Autor Wątek: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie  (Przeczytany 49659 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #75 dnia: Kwietnia 18, 2015, 08:29:06 »
Z tego co napisałeś zrozumiałem, że LED działa w fizycznym kokpicie po uruchomieniu SIOC z wpisanym skryptem, FAST oraz BMS4. To jest już sukces.
Co do notacji to faktycznie piszemy duże litery a dla znaków specjalnych poprzedzamy je prefiksem \ np. ESC to \D.
Przejdźmy do przełączników, ponieważ to jest najłatwiejszy test. Ja budowałem płytę Master po swojemu, ale z tego co pamiętam to wejścia na płycie oryginalnej są na złączach 40 pin J3 oraz J4. W ANNEX I IOCARD Assembly and settings jest schemat wejść na łączówki oraz numeracja wejść. Zauważ, że nie jest to po kolei np. wejście 000 jest na pin 7, wejście 001 na pin 1 itd. Grupa 1 jest na pin 10. Dla testu np. przycisku lub przełącznika podłączamy jeden koniec do pin 7 drugi do pin 10. Sprawdzamy w controlador czy po przełączeniu lub przyciśnięciu pojawi się w okienku liczba 000, która odpowiada fizycznemu adresowi. Dla mojego przykładu jest np. adres wejścia fizycznego Input 30 ale można zmienić na Input 000
Var 1039, Link IOCARD_SW, Input 30, Type I     // Ext LightFlash-Stady
Var 1039 jest nasza logiczną zmienną, która w moim przykładzie (poprzedni post) komunikuje się z pc przez Var 1000 w instrukcji
Var 1000, Link KEYS     // sent keys to PC
Jeśli mamy już sprawdzony fizyczny adres np. 000 to pozostaje sprawdzić przypisanie klawiatury w setup BMS4. Jeśli mamy określone dwie funkcja na włączanie oraz wyłączanie np. świateł to przypisujemy im wg. notacji SIOC odpowiednie wyrażenia, w moim przykładzie dla #41 oraz dla #42.
Wpisujemy ten skrypt do sioc.ini pod określone miejsce i uruchamiamy SIOC następnie BMS4. Wykonujemy lot treningowy i sprawdzamy działanie naszego przycisku lub przełącznika. Musi być widoczny efekt na panelu falcona na ekranie monitora.
Napisałem tak szczegółowo, ponieważ OC trochę niefortunnie wyprowadziła sygnały na złącza i można się pomylić. Ja zrobiłem to inaczej tzn. wyprowadziłem grupy na złącza 10 pin (9 wejść i grupa). To musi działać, napisz co uzyskałeś.

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #76 dnia: Kwietnia 18, 2015, 11:41:13 »
Zacznę od tego co udało się przed wczoraj :) Uruchomiłem dwa MC w controlador z efektem pozytywnym


Vito dużym plusem u mnie jest to, że udało się też zakupić karty I/O  dzięki czemu nie ma praktycznie możliwości pomyłki :)


Zabieram się za nagranie co i jak się dzieje z moim BMS i emulacją klawiatury

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #77 dnia: Kwietnia 18, 2015, 12:13:10 »
Przepraszam nie wiem czemu nie dodały się do poprzedniego postu :/



Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #78 dnia: Kwietnia 18, 2015, 13:55:11 »
Test przeprowadzony oto wynik:
https://youtu.be/EB4NXvQvflY

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #79 dnia: Kwietnia 18, 2015, 14:38:40 »
I jest odpowiedź- co prawda nie wiem do końca czemu akurat ten przycisk nie działa ale mapując każdy inny przełącznik Master Fuel, Ext Light Master, Master Caution wszystko działa jak należy:) 

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #80 dnia: Kwietnia 18, 2015, 15:42:33 »
Maciej prześlij na mój mail pliki sios.ini oraz skrypt, ale w formie tekstowej. Już widzę różnicę wersji SIOC. Ja mam ver 3.5 Ty masz ver 5.085. Różnica jest bardzo duża w sensie możliwości (u mnie 6 okienek, u Ciebie 11). Sprawdziłem także na stronie OC opis Master, też to się zmieniło. Ja to robiłem w 2008 roku. Jak u Ciebie wygląda program controlador, możesz załączyć na forum obrazek. Myślę, że jest trywialny błąd. Prześlij pliki to je porównam z moimi.

