Autor Wątek: Wczesny dostęp już uruchomiony!  (Przeczytany 142511 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mmaruda

  • Gość
Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #600 dnia: Sierpnia 27, 2014, 21:37:26 »
No i jak pisałem, w jednym i w drugim przypadku wszystko idzie w środek. Jedyne czego się można czepić, to fakt, że dla niemieckich maszyn pociski szybciej opadają i jak się doda gunpody, to rozrzut wszystkich "iskierek" jest większy w poziomie, ale tego należałoby oczekiwać od armat w skrzydłach. Co dalej nie zmienia faktu, że to kompletnie nie ma znaczenia w walce i całe to pudłowanie w pewnych przyłożeń, sugeruje mi jedynie, że należałoby kwestionować ich pewność.

Nawet jeżeli się mylę, to wypadałoby też poruszyć kwestię użyteczności idealnej zbieżności całego uzbrojenia. Nie mam pojęcia jaka była filozofia Niemców w tym temacie, ale jak się popatrzy na Mustanga Made in USA, to te 6 pół-calówek waliło chmurą ołowiu, a nie strumieniem i to w sumie wydaje się logiczne - dobrze jest strzelać z bliska - z bliska lepszy shotgun niż snajperka. Jakkolwiek by nie było, wciąż będę się upierał, że cokolwiek by nie było tu źle, to jeśli to jest jakieś balansowanie rozgrywki, to jest ono śmiesznie nieudolne. Ja naprawdę nie jestem dobrym pilotem. YoYo i Rutkov potwierdzą, że nie przemawiam fałszywą skromnością, ale naprawdę, w BoS w żaden sposób nie utrudnia życia latającym niemieckim sprzętem.

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #601 dnia: Sierpnia 27, 2014, 23:08:26 »
No i jak pisałem, w jednym i w drugim przypadku wszystko idzie w środek. Jedyne czego się można czepić, to fakt, że dla niemieckich maszyn pociski szybciej opadają i jak się doda gunpody, to rozrzut wszystkich "iskierek" jest większy w poziomie, ale tego należałoby oczekiwać od armat w skrzydłach. Co dalej nie zmienia faktu, że to kompletnie nie ma znaczenia w walce i całe to pudłowanie w pewnych przyłożeń, sugeruje mi jedynie, że należałoby kwestionować ich pewność.
Nawet jeżeli się mylę, to wypadałoby też poruszyć kwestię użyteczności idealnej zbieżności całego uzbrojenia. Nie mam pojęcia jaka była filozofia Niemców w tym temacie, ale jak się popatrzy na Mustanga Made in USA, to te 6 pół-calówek waliło chmurą ołowiu, a nie strumieniem i to w sumie wydaje się logiczne - dobrze jest strzelać z bliska - z bliska lepszy shotgun niż snajperka. Jakkolwiek by nie było, wciąż będę się upierał, że cokolwiek by nie było tu źle, to jeśli to jest jakieś balansowanie rozgrywki, to jest ono śmiesznie nieudolne. Ja naprawdę nie jestem dobrym pilotem. YoYo i Rutkov potwierdzą, że nie przemawiam fałszywą skromnością, ale naprawdę, w BoS w żaden sposób nie utrudnia życia latającym niemieckim sprzętem.

Nie zrozumiałeś. Nie o zbieżność tu chodzi, nie o opad.
Green wyłożył to w sposób bardzo prosty, ale ...
Zmusiłeś mnie do zarejestrowania się na jutubie, mało tego - musiałem zainstalować jakiś program do przechwytywania wideo ...
To trochę dużo jak na jeden wieczór :-)

Prościej już nie potrafię :-D
Strzelanie z Bf-109:
https://www.youtube.com/watch?v=af7uzqC4p-E&feature=youtu.be
Polecam od 0:23 do 0:29 ... :-D
Szczególnie pod sam koniec widać, że w Mietku zamontowano nad silnikiem "ruchome" km, pozwalające ostrzelać cel trochę w bok od revi :-P
Strzelanie z Jak-1 :
https://www.youtube.com/watch?v=CPzBP9ZU-xs

