Autor Wątek: Star Citizen  (Przeczytany 63045 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Star Citizen
« Odpowiedź #60 dnia: Czerwca 05, 2014, 10:11:03 »
Kupiłem toto baaaardzo dawno temu (jakoś na dniach, kiedy się ukazało), wtedy kiedy owego "bardzo wyraźnie" jeszcze nie było. Coś pamiętam, że beta/alfa to było kilka dolców więcej, ale mogę się mylić.
Ale mi nie chodzi o to, czy mi "się należy" czy nie. Tutaj chodzi o to, że kiedyś bety/alfy były darmowe, a jak się wkręciłeś odpowiednio, to jeszcze fajne rzeczy się za darmo zgarniało. Nie wiem dlaczeog mam płacić za tą bycie testerem alfy albo bety.
Moja paczka to Digital Scout - LTI, czyli SC + S42 i pare pierdół.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Star Citizen
« Odpowiedź #61 dnia: Czerwca 05, 2014, 10:26:08 »
Wszystko ładnie i pięknie, kwestia tylko, że jest tutaj bardzo mocna przesada z cenami i tyle. Na trzy jako - takie statki, trzeba wydać z około 250$, do tego empeck pisze jeszcze o jakiś uszkodzeniach przez które nie będzie można pewnie latać jak będą za duże, a za naprawy będzie się pewnie płaciło - ok, może tą wirtualną kasą - może (ale chyba też i dolcami, a może nawet bardziej dolcami jak chcą za bielszą teksturę w hangarze kolejne 40$). Jeśli porównamy MMO do War Thundera albo WT to tutaj jest powiedzmy, to samo - oczywiście w świecie Star itp. - ale cenowo, to przebili wszystko x 10. Jakbym wydał 100$ w War Thundera to bym zyskał ultra mega pakiet dla jednej z narodowości na wykręcenie pozostałych do góry wraz z pakietem premium. Na wsparcie, na coś na 2015/2016 nie wydam 200$ tu i teraz. Elite Dangerous wydaje się tutaj nieco bardziej poukładanym tytułem na tę chwilę i wiemy co jakby za to dostaniemy, ale zgodzę się, że to inny tytuł - chociaż i w SC ma przecież być handel, piracenie, zwiedzanie, walki, rozwój itp. więc czy ja wiem, czy będzie innym tytułem? Na tę chwilę to jakby dwa różne podejścia, ale coś czuję, że finalnie będą one bardzo podobne. Elite Dangerous to głównie multi jak rozumiem. Może skuszę się na jakiś statek z SC w końcu, te 30$ to nie majątek, chociaż jeśli Aurora ma być po ukończeniu kampanii, to może wziąść z półki wyżej. Nie uśmiecha mi się tylko latanie jednym stateczkiem przez jeszcze prawie 1,5 roku, a kolejnego za 50 dolców to nie kupię. Wole rzucić to w Miga 21 i cieszyć się ołówkiem przez pół roku.

Autorzy SC zrbili bardzo ostry rzut na kasę podchodzący pod wręcz przegięcie i to mi się tuta bardzo nie podoba. Na tę chwilę po prostu liczy się tylko grubość portfela i chęć nieco niezrozumiałego sponsoringu. Projekt też jest duży - w sensie chcą zrobić MMO i duży single równocześnie - oby tylko się nie przeliczyli.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Qbeesh

  • Gość
Odp: Star Citizen
« Odpowiedź #62 dnia: Czerwca 05, 2014, 10:36:35 »
Mi to w ogóle design tej Aurory nie leży, kompletnie nie pasuje do ogólnej stylistyki, ale co kto lubi. A wracając do tematu kasy, ja zwyczajnie stosuję staroszkolne, zdroworozsądkowe podejście z czasów, kiedy jeszcze na socjalistów wypuszczało się zwarty oddział wojska z rozkazem Feuer frei: Kasę daję tylko za gotowy produkt, który namacalnie mogę mieć najpóźniej następnego dnia (jeśli kupuję wysyłkowo) i jeśli kiedykolwiek, w cokolwiek zainwestuję, to zgodnie z definicją inwestycji, będę oczekiwał udziału w zyskach. Tak było kiedyś. Masz pomysł-szukasz inwestorów-po zrealizowaniu dzielisz się zyskami z inwestorami. I świat szedł do przodu.