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #81 dnia: Kwietnia 18, 2015, 16:56:30 »
Screen z Controlador

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #82 dnia: Kwietnia 18, 2015, 18:20:18 »
Widok na monitorze controlador mamy podobny czyli można sprawdzać adresy fizyczne w Master. Masz u siebie  dodatkową kartę I/O, którą można połączyć z Master. Czyli co ja bym zrobił.
1) Sprawdzam w controlador czy jest zgodność wyświetlanego adresu z opisem na karcie I/O. Wybieram adresy od 0 do 9. Sprawdzenie można zrobić zwierając przewodem wejścia od 1-9 (lub 0-8) z grupą 1.
Master ma wyprowadzone wyjścia w następujący sposób:
inputs 000   001   002   003   004   005   006   007   008
pin( J3)   7   1   2   4   3   9   8   6   5
grupa 1 jest na pin 10.
Nie wiem jak jest to oznaczone na płycie I/O. Adresy są ważne ponieważ w jednym miejscu wejścia są liczone od 0-71 w innym od 1-72.
2) Gdy już jesteśmy pewni jakie fizyczne wejście ma faktyczny adres w cotrolador to możemy pisać skrypt. Zauważyłem, że nie masz z tym problemu, dlatego proponuję napisać nadmiarowy skrypt na 9 przycisków, które są związane z lewym MFD. W setup BMS4 znajdziesz przypisania dla tych przycisków pod nazwami LMFD OSB-1 do LMFD OSB-9. U mnie np. są przypisania LMFD OSB-1 Ctrl+Alt+1 itd.
3) Wpisujemy ten skrypt po kompilacji do sioc.ini i odpalamy BMS4.
4) Zwierając kolejno przewodem wejścia fizyczne 000 do 008 z pin 10 obserwujemy reakcję na lewym MFD. To musi działać.
Można to robić bezpośrednio na płycie Master, ale jeśli wejścia w płycie I/O były zgodne z controlader to łatwiej zwierać na płycie I/O.
Jeszcze jedna różnica w moim sioc.ini dotycząca zapisu skryptu.
U mnie jest CONFIG_FILE=.\OF-servo-LED-7segLED.ssi u Ciebie jest Config_File=C:\Program Files (x86)\IOCardsOC\SIOC\testgear.ssi co nie powinno mieć znaczenia ponieważ inny skrypt dla LED był widziany i działał.
Nic więcej nie widzę. Z mojej praktyki wynika, że jest to trywialny błąd a takie najtrudniej zauważyć.

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #83 dnia: Kwietnia 18, 2015, 19:15:15 »
Zrobiłem skrypt tak jak mówiłeś zrobiłem wejścia od 0 do 8 i 9 oraz  10 dla drugiej grupy tak że przyporządkowałem ctr +alt + 0 do 9 i wszystko działa jak należy :)
Vito spróbuj u siebie pod klawisz w w setup BMS wrzucić przycisk Mal Ind Light. Do pliku .key dopisz linijkę
SimMalIndLights -1 0 0X14 2 0 0 1 "EXT LIGHTNING-Test"
oraz
SimOverHeat -1 0 0X10 0 0XFFFFFFFF 0 -2 "Overheat test"
Sprawdź czy te dwa przyciski działają- są to push button z panelu TEST. Wychodzi na to, że jest to błąd samego BMS i implementacji tych przycisków, a nie OC.
Tak jak mówiłem wszystkie inne działają, MDF, który napisałem też działa :) Więc powoli można brać się do pracy nad skryptami:)
Jeszcze jedno pytanie jak je kompilować w jeden skrypt ? Chciałbym stworzyć do każdego panelu oddzielny skrypt i później je połączyć. W dokumentacji OC jest opisane jest aby umieszczać nazwy plików txt w dokumencie config-sioc.ini a pozniej w config-sioc wlaczyc Group run i to faktycznie działa łączy wspólnie skrypty tylko jest jeden zasadniczy minus- automatycznie zmienia warunki tak aby wszystkie były po kolei. O ile z przyciskami nie robi to różnicy tak z LED jest problem.

