Autor Wątek: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie  (Przeczytany 49957 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #285 dnia: Listopada 28, 2015, 23:11:23 »
Ja w zamierzchłych czasach, na potrzeby budowy modeli redukcyjnych, robiłem odlewy z żywicy dwuskładnikowej. Właściwie od biedy można stosować dowolną, ale oczywiście jedne nadają się lepiej a inne gorzej (chodzi między innymi o ich lejność). Tak jak pisałem zajmowałem się tym wieki temu i wiele mogło się od tego czasu zmienić. Jeśli jeszcze mógłbym coś doradzić, to przydają się klocki (np. lego) do wykonywania form silikonowych.

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #286 dnia: Listopada 28, 2015, 23:31:24 »
Dzięki za rady;) jak tylko zacznę coś działać w tym temacie na pewno opiszę ;)

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #287 dnia: Grudnia 04, 2015, 12:36:42 »
Ponieważ musisz zaprojektować Landing Gear to chciałbym podzielić się swoimi doświadczeniami. Początkowo chciałem to zrobić podobnie jak na viperpits, ale nie miałem wzorca tylko zdjęcie obudowy z dźwignią i przyciskiem. Zrobiłem uproszczoną konstrukcję w której przycisk ten biały udaje blokadę (ale działa) a żółty jest atrapą. Nie chcę opisywać mojego rozwiązania, ponieważ w Twoim przypadku trzeba to zrobić właściwie (bardziej real).
W moich archiwach znalazłem zdjęcie, gdzie jest pokazane rozwiązanie mechaniczne blokady. Nie widzę przycisków krańcowych ale zakładam, że gdzieś są. Generalnie przyciski krańcowe uruchamiają chowanie lub wypuszczanie podwozia. Są powiązane z dwoma callbacks. Nas interesuje blokowanie dźwigni. Na zdjęciu widać, że elektromagnes wciąga trzpień blokujący dźwignię. Prawdopodobnie przycisk w dźwigni uruchamia elektromagnes. Gdy dźwignia jest w górnym położeniu, podwozie schowane to puszczając przycisk zwalniamy elektromagnes. Na tym "trzpieniu" jest sprężyna, która próbuje go przesunąć na zewnątrz. Jeśli nie zadziała elektromagnes przy chowaniu podwozia to można to zrobić mechanicznie tym żółtym elementem. Ponieważ jestem elektrykiem to nie potrafię precyzyjnie nazwać elementów tego LG oraz opisać jego działanie, mogę się tylko domyślać. Nie rozumiem np. roli tej grubej sprężyny, nie widzę przełączników krańcowych. Nie potrafię odpowiedzieć czy blokada działa tylko przy chowaniu czy też przy wypuszczaniu. Mam nadzieję, że ten post wywoła dyskusję na temat rozwiązania LG w Falconie, co może pomóc maciejowi przy projekcie.


Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #288 dnia: Grudnia 13, 2015, 20:56:35 »
Ostatnio sporo pracy (nie tylko tej związanej z symulatorem) więc wpisów nieco mniej ale praca trwa!
W zeszły poniedziałek szykowałem symulator na seminarium koła naukowego- podłączenie całej lewej konsoli.
Zaczęło się niewinnie

Z biegiem czasu pojawiało się coraz więcej przewodów :D



Podczas podłączania zrobiłem dokumentację połączeń, tak więc na przyszłość będzie znacznie łatwiej :)
Lewa konsola była podłączona na zewnątrz a dopiero później umiejscowiona w szkielecie przez co zrobił się bałagan.
Przed:

Po:

Płyty IN/OUT OC po całym zamieszaniu już na spokojnie zamocowałem na burcie dzięki czemu mam porządek, a długości przewodów są tak dobrane, że spokojnie wystarczą do każdego panelu. :) W wolnej chwili postaram się nagrać krótkie wideo z działania lewej konsoli. ;)

Sporo pracy przed nami, lista zadań jest długa ale powoli do celu.  ;)

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #289 dnia: Grudnia 26, 2015, 10:34:50 »
Maciej rzuć okiem na to rozwiązanie http://www.viperpits.org/smf/index.php/topic,5529.15.html

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #290 dnia: Grudnia 26, 2015, 11:55:36 »
Widziałem ;) Ciekawe rozwiązanie pokazali tutaj:
http://www.viperpits.org/smf/index.php/topic,7674.555.html

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #291 dnia: Grudnia 26, 2015, 17:38:49 »
Rozwiązanie na czasie, można coś podejrzeć.

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #292 dnia: Stycznia 16, 2016, 19:25:43 »
Piszę w wątku macieja chociaż temat jest bardziej ogólny. Dotyczy uszkodzeń Cougara. Mam już nie działającą kolejną funkcję "pickle" związaną z przyciskiem S2 w drążku. Sprawdziłem omomierzem i jest prawdopodobnie uszkodzony rejestr. Teraz mam pytanie do macieja to jest ważne. Czy w Twoim przypadku w drążku nie działały wszystkie przyciski, przełączniki oraz haty. Czy sprawdzałeś to w programie Cougar Buttons and Logical Flag state. Czy nie działały tylko niektóre przyciski, przełączniki oraz haty.
Widziałem na viperpits wykresy. Czy zrobiłeś je podłączając analizator równolegle do pracującego Cougara. Przy okazji czy możesz je przesłać na mój mail.
Pytam dlatego, że chcę zrozumieć co faktycznie jest uszkodzone i u macjeja oraz u mnie. Nie mam analizatora sygnałów, ale chcę zrobić tester do badania samego drążka. Można zrobić odwrotnie, ale ta informacja plus wspomniany program do testowania flag wystarczy. Kolejne pytanie dla zainteresowanych czy jest możliwość kupienia gniazda łączącego drążek z podstawą Cougara. Na viperpits ktoś kiedyś się chwalił, że gdzieś to zdobył. W moim przypadku miałbym uproszczone zadanie przy budowie testera. To jest zadanie na dalszy plan, teraz muszę zrobić prowizorkę.
Na początek wyprowadziłem z drążka 2 przewody od przycisku S2 (pickle) na zewnątrz przez  otwór spustu TG, jest to możliwe. Podłączyłem kolejno do DMKeys8 oraz simIN. W DMKeys8 to nie zadziała, ponieważ nie ma funkcji "continuos" takiej jak w MJoy. W HSC są 2 funkcje Sendkeysdown oraz Sendkeysup, które są do tego celu, ale z jakiegoś powodu program ich nie widzi. W związku z czym zrobiłem prowizorkę polegającą na przerzuceniu funkcji S2 na przycisk T6 w przepustnicy. Jest to mniej wygodne, ale działa. Na przyszłość będę chciał naprawić drążek, ale na początek chcę mieć metodę jego testowania, dlatego zapytałem macieja o metodę sprawdzanie Cougara. Czy faktycznie błąd jest u niego w elektronice na płycie w podstawie Cougara.

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #293 dnia: Stycznia 17, 2016, 16:10:13 »
Niestety w moim przypadku rąbnięty jest uC na płycie głównej Cougara  :cry:
Na filmiku widać jak to wygląda: https://www.youtube.com/watch?v=xtruKMs3cK4&feature=youtu.be
Problem jest taki, że czy stick jest podłączony czy nie wszystkie przełączniki odpowiadają w losowy sposób.
Co do testów wykonywałem go takim urządzeniem:
http://store.digilentinc.com/analog-discovery-100msps-usb-oscilloscope-logic-analyzer/
Zadawałem na wejścia sygnał prostokątny(nie pamiętam jaka to była częstotliwość) i sprawdzałem jakie są sygnały na wyjściu.
Ogólnie na koniec wyszło, że płytka w stick'u działa prawidłowo, a wina leży po stronie uC. Dużo informacji w tej kwestii jest w instrukcjach na hempstick.org
Po podłączeniu uC pod oscyloskop wyszło, że generuje on sygnały losowe a żeby było śmieszniej sygnały generowane są na wejściu do uC. Jedyna diagnoza jest taka, że padł uC. Mam nadzieję, że po obronie znajdę trochę czasu na uruchomienie hempstick'a.

Co do projektu kokpitu: ze względu na to, że cały zespół jest na VII sem. i zbliża się termin obron prac inżynierskich póki co prace nad kokpitem zostały wstrzymane. (Potrwa to zapewne do końca lutego). Jak tylko znów ruszymy na pewno będę na bieżąco aktualizował  :)

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #294 dnia: Stycznia 17, 2016, 17:36:42 »
Dzięki za informacje  szkoda, że nie sprawdzałeś programem Cougar Buttons and Logical Flag state. Jest on w pakiecie drivera visty dla Cougara. Ja jeszcze walczę tzn. próbuję teraz w układzie Cougar, HSC oraz stary MJoy. Będzie to nadal prