Autor Wątek: Nowe śmigłowce dla polskiej armii.  (Przeczytany 160746 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Nowe śmigłowce dla polskiej armii.
« Odpowiedź #255 dnia: Października 07, 2016, 07:09:10 »
Odnoszę się do wypowiedzi CRC, co do umowy z Airbusem nie mam wiele do zarzucenia, wręcz byłem w lekkim szoku, że Francuzi się zgodzili na taki układ.

Odp: Nowe śmigłowce dla polskiej armii.
« Odpowiedź #256 dnia: Października 07, 2016, 07:49:03 »
(...) tak jak to dzisiaj robimy z Milami.

Raczej "tak jak dzisiaj robimy z CASĄ". "Francuzi" (i Hiszpanie poniekąd) znają potencjał polskich inżynierów. I brzemię polskich magistrów. I wartość (szczególnie w stosunku do ceny) polskich techników. I bagno polskich związkowców. Od podszewki. Mnie ich decyzje nie dziwią.
You are not stuck in traffic. You ARE Traffic.
Get a bike. Break FREE!
"Still in one piece. Good Job. Let's go home."

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Nowe śmigłowce dla polskiej armii.
« Odpowiedź #257 dnia: Października 07, 2016, 08:51:43 »
A to u nich w Hiszpanii wszystko jest o niebo lepiej? Inżynierowie, technicy, no i związki zawodowe cicho siedzą? Nie wiedziałem...
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Offline CRC

  • *
Odp: Nowe śmigłowce dla polskiej armii.
« Odpowiedź #258 dnia: Października 07, 2016, 11:29:07 »
Sundowner, co Ty ciągle z tym komputerem misji , dla mnie FMS. Ten zwykły FMS, bo nie ma w nic niezwykłego w Twoim komputerze misji, do niedawna był oparty o procesor 386. Jestem pewien że zarówno Mirek, mój syn jak i inni koledzy z forum , bez żadnego problemu dali by rade przyłączyć, podłączyć , zainplementować Twój komputer misji, dla mnie FMS do każdego systemu tworzącego na płatowcu wraz z onym komputerem misji, dla mnie FMS, układ zarządzająco-wykonawczy.
Oczywiście że ,,tureckie rozwiązanie,, uważam za optymalne.

Mirka, ,,ale przynajmniej próbowali udawać że dbają o interes Państwa. Czasem nawet skutecznie.,, jest tym wszystkim co mogę ,,powiedzieć,, o tej sprawie.
 tyle mogę.
Równie ciekawą historią, w/g mnie jest sposób lub cała otoczka  tego w jaki sposób nasza armia zdecydowała się na zakup  pocisków NSM.

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Nowe śmigłowce dla polskiej armii.
« Odpowiedź #259 dnia: Października 07, 2016, 14:48:39 »
Zaczęła się gorączka po francuskiej stronie: http://wpolityce.pl/polityka/311118-airbus-helicopters-zapowiada-restrukturyzacje-po-tym-jak-polska-zrezygnowala-z-zakupu-caracali-paryz-zada-wyjasnien-to-upokorzenie-francji

I taka ciekawostka: Airbus Helicopters ma od dłuższego czasu poważne problemy finansowe, brakuje zamówień i rezygnacja Polski z zakupu Caracali może oznaczać przyśpieszenie masowej redukcji personelu firmy....   
To nie tylko u nas problemy.
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Odp: Nowe śmigłowce dla polskiej armii.
« Odpowiedź #260 dnia: Października 07, 2016, 15:12:05 »
Ciekawostką to jest fakt, że chyba pierwszy raz ktoś napisał "Airbus Group i Airbus Helicopters (...) chciały zrobić z Polski piąty filar swojej linii produkcyjnej". Co oczywiście nie jest jakąś super rewelacją, jednak w mediach fakt ten był zwykle zupełnie pomijany; szczególnie w kontekście znaczenia kontraktu dla polskiej gospodarki.
You are not stuck in traffic. You ARE Traffic.
Get a bike. Break FREE!
"Still in one piece. Good Job. Let's go home."