Jeżeli po obejrzeniu tych filmików nadal twierdzisz, że wszystko jest ok, to ja się poddaję i kończę dyskusję.
Przypominam: oba samoloty stoją na ziemi, w obu samolotach działko strzela przez wał śmigła, w obu samolotach km zamontowane są nad silnikiem, w obu samolotach zamontowane jest działko 20 mm, oraz dwa km kalibru 7,62 lub 7,92 (dla mnie pomijalna różnica).
Te pociski powinny układać się dokładnie tak samo w obu przypadkach. Nie interesuje nas zasięg, masa pocisku, jego prędkość wylotowa, szybkostrzelność, zużycie luf, temperatura.
Tak tylko przypomnę, że celownik revi w Bf-109 wyskalowany jest na 200m. Ponieważ czasami jest kłopot z pojęciem wyskalowany - już wyjaśniam : parch lub bylejak oglądany w revi z odległości ok. 200m wypełnia go po średnicy. Czyli z tego co widać na moim filmie mietek strzelając z ok. 200 może tego jaka trafić w lewe skrzydło pociskiem o numerze nr 100, a pociskiem o numerze 101 w końcówkę prawego skrzydła. Jeżeli tylko zaczniesz strzelać z odległości większej niż 250 m ... możesz go w ogóle nie trafić kolejnymi pociskami.
A twórcy gry ustawiając zbieżność "fabrycznie" na 500 m sugerują niejako otwieranie ognia z takiego dystansu ...

Mnie osobiście to nie przeszkadza zbytnio - odległości z jakich otwieram ogień są dużo mniejsze - ale chodzi o zasadę.

Ramm.
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #602 dnia: Sierpnia 27, 2014, 23:28:41 »
Tak, tak Mmaruda, zamiast wysyłać Ramma do psychuszki stwierdzeniem "nie popadajmy w paranoje", jutro z samego rana do okulisty marsz!  :evil:

mmaruda

  • Gość
Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #603 dnia: Sierpnia 28, 2014, 00:16:08 »
Wzrok mam dobry. I widzę jedną rzecz. Odrzut. To jest bardzo długa seria. Im dłużej Ramm strzela, tym większy rozmach. Kluczowe tu jest działko, bo  to w 109 strzela znacznie dłużej i rozrzut robi się większy, ale faktycznie widoczna jest różnica, nawet jeśli wziąć to pod uwagę. Jeśli idzie o właściwości balistyczne pocisków, masę i prędkość wylotową, to są to istotne czynniki. Fakt faktem jest inaczej i przyznaję, że nie widziałem tego wcześniej, bo do głowy mi nie przyszło, żeby trzymać spust tak długo.

Myślę, że rozsądniej byłoby jutro z samego rana, zamieścić to na forum BoSa i poprosić o wyjaśnienia. Wciąż nie uważam, żeby tu było jakieś balansowanie, zresztą Ramm już sam wie jakim kosmicznym wyzwaniem jest zestrzelenie mnie lecącego w Ła-5 z tym rozrzutem. :)

Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #604 dnia: Sierpnia 28, 2014, 00:37:41 »
Takie filmiki jak Ramm zrobił były już na forum BOSa kilka miesięcy temu. :)

Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #605 dnia: Sierpnia 28, 2014, 01:10:48 »
Wzrok mam dobry. I widzę jedną rzecz. Odrzut.
Zły, bo ja widzę jak ludzkie pojęcie przechadzało się po skrzydle Ramma samolotu, a potem zaczęło podskakiwać dla draki, stąd ten rozrzut. Odrzutu nie widziałem  ;)
Odrzut. To jest bardzo długa seria. Im dłużej Ramm strzela, tym większy rozmach.
Wystarczy popatrzeć w bok, zgrać krawędź końcówki skrzydła z jakąś trawką, czy kropką na betonie, puścić długą serię, odrzutu nie widać.
Długa seria?
Wystarczy strzelać krótkimi seriami, efekt prawie identyczny.
Mocno prawdopodobny wniosek to wpływ temperatury, która lufy wykonane z podłej nazistowskiej stali od Kruppa szybko wichruje, a tych z porządnej radzieckiej stali nie rusza.

Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #606 dnia: Sierpnia 28, 2014, 09:14:21 »
Takie filmiki jak Ramm zrobił były już na forum BOSa kilka miesięcy temu. :)

Było jakieś wyjaśnienie od deweloperów czy wątek został zamknięty/skasowany? Nie mogę tego znaleźć.

Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #607 dnia: Sierpnia 28, 2014, 14:29:05 »
Zajrzałem z ciekawości i to co przede wszystkim rzuciło mi się w percepcję to to, że zarówno w grze jak i u graczy wszystko po staremu  8)

A tak na marginesie, niemieckie samoloty to: Bf 109, Fw 190, Ju 87, He 111 itd.

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #608 dnia: Sierpnia 28, 2014, 19:35:14 »
... zresztą Ramm już sam wie jakim kosmicznym wyzwaniem jest zestrzelenie mnie lecącego w Ła-5 z tym rozrzutem. :)

Możesz sobie obejrzeć jak to wyglądało z mojej strony :-)
https://www.youtube.com/watch?v=stKtvBHyAKo&feature=youtu.be

Ramm.
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

mmaruda

  • Gość
Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #609 dnia: Sierpnia 28, 2014, 20:12:54 »
Ej, jakim cudem miałeś ikonki?!

Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #610 dnia: Sierpnia 28, 2014, 21:02:15 »
Było jakieś wyjaśnienie od deweloperów czy wątek został zamknięty/skasowany? Nie mogę tego znaleźć.

Z tego co pamiętam to nie było ale tez przestałem wtedy śledzić ten wątek.

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #611 dnia: Sierpnia 28, 2014, 22:58:37 »
Ej, jakim cudem miałeś ikonki?!

Na traku (z którego to nagrywałem) zawsze są ikonki ;-)

Ramm.
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

Offline PIT

  • PAT
  • *
  • PAT , EKG_PIT
Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #612 dnia: Sierpnia 29, 2014, 16:11:29 »
Ależ dyskutujecie o locie pocisków.
Czytam i jakbym na nowo  uczył sie balistyki. A prosto mmaruda zajrzeć do teorii balistyki pocisku i broni.Nie ma przypadku takiego rozrzutu jak na pokazanych filmach, które Ramj.. pokazuje. To ruska głupota. Nie widziałem nawet "Kałacha" pracując w fabryce broni o takim rozrzucie jak w BF, bo któż by chciał nim strzelać ( nadawałby się tylko zza winkla). Nie będę tu wykładał balistyki, ale chyba każdy laik i ten co był w wojsku wie o co chodzi. Dopowiem , że rozrzut może być tylko wynikiem zwiększenia się średnicy lufy po jej rozgrzaniu. same pociski produkuje się seryjnie więc wielkiego wpływu nie mają. Pokazane filmiki ujawniają tendencyjność autorów BOS-a, dlatego popieram słuszną opinię kolegów ( Green, Rammjager). A co do mustanga P-51, to jego siła wynikała z ilości luf, bo w ustawionej zbieżności pociski trafiały dokładnie tam gdzie miały, a nie co 300-setny we wroga. To by była kompletna bzdura.
Już w trakcie czytaniu tego fątku byłem nastawiony coraz bliżej na zakup, ale jeśli Wasze cenne uwagi będą uwzględnione to być może pośmigam na BOS. Jak dla mnie to na dziś niech Ruscy się bawią w swojej piaskownicy.
Oby tyle nadziei nie poszło na marne. Będę dalej to śledził i Was popierał.
Tylko stały trening czyni Cię Mistrzem. Niech Moc będzie z Wami wirtualni lotnicy.
WSP dla Orłów. - od EKG_PIT

Zefirro

  • Gość
Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #613 dnia: Sierpnia 29, 2014, 16:54:52 »
Panowie, nie chcę się z Wami spierać, bo z takich gorących dyskusji na forum nic dobrego nie wychodziło. Zresztą nie mam nowego Iłka i jedynie próbowałem przez chwilę dzięki uprzejmości Lucasa z 1PL. Czasem też oglądam Wasze filmy i czasem proszę o jakieś testy Mmarudę/Termita, gdy siedzi na naszym TS-ie.
Chcę tylko poprosić Was, ale przede wszystkim tych, którzy czytają zamieszczane tu opinie, żeby sięgali głębiej i próbowali samodzielnie analizować obserwowane zjawiska w poszukiwaniu ich przyczyn, a nie skupiali się na własnych przekonaniach, wyobrażeniach, uprzedzeniach, a przede wszystkim wirtualnych autorytetach.

Łatwo ulec pokusie ferowania wyroków, że coś jest popsute lub celowo zafałszowane przez twórców. I tak weźmy te karabiny, o których tu dyskutujecie.
Na moją prośbę Mmaruda zmierzył ile czasu potrzeba na opróżnienie dostępnej amunicji w obu wymienionych samolotach (co prawda zegarek Mmarudy to nie jest chyba najnowszy cud techniki i w międzyczasie musiał go nakręcać, ale pomiar wydawał się w miarę wiarygodny :) ). Samoloty stały na pasie, w bezruchu i na minimalnych obrotach (czy jakoś tak - nie wiem jak jest z niskimi obrotami w BoS).
I tak interfejs BoS wskazuje, że Bf 109 zabiera łącznie 500 sztuk amunicji do km-ów. Karabiny przestały strzelać po 25 sekundach.
Jak-1 ponoć miał łącznie 1500 sztuk. Pestki skończyły się po 2 minutach i 12 sekundach. W obu wypadkach to rezultat porównywalny z tym na filmikach Rammjagera.
Gdy się to wszystko podliczy, to wychodzi, że Bf 109 w takich warunkach (minimalne obroty) ma szybkostrzelność 1.8 raza większą niż Jak-1. Nie wiem jak strzelały te samoloty w takich warunkach w rzeczywistości, ale 1.8 na korzyść Niemca to raczej nie jest tendencyjność.
Większa szybkostrzelność przy podobnych pociskach i pewnie masie lufy musi oznaczać większą temperaturę. I stal Kruppa raczej tu wiele nie zmieni. Czym innym jest modelowanie zmęczenia takiej lufy w zależności od temperatury. Nie wiem czy jest poprawne. Ktoś z Was wie? Może Razorblade coś jest w stanie podpowiedzieć. Może być tak, że przyrost temperatury nie jest dobrze modelowany, może chłodzenie, a może wartość krytyczna, po której lufa się odkształca? A może jest dobrze? Może w Jaku jakiś parametr jest za mały, może Mietku za duży? A może są dobre? To są trudne pytania, zwłaszcza gdy nie zna się użytego modelu i konkretnych wartości. Jeśli jesteście na tej podstawie w stanie bez wyrzutów sumienia pisać, że "developer zły i tendencyjny", to jest to bardzo niesprawiedliwe. Zwłaszcza, że zawsze raczej jęczano o to, że poziom realizmu za mały, karabiny się nie zacinają, lufy nie przegrzewają itp...

Czy pokusił się ktoś o podobny test w locie, gdy karabiny są lepiej chłodzone? Nam będzie ciężko, ale twórcy pewnie mogą sobie zatrzymać samolot nieruchomo, dodać pęd powietrza i przetestować... Niestety, jedyne, czego w tej sytuacji 777-1C nie potrafi naprawdę, to komunikować się i wyjaśniać, co się dzieje tam w środku, w ich silniku.

Podobnie rzecz ma się z dyskusjami na temat modelu lotu, które są tu prowadzone. To wszystko jest bardzo powierzchowne.

Dlatego na koniec powtórzę to, od czego zaczynałem tę wypowiedź. Drodzy czytelnicy tego tematu, myślcie samodzielnie, szukajcie i pytajcie twórców. I nie wierzcie we wszystko, bo często jest tak, że widzimy tylko to, co chcemy widzieć - działa to w obie strony - jest u klientów/użytkowników i u twórców bywa też.

Odp: Wczesny dostęp już uruchomiony!
« Odpowiedź #614 dnia: Sierpnia 29, 2014, 18:04:46 »
I tak interfejs BoS wskazuje, że Bf 109 zabiera łącznie 500 sztuk amunicji do km-ów. Karabiny przestały strzelać po 25 sekundach.
Jak-1 ponoć miał łącznie 1500 sztuk.
Frycek miał zapas 1000 piguł, bylejak miał 1500. Co do jakości wykonania i użytej stali, wypowiadał się nie będę bo przez ostatnie 12 lat The Forum już mi się trochę temat opatrzył. Każdy umie czytać, a dziś dostęp do informacji jest śmiesznie prosty porównując do kilku-kilkunastu lat wstecz. Nie przestaje mnie jednak zadziwiać, przez tyle lat, dobrowolne i nieprzymusowe bronienie wytworów Jakowlewa na tle techniki niemieckiej czy amerykańskiej, które były takie jakie być powinne w tym czasie i miejscu- tanie i w nieograniczonej ilości. Proces "homologacyjny" samolotu I-26 to cała moja opinia o samolotach Jak i sowieckiej myśli technicznej w pigułce.
-Mamo dlaczego ci ludzie klęczą?
Bo to synku E24 jedzie.
-A ten za nim, to ma awarię?
Nie synku, to diesel.