Wiem o współpracy Samsunga z Oculusem. Przy możliwościach technicznych i programistycznych Koreańczyków to zrozumiałe ze współpraca może być owocna. Wiadomo też że każda ze stron ma w tym jakiś interes i musi czerpać wymierne korzyści. Moim zdaniem konsumencka wersja Oculusa mogła już od jakiegoś czasu być w sprzedaży, tłumaczeniami że każdy kolejny DK będzie doskonalszy i zbliża produkt finalny do ideału, można opóźniać wprowadzenie na rynek w nieskończoność. Wątpię że jest to kwestia braku możliwości technicznych czy finansowych, tym bardziej że sam Zuckerberg wpompował w to sporo kasy. Być może właśnie współpraca z Samsungiem ma tutaj znaczenie, można się tylko domyślać...
Poza tym, smartphone się kupuje by mieć smartphone, a nie gogle VR.
Tutaj medal ma dwie strony i nie do końca bym się zgodził.
Jak kupisz gogle od Samsunga to czy nie będziesz musiał kupić odpowiednio wydajnego i dedykowanego dla nich modelu telefonu?
Przecież to oczywiste, gdyby było tak że gogle będą współpracowały z każdym smartphone tego producenta to co innego, ale wiemy że to niemożliwe. Za średniej klasy telefon musisz zapłacić pewnie w okolicach 1000zł, podejrzewam że nie spełni on wymagań stawianych przez gogle VR.
Oculus od samego początku miał być urządzeniem samodzielnym, podpinasz zamiast monitora i masz imax na głowie. A pomysły konkurencji z wykorzystaniem smartphone mają na celu raczej zwiększenie sprzedaży zaawansowanych modeli dla których opcją pozwalająca wykorzystać ich potencjał, będzie możliwość współpracy z goglami VR. Inaczej tego sobie nie potrafię wytłumaczyć. Druga sprawa że mając do wyboru aplikowanie telefonu do obudowy gogli i cała zabawę z androidowym softem, szybko może się okazać że używanie takiego zestawu będzie w skrajnych przypadkach upierdliwością zamiast przyjemnością.
Kwestia jak do tego podejdzie potencjalny kupujący. Jedna osoba zdecyduje że kupi sobie wypasiony telefon który pozwoli na dodatkowe wyświetlanie VR z dedykowaną przystawką. Drugiej osobie wystarczy B2710 i będzie czekał na produkt o funkcjonalności Oculusa. Ja zdecydowanie wolę ta druga opcję

Może zamiast sprawdzać ceny na rynku wtórnym zobacz ile DK2 kosztuje na oficjalnej stronie. Ja tam widzę $350.00, a urządzenie nie jest nawet produkowane na masową skalę.
Znam ceny na stronie

Pamiętam też jak twórcy mówili na początku o cenie 250-300$, teraz wspominają o kwocie 400-500$ która ma być uzależniona od różnych czynników. Wiadomo że ludzie którzy sprzedają DK2 na rynku wtórnym wykorzystują aktualną sytuację. Produkt chyba nie ma oficjalnej dystrybucji w europie , dlatego doliczają sobie odpowiednią prowizję i kto wie co jeszcze. Zastanawiam się po prostu czy w sugerowanej cenie ok. 400$ będą już uwzględnione koszty związane z dystrybucją, transportem, podatkiem itd.