Autor Wątek: Prepar3D 2.0  (Przeczytany 50450 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

_michal

  • Gość
Prepar3D 2.0
« dnia: Października 07, 2013, 23:38:41 »
Dev blog wersji 2.0

http://www.prepar3d.com/news/2013/10/4507/

Taki FSX jakim powinien być on od początku, hehe.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Prepar3D 2.0
« Odpowiedź #1 dnia: Października 08, 2013, 09:30:16 »
A tak w ogóle to ktoś z nas tutaj ma P3D? Są jakieś drastyczne różnice w wydajności obu tytułów? Akurat te nowe screeny mnie nie porwały, za dużo tego mydła przed oczami, opis już za to bardzo zachęcający, bo sim wykorzystuje to, co Microsoft olał.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Prepar3D 2.0
« Odpowiedź #2 dnia: Października 08, 2013, 10:33:56 »
Ja właśnie czekam na 2.0, który mam nadzieje wykorzysta moją GTX770. FSX nie raczył przyśpieszyć nawet o klatkę po przesiadce z GTX560.
Działają samoloty A2A z AccuSimem w Prepar3D?

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Prepar3D 2.0
« Odpowiedź #3 dnia: Października 08, 2013, 11:19:36 »
Działają samoloty A2A z AccuSimem w Prepar3D?

Chyba raczej nie. P3D w niektórych tematach to też okrojona wersja FSX'a niestety, te bardziej zaawansowane dodatki nie są kompatybilne.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Prepar3D 2.0
« Odpowiedź #4 dnia: Października 08, 2013, 11:29:09 »
Z tego co widzę na forum A2A to AccuSim działa na obecnej wersji P3D, ale nie wiadomo na ile to będzie kompatybilne z wersją 2.0. Pozostaje czekać i mieć nadzieję, że ekipa A2A zainteresuje się nowym wcieleniem FSX.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Prepar3D 2.0
« Odpowiedź #5 dnia: Października 08, 2013, 12:29:41 »
Z tego co widzę na forum A2A to AccuSim działa na obecnej wersji P3D, ale nie wiadomo na ile to będzie kompatybilne z wersją 2.0. Pozostaje czekać i mieć nadzieję, że ekipa A2A zainteresuje się nowym wcieleniem FSX.

Oficjalnie raczej nie wspiera: http://www.a2asimulations.com/store/index.php?main_page=product_info&cPath=9&products_id=56 . Masz info tylko o FS'ie ale może jakoś to przenoszą do P3D userzy ręcznie, poczekajmy zresztą na Michała. Pewnie wie więcej w temacie.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Prepar3D 2.0
« Odpowiedź #6 dnia: Października 08, 2013, 12:55:43 »
Wiem, że nie ma oficjalnej wersji dla P3D nie ma. Jeśli miałoby działać nie oficjalnie to mi to wystarczy.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Prepar3D 2.0
« Odpowiedź #7 dnia: Października 08, 2013, 14:15:22 »
Bawiłem się wersją 1.2 P3D i maszyny A2A działają wszystkie tak z 1.2 jak i 1.4. Brak oficjalnego wsparcia objawia się tym, że instalator A2A nie widzi P3D i trzeba wszystkie pliki przerzucać ręcznie, ale do tej pory architektury P3D i FSX są identyczne. Accu-Sim w P3D 2.0 powinien działać, co najwyżej można oczekiwać błędów w modelach 3D i teksturach, bo zmienia się trochę silnik graficzny. Zobaczymy dokładnie jak 2.0 wyjdzie, bo sam też na niego czekam.


W 1.2 różnica w wydajności zależała od systemu - ja miałem mniej klatek w P3D, inni mieli więcej, trzeba po prostu samemu spróbować i pamiętać, że P3D ma kilka dodatkowych opcji, które nie są dostępne w FSX, a mogą znacznie rzutować na wydajność (wszystko co związane z wodą).

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Prepar3D 2.0
« Odpowiedź #8 dnia: Października 08, 2013, 14:37:07 »
No tak, znalazłem coś takiego.

Ale ten 2.0 może to zmienić. A jak z funkcjonalnością? Jest taka sama jak w FSie jeśli chodzi o pogodę (real), nawigację, multi, działanie zewnętrznych paneli itd?
W tych licencjach można się nieco pogubić. czy dla przeciętnego użytkownika FS'a to np. pakiet za 49 dolców jest okej, czy np. by działało wszystko trzeba mieć fulla za 199 zielońców (ups)?
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

_michal

  • Gość
Odp: Prepar3D 2.0
« Odpowiedź #9 dnia: Października 08, 2013, 14:41:43 »
Odpuściłbym sobie jakiekolwiek rozmowy o 1.4 i spokojnie poczekał na 2.0. 1.4 to praktycznie jest FSX z kosmetycznymi zmianami, a wygląda na to, że 2.0 to będzie nowa jakość. Yoyo, poza wpisem który podlinkowałem i paroma postami na forum Prepar3D nie ma jeszcze oficjalnych informacji odnośnie dwójki.

Samoloty A2A w P3D 1.4 działają, ale tylko C172 ma dedykowany installer, resztę trzeba zainstalować "ręcznie".