Odp: Nowe śmigłowce dla polskiej armii.
« Odpowiedź #261 dnia: Października 07, 2016, 15:39:30 »
P.S. Trafiłem (przez FB, bo sam nie szukam jakoś intensywnie) na taki materiał:

http://tvn24bis.pl/z-kraju,74/gen-waldemar-skrzypczak-o-zakonczonych-negocjacjach-ws-caracali,681444.html

Dobrze prawi, dać mu wódki. Gość programu przypomniał m.in., że "na dzisiaj zarówno fabryka w Świdniku, jak i fabryka w Mielcu są własnościami w 100 proc. kapitału amerykańskiego i włoskiego". Wspomina również o "transferze technologii" i "przeniesieniu zdolności produkcji i obsługi"; co oczywiście było jak najbardziej częścią oferty offset'u; tyle że do docelowo rozbudowanych zakładów w Łodzi, a nie pozostałych dwóch konkurentów. Do tego jeszcze tak pięknie przebrnął przez labirynt dywagacji politycznych (relacje z USA vs relacje z Francją), że aż miło. No i ten finał - czysta przyjemność.
You are not stuck in traffic. You ARE Traffic.
Get a bike. Break FREE!
"Still in one piece. Good Job. Let's go home."

Online rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: Nowe śmigłowce dla polskiej armii.
« Odpowiedź #262 dnia: Października 07, 2016, 15:56:55 »
Powoli dochodzimy do clou całego kontraktu:
- ratunek dla upadającego przemysłu we Francji (H.Airbus), takie świetne te Caracale a nikt ich nie kupuje w wystarczającej ilości by związki zawodowe we Francji mogły utrzymać przywileje
- rekompensata wewnątrz unijna dla utraconego kontraktu na Mistrale, ale dlaczego naszym kosztem
- poparcie dla Tuska w zeszłej i kolejnej kadencji na EU President


Maja kłopoty? Tym bardziej twardo żądajmy więcej, bez sentymentów bo inaczej nasi będą na bruku, wolę płacić swojemu kiepskiemu technikowi niż wybitnemu Francuzowi, jemu niech płaci jego państwo.


Musimy zamknąć chyba ten wątek bo zakupu sprzętu wojskowego nijak bez polityki nie rozkminisz, niestety.
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

Offline CRC

  • *
Odp: Nowe śmigłowce dla polskiej armii.
« Odpowiedź #263 dnia: Października 07, 2016, 16:38:31 »
Pełna zgoda z kolegą rutkov. Co tam musi się dziać_, że ichni minister obrony mamrocze o "ciosie nożem,zdradzie". Toć problemy biorą się z braku zamówień na Tigera_, Caracale i konieczne poprawki w Super Pumach. Trzeba samemu wyłożyć pieniądze,_bo nikt z użytkowników za nic nie zapłaci, a EASA nakazała działania naprawcze czyli wydała zalecenia i Airbus jest w..._Ciekaw jestem, bo nie śledziłem czy im ktoś wytoczył sprawę za te urwane przekładnie.
Pięknie by było przerzucić koszta na innych użytkowników..
« Ostatnia zmiana: Października 07, 2016, 17:33:36 wysłana przez KosiMazaki »

Online rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: Nowe śmigłowce dla polskiej armii.
« Odpowiedź #264 dnia: Października 07, 2016, 17:42:26 »
W dzisiejszej Rzeczpospolitej (gazecie) ciekawy artykuł Michała Fiszera, krótko i rzeczowo przekonuje dlaczego dobrze się stało w kwestii Caracali.
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

Odp: Nowe śmigłowce dla polskiej armii.
« Odpowiedź #265 dnia: Października 07, 2016, 19:24:48 »
Abstrahując od samego niepodpisania kontraktu to odwołanie z tego powodu wizyty francuskiego prezydenta wydaje mi się jakoś nie na miejscu ze strony Francji. Może porównanie nie jest do końca adekwatne, ale to ja jako klient idący do sklepu i chcący coś kupić określam warunki kupna (ile i za ile). I jeżeli nie dogaduję się ze sprzedawcą to wychodzę ale sprzedawca się nie obraża i nie straszy mnie. A Francuzi potraktowali nas jak "bananową republikę", która nie chce ICH paciorków i jeszcze grożą nam palcem. Co to k...a jest? Prywatna firma (poprzez ichni rząd) wywiera naciski na obce państwo. Może moje rozumowanie jest naiwne, ale coś zachowują się nie po krasnoludzku. Jeżeli teraz oni tak reagują to ciekawe jak realizowaliby kontrakt. Sam byłem za tymi śmigłowcami. Z informacji, które były dostępne i w prasie, i w necie oraz opiniami tam zawartymi oferta wydawała się najlepsza (szczególnie inwestycje w WZL-1, obsługa serwisowa, zapewnienie części zamiennych).
A jeżeli chodzi o byłego pilota Michała Fiszera to chyba nie jest on najlepszym źródłem, bo jak czyta się coś takiego (znalezione na innym forum)
Michał Fiszer na FB napisał/a:
Cytuj
Świdnik i Mielec naprawdę się starają... Popieram te zakłady. A WZL-1, w którym notabene, nie wiedzieć czemu, zmieniono całą dyrekcję, zwalniając ze stanowisk ludzi tak zaangażowanych i efektywnych, jak Zbyszek Średziński, i tak dobrze się ma i bez Caracali, mają tyle śmigłowców do remontu, że wojsko czeka w kolejce na zwrot śmigłowców oddanych do remontu. A co do nowych miejsc w pracy w Łodzi... WZL zatrudniłby ludzi z wykształceniem technicznym, średnim bądź wyższym. A dla takich w Łodzi roboty jest huk. Wiem od syna, że MPK od ręki przyjmuje techników elektryków, techników mechaników itd. Ale chętnych brak. Więc co by dały Łodzi dodatkowe miejsce pracy dla techników? Albo inżynierów, równie poszukiwanych?
to jak odbierać jego opinie? Tylko z przymrużeniem oka.
Pozdrawiam

Offline Orzeł

  • APAsq
  • *
  • APAsq#4 WBCI#4
    • WBCI
Odp: Nowe śmigłowce dla polskiej armii.
« Odpowiedź #266 dnia: Października 07, 2016, 21:26:00 »
W dzisiejszej Rzeczpospolitej (gazecie) ciekawy artykuł Michała Fiszera, krótko i rzeczowo przekonuje dlaczego dobrze się stało w kwestii Caracali.

Z całym szacunkiem, ale pan Fiszer jest takim ekspertem w temacie śmigłowcowym jak z koziej dupy trąba. Jak czytałem jego wywody na temat dlaczego Caracal nie nadaje się do naszej armii, to aż zadzwoniliśmy z kolegą do redakcji tej gazety (niestety nie pamiętam jakiej), żeby zrezygnowali z jego usług jako eksperta. Pan Fiszer jako "ekspert" pisał min., że Caracal nie nadaje się dla nas, bo do środka nie można zapakować "zura 23". Tak samo BH jak i AW nie przewiozą go środku. Pomimo tego, że "zur" mieści się w Mi-8/17 to też nie pakuje się go do środka tylko przewozi na podwieszeniu zewnętrznym http://anakonda.do.wp.mil.pl/plik/image/DSC_0385fotoA-Roik.jpg.
A tak przy okazji to chciałem uświadomić tym co się cieszą z zerwanego kontraktu, że najstarsza "ósemka" która u nas lata jest z 1972r. Pozostałe nie są wcale młodsze. Pomimo tego, że płatowce (skorupy) jeszcze mogą polatać, to coraz większy problem jest z częściami zamiennymi. Wujek Władymir nie za bardzo chce się nimi z nami dzielić. No i remonty też nie są wcale tanie, bo remont "ósemki" to koszt ponad 10mln PLN, a o "siedemnastce" nie wspomnę. Do tego dochodzą też remonty silników, bo WZL-1 remontuje tylko płatowce, a remont silników to osobna sprawa.

Odp: Nowe śmigłowce dla polskiej armii.
« Odpowiedź #267 dnia: Października 07, 2016, 21:31:43 »
Orzeł ubiegłeś mnie, właśnie miałem pisać o tych nieszczęsnych "samochodach osobowo-terenowych" przewożonych w luku ładunkowym ósemki. Zresztą jedyne zdjęcie jakie znalazłem dot. tej materii jest tu: http://www.leaselineaviation.com/mi-171_mi-8mtv,_mi-8amt (wyjątkowo podłej jakości, i wcale z niego nie wynika, że postawiona przed rampą fura przeciśnie się przez wjazd do "garażu"). Zastanawiam się jaką wobec tego propozycję ma Autor wspomnianego artykułu na śmigłowce, w które można taki samochód wtoczyć? Może Mi-26? I kolejna sprawa, nie da się ukryć, że Polska jest członkiem Unii Europejskiej, a nie Eurazjatyckiej (póki co), więc wydaje mi się, że logiczniejsze byłoby zacieśnianie stosunków handlowych wewnątrz tej organizacji...

Online rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: Nowe śmigłowce dla polskiej armii.
« Odpowiedź #268 dnia: Października 07, 2016, 22:09:06 »
Indie Rafale negocjowały z dziesięć lat, przerwy w zerwanych negocjacjach były nawet 2letnie, i wycisnęli francuzików na tyle że w końcu kupili. 
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

Offline Redspider

  • *
  • Pure evil....ZŁOOOOO !
NA PLASTERKI !!!

Geniusz może mieć swoje ograniczenia, ale głupota nie jest tak upośledzona