Autor Wątek: Wczesny dostęp już uruchomiony!  (Przeczytany 142567 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

mmaruda

  • Gość
Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #135 dnia: Grudnia 10, 2013, 18:14:38 »
Model lotu bankowo i tak będzie na koniec dopieszczany i poprawian jeszcze wiele razy, jak wyjdą wszystkie niuanse typu "109 wznosi się pół kilometra za wolno, fix pls". To, że samoloty się zachowują tak jak się zachowują już zostało wyjaśnione. Myśle, że nie ma co spekulować, co jest punktem wyjściowym, bo kazdy developer sam sobie planuje pracę na swój sposób - 777 najwyraźnie wybrało drogę dodawania treści a dopieszczania ich później. Nie sądzę, żeby Fm został taki jaki jest, jak sam mówisz wiele spraw można w simie olać, ale ta jedna jest najważniejsza. Ludzie od BoSa na pewno grali w Cliffs i często podkreślają, że nie chcą popełniać jego błędów. Tam było z kolei podejście gdzie FM i CEM było na dobrym poziomie (no może ten FM był dyskusyjny bo problemy z pefrormancem maszyn dalej są zgłaszne na różncyh żółtych stronach internetów), za to silnik ssał pałkę po całości i dalej ssie. Nie mnie oceniać, czy takie, czy inne podejście jest słuszne, ale  wdej mi się, że właśnie z doświadczeń z CloDa wyszło podejście typu "co łatwiej naprawić, poprawić kilka parametrów dotyczących oporu powietrza i trymerów, czy przepisać cały silnik od początku". Z tego co było mowione w Dev Blogu swego czasu, to mają tam dobrych specjalistów od FMów i z doświadczeniem raczej nie podlegającym dyskusji. Pożyjemy zobaczymy.

Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #136 dnia: Grudnia 10, 2013, 19:10:08 »
Nie mam tej gry (ani w ogóle komputera, piszę z laptopa), ale jeśli twórcy trąbią dookoła o realizmie, to szanse strony czerwonej wcale nie wyglądają źle w multi czy off-line. Przewaga technologiczna, wyszkolenie, organizacja i dowodzenie w warunkach zimowego Stalingradu są nieistotne wobec nieograniczonej przewagi surowcowej, ludzkiej i sprzętowej. Czerwoni przy minimum organizacji i zgrania dobrej ekipy mogą sobie całkiem sprawnie dać radę z mniej licznym niebieskim przeciwnikiem- przecież to nie był symetryczny, równorzędny konflikt. Nawet brak dwustronnej  łączności po stronie czerwonej, zjawisko powszechne w sowieckich samolotach do połowy 1944r. kiedy to upowszechniły się radiostacje pokładowe masowo przysyłane przez jankesów w ramach lend-lease, nie zmienia faktu że w zorganizowanej grupie jest siła (czego dowodem jest np. Nowotny i jego topowy na tamte realia Bf-109E, a  mimo to przez trzy dni zażywał zimnej kąpieli w dętce dzięki uprzejmości trzech zabytkowych I-153).
-Mamo dlaczego ci ludzie klęczą?
Bo to synku E24 jedzie.
-A ten za nim, to ma awarię?
Nie synku, to diesel.

Benek

  • Gość
Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #137 dnia: Grudnia 11, 2013, 11:58:58 »
Cytuj
Model lotu bankowo i tak będzie na koniec dopieszczany i poprawian jeszcze wiele razy

Będzie albo nie będzie - nikt nie wie co ludzie z 777 by zrobili gdybyśmy nic nie krytykowali albo co teraz zrobią czego wcześniej by nie zrobili gdy krytyka jest.

Zgadzam się z Ramem który gdzieś napisał że model lotu powinien być pierwszą rzeczą którą zrobią do końca. Moim zdaniem oni chcieli tylko kasę z góry żeby sobie porównać z tym co było w ROFie i zobaczyć czy jest większy popyt i czy mogą spokojnie dłubać dalej. Nie wydaje mi się aby chcieli żeby ludzie testowali i zgłaszali błędy min. dlatego że na wszystkie bugi mówią spoko wiemy to co dla was jest bugiem dla nas jest tylko niedokończonym elementem. Łatwo sobie wyobrazić taki scenariusz: wobec braku krytycznych głosów 777 zostawia wszystko tak jak jest a na koniec mówią no sorry przecież był wczesny dostęp dlaczego wtedy nikt nic nie mówił że coś jest źle.