Odp: Star Citizen
« Odpowiedź #63 dnia: Czerwca 05, 2014, 11:00:07 »
YoYo, jest popyt, więc czemu nie mają korzystać? Ceny są wysokie, ale ja nie widzę problemu, bo nie zamierzam kupować niczego za dolary... jeszcze nawet gry nie mam, bo zwlekam żeby zobaczyć jak będzie wyglądało to co mnie konkretnie interesuje, czyli kampania.
"Aurora" to podstawowy budżetowy statek do wszystkiego, trudno żeby przypominała kosmiczny jacht dla bogaczy ;-)

Na razie widzę, że pod względem komplikacji "SC" jest bardzo prosty, żeby nie powiedzieć "prostacki" i nijak się ma do tego co pokazał do tej pory "Elite". Może rozbudują sterowanie i obsługę o kolejne funkcje wraz z postępami prac, ale jakoś nie mam zbytnio nadziei, bo "SC" jest kierowany do szerszego grona graczy niż "Elite". Obie gry nawet trudno nazwać konkurentami.

_michal

  • Gość
Odp: Star Citizen
« Odpowiedź #64 dnia: Czerwca 05, 2014, 11:20:53 »
Kasę daję tylko za gotowy produkt, który namacalnie mogę mieć najpóźniej następnego dnia (jeśli kupuję wysyłkowo) i jeśli kiedykolwiek, w cokolwiek zainwestuję, to zgodnie z definicją inwestycji, będę oczekiwał udziału w zyskach. Tak było kiedyś. Masz pomysł-szukasz inwestorów-po zrealizowaniu dzielisz się zyskami z inwestorami. I świat szedł do przodu.

Tiaaa, tylko teraz taka forma przedstawia o wiele większe ryzyko niż niegdyś. Do tego crowdfunding i early access pozwala na tworzenie produktów o których inaczej można by było tylko pomarzyć.

Do tego jakich qra socjalistów, przecież podejście Robertsa, Brabena i innych jest czysto kapitalistyczne, doją kasę na wszystkie sposoby jakie się da.  :619:

Qbeesh

  • Gość
Odp: Star Citizen
« Odpowiedź #65 dnia: Czerwca 05, 2014, 12:19:55 »
Tiaaa, tylko teraz taka forma przedstawia o wiele większe ryzyko niż niegdyś. Do tego crowdfunding i early access pozwala na tworzenie produktów o których inaczej można by było tylko pomarzyć.

Do tego jakich qra socjalistów, przecież podejście Robertsa, Brabena i innych jest czysto kapitalistyczne, doją kasę na wszystkie sposoby jakie się da.  :619:

Bardzo możliwe, tego nie oceniam. Pisze tylko jak ja działam. Takie mam zasady (naruszone tylko raz w przypadku KSP, bo tu nie miałem żadnych wątpliwości. 20$ to niewiele pieniędzy za to co oferowała już alfa) i dobrze na tym wychodzę. Moment z socjalistami to zwyczajnie taki mały popis erudycyjny, nic więcej. Czy nie powstałyby inaczej takie produkty, można dyskutować. Wszak popyt kreuje podaż. Inaczej też podchodzi się do pieniędzy, które spadły z nieba, a inaczej do tych, które trzeba było wychodzić i rozsądnie nimi gospodarować, mając do tego nad głową twarde zobowiązania wobec inwestorów. No, ale to temat na inną dyskusję. Na ten czas kibicuję obu projektom, z naciskiem na Elite, bo czekam na to od czasów Elite III: Frontier II: First Encounter jeszcze. Faktem jest, że wyjątkowo jestem spokojny o powodzenie obudwu projektów i sądzę, że oba dowiozą przynajmniej 75% obietnic. Co będzie dobrym wynikiem.

A i jeszcze. Do Brabena Robertsa nic nie mam, też bym tak robił. Socjalizm i wiara w niego rodzi się zawsze oddolnie, korzysta zawsze góra :D

_michal

  • Gość
Odp: Star Citizen
« Odpowiedź #66 dnia: Czerwca 05, 2014, 12:53:17 »
Przecież nic nie każe tych zasad zmieniać. Tak po prawdzie to tworzenie Star Citizen się wiele nie różni od typowej produkcji, tyle, że gracze mają dostęp do tego co jest zrobione dużo wcześniej. Jeśli StarCitizen by był finansowany tradycyjnie to podejrzewam, że jeszcze o tym projekcie by było cicho. No i zawsze można poczekać na wersję finalną i wtedy kupić.

