Autor Wątek: Okulary VR/Gogle VR, akcesoria. Informacje o rynku.  (Przeczytany 112838 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #345 dnia: Listopada 05, 2018, 08:31:42 »
Jak masz jakiś telefon z w miarę nowym ekranem to przyłóż  sobie szkło powiększające i popatrz na niego z odległości 1cm. Da Ci to jakieś pojęcie o SDE. Choć w praktyce będzie i tak nieco inaczej. 3d z gogli możesz przetestować w telefonie za pomocą kartonowych gogli za 1$ z Ali. Najlepiej podjedź sobie na jakieś targi gdzie gogle są dostępne dla zwiedzających i przetestuj.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #346 dnia: Listopada 06, 2018, 20:44:25 »
Jednak skusiłem się na leciwego Oculusa DK2. Szybko zainstalowałem soft Oculusa, SteamVR, odpaliłem Ił2 BoS i prawie się rozpłakałem :-) Nie spodziewałem się nawet w 10% takiego efektu, szok. Kit z beznadziejną rozdzielczością i SDE, prawdziwy trójwymiar robi robotę. Strasznie zdziwiłem się tym, że w tej fatalnej rozdzielczości kokpit jest dla mnie bez porównania czytelniejszy, niż na monitorze w rozdzielczości 4k. Szybko odpaliłem misję, akurat wybrany był Hs-129, niesamowicie zdziwiłem się tym, że kokpit jest tak ciasny, zerknąłem za okno, o matko jakie te silniki są ogromne, przepustnica na maxa... i zakręciło mi się w głowie podczas startu. Ostatnio przeżyłem coś takiego, gdy kolega przewiózł mnie szybowcem. Sam krajobraz jest taki sobie, ale to, że jest przestrzenny, rekompensuje mi wszystko. Postanowiłem przetestować działka, kolejny szok, widzę jak lecą pociski! Na monitorze w rozdziałce 4k,  to jakieś błyskające kreseczki ;-)
Zajarany jak małe dziecko pobiegłem do żony, żeby też mogła zobaczyć ten cud. Jaka było jej reakcja?  Zero wrażenia, stwierdziła że obraz jest beznadziejny i nie da się patrzeć w ten telewizorek.
Jeśli ktoś tego nie testował, NAPRAWDĘ POLECAM. Jak widać, odbiór jest skrajny i w dużej mierze zapewne zależy od zdolności postrzegania trójwymiaru.
Oczywiście już pojawiły się pierwsze problemy, gierki wymagające kontrolerów na tym etapie mnie jeszcze nie interesują, kupiłem Oculusa, żeby polatać, co chwilę jednak Oculus i SteamVR coś tam każe mi klikać, a nie mam czym. Muszę dokupić jakiś pad? To musi być coś konkretnego?
Dawno już niczym się tak nie jarałem jak tym Oculusem :-)
« Ostatnia zmiana: Listopada 06, 2018, 21:29:37 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #347 dnia: Listopada 07, 2018, 10:02:12 »
Teraz wejdź na jakiś serwer bez ikon i spróbuj powalczyć z trackirowcami. Jak nie zabiją cię oni to zrobią to niskie fpsy ;).

Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #348 dnia: Listopada 07, 2018, 12:10:44 »
Możesz przybliżyć parametry zestawu, na którym uruchomiłeś tego Oculusa?

Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #349 dnia: Listopada 07, 2018, 12:58:51 »
Teraz wejdź na jakiś serwer bez ikon i spróbuj powalczyć z trackirowcami. Jak nie zabiją cię oni to zrobią to niskie fpsy ;).