Moje zasadnicze pytanie jest takie czy samoloty w realu gibają się tak jak te z BOSa czy zachowują się tak jak te z CLODa bo to na świeżo mogę porównać. O to pytałem zwłaszcza tych którzy latali w realu w charakterze innym niż pasażer boeinga czy innego ATRa euro lotu :)

Na koniec takie luźne spostrzeżenie odnośnie samej walki online gdzie moim zdanie nie za dużo się zmieni (porównując BOS vs CLOD).
Wg. mnie jeśli chodzi o trudność dla "symulanta" to:  niestabilny samolot z którego ciężej strzelać  + mega skuteczne uzbrojenie + nieodporne cele (na tą chwilę to BOS) = stabilniejszy samolot z którego łatwiej strzelać ale potrzeba więcej czasu i pocisków żeby coś rozwalić (to CLOD). Pytanie tylko jak jest bardziej realistycznie. Idąc dalej zastanówmy się co będzie jeśli np samoloty staną się bardziej stabilne a dalej wystarczy jeden tracer z MG (czyli pewnie z 2x5 pocisków nie wiem ile szkopy defaultowo ładowali tracerów na ile zwykłych) żeby skopcić ŁaGGa. Ciekawe czasy przed nami :) 


Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #138 dnia: Grudnia 11, 2013, 14:14:51 »
Na koniec takie luźne spostrzeżenie odnośnie samej walki online gdzie moim zdanie nie za dużo się zmieni (porównując BOS vs CLOD).
Wg. mnie jeśli chodzi o trudność dla "symulanta" to:  niestabilny samolot z którego ciężej strzelać  + mega skuteczne uzbrojenie + nieodporne cele (na tą chwilę to BOS) = stabilniejszy samolot z którego łatwiej strzelać ale potrzeba więcej czasu i pocisków żeby coś rozwalić (to CLOD). Pytanie tylko jak jest bardziej realistycznie. Idąc dalej zastanówmy się co będzie jeśli np samoloty staną się bardziej stabilne a dalej wystarczy jeden tracer z MG (czyli pewnie z 2x5 pocisków nie wiem ile szkopy defaultowo ładowali tracerów na ile zwykłych) żeby skopcić ŁaGGa. Ciekawe czasy przed nami :) 

W opisach walk powietrznych jakie można przeczytać w literaturze (wspomnienia, biografie) nie przypominam sobie opisu, który mówiłby o lataniu bojowym na uszkodzonym w walce samlocie (walka po uszkodzeniu). A za takie uznawano parę przestrzelin. Większość opisów mówi o ataku na swój samolot - a potem o powrocie do domu na uszkodzonym samolocie, ewentualnie o walce defensywnej aby móc do bazy wogóle wrócić.  Mając na uwadze powyższe należało by przyjąć opcję mieszaną - samolot bardziej stabilny i skuteczność pocisków wysoka.
Zresztą co do tego były dwie szkoły. Galland  wolał działka, Molders - km'y. W przypadku tego drugiego mogło to być spowodowane doświadczeniami z radziecką techniką w trakcie podróży z biurem podróży "Luftwaffe" do Rosji :-P Na ruskich może to wystarczyć, ale na dzbanka już niekoniecznie  ;)

Ramm.
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

Benek

  • Gość
Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #139 dnia: Grudnia 11, 2013, 14:45:50 »
Cytuj
W opisach walk powietrznych jakie można przeczytać w literaturze (wspomnienia, biografie) nie przypominam sobie opisu, który mówiłby o lataniu bojowym na uszkodzonym w walce samlocie (walka po uszkodzeniu).

Zgoda Ramm, tylko że w realu mieli takiego "streaka" że myśmy nigdy takiego nie mieli:D. Jeśli sekundowa seria w celu będzie kończyła walkę to będzie ciekawie i nie mogę się doczekać żeby to zobaczyć. :evil: Swoją drogą gdyby faktycznie tak bujało w realu i samolot z uszkodzeniami wiał do domu to by tłumaczyło czemu wszyscy walili z kilometra na guncamach (jedna kulka i po problemie) i nie mogli w nic trafić to raz a dwa czemu as był asem - podlatywał na 25 metrów i cytując klasyka ze łba nie było co zbierać :)

Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #140 dnia: Grudnia 11, 2013, 14:47:44 »
Moje zasadnicze pytanie jest takie czy samoloty w realu gibają się tak jak te z BOSa czy zachowują się tak jak te z CLODa bo to na świeżo mogę porównać. O to pytałem zwłaszcza tych którzy latali w realu w charakterze innym niż pasażer boeinga czy innego ATRa euro lotu :)

Już Blakhart (pilot z reala) wypowiadał się na temat fm'ów z BoS'a, WT i CloD'a ale jak zwykle eksperci od sklejania modeli i trzaskania screenów cieszą się większą popularnością.