Mylisz się mówiąc, że kickstarterowe pieniądze spadają z nieba. Tutaj też trzeba się bardzo dużo napracować, inaczej potencjalni klienci nie zaczną sypać kasą, o czym boleśnie się przekonała ekipa od DCS: F-35 i częściowo także Luthier.

Poza tym, popyt na space simy był od dawna, a jakoś nikt poza Egosoftem nic sensownego w tym kierunku nie zrobił, przynajmniej dopóki Roberts nie rozbił banku.

Szczerze mówiąc to ja także bardziej kibicuję Elite: Dangerous, ale na tę chwilę za dużo sobie życzą by w to wejść, a Robertsowi dałem 28 ojro i mogę się bawić. :)

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Star Citizen
« Odpowiedź #67 dnia: Czerwca 05, 2014, 18:04:17 »
Jakąś mają niespójną tą politykę cen. Za wstępny pakiet z Aurorą chcą 30$, za 300i - 65$. Ale jak mamy Aurorę (MR) to za upgrade do 300i, jest tylko 30$, czyli jesteśmy już 5$ do przodu.
Już zauważyłem kilka takich kwiatków, na rzecz klienta :>.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Star Citizen
« Odpowiedź #68 dnia: Czerwca 05, 2014, 18:30:03 »
A co najśmieszniejsze, idzie na tej grze zarobić. Próbuję właśnie sprzedać coś co kupiłem ponad rok temu za 30$. Nie sądziłem, że uda mi się odzyskać w pełni tą kasę - po "badaniu rynkowym" cena wywoławcza na Ebay to 90$. :)
Poczekam na pełną wersje gry, wydając zapewne mniej niż te 90$.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Star Citizen
« Odpowiedź #69 dnia: Czerwca 05, 2014, 18:40:41 »
Dobra przełamałem się chociaż na to. Elite poczeka jak będzie w rozsądnej cenie na półce w Empiku na jesieni i mmaruda zgłosi wszystkie bugi. Wziąłem jakąś lepszą Aurorkę. Właśnie ciągnę te 10Gb. Na plus na wstępie to już muzyka w tym Launcher'ze, niczym ze Star Wars'a :].
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Star Citizen
« Odpowiedź #70 dnia: Czerwca 05, 2014, 21:31:46 »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Star Citizen
« Odpowiedź #71 dnia: Czerwca 06, 2014, 08:27:24 »
Trochę polatałem, pobawiłem się, postrzelałem.

Na razie jak dziecko we mgle, bo za wiele nie uczyłem się klawiszologii, ale mogę powiedzieć, że podoba się i to nawet bardzo. Chodzi bardzo dobrze na najwyższych ustawieniach, widoczki są sympatyczne, może wybuchy trochę mogą być lepiej zrobione, ale to jeszcze się pewnie zmieni i powinno być jeszcze lepiej zrobione wygładzanie ekranu, ale pewnie to też dojdzie, bo niby z łapy w cfg można tam coś pozmieniać i powinno być lepiej. Niemniej kosmos fajnie czuć, dzieje, się, animacje faktycznie zrobione są super jak na filmikach. Wreszcie czuje się, że się zasiada w kabinie. Czasem są elementy, gdzie nie ma jeszcze tekstury.

Niestety nie wykrywa mi Warthoga, więc W / S do przyspieszeń i hamowania silnikiem, a jedynie działa mi wajcha do skręcania (nie działa Throttle). Chyba, że ten wybrany profil jakoś się tam akceptuje, ale nie ma nawet magicznego Accept. Rozglądać po kabinie też nie ma się jak jak już się leci. Jak na ponad rok prac i 40 baniek zielonych na koncie, to idzie to bardzo wolno, tym bardziej, że Arena Commander miał być już w grudniu, więc zaliczają już teraz co widać niezłą obsuwę. Ciekawe co będzie dalej. Czy warto? Faktycznie nie mam jeszcze żadnego multiplayera, gdzieś tam jestem daleko w kolejce pewnie do dodania tego, ale suma summarum nie żałuję. Jak zrobią co mają zrobić będzie to pewnie fajny tytuł. Teraz to prio dodanie przypisania kontrolerów i Tracka IR jak dla mnie.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Star Citizen
« Odpowiedź #72 dnia: Czerwca 06, 2014, 09:00:21 »
Kilka uwaga na szybko:

