Autor Wątek: Okulary VR/Gogle VR, akcesoria. Informacje o rynku.  (Przeczytany 112753 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.


Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #151 dnia: Września 08, 2014, 14:13:28 »
Coś z branży:
https://www.youtube.com/watch?v=qIU456jtkmw#t=171
W 2:50  zaczyna się wątek lotniczy.
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #152 dnia: Października 22, 2014, 08:41:19 »
http://pclab.pl/news60047.html

Coraz poważniejsi "gracze" próbują wejść do bitwy z goglami VR.
Jakoś średnio mi leży to rozwiązanie proponowane przez Zeissa i Samsunga.
Cóż z tego że google będą kosztowały ok. 100$, skoro będą potrzebowały do pełnej funkcjonalności smartfona za co najmniej 3 razy tyle  :|
Nie pozostaje chyba nic innego jak czekać cierpliwie na finalnego Oculusa. Chociaż jak patrzę teraz na ceny DK2 na alledrogo to trudno mi uwierzyć w te sugerowane przez twórców 400$. Być może po uruchomieniu produkcji seryjnej (wiadomo w której części świata) i odpowiedniej dystrybucji w europie, cena faktycznie będzie oscylowała w tych granicach. Pożyjemy zobaczymy :)

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #153 dnia: Października 22, 2014, 08:51:26 »
Tylko, że Samsung ściśle współpracuje z Oculusem i wprowadza bardzo dużo zmian w softwarze i hardwarze, by finalny produkt był jak najbardziej użyteczny. Przez to Samsung będzie szybciej oferował rozwiązania bardzo zbliżone do typowych gogli VR. Poza tym, smartphone się kupuje by mieć smartphone, a nie gogle VR.

Zresztą, najlepiej posłuchać Carmacka:

https://www.youtube.com/watch?v=gn8m5d74fk8

Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #154 dnia: Października 22, 2014, 09:39:47 »
Chociaż jak patrzę teraz na ceny DK2 na alledrogo to trudno mi uwierzyć w te sugerowane przez twórców 400$.
Może zamiast sprawdzać ceny na rynku wtórnym zobacz ile DK2 kosztuje na oficjalnej stronie. Ja tam widzę $350.00, a urządzenie nie jest nawet produkowane na masową skalę.

Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #155 dnia: Października 22, 2014, 10:01:52 »
Wiem o współpracy Samsunga z Oculusem. Przy możliwościach technicznych i programistycznych Koreańczyków to zrozumiałe ze współpraca może być owocna. Wiadomo też że każda ze stron ma w tym jakiś interes i musi czerpać wymierne korzyści. Moim zdaniem konsumencka wersja Oculusa mogła już od jakiegoś czasu być w sprzedaży, tłumaczeniami że każdy kolejny DK będzie doskonalszy i zbliża produkt finalny do ideału, można opóźniać wprowadzenie na rynek w  nieskończoność.  Wątpię że jest to kwestia braku możliwości technicznych czy finansowych, tym bardziej że sam Zuckerberg wpompował w to sporo kasy. Być może właśnie współpraca z Samsungiem ma tutaj znaczenie, można się tylko domyślać... 

Poza tym, smartphone się kupuje by mieć smartphone, a nie gogle VR.

Tutaj medal ma dwie strony i nie do końca bym się zgodził.
Jak kupisz gogle od Samsunga to czy nie będziesz musiał kupić odpowiednio wydajnego i dedykowanego dla nich modelu telefonu?
Przecież to oczywiste, gdyby było tak że gogle będą współpracowały z każdym smartphone tego producenta to co innego, ale wiemy że to niemożliwe. Za średniej klasy telefon musisz zapłacić pewnie w okolicach 1000zł, podejrzewam że nie spełni on wymagań stawianych przez gogle VR.
Oculus od samego początku miał być urządzeniem samodzielnym, podpinasz zamiast monitora i masz imax na głowie. A pomysły konkurencji z wykorzystaniem smartphone mają na celu raczej zwiększenie sprzedaży zaawansowanych modeli dla których opcją pozwalająca wykorzystać ich potencjał, będzie możliwość współpracy z goglami VR. Inaczej tego sobie nie potrafię wytłumaczyć. Druga sprawa że mając do wyboru aplikowanie telefonu do obudowy gogli i cała zabawę z androidowym softem, szybko może się okazać że używanie takiego zestawu będzie w skrajnych przypadkach upierdliwością zamiast przyjemnością.
Kwestia jak do tego podejdzie potencjalny kupujący.  Jedna osoba zdecyduje że kupi sobie wypasiony telefon który pozwoli na dodatkowe wyświetlanie VR z dedykowaną przystawką. Drugiej osobie wystarczy B2710  i będzie czekał na produkt o funkcjonalności Oculusa. Ja zdecydowanie wolę ta druga opcję  ;)

