jestem ekspertem od FMów i się nie wypowiadam, ale Corsair stał się teraz bardzo wolną maszyną. O ile kiedyś spokojnie latało się tak 400hm/h, teraz już nie jest łatwo rozbujać go do tej prędkości. Poważne problemu pojawiają się kiedy trzeba wystartować z lotniskowca - jest to wciąż możliwe, ale minimalny błąd i wpadamy do wody. Każdy start wygląda koszmarnie, odrywamy się od pokładu, chowamy biegusiem podwozie i modlimy się do wszystkiego co święte wisząc parę centymetrów nad taflą wody. Startowałem z bombami i bez i za każdym razem 1 na 3 stary nie kończył się katastrofą, a miałem w końcu 30km/h bonusu od lotniskowca, strach pomyśleć jak wygląda start ze stacjonarnego. Walka z japońskimi zerami w ogóle nie ma sensu - są szybsze i zwrotniejsze, a nowe AI nawet na niskich poziomach trudności nie pozwala sobie wejść na ogon i robi z nas sito w kilka minut.

Nie byłem nigdy specjalnym fanem tej maszyny, ale nieco dziwią mnie te zmiany - w końcu Corsairy pojawiły się w 1943 i w różnych wersjach były używane aż do konfliku w Korei chyba. To nie był jakiś przestarzały samolocik i na pewno nie miał badziewnego silniczka. W dodatku nikt, nigdy, przenigdy nie skarżył się na FM Corsaira - były jęki o Foki, Kuce, czy Spity, ale nie o Corsaira! :/

mmaruda

  • Gość
Odp: Patch 4.11 nadlatuje!
« Odpowiedź #11 dnia: Stycznia 14, 2012, 19:07:00 »
Wybaczcie post pod postem, ale sprawa jest ważna. DT wypuściło już hotfix naprawiający CTD, jest na dole posta:
http://forum.1cpublishing.eu/showthread.php?t=29039

Pozostaje tylko godzić się z nową Kosiarką - zaczynam ogarniać wreszcie latanie tym bydlakiem z sensowną prędkością. :D

Odp: Patch 4.11 nadlatuje!
« Odpowiedź #12 dnia: Stycznia 15, 2012, 10:32:31 »
Witam
 Podaje linka do mod activatora dla 4,11
http://allaircraftsimulations.com/forum/viewtopic.php?f=189&t=33293&p=361855#p361855
  Sprawdziłem -  działa.
 Pozdrawiam
Alkohol zabija komórki nerwowe ...zostawiając spokojne.

mmaruda

  • Gość
Odp: Patch 4.11 nadlatuje!
« Odpowiedź #13 dnia: Stycznia 15, 2012, 16:03:59 »
Potwierdzam - bangla wszystko aż miło.
Załadowałem następujące bajery:
Plutonium Effects - trzeba wywalić classfile, jak w 4.10
HGuderian Tracers
Jiver's soundmod
Avala Planeshine
Ecran Wide 2

Z tego co widzę, nowe AI wciąż miewa problemy - zdarza im się rozbić od czasu do czasu, ale wcześniej też im się zdarzało.

Przydałoby się, żeby moderzy wzięli się w garść z Ultrapackiem i resztą bajerów. Ludziska uparcie dłubią w poprzedniej wersji, a później "zobaczymy". Dla mnie to nieco błędne podejście, bo widać jasno, że 4.11 nie zablokowało modów i pewnie szybko dałoby się wszystko przeportować. Wiadomym było, że 4.11 nadejdzie i sporo namiesza, zresztą jak się okazuje na maksa pozytywnie - dogfighty z AI są ekstra. Mam nadzieję, że się ogarną, bo tęsknie za Migiem-17 i chciałbym zobaczyć, jak nowe AI radzi sobie z suszarkami.

Jeszcze jedno - DT nieco namieszało z Fokami, ogólnie wrażenia pozytywne, za wyjątkiem lądowania, zwolnienie do 200km/h jest bardzo trudne - ląduje się w zasadzie na zerowej mocy i nie pomaga nic, ani klapy, ani podwozie, ani chłodnica. Nie wiem, czy to błąd, czy Foki faktycznie były tak aerodynamicznie doskonałe, że nie generowały oporu, wydaje się to nieco przesadzone, ale można się dostosować.

Offline traun

  • *
  • CM, RoF, CoD
Odp: Patch 4.11 nadlatuje!
« Odpowiedź #14 dnia: Stycznia 15, 2012, 16:24:26 »
Ech miałem nie latać ale te Kolegi posty..
Zapodałem sobie 4.11 może kiedyś na HL polatalibyśmy razem?
Pozdrawiam chłopaków z EKG
GG 4834952