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #84 dnia: Kwietnia 18, 2015, 22:13:00 »
Gratulacje, czasem warto być upartym. Sprawdzę czy jest implementacja tych funkcji, ale dopiero jutro lub nawet w poniedziałek, ponieważ muszę wyjechać. Widzę, że chwytasz. Jak wrócę to trochę wyjaśnię pewne sprawy związane z tym co napisałeś
Cytuj
SimMalIndLights -1 0 0X14 2 0 0 1 "EXT LIGHTNING-Test"
oraz
SimOverHeat -1 0 0X10 0 0XFFFFFFFF 0 -2 "Overheat test"

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #85 dnia: Kwietnia 18, 2015, 22:29:19 »
Jak już załapałem i skojarzyłem to z programowaniem w C to idzie prosto :) Wybrałem awionike więc elektronika i programowanie nie są mi obce, a jeśli coś nie działa to będę szukał rozwiązania aż się uda  :)

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #86 dnia: Kwietnia 19, 2015, 15:19:13 »
Już wróciłem, odpowiadam na pytania. Nie sprawdzałem tych funkcji, ponieważ moim zdaniem jest o.k. Na str. 14 w dokumencie BMS-Dash1, który jest w dokumentacji BMS4 na ścieżce docs -> Falcon BMS Manuals jest to wyjaśnione - panel TEST ( Ramp Start nie w locie).
Kolejna sprawa to pisanie skryptów. Na pewno jest sposób łączenia skryptów txt a później kompilacja, tak jest np. w HSC codeking. Nie robiłem tego w SIOC, ale stosowałem inna metodę. Jak sprawdzisz mój skrypt to zauważysz dużą liczę mniejszych moich skryptów. Robiłem skrypt txt np. pod LED kompilowałem sprawdzałem czy działa. Jeśli było ok dołączałem do skryptu "matki" i ją kompilowałem sprawdzając czy działa w BMS4. I tak kolejno dla przyrządów wskaźnikowych itd. Nie jest to idealna metoda, ale ogranicza liczą błędów. Wspomniany codeking w HSC wprowadził funkcję łączącą skrypty include i to ułatwia ich testowanie. W OC może jest też podobny mechanizm, nie wiem.
Bardzo pożyteczne są dokumenty, które mam odbite, ale nie wiem gdzie są w internecie. Mam napisane BMS 4.0 Technical Manual V 1.0 Callbacks. Są tam wszystkie caalbacks dla BMS4. Jest tez dokument napisany przez Dunc opisujący jak interpretować np. taki zapis SimMalIndLights -1 0 0X14 2 0 0 1 "EXT LIGHTNING-Test" Na pewno znajdziesz to w sieci.
Na koniec taki mój wniosek dotyczący SIOC oraz skryptów. Pisanie skryptów dla LED, 7segLED oraz przycisków i przełączników jest trywialne. Prawdziwe wyzwanie to skrypty dla wskaźników sterowanych serwami, ale o tym później jak będzie taki etap. Mój skrypt oraz urządzenia z OC rozwiązują duża część sterowania w kokpicie. Pozostałe sterowniki oraz inny soft załatwia około 60-70% potrzeb kokpitu.
W controlador możemy także testować oprócz przycisków, LED oraz 7segLED. Myślę, że te informacje ułatwią pracę z SIOC.

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #87 dnia: Kwietnia 20, 2015, 18:17:08 »
Niestety podczas postoju również nie ruszają te przyciski ale nie mam co się przejmować panel test nie jest w tej chwili najważniejszy :) Co do dokumentacji to dużo tego jest w folderze BMS wszystkie Callbacks'y a nawet generator w którym wybieramy interesujący nas przycisk jaką kombinacje chcemy przypisać i mamy gotową linijkę do wklejenia do naszego pliku .key.
Wkrótce rozpoczynamy projektowanie i produkcje PCB pod panele. :) Postaram się załączać nowości na bieżąco.

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #88 dnia: Kwietnia 20, 2015, 18:40:57 »
Cytuj
Niestety podczas postoju również nie ruszają te przyciski ale nie mam co się przejmować panel test nie jest w tej chwili najważniejszy
U mnie to działało, ale ja mam uproszczony Ramp Start i z tego panelu nie korzystam. Jak będziesz testował w locie wskazania przyrządów i nie tylko to możesz włączyć opcję Iocpconsole w SIOC. Po uruchomieniu FAST następnie BMS4 możesz w każdym momencie zatrzymać grę klawisz "p" i przejść Alt+Tab do okna Iocpconsole i sprawdzić parametry lotu (oczywiście załączamy Log On). Bardzo przydatne podczas testowania np. 7segLED lub wskaźników sterowanych serwami.

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #89 dnia: Kwietnia 20, 2015, 21:05:32 »
ACES w trakcie prac  ;)




Więcej w galerii pod adresem: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1576425275944618.1073741829.1419706954949785&type=3&uploaded=12


PS. Vito martwi mnie ograniczenie SIOC do 200 przycisków , bo jednak kokpit wymaga znacznie więcej :/ Chyba dodatkowo Mjoy będziemy implementować