To nawet nie jest potrzebne, zabija mnie już chwila akrobacji w powietrzu :-) Na tym etapie musiałbym latać z miską pod ręką. Jako dziecko miałem chorobę lokomocyjną i odezwała mi się przy tej okazji ze zdwojoną siłą. To zaliczyłbym na plus, tak skutecznie zestaw oszukuje mój mózg. Sprawę pogarsza fakt, że ten oculus DK2 strasznie śmierdzi gąbką po wyjęciu z pudełka.
Oczywiście rozdzielczość jest słaba i SDE potężny, tutaj wszystko tak naprawdę rozbija się o indywidualne preferencje, a konkretnie jak ważna dla danego osobnika jest przestrzenność i idealne odwzorowania poruszania się w przestrzeni. Przykładowo, gdy zamykam jedno oko, czar pryska i obraz zamienia się w okropną kupę rodem z commodore 64.
Z przycinkami jest zupełnie inaczej, niż się spodziewałem. Odczuwam to tak, że zamraża się jakby cały gotowy obraz 3d, w którym dalej mogę się swobodnie poruszać, nie tak jak przy opentracku, że wszystko tnie tak, że w końcu nie wiem gdzie jestem, tutaj oczy się nie "gubią". Bez żadnego porównania mam lepszą orientację w przestrzeni. Wszystko jest naturalne i zawsze wiem, co się dzieje.
Na razie polatałem chwilę w War Thunder, BoX i DCS. Zdecydowanie VR najlepiej jest zrobiony w Iłku, latanie samolotami FC totalnie wbija w glebę :-).
W War Thunderze niestety samolot lewituje nad pasem startowym, poza tym jest dobrze. W DCS strasznie kuleją tekstury i modele. A-10C jest praktycznie niegrywalny, kokpit wygląda jak wycięty z kartonowego pudełka z naklejonymi teksturami, niska rozdzielność Oculusa sprawia, że MFCD są kompletnie nieczytelne, za to maszyny tłokowe są piękne i latanie nimi daje niesamowitą frajdę.

Możesz przybliżyć parametry zestawu, na którym uruchomiłeś tego Oculusa?

32G RAM, GTX1070Ti, i5-8600K, dyski SSD.

Ił i WT poszedł z palca, nic nie zmieniałem w ustawieniach, poza włączeniem obsługi VR, czyli praktycznie wszystko na MAX. DCS też uruchomił się na ustawieniach prawie wszystko na max, ale strasznie tnie, jeszcze nie próbowałem nic w nim ustawiać.

Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #350 dnia: Listopada 07, 2018, 13:45:51 »
Z przycinkami jest zupełnie inaczej, niż się spodziewałem. Odczuwam to tak, że zamraża się jakby cały gotowy obraz 3d, w którym dalej mogę się swobodnie poruszać...

Nigdy czegoś takiego nie doświadczyłem. Jak fpsy spadają poniżej 90 lub 45 klatek to obraz skacze, tak samo jak na monitorze tylko w VR jest to bardziej odczuwalne. Nic się nie zamraża, zwyczajnie spada płynność animacji.
Zawroty głowy też miałem, przeszły po tygodniu/dwóch.

Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #351 dnia: Listopada 07, 2018, 14:32:28 »
Nigdy czegoś takiego nie doświadczyłem. Jak fpsy spadają poniżej 90 lub 45 klatek to obraz skacze, tak samo jak na monitorze tylko w VR jest to bardziej odczuwalne. Nic się nie zamraża, zwyczajnie spada płynność animacji.
Zawroty głowy też miałem, przeszły po tygodniu/dwóch.

Dziwne, aż odpaliłem DCS-a, żeby ponownie sprawdzić i ewidentnie jest taki efekt. Gdy lecą prosto, mogę dowolnie szybko obracać głową i nic się nie tnie, może na krawędziach obrazu czasami nie nadąża minimalnie. Ogromnym plusem jest to, że jeśli patrzę w punkt w przestrzeni i poruszam głową, to on zawsze znajduje się dokładnie w tym miejscu. Podczas ostrych manewrów widać już klatkowanie, ale nadal mając lepszą orientację w przestrzeni, odczuwam to mniej dotkliwie.
Mam nadzieję, że w końcu błędnik mi się uspokoi, na razie jest ciężko. Próbuję różnych trików, np. przymykam jedno oko, albo staram się skupić na przyrządach. Niestety to pomaga tylko na chwilę.

Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #352 dnia: Listopada 07, 2018, 15:56:54 »
Nie ma co się zmuszać na siłę. Jak zaczyna cię mdlić to zrób przerwę i wróć jak ci przejdzie. Mi kręciło się w głowie nawet na drugi dzień po graniu.

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #353 dnia: Listopada 07, 2018, 16:20:00 »
Teraz wejdź na jakiś serwer bez ikon i spróbuj powalczyć z trackirowcami. Jak nie zabiją cię oni to zrobią to niskie fpsy ;).