Może zamiast sprawdzać ceny na rynku wtórnym zobacz ile DK2 kosztuje na oficjalnej stronie. Ja tam widzę $350.00, a urządzenie nie jest nawet produkowane na masową skalę.

Znam ceny na stronie :) Pamiętam też jak twórcy mówili na początku o cenie 250-300$, teraz wspominają o kwocie 400-500$ która ma być uzależniona od różnych czynników. Wiadomo że ludzie którzy sprzedają DK2 na rynku wtórnym wykorzystują aktualną sytuację. Produkt chyba nie ma oficjalnej dystrybucji w europie , dlatego doliczają sobie odpowiednią prowizję i kto wie co jeszcze.  Zastanawiam się po prostu czy w sugerowanej cenie ok. 400$ będą już uwzględnione koszty związane z dystrybucją, transportem, podatkiem itd. 

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #156 dnia: Października 22, 2014, 10:05:14 »
Gear VR to akcesorium do Note 4, a nie odwrotnie.

Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #157 dnia: Października 22, 2014, 10:15:23 »
Gear VR to akcesorium do Note 4, a nie odwrotnie.

No widzisz, to wiele wyjaśnia  ;)

Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #158 dnia: Października 23, 2014, 00:33:00 »
Gigabyte: P55-USB3, obecnie: i7 870 2.93 (3.72) poprzednio: i5 760 (3.49), RAM: 16GB, MSI 970. AV8R-01, Logitech G940, Thrustmaster Hotas X, Saitek Pro Flight Combat Rudder Pedals, FreeTrack

Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #159 dnia: Października 23, 2014, 01:57:43 »
https://www.youtube.com/watch?v=BBG-YJLCEv4#t=64
Koleś w komentarzach napisał, że ilość klatek na sekundę nie może spaść poniżej 75 bo inaczej zaczyna go mdlić. Trzeba będzie nieźle z detalami schodzić żeby utrzymać taki fps np. w DCS.

Idzie ku nowemu, ale na razie nie ma się co podniecać. Udało nam się zdobyć Oculusa (mamy go już na stałe, jeśli ktoś kiedyś by chciał spróbować w Krk) i niestety potwierdzam - nie wyobrażam sobie na dziś grania w cokolwiek na tym sprzęcie - na demówkach ograniczona jest ilość szczegółów w głębi pola, żeby zachować fpsy, a i tak przy szybkim ruchu głową fazuje.
Po pięciu minutach w goglach zaczęła mnie boleć głowa, po kolejnych pięciu zaczęło mnie mdlić i zrezygnowałem z tej "atrakcji"! Wolę jednak mieć obraz przezierny bo wtedy błędnik tak nie głupieje.
Efekt fajny, ale mnie nie powala na kolana - kwestia indywidualna ;)
Zresztą podobne problemy były na początku rozwoju kina 3D.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl


Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #162 dnia: Grudnia 01, 2014, 05:27:19 »
U Chińczyków można kupić w różnych wersjach.
Wysyłka do Polski z DX jest bezpłatna.
http://www.dx.com/s/Universal+Virtual+Reality+3D


Odp: Okulary - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży
« Odpowiedź #164 dnia: Stycznia 22, 2015, 15:40:36 »
Oculus przestanie obsługiwać DX9 od następnej aktualizacji SDK.
https://forums.oculus.com/viewtopic.php?f=26&t=19489