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #141 dnia: Grudnia 11, 2013, 14:56:29 »
Wątpię aby którykolwiek sim był modelowany w sposób taki by odzwierciedlał odporność materiału. W FB było tak że pociski potrafiły rykoszetować od drewnianego poszycia Ił-2. Podejrzewam że zależności trafienie -uszkodzenie są bardzo proste, dostałeś w skrzydło to wyświetlamy strukturę dziury w płacie i obniżamy jego nośność o x%, chyba że stracimy lotkę to sprawa jest prosta. Nowością jest (ale mamy to już w WT, w CoD nie uświadczyłem) urwanie skrzydła przy przeciążeniu po jego uszkodzeniu ostrzałem, i jest świetnym nowym elementem. W ogóle mówiąc, uszkodzenia płatowca są wg. mnie dość skomplikowanym elementem gry, dużo bardziej niż uszkodzenia silnika które powodują spadek lub zanik jednego elementu latania tj. napędu. W FB moją metodą strzelania do maszyn dwusilnikowych było celowanie pomiędzy silnik a kadłub by uszkodzić główny dźwigar skrzydła i przy okazji zahaczyć silnik, sprawdzało się to też w CoD bombowce po takim ostrzale często szybko obniżały lot  kończąc na ziemi. Robiłem to wzorując się na wspomnieniach pilotów z II WŚ, celny ostrzał taka metodą wg. nich kończył się szybką utratą skrzydła przez cel i był bardzo skuteczną metodą, myślę że odnosi się to też do jednosilnikowców, celny ostrzał na styk skrzydła z kadłubem powinien mocno nadwerężyć strukturę płata i skutkować urwaniem skrzydła, życzyłbym sobie tego w BoS.
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

Benek

  • Gość
Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #142 dnia: Grudnia 11, 2013, 15:01:38 »
Cytuj
Już Blakhart (pilot z reala) wypowiadał się na temat fm'ów


Pomyślałem że dla równowagi przydałby się ktoś jeszcze dlatego tu napisałem. Zdanie Kwiatka i Blakharta już poznałem a byłem szczerze przekonany że jeszcze parę innych osób tutaj może coś napisać na bazie doświadczeń własnych 4 liter.

pzdr

 

mmaruda

  • Gość
Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #143 dnia: Grudnia 11, 2013, 19:21:33 »
Będzie albo nie będzie - nikt nie wie co ludzie z 777 by zrobili gdybyśmy nic nie krytykowali albo co teraz zrobią czego wcześniej by nie zrobili gdy krytyka jest.

Zgadzam się z Ramem który gdzieś napisał że model lotu powinien być pierwszą rzeczą którą zrobią do końca. Moim zdaniem oni chcieli tylko kasę z góry żeby sobie porównać z tym co było w ROFie i zobaczyć czy jest większy popyt i czy mogą spokojnie dłubać dalej. Nie wydaje mi się aby chcieli żeby ludzie testowali i zgłaszali błędy min. dlatego że na wszystkie bugi mówią spoko wiemy to co dla was jest bugiem dla nas jest tylko niedokończonym elementem. Łatwo sobie wyobrazić taki scenariusz: wobec braku krytycznych głosów 777 zostawia wszystko tak jak jest a na koniec mówią no sorry przecież był wczesny dostęp dlaczego wtedy nikt nic nie mówił że coś jest źle.

Moje zasadnicze pytanie jest takie czy samoloty w realu gibają się tak jak te z BOSa czy zachowują się tak jak te z CLODa bo to na świeżo mogę porównać. O to pytałem zwłaszcza tych którzy latali w realu w charakterze innym niż pasażer boeinga czy innego ATRa euro lotu :)

Naprawdę możesz wyobrazić sobie scenariusz, w którym wychodzi symulator i nikt nie narzeka?! :)

