Autor Wątek: Pierwsze wrażenia po premierze IL-2 BoS  (Przeczytany 54807 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Pierwsze wrażenia po premierze IL-2 BoS
« Odpowiedź #165 dnia: Października 16, 2017, 12:14:10 »
czy w grze istnieje możliwość "przyspieszenia" wychylania klap w różnych modelach bf'a?

Raczej nie. Ja mam klapy w mietku przypisane do osi i w grze kółko od klap kręci się z taką samą prędkością, niezależnie jak szybko ja przesunę wajchę na joy'u.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Pierwsze wrażenia po premierze IL-2 BoS
« Odpowiedź #166 dnia: Października 16, 2017, 14:40:40 »
Klapy w Macchim są o ile pamiętam sterowane przełącznikiem, a w Mietku jest korbotronik. I szybkość kręcenia jest specjalnie dobrana tak, by nie dało się zmieniać ich położenia za szybko, przynajmniej od pewnego czasu.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: Pierwsze wrażenia po premierze IL-2 BoS
« Odpowiedź #167 dnia: Października 16, 2017, 17:48:27 »
Raczej nie. Ja mam klapy w mietku przypisane do osi i w grze kółko od klap kręci się z taką samą prędkością, niezależnie jak szybko ja przesunę wajchę na joy'u.

Mam podpięte klapy pod jeden z przycisków joy'a. Aby wypuścić klapy muszę nacisnąć przycisk na zadany czas aby wysunąć klapy - dajmy na to - o 30%
I tak czas potrzebny na wysunięcie klap o te 30% w mietku jest o połowę dłuższy niż w macchi.
Jest to spowodowane tym o czym pisze some1 ?

Ramm.
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: Pierwsze wrażenia po premierze IL-2 BoS
« Odpowiedź #168 dnia: Października 16, 2017, 20:20:01 »
Ramm. Taki spec od szwabskich maszyn... :). W każdym mietku jest pokrętło do klap i trochę zajmuje ich schowanie lub wysunięcie. To tak jak z korbą do chowania podwozia w F4F Wildcat.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Pierwsze wrażenia po premierze IL-2 BoS
« Odpowiedź #169 dnia: Października 16, 2017, 20:24:34 »
Ramm specjalnie dla Ciebie wykopałem ;)

Cytuj
6. MiG-3 has a very unusual flaps control system. Here are the various flaps systems in the sim to this date:
Mechanical flaps moved by pilot himself by a winding engine, screw or worm gear that allowes any position (I-16, Bf-109);
Hydraulic flaps control that allows any position (LaGG-3, La-5, He-111, MC-202, P-40);
Hydraulic flaps control that allows three fixed positions (Ju-87);
Electric flaps control that allows any position (Pe-2);
Electric flaps control that allows three fixed positions (Fw-190);
Pneumatic flaps control, fully extended or retracted positions only (Yak-1, IL-2);
Pneumatic flaps control with a special mechanical limiter that allows any position (MiG-3).

Źródło: https://il2sturmovik.com/news/200/dev-blog-116/

Jeszcze:

Cytuj
2. Flaps. This is actually deliberate to keep flaps operation realistic. There are four different types of flaps in the sim: Manual (Both Bf 109s, I-16), electric (LaGG-3, La-5, He 111 (IIRC), Pe-2, MC. 202, P-40), electric with preset positions (Fw 190, Ju 87) and single-position pneumatic (Yak-1, IL-2) These flaps fuction very different from each other, from the very slow gradual deployment in manual over the much faster electrical to the simpler electric presets to a simple on/off toggle in case of the pneumatically operated flaps. If flaps could be set on a slider, a Bf 109 pilot could just flick the slider to the desired position in the blink of an eye and wait for them to deploy automatically (kind of like how the manual landing gear currently works on the I-16) instead of having to press and hold a button for a long time to operate the slow manual flaps. The current method is much closer to reality, and I hope we get a similar solution for the manual gear on the I-16 at some point.

Źródło: https://forum.il2sturmovik.com/topic/18537-sliders-levers/#entry291321
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: Pierwsze wrażenia po premierze IL-2 BoS
« Odpowiedź #170 dnia: Października 16, 2017, 21:37:06 »
Ramm. Taki spec od szwabskich maszyn... :). W każdym mietku jest pokrętło do klap i trochę zajmuje ich schowanie lub wysunięcie. To tak jak z korbą do chowania podwozia w F4F Wildcat.
Człowiek uczy się całe życie ... :-P

Ramm specjalnie dla Ciebie wykopałem ;)
Źródło: https://il2sturmovik.com/news/200/dev-blog-116/
Jeszcze:
Źródło: https://forum.il2sturmovik.com/topic/18537-sliders-levers/#entry291321

Widzę, że nic się nie zmieniło.
Mazak jest Wielki :woot: :woot:

Dziękuję za wyjaśnienia :-)

Ramm.
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

Odp: Pierwsze wrażenia po premierze IL-2 BoS
« Odpowiedź #171 dnia: Lutego 23, 2018, 00:35:09 »
Nie wiem czemu ale mam jakiś wstręt do tego symulatora może jak będzie w biedronce za 19.99 zł to się skuszę.
A dla czego tak piszę i tak nieprzychylna opinia w symulator w który nawet nie grałem ?
Może dla tego że strasznie kojarzy mi się z wysłużonym już poczciwym Szturmowikiem. Plastyczna grafika, obrzydliwe chmury no i zasięg widoczności jak z World of Warplanes. Dla porównania dla mnie takie brzydkie kaczątko jak Clod wyrosło na pięknego łabędzia i dalej się rozwija.
Nie sposób tych wszystkich porównań i negatywów opisać tak w paru zdaniach. Nie twierdzę że BoS to zły symulator ale śmierdzi mi odgrzewanym kotletem na psującym się mięsie :(
Coś tam robią dodają nowe samoloty, mapy ale to tylko przyprawy i dodatki do psującego się mięsa .
A co wy o tym sądzicie ?

« Ostatnia zmiana: Lutego 23, 2018, 00:43:27 wysłana przez Zilog »

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Pierwsze wrażenia po premierze IL-2 BoS
« Odpowiedź #172 dnia: Lutego 23, 2018, 07:26:24 »
Coś tam robią dodają nowe samoloty, mapy ale to tylko przyprawy i dodatki do psującego się mięsa .
A co wy o tym sądzicie ?



Sądzimy, że nie śledzisz co się dzieje z grą. Na przykład:
https://forum.il2sturmovik.com/topic/168-developer-diary/page-5#entry520948
https://forum.il2sturmovik.com/topic/168-developer-diary/page-5#entry543945
https://forum.il2sturmovik.com/topic/168-developer-diary/page-5#entry549888

A że nowe samoloty i mapy, z czegoś w końcu trzeba żyć, patche są za darmo.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Pierwsze wrażenia po premierze IL-2 BoS
« Odpowiedź #173 dnia: Lutego 23, 2018, 08:24:04 »
Plastyczna grafika, obrzydliwe chmury no i zasięg widoczności jak z World of Warplanes. Dla porównania dla mnie takie brzydkie kaczątko jak Clod wyrosło na pięknego łabędzia i dalej się rozwija.
Nie sposób tych wszystkich porównań i negatywów opisać tak w paru zdaniach. Nie twierdzę że BoS to zły symulator ale śmierdzi mi odgrzewanym kotletem na psującym się mięsie :(
Coś tam robią dodają nowe samoloty, mapy ale to tylko przyprawy i dodatki do psującego się mięsa .
A co wy o tym sądzicie ?

No cóż, ja też byłem uprzedzony, ale muszę przyznać, że jednak po tym jak się skusiłem zrobił na mnie ogromne pozytywne wrażenie. Grafika jest świetna, zasięg renderowania całego terenu zwiększy się dwukrotnie w nadchodzącym w ciągu tygodnia, największym od początku gry, patchem. Nowe efekty deszczu, skroplonych chmur itd. nie tylko na szybach, ale nawet na goglach pilota, krople rozmazują się jak wysuniesz głowę poza owiewkę itd.
Poziom odwzorowania fizycznego modelu lotu też może się równać tylko z DCS.

Tutaj przykładowy wywiad z twórcami i krótka historia rozwoju modelu lotu w symulatorach, zaczyna się jeszcze przed Flankerem 1.0 - jakby kogoś interesowalo
https://forum.il2sturmovik.com/topic/168-developer-diary/page-1
[Kliknij na numer   33]

Dodatkowo gra bardzo dynamicznie się rozwija, model lotu dopieszczają w jeszcze mniejszych detalach, model uszkodzeń, grafikę itd. Do tego mają dobry bezpośredni kontakt z community i aktywnie reagują na pojawiające się prośby i sugestie (czego nie można niestety powiedzieć o większości simów). Wg. większości osób porównujących obsługę VR w różnych symulatorach właśnie w IL2 jest to zrobione po prostu najlepiej. To jest ciągle nowy sim, który w przyszłości będzie się mocno rozwijał i nie widać na horyzoncie bezpośredniej konkurencji.

Sprawdza się stara prawda, Rosjanie mają fantastycznych developerów, inżynierów od FM jak choćby Andrey Solomykin itd., ale najlepiej wychodzą Rosjanom symulatory bez rosyjskiego sprzętu, bo nie muszą "patriotycznie" modelować żadnej ze stron.

Odp: Pierwsze wrażenia po premierze IL-2 BoS
« Odpowiedź #174 dnia: Lutego 23, 2018, 09:38:47 »
Są już parametry samolotów kolekcjonerskich dla Battle of Kuban 3.001. Patch powinien wyjść lada chwila.
Obyś był dobrym prorokiem.
Cytat: Zilog
link=topic=17114.msg362739#msg362739 date=1519342509
Nie twierdzę że BoS to zły symulator ale śmierdzi mi odgrzewanym kotletem na psującym się mięsie :(
Chyba określenie odgrzewany kotlet bardziej pasuje do CLOD w tej sytuacji, kiedy czekanie na Północną Afrykę przedłuża się w nieskończoność, a BLITZ to tylko kilka nowych maszyn i kosmetyka oraz ciągłe trudności z uruchamianiem często zgłaszane na forum. Ma rację semen, poczekajmy na nowy patch do BOXa i zobaczymy w jakim kierunku to wszystko zmierza. Jeśli chodzi o II wwś, a tylko w symulatory z tego okresu gram to BOX nie ma teraz konkurencji.

Odp: Pierwsze wrażenia po premierze IL-2 BoS
« Odpowiedź #175 dnia: Lutego 23, 2018, 10:21:49 »
Ma rację semen, poczekajmy na nowy patch do BOXa i zobaczymy w jakim kierunku to wszystko zmierza. Jeśli chodzi o II wwś, a tylko w symulatory z tego okresu gram to BOX nie ma teraz konkurencji.
Zmierza w bardzo dobrym kierunku. Przyszłość należy do tej serii, a z wydaniem frontu zachodniego, a potem Pacyfiku, zniknie ostatni minus tej gry - "patriotyczne" modelowanie Radzieckich maszyn. ;)

Odp: Pierwsze wrażenia po premierze IL-2 BoS
« Odpowiedź #176 dnia: Lutego 23, 2018, 10:43:24 »
Wg. większości osób porównujących obsługę VR w różnych symulatorach właśnie w IL2 jest to zrobione po prostu najlepiej.
Latam w VR od 18 miesięcy (IL2, WT, DCS) i nie widzę niczego wyjątkowego w przypadku tej gry. Wręcz przeciwnie, optymalizacja jest tragiczna. Włączysz HUDa, bez którego ciężko się lata na WoL i fpsy spadają o kilkanaście albo więcej klatek. O ograniczeniach ruchów głowy w kokpicie nawet nie chcę zaczynać...

Odp: Pierwsze wrażenia po premierze IL-2 BoS
« Odpowiedź #177 dnia: Lutego 23, 2018, 11:02:16 »
Przecież nie ma tam większych ograniczeń niż przestrzeń kokpitu... coś czego brakuje w DCS i WT, tam można przemieścić głowę przez szybę... z resztą w box też można to wyłączyć. Gra z hudem to dla mnie lekkie oszukaństwo, więc też nie traktuje tego jako minus.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Proponuję zacząć czytać przed wysłaniem swoje posty. Mazak.
« Ostatnia zmiana: Lutego 23, 2018, 11:54:19 wysłana przez KosiMazaki »
--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Odp: Pierwsze wrażenia po premierze IL-2 BoS
« Odpowiedź #178 dnia: Lutego 23, 2018, 11:51:36 »
Przestrzeń ograniczająca ruchy głową jest mniejsza niż sama owiewka i kokpit, dzięki temu uderzasz niewidzialną ścianę i cały obraz przesuwa się razem z twoją głową. Na expert wyłączyć się tego nie da.
Gra z HUDem to nie oszukaństwo tylko podstawa w online. Wszystkie wiadomości z serwera oraz komunikacja tekstowa z innymi graczami wyświetlane są na HUDzie. Nie rozumiem gdzie tutaj jest miejsce na oszukiwanie?

Odp: Pierwsze wrażenia po premierze IL-2 BoS
« Odpowiedź #179 dnia: Lutego 23, 2018, 14:02:01 »
Zaraz, zaraz - osiągi Ła-5FN w grze nie odbiegają zbytnio od rzeczywistości (w przeciwieństwie do np. MiG-3), samolot pojawił się również w okresie walk nad Kubaniem - problemem jest co innego: pojęcia "niezawodność", "dopracowanie" - człowiekowi sowieckiemu były wówczas nieznane. A tu w grze wszystko cacy, super... Nic się nie psuje, nic nie odpada, wirtualni przeciwnicy latają z zamkniętą kabiną, bo nie boją się, że się nie otworzy...

Miałem kiedyś sytuację gdy ścigał mnie w nurkowaniu Jak-1b i wyprowadzając nad ziemią odpadło mu skrzydło - widok rewelacja, tylko że wcześniej trafiłem go tam. Ale gdyby takie bajery jak np. awaria silnika czy gubienie pokrycia skrzydeł występowałyby w BoS/BoM w sowieckich szmatolotach to byłoby extra (i zgodnie z prawdą historyczną).