Coby tradycji stało się wreszcie zadość, wypada i tutaj rozpocząć nowy wątek zbiorczy do gry multiplayer w DCS: World, gdzie będzie można się spokojnie umówić na loty i - starym zwyczajem - publikowana będzie informacja wyprzedzająca dla chętnych na wspólne mordowanie się w powietrzu.
Ponieważ wraz z dr Qrdl'em i kilkoma osobami z forum doraźnie bawiliśmy się już w DCS: World w trybie online, chcielibyśmy zaprosić do kontynuacji prowadzonej od przeszło 7 lat wspólnej zabawy online, tym razem na najświeższym silniku symulatora. Generalnie na bazie poprzedniej misji gdzie miała swego czasu w LO:FC 1.11/ LO:FC 2 miejsce party online na rakiety IR krótkiego zasięgu stworzona została analogiczna sytuacja, ale już przygotowaną pod silnik z nowego symulatora. Myślę że rzeczywiście warto sprawdzić jak cała zabawa wyjdzie "w praniu". Prawdopodobnie całość potestujemy na dniach.
Pragnąłbym też podkreślić że na dzień dzisiejszy zabawa jest możliwa zarówno dla posiadaczy dotychczas wydanych modułów DCS: World, jak również DCS: Combined Arms i innych produktów "pobocznych" z serii. W obecnej wersji rozgrywki zabawa jest możliwa również dla posiadaczy FLaming Cliffs 3.
W kwestii jak wygląda misji, pozwolę sobie wkleić fragmenty starszych postów m.in.
stąd.
Generalnie sytuacja bojowa i położenie lotnisk jest bardzo podobne. W bazie Gudauta rezydują siły
Red, natomiast lotnisko Soczi-Adler, po drugiej stronie gór, zajęte jest przez siły
Blue. Należy zniszczyć opl oraz wojska przeciwnika chroniące lotnisko i tym samym uniemożliwić start stronie przeciwnej. Do dyspozycji są samoloty myśliwskie i szturmowe z ograniczonym uzbrojeniem, natomiast oprócz tego same lotniska tak jak poprzednio strzeżone są przez opl której trzonem są wyrzutnie SAM (ZRK) klasy Osa-AKM, Tor, Tunguska lub Roland ADS. A także drobnica w postaci, zależnie od strony: Avenger, Linebacker, Chaparral, Stingera, Igły, Szyłek, Geparda oraz ZU-23M.
Dodano również po stronie
RED baterię S-125M Newa-M zaś po stronie
BLUE rozstawiono pojedynczy zestaw MIM-23B Imp. Hawk.
Dodatkowo żeby piloci szturmowi i użytkownicy Combined Arms się nie nudzili, rozmieszczono po obu stronach szereg pojazdów opancerzonych, artylerii, samochodów, ciężarówek etc. Ci ostatni mogą oczywiście również przejąć kontrolę nad przynajmniej lekkimi wozami bojowymi opl i pobawić się w zwalczanie kolegów w powietrzu.
Pomocniczo pozwoliłem sobie sporządzić mapkę sytuacji.

Na mocy dżentelmeńskiej umowy obowiązywało w rozgrywce kilka prostych zasad, tym niemniej warto je przy okazji przypomnieć, poczynając od zasady naczelnej:
- Nie zmieniamy predefiniowanych payloadów uzbrojenia. Latamy tylko z podwieszonym uzbrojeniem w postaci pocisków IR krótkiego zasięgu do bliskiej walki powietrznej, zdefiniowanym odgórnie dla danego typu myśliwca w edytorze.
- Powyższa zasada nie dotyczy podwieszanych zbiorników paliwa oraz ew. podwieszanych zasobników ECM co do których jeśli ktoś odczuwa wyraźną potrzebę lub konieczność to może ze sobą zabrać.
- Samoloty P-51D, A-10A, A-10C, Su-25 oraz Su-25T mogą przenosić dowolne uzbrojenie, zaś bombardowanie lotniska przeciwników oraz wszelkie formy tzw. "wulczingu" na tych samolotach ograniczone są tylko pomysłowością i przebiegłością wulczującego
. - Nie atakujemy SAMów przy pomocy rakiet A2A (diabli wiedzą czy to teraz w FC 3 możliwe ale dawno temu było).
- Nie niszczymy również samolotów na stojankach przy pomocy rakiet A2A. Myśliwcom nie wolno, natomiast samoloty szturmowe przenoszą wystarczająco dużo innego złomu do zrzucania.
Wstępnie planeset jest z grubsza tak jak poniżej, ale jeśli nie wypali to oczywiście rozważymy jego korektę:
Blue:
4xF-15C
2xA-10A
4xA-10C
4xP-51D
Piloci tej strony, przede wszystkim A-10C, dodatkowo mogą komunikować się z JTAC na częstotliwości 30MHz FM.
Red:
4xMiG-29S
2xSu-27
2xSu-33
2xSu-25
4xSu-25T
4xKa-50
W kwestii uzbrojenia myśliwców w pociski IR wygląda to z grubsza mniej więcej tak:
MiG-29A, MiG-29G oraz MiG-29S:
2 x R-60M oraz
1 x R-73Su-27 oraz Su-33:
2 x R-73F-15C:
2 x AIM-9M oraz
1 x AIM-9PProsilibyśmy jeszcze raz o
niezmienianie tego.
Jeśli chodzi o namiary na serwer, to - jeśli oczywiście zostanie postawiony - można do niego spokojnie wejść przez DCS: Multiplayer, poszukać nazwy tanksim.pl.
Na wejściu wystarczy wpisać hasło: fire
Jednocześnie warto też na bliźniaczym tanksimie śledzić dwa poniższe tematy:
http://www.tanksim.pl/fire/index.php/topic,313.0.htmlhttp://www.tanksim.pl/fire/index.php/topic,368.0.htmlPoza tym przerabiana jest misja pod kierunkiem FC3 i planujemy z qrdl'em ją na dniach potestować więc może być ciekawie.
Warto też śledzić GG qdla tj. 2250882.
W kwestii komunikacji wykorzystywany jest polskojęzyczny pokój TS na serwerze do RoFa.
Namiary na TS i serwer RoFa:
host: ts3.riseofflight.net:7777
pass: 1917EDIT 19.06.2017
Do komunikacji wykorzystujemy Discorda i kanał naszego Forum.
Tutaj zaproszenie na kanał Forum:
https://discord.gg/ygcjgUZ lub wątek do poczytania
http://il2forum.pl/index.php/topic,17992.0.html