Wątpie, by ludzie z 777 tak by zostawili całą sprawę, bo w końcu sami ślepi nie są, a jasno widać, że nawet AI się miota. Wszystko w sumie można sprowadzić do kwestii co dla kogo oznacza ten wczesny dostęp - zobaczcie jak tu mało jest wszystkiego - raptem 2 samoloty, niedokończone, kawałek mapy, a dopiero w piątek pojawiło sie uzbrojenie (które początkowo miało być gotowe na pierwszą faze testów). Engine jest ten sam co w RoFie, więc to nie on zajął lwią część developmentu. Jak już mówiłem, to jest bardzo wczesny WIP i normalne, że nie wszystko jest gotowe. To czy FM powinien być w całości skończony do tego momentu pozostaje już w kwestii organizacji pracy devów. Nie sądzę też, żeby obecny etap w ogóle zakładał zbieranie jakiegokolwiek feedbacku od użytkownieków (stąd ich odpowiedzi). To jest early access, czyli prostu mamy dostęp przez kilka dni w tgodniu i możemy sobie zobaczyć jak idą prace. Kto miał alfę i betę Army 3, wie jak wygląda udostępnianie gry celem zbierania feedbacku - dostęp 24/7, ticket tracker i nowy build mniej więcej codziennie.

Co do stabilności i celności, to polecam wspomnianego Mustanga od ED - masz 6xM2 .50 które wypluwają chmurę mieszanki bojowej na 300 jardów i do tego K-14, żeby Ci było łatwo, a i tak większość oddanych seri zabija całą masę powietrza.

Reasumując:
Tak, FM wymaga jeszcze pracy, jak wszystko poza silnikiem graficznym.
Nie, 777 nie jest zainteresowane tym, co ktokolwiek ma do powiedzenia na temat symulatora na tym etapie prac QQ

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #144 dnia: Grudnia 12, 2013, 09:04:18 »
Co do stabilności i celności, to polecam wspomnianego Mustanga od ED - masz 6xM2 .50 które wypluwają chmurę mieszanki bojowej na 300 jardów i do tego K-14, żeby Ci było łatwo, a i tak większość oddanych seri zabija całą masę powietrza.

mmaruda - nie chę być niepurzejmy, ale naprawdę przeczytaj o czym piszemy. Nikt nie mówi o celności. To jest indywidualna cecha każdego pilota wynikająca z jego doświadczenia i umiejętności.
Stabilność samolotu ma wpływ na "prowadzenie" celu w trakcie strzelania, a nie na celowanie. Można to ominąć w bardzo prosty sposób, lecąc na 6-tej przeciwnika i niedotykając sterów :-P ewentulanie strzelać za pomocą snapshotów.
Nie latałem konikiem od ED, bo średnio interesują mnie symulacje jednosamolotowe. Ale podejrzewam, że to o czym piszesz nt Mustranga ED jest całkowice zgodne z zapisami z II wś. Dlaczego ?
Bo taki schemat uzbrojenia przyjęli amerykanie. Prosta zalezność: ilość pestek na sekundę x ilość luf x miejsce montażu = słaba celność. Polecam lekturę wspomnień Gabreskiego - sporo moża się tam dowiedzieć o strzelaniu z P-47 (taka sama zasada jak przy P-51). Dla porównania przeczytaj relację Robina Odds'a latajacego na P-38. Dlatego strzelanie z F-4 i ŁaGG'a to zupełnie inna bajka.
Odnośnie skuteczności uzbrojenia - dla mnie im bardziej skuteczne tym lepiej.

Ramm.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 12, 2013, 10:08:43 wysłana przez KosiMazaki »
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #145 dnia: Grudnia 12, 2013, 10:04:54 »
Ale o co Wam chodzi z tą niestabilnością? Jest dokładnie jak w rofie. Trzeba ustawić krzywe i kończy się bujanie, no i nie machać drągiem jak cepem. Poza zadzieraniem nosa przez brak trymeru, ja nie widzę tu żadnej trudności. 5 łaggów na jednym zestawie amunicji ściąga się spokojnie z palcem drugiej ręki nie powiem gdzie, co więcej wystarczają tu same kmy. Widać każdy sim ma inaczej, bo np. parę dni temu włączyłem kłodę i mam trudności z trafieniem z prostej szóstej, nie mówiąc o poprawkach. Owszem jest tu sporo do roboty, ale żeby żenada?

Benek

  • Gość
Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #146 dnia: Grudnia 12, 2013, 11:11:46 »
Zobaczymy co w piątek zaserwują. Na tą chwilę chodzi o to (przynajmniej w moim przypadku) że dajesz 100% wychylenia osi Y i np. nos w dół, puszczasz a samolot buja się jak góra dół dużo bardziej niż w innych grach. Nie chodzi o to że nie da się trafić, wg. moich obliczeń z tego ammo co ma mietek to powinno dać się rozwalić ze 20 ŁaGGów :), tylko o to że zanim będziesz miał dobrą opcje do strzelania samolot musi ci się uspokoić bo buja się jak jojo na gumce. Powtórzę, nie odczuwam że joy jest nie precyzyjny, tylko że samolot robi sam coś czego w innych grach nie robił.  Pytanie czy wszystkie inne gry były tak słabe pod względem FM czy z tą jest coś nie tak. Jeśli u Ciebie jest tak że zaraz po jakimś ostrym manewrze praktycznie w tym samym momencie samolot Ci się nie buja i możesz strzelać z odłożeniem idealnej poprawki to tylko pogratulować skilla - piszę bez szydery.

Moim zdaniem krzywe nie mają tu nic do gadania jeśli chodzi o bujanie. W teście mój joy jest bardzo precyzyjny ale istnieje też szansa że to moja wina bo źle steruje  :evil:. Poza tym krzywe to wg mnie można sobie ustawiać np. po to żeby mieć 100% elevatora przy 2/3 wychylenia joya (właśnie po to żeby nie machać nim jak cepem) albo gdy ktoś kto ma słaby joystick i nie jest w stanie precyzyjnie sterować bez filtrów ale chyba nie po to żeby samolot się inaczej zachowywał jak stery są neutralne.

http://www.youtube.com/watch?v=MOSjcqu9rXg&feature=c4-overview&list=UUVsMdMurnST7sH1oo20HcbQ zobaczcie tutaj koleś jest naprawdę mega ogarnięty i jak mu się wszystko buja np w 5:58 jak wali do mietka a widać że moim zdaniem delikatnie steruje, wrzucam też jako kontra że Ruscy nie dadzą rady :)

pzdr i zdrówka bo to najważniejsze :)

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #147 dnia: Grudnia 12, 2013, 12:01:28 »
Z tego filmu wyżej widać, że FM i DM jest po prostu świetny i o klasę lepszy, niż w innych produktach! Zobaczcie jak mu szybka celownika poszła od kręcenia się w 17-tej minucie! Pękła i odpadł kawałek! Ruska tandeta, model mało odporny na przeciążenia...
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #148 dnia: Grudnia 12, 2013, 12:09:07 »
Ale o co Wam chodzi z tą niestabilnością? Jest dokładnie jak w rofie. Trzeba ustawić krzywe i kończy się bujanie, no i nie machać drągiem jak cepem. Poza zadzieraniem nosa przez brak trymeru, ja nie widzę tu żadnej trudności. 5 łaggów na jednym zestawie amunicji ściąga się spokojnie z palcem drugiej ręki nie powiem gdzie, co więcej wystarczają tu same kmy. Widać każdy sim ma inaczej, bo np. parę dni temu włączyłem kłodę i mam trudności z trafieniem z prostej szóstej, nie mówiąc o poprawkach. Owszem jest tu sporo do roboty, ale żeby żenada?

Najlepiej to widać na widoku zewnętrznym. Pchnij lekko wajchę w dół i ją po prostu puść. Zobaczysz jak mietek lub lagg buja się przynajmniej dwa lub trzy razy góra-dół z coraz mniejszymi amplitudami. Na dzień dzisiejszy kończy się to próbami kontrowania w przeciwnym kierunku, w sumie czego prowadzi do jeszcze większego "rozbujania" samolotu ...
Oczywiście, że kombinowałem z krzywymi ale one są  .... jakby to wyrazić ... trochę nieprecyzyjne. Nie widziałem takich zmian (wychylenie joy'a - wychylenia samolotu) jakie moim zdaniem powinny się pojawić.
Zmiana ich zakresu i to co się dzieje przy tej zmianie to temat na osobną dyskusję.
Nie wiem czy model z RoF'a sprawdzi sie w BoS, gdzie prędkości są dużo większe.

Ramm.

ps. dzięki Mazak. S!
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

Benek

  • Gość
Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #149 dnia: Grudnia 12, 2013, 12:17:02 »
W 17 minucie wg. mnie dostał gonga od Mieczysława. Wcześniej o tym pisałem że praktycznie jak do Ciebie strzelają to w żaden sposób tego nie wiesz: zero dźwięku trafienia zero tracerów ale tego się nie czepiam bo z pewnością dorobią efekty.