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Prepar3D 2.0
« Odpowiedź #10 dnia: Października 08, 2013, 14:58:24 »
Podobno wybrańcy dostali już jakieś dostępy do bety 2.0 więc niedługo mogą się pojawić jakieś informacje.
Doczytałem też, że w 2.1 zrobią cienie pod chmurami, a może jeszcze zdążą w 2.0. Tak, te cechy powinien i miał mieć FSX w dniu premiery... Ciekawy także jest ten screen. Wreszcie ktos poszedł po rozum do głowy i jest wszystko w jednym oknie, a nie 4ech, gdzie jeszcze każde chwilę sobie "myśli". Ciekawostką jest też posiadanie kilku configów (cfg), które można sobie ustawić w zależności od np. wysokości lotu, czy rodzaju scenerii (foto czy autogen).



Nie ma tylko Real weather. To znaczy, że P3D nie wspiera? Ale za to AS2012 i ReX mają wtyczki dla P3D.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Prepar3D 2.0
« Odpowiedź #11 dnia: Października 08, 2013, 16:14:17 »
P3d nie ma real weather, bo serwery są Microsoftu. A może były, nie wiem czy nadal są aktywne.

AS2012 i ReX obsługują P3D (Rex za dopłatą ekstra 5$), ale nie wiadomo jak będzie z kompatybilnością z nowym engine i czy developerzy nie krzykną sobie ekstra.
Na razie to wszystko tylko gdybanie, ale przyszłość wygląda ciekawie :)

"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Prepar3D 2.0
« Odpowiedź #12 dnia: Października 08, 2013, 17:57:51 »
Czyli co? Za kilka miesięcy będziemy mieli tak oczekiwanego FS11? ;). Wg dev bloga zanosi się na małą rewolucję, przynajmniej graficzną.

Odp: Prepar3D 2.0
« Odpowiedź #13 dnia: Października 08, 2013, 23:51:28 »
Krótkie omówienie planowanych nowości w wersji 2.0 Prepar3D dla tych, co nie czytali materiału ze strony LM:

1. DX11 - całkowita migracja z DX9 na DX11, dzięki temu wzrośnie wydajność podsystemu graficznego. Wobec poniżej opisanych innych usprawnień będzie spore zapotrzebowanie na wydajność po stronie GPU.

2. Object Instancing - rysowanie wielu kopii tego samego obiektu za jednym razem przez GPU. Jest to idealne rozwiązanie dla generowania autogenu, np. wygenerowanie lasu z pięcioma gatunkami drzew, będzie wymagało jedynie pobrania 5 modeli siatki i 5 tekstur. Cała reszta, czyli multiplikacja i rendering, zostanie wykonana przez GPU.

3. Tesselated Terrain on GPU - przeniesienie generowania siatki terenu (mesh) z CPU na GPU, co w przypadku siatek o wysokiej rozdzielczości (10m, 5m) przyniesie wymierną ulgę dla CPU.

4. Dynamic Terrain Lighting - dynamiczne generowanie cieni i oświetlenia terenu, co pozwoli na realistyczne odwzorowanie oświetlenia zależnego od pór dnia. W górach efekty będą spektakularne, podobnie zresztą, jak cienie budynków w miastach podczas lotów na małych wysokościach (patrz punkt 6).

5. (more) Multi-Threading - więcej zadań wykonywanych obecnie przez główny wątek FSX-a będzie wykonywanych w pozostałych dostępnych wątkach (rdzeniach CPU).

6. Real-Time Shadows and Lighting - dynamiczne oświetlenie i generowanie cieni dla kokpitu, samolotu, chmur (w wersji 2.1 cienie od chmur mają być na pewno, w 2.0 prawdopodobnie, jeśli zdążą), budynków i innych obiektów 3D.

7. Specular Terrain Lighting - funkcja pozwalająca kontrolować zdolność odbijania światła przez daną powierzchnię (połyskliwość materiału). Zwiększy to realizm odwzorowania mokrych czy zaśnieżonych powierzchni.

8. Bloom and HDR - znaczne zwiększenie jakości i szybkości generowania tych efektów.

9. 3-D Waves and Water Surface - powierzchnia wody nie będzie płaska, tylko w zależności od siły wiatru będzie realistycznie trójwymiarowa - obiekty na wodzie będą się kołysać. Ciekawe, jak to będzie wpływać na starty i lądowania z wody.

10. Volumetric Fog - mgła będzie generowana przestrzennie (objętościowo) i wreszcie będzie wyglądać w miarę realistycznie.

Jak dla mnie rewelacja!

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Prepar3D 2.0
« Odpowiedź #14 dnia: Października 09, 2013, 01:18:49 »
Dzieki, na pewno to sie przyda osobom z mniejsza znajomoscia angielskiego! Zmiany sa bardzo obiecujace jesli chodzi o wydajnosc. Moze wreszcie nie trzeba bedzie grzebac w cfg i spedzac dziesiatki godzin na szukanie zlotego srodka. Nie obrazilbym sie jakby dali jakas czasowa, publiczna, darmowa bete ;).
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl