Autor Wątek: Konfiguracja joysticka w BoS  (Przeczytany 13450 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Konfiguracja joysticka w BoS
« dnia: Maja 14, 2014, 07:10:19 »
Ja ma 256 puntów na każdej osi, zęby zjadłęm na krzywych, wiem co mówię.

Sorky mmaruda, że tak męczę, ale mam pytanie.
Czy istnieje możliwość obcięcia krzywych na końcach zakresów ? Nie mówimy tu o "dead zone -edges", tylko o sytuacji kiedy maksymalne wychylenie joy'a nie daje maksymalnego wychylenia steru w grze.
Jest możliwe zrobienie czegoś takiego przy regulacji joy'a krzywymi ??

Ramm.
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

Odp: Konfiguracja joysticka w BoS
« Odpowiedź #1 dnia: Maja 14, 2014, 07:54:58 »
Rammjager, za pomocą DXTweak2 można to uczynić.

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: Konfiguracja joysticka w BoS
« Odpowiedź #2 dnia: Maja 14, 2014, 11:59:04 »
Rammjager, za pomocą DXTweak2 można to uczynić.

O ile dobrze pamiętam tweaka to i owszem, ale tylko liniowo.
Chciałbym zachowac paraboboidalną linię krzywych obcinając tylko końcówki.
Sprawdzę tweaka jeszcze raz jak wrócę do domu.

Ramm.
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

mmaruda

  • Gość
Odp: Konfiguracja joysticka w BoS
« Odpowiedź #3 dnia: Maja 14, 2014, 12:16:43 »
Hmm, ja mogę coś takiego w Control Managerze zrobić, ale w grze się nie da z tego co widzę, bo potrzeba by zrobić tak, żeby dead zone edges miało wartość ujemną chyba. Szukałem w plikach, ale nie mogę znaleźć żadnego cfg. Może obetnij w DXTw2, a krzywe ustaw w grze?

@Rutkov, nie chodzi o to, że spuszczają, tylko, że ciągle próbują - brak tego relaksującego komfortu gdzie po starcie możesz sobie nieco polatać, zanim ktoś zacznie Ci przeszkadzać. ;) Zresztą może akurat taki serwer i taka pora dnia się trafiła.

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: Konfiguracja joysticka w BoS
« Odpowiedź #4 dnia: Maja 15, 2014, 20:29:56 »
Sprawdzałem, w DXTw można jedynie bawić się liniowo.
W katalogu z grą jest taki plik w podkatalogu input -> current.responses
Można tam zwiększyć czułość, czy dead zone ponad to co jest w grze (sprawdzałem - działa). Ale nie przyjmuje ujemnych wartości - gra nie chce się uruchomić.

O jakim Control Managerze mówisz ? Soft od joy'a ?

Ramm.
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

mmaruda

  • Gość
Odp: Konfiguracja joysticka w BoS
« Odpowiedź #5 dnia: Maja 16, 2014, 01:06:03 »
Tak, to soft do CH.

Ogólnie zastanawia mnie tutaj kwestia joyów. Jeden drugiemu nie jest równy i support gry też może mieć tu wpływ. Na oficjalnym forum była masa różnych opinii, ale chyba nikt nie przeprowadził syntetycznych testów na różnych pałkach, a to by pozwoliło uzyskać odpowiedź, czy bujanie jest cechą sima, czy tego jak ten sim obsługuje różne joye. W starym Iłku mogłem zacząć sensownie oceniać modele lotu dopiero przy X-52, bo poprzednie czyli crap z MediaMarkt, Logi coś tam Pro i AV8R od Saiteka powodowały różne cuda.

Nie twierdzę, że Ramm ma gorszego joya, to mu gorzej idzie, ale możliwe, że ten joy po prostu nie jest za dobrze obsługiwany, zwłaszcza, że w porównaniu ze starym Iłkiem, opcje ustawień są dość ubogie.

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: Konfiguracja joysticka w BoS
« Odpowiedź #6 dnia: Maja 16, 2014, 09:06:19 »
Witam.
Ja używam Afterburnera II i jest całkiem OK (trochę jednak buja), ale za pioruna nie wiem jak skonfigurować klawisz Shift. W każdym innym simie jakoś mogłem, a tu nic (dla przykładu: np. klawisz 1 - wysunięcie klap, Shift + 1 schowanie, itd...)
Ma ktoś jakiś pomysł ?

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: Konfiguracja joysticka w BoS
« Odpowiedź #7 dnia: Maja 16, 2014, 09:56:30 »
prośba do GTW o wyodrębnienie w osobny wątek dyskusji o konfoguracji joy'ów.

Ramm.
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

Odp: Konfiguracja joysticka w BoS
« Odpowiedź #8 dnia: Maja 16, 2014, 10:09:09 »
... za pioruna nie wiem jak skonfigurować klawisz Shift. W każdym innym simie jakoś mogłem, a tu nic (dla przykładu: np. klawisz 1 - wysunięcie klap, Shift + 1 schowanie, itd...)

W software Saiteka można można ustawiać czas przyciśnięcia przycisku i przerwę między przyciśnięciami - może jest też coś takiego w twoim joyu? O ile z podwójnymi przypisaniami nie było kłopotów w starym iłku, tak w RoF zaczęły być i pomogło właśnie ustawianie tych opcji. Kłopoty z RoF przeniosły się do BoS. Wszystkie podwójne ustawienia działają dość kapryśnie i co ciekawe, jedne bardziej, drugie mniej. Oprócz shift szczególnie kaprysi też lewy Ctrl.

prośba do GTW o wyodrębnienie w osobny wątek dyskusji o konfoguracji joy'ów.

Przydałby się.
« Ostatnia zmiana: Maja 16, 2014, 12:09:43 wysłana przez Leon »

mmaruda

  • Gość
Odp: Konfiguracja joysticka w BoS
« Odpowiedź #9 dnia: Maja 16, 2014, 10:12:18 »
Pierwsze co się robi w tych grach, to usuwa wszystkie domyślne przypisania joya.

Odp: Konfiguracja joysticka w BoS
« Odpowiedź #10 dnia: Maja 16, 2014, 11:39:05 »
mmądrala :-)

mmaruda

  • Gość
Odp: Konfiguracja joysticka w BoS
« Odpowiedź #11 dnia: Maja 16, 2014, 12:03:34 »
Heh, no cóż, też musiałem do tego dojść, bo przyzwyczajony do innych simów, myślałem, że jak coś przypiszę pod guzik, to inne przypisane pod niego funkcje znikną, ale RoF mnie wybudził z moich urojeń. BoS niestety nie wniósł tutaj żadnych usprawnień, a przypadku konfiguracji osi, to chyba nawet się cofnął.

Myślę, że trzeba by uderzyć na oficjalnym forum w kwestii przystępności konfiguracji joyów. Nie jest źle, dużo łatwiej i szybciej niż np w CloDzie, albo FSXie, ale w końcu to nowy sim, wypadałoby, żeby nawet w tak pozornie mało istotnych sprawach też wnosił usprawnienia. W symulacjach wyścigowych jakoś od razu mamy profile dla najpopularniejszych kierownic, a lotnicze... Chyba DCS ma domyślnie profil pod Warthoga i tyle.

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: Konfiguracja joysticka w BoS
« Odpowiedź #12 dnia: Maja 16, 2014, 19:59:49 »
mmaruda tutaj masz ciekawy temat:
http://forum.il2sturmovik.com/topic/6226-109-flight-behaviour/
Szczególnie pierwszy post dobrze oddaje moje odczucia odnośnie sterowania mietkiem ...

Ramm.
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

mmaruda

  • Gość
Odp: Konfiguracja joysticka w BoS
« Odpowiedź #13 dnia: Maja 16, 2014, 20:15:24 »
Rozumiem o co chodzi z tym "nosing over", czuć dość mocno, że samolot chce wejść w korka tej sytuacji, ale właśnie czuć i jakoś nie mam problemu, żeby to orczykiem skontrować.

Są nowe patch notes:

Cytuj
- Bomb sight for Pe-2, first implementation (a bit changed). It's recommended to use it during level flight

- Stats in MP., first implementation. Nations score and round rotation do not work. Personal stats are calculated properly however suggestions and particularly bug reports are appreciated

- Destroyed ground vehicles now can trigger explosions and damage of nearby objects

- Noise filter added to stick settings

- La-5, bug with taxiing at minimal of maximal revs fixed

- La-5, incorrect drag caused by flat wind screen fixed

- La-5, oil spils on the wind screen fixed

- La-5, intake fairing 3D model improved

- La-5, canopy framing 3D model improved

- Yak-1, fixed the bug that allowed to control the plane with ruddder shot off

- Pe-2, balanced the pitch oscillation

- Nav light graphics fixed for all planes

- The bug with plane parts hanging in the air (rudder, wings, etc.) fixed for all each aircraft except Pe-2

- Gun flashes (fire and light) are now visible on other players' plane in MP.

Ta cecha wydaje się interesująca, może pozwoli upłynnić sterowanie.


Odp: Konfiguracja joysticka w BoS
« Odpowiedź #14 dnia: Maja 20, 2014, 11:45:59 »
Bawiłem się trochę konfiguracją nowego Saiteka X-55. Muszę powiedzieć, że kłopot z podwójnymi komendami nasilił się względem RoF.

Przepisałem „żywcem” niektóre komendy z RoF do BoS i jest różnie. Jedne, nawet dość skomplikowane działają, inne nie.
Na przykład działa rozbudowana komenda, którą za jednym przyciśnięciem wyciągam rakietnicę, strzelam rakietę i chowam rakietnicę.

Proste komendy świateł z kolei kapryszą. Światła kabiny, pozycyjne i reflektor to za każdym razem „L” - tyle, że z różnym dodatkiem. Proste przypisanie powoduje, że komendy działają podwójnie (włączenie reflektora włącza np. i światło w kabinie). Dopiero przypisanie czasów wciśnięcia („quantize time”) pomaga. Przy czym czasy muszą być większe, niż symboliczne 0,01 s, które wystarczało w RoF.

W RoF mogłem tez wykorzystać „twórczo” przerwę między przyciśnięciami, („delay time”). Na przykład działała mi rozwiązanie, że pod jednym przyciskiem mam „blimp” silnika przy wciśnięciu, a po przytrzymaniu przez 3 s start/stop. W BoS adekwatna komenda działa tak, że mimo puszczenia przycisku komenda „trwa” i po 3 s jest wykonywany opóźniony element.

Oczywiście wszystkie te wyszukane kłopoty mają miejsce, gdy przypisujmy komendy w ustawieniach joya, zamiast mapować przyciski bezpośrednio w ustawieniach gry. Mapowanie z gry jest proste i intuicyjne, ale nie pozwala skorzystać z bardziej zaawansowanych opcji oferowanych przez software niektórych joysticków.