1. Przyciski do joy-a możesz przypisać sobie w oprogramowaniu Warthog-a (lub innego joy-a) lub w pliku xml
Są też już gotowe profile do ściągnięcia:
https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/139200/hotas-profiles-other-input-device-software-info#latest

2. Można też podpiąć orczyk/pedały do SC (osobiście jeszcze nie próbowałem)
https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/139973/walkthrough-how-to-configure-joystick-throttle-pedals

3. Warto sprawdzić funkcjonowanie CRL+F http://www.reddit.com/r/starcitizen/comments/27btmb/psa_switch_to_relative_mode_for_kbm_for_a_less/

4. Przede wszystkim polecam lekturę reddit-a http://www.reddit.com/r/starcitizen/

Również czekam na obsługę TrackIR-a (300i którym się bawię ma ruchome działko na nosie - może będzie celownik nahełmowy  :evil: )


Qbeesh

  • Gość
Odp: Star Citizen
« Odpowiedź #73 dnia: Czerwca 06, 2014, 10:09:49 »
Pies was by trącał... Znów złamałem zasady i kupiłem podstawowy pakiet z Aurorą i passem :D Zgodzę się z Yoyem, że jak na tyle kasy i czasu to powolutku to wszystko idzie. To bardziej nawet tech demo niż alpha. Ponieważ jestem totalnym detalistą i szczególarzem, mogę stwierdzić, że czeka ich mnóstwo polerki, oj mnóstwo. Ale rozumiem jak najbardziej, od ogółu do szczegółu. W hangarze na moim sprzęcie chodzi tak sobie, na zewnątrz całkiem ładnie. Poza tym wychodzenie poza meshe i migające tekstury itd. No, ale to polerka. Co to jest ta druga Aurora w hangarze? W tej Aurorze hud wyświetlany jest przez hełm (żeby go włączyć musze wyjść do menu i kliknąć "return to hangar"). Fajnie to wygląda w widoku zewnętrznym, gdy poruszamy głową. Trochę zawiodłem się, bo czarowali nas animacjami różnistymi, a tymczasem podchodzę do stolika z hełmem, i pupa. Żadnej animacji zakładania :)

Odp: Star Citizen
« Odpowiedź #74 dnia: Czerwca 06, 2014, 11:16:43 »
Pies was by trącał...
:)

Ok Sytuacja wygląda tak:
W AC są aktualnie trzy maszyny Aurora, 300i oraz Hornet - to co mamy dostępne zależy od tego w jaki pojazd zainwestowaliśmy realne pieniądze np. Hornet dostępny jest od zakupów chyba za 110 USD ;)
U Ciebie jest Aurora bo kupiłeś Aurorę ( w hangarze są dwie bo jedna zakupiona a druga wypożyczona od firmy CIG :) na potrzeby symulacji)
Arena Commander to jest taki symulator walki w grze SC. Dlatego aby go uruchomić należy założyć wspomniany hełm.
W tej pożyczonej Aurorze po założeniu hełmu i usadowieniu się w fotelu uruchamia się tryb AC ( w zakupionej nic się nie zdarzy) i można grać.
Możesz spróbować pobawić się za pomocą stołu w hangarze i dozbroić swoją symulacyjną Aurorę uzbrojeniem z tej zakupionej. 

Co do samej gry to trafnie to ująłeś rzeczywiście jest to demo technologiczne i w stosunku do ED jest daleko za mu ... (poprawność polityczna nie pozwala mi dokończyć ;) )
Z tego co mi wiadomo nad grą pracuje chyba ponad 200 osób ( i mam nadzieję, że 190 z nich nie zajmuje się tylko marketingiem, liczeniem pieniędzy i planowaniem kolejnych sposobów zarabiania pieniędzy)
Gra powstaje jako równocześnie kilka modułów które z czasem będą łączone w całość, zobaczymy jak to wyjdzie.
Na ten moment jest jak jest ale to jednak tylko preAlfa/Alfa z bardzo małym obszarem gry.
Ciekawostka:
Testowałem obszar rozgrywki - całość to kulista sfera a lot z jednego końca na drugi przy prędkości 120m/s zajmuje 60-70 sek  :evil:
Średnica pola walki to ok 8,4 km  :o
Ale to symulator w symulatorze :)