W VR można zjadać trackircowców na śniadanie bez popijania :D
F-16C Block50 driver...

qrdl_logos

  • Gość
Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #354 dnia: Listopada 07, 2018, 16:53:48 »
W VR można zjadać trackircowców na śniadanie bez popijania :D

Zapraszamy na serwery OPSu. Ja np. jestem tłustym kąskiem  :evil:.

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #355 dnia: Listopada 07, 2018, 16:58:47 »
Staram się żywo odżywiać - więc nie jadam tłusto  ;D Ale dzięki  :evil:
F-16C Block50 driver...

Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #356 dnia: Listopada 12, 2018, 21:17:26 »
Czy Leap Motion sprawdza się w DCS? Widziałem jakieś filmiki na youtube, ale wydawało się to wszystko strasznie ślamazarne, tradycyjna myszka sprawia wrażenie wygodniejszej. Próbowaliście się tym bawić? Z każdym dniem wkręcam się coraz bardziej w VR. Wczoraj odpaliłem sobie Viggena, ależ on świetnie wygląda w goglach i zrobił się nagle taki wygodny :-).

Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #357 dnia: Listopada 13, 2018, 07:27:38 »
Ja się kilka razy przymierzałem (raz nawet za 100pln dostałem ofertę), ale w końcu zrezygnowałem. DCS nie jest zoptymalizowany pod takie coś. Zobacz sobie na YT o co chodzi. Popatrz też na inne symulatory. Nawet jak są już pod takie coś robione to działa to topornie. Poza tym niedługo powinny się pojawić lepsze trackery dłoni. Stwierdziłem, że nawet tej stówy szkoda jak ma to potem tylko leżeć.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #358 dnia: Listopada 18, 2018, 20:24:39 »
Szkoda, ale tak to faktycznie wygląda na filmikach, fajnie wyglądający bajer, ale myszka dalej wydaje się wygodniejsza.

Ileś postów wcześniej dziwiłem się, jakim cudem obraz w goglach jest tak przedziwnie płynny w Oculusie. Odpowiedzią jest ASW i ATW, przystępnie wyjaśnone tutaj w pierwszym poście z TOP :
https://www.reddit.com/r/oculus/comments/56720c/eli5_difference_between_atw_asw_and_reprojection/
Można wrzucić w google translator, radzi sobie dobrze z tym tekstem.
Więc nie było to moje subiektywne wrażenie. Oculus opracował szereg technologii, które baaardzo mocno poprawiają płynność działania gogli.
Uderzyło mnie, to gdy dla testu zainstalowałem stare sterowniki dla Oculusa DK2, okazało się, że bez problemu można ich używać, ale bardziej wymagające gry stają się totalnie niegrywalne na GTX1070Ti.
Sterowniki te różnią się tym, że nie obsługują najnowszych osiągnięć Oculusa w tej dziedzinie. Niestety z tego, co wyczytałem HTC Vive i OpenVR jest mniej więcej na poziomie rozwoju tych właśnie starych sterowników.
Dziwne, że tak mało użytkowników o  tym wspomina. Mam teraz sporego stracha przed zakupem czegokolwiek poza Riftem. HTC w tym miesiącu ponoć wprowadziło namiastkę ASW, ale jak to działa nie wiem.
U mnie odczuwalna różnica w wydajności na najnowszym sterowniku Oculusa jest dosłownie kilkukrotna, nie są to jakieś pierdoły w stylu 10-30% w testach, a ludzie dla takich różnic kupują nowe karty graficzne.

A jakie jest wasze doświadczenie z wydajnością gogli poza Oculusem, w DCS i iłku? W porównaniu do Rifta oczywiście.

ps. teraz Oculus ma wprowadzić ASW 2.0  i to będzie kolejny duży skok :-)

https://old.reddit.com/r/oculus/comments/9jptp1/asynchronous_spacewarp_20_coming_soon_via_rift/

W DCS pozwoli to na kolejne przesunięcie suwaczków w górę, lub podniesienie PD :-)
« Ostatnia zmiana: Listopada 18, 2018, 20:38:43 wysłana przez gcze »

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: Okulary VR/Gogle VR - czy istnieje w ogóle coś takiego w sprzedaży?
« Odpowiedź #359 dnia: Listopada 20, 2018, 10:36:05 »
Od wczoraj można kupić najnowsze gogle VR - StarVR ONE - za „jedyne” 3200 dolarów, cena w Europie ma być na poziomie 2800 Euro.

https://www.starvr.com

F-16C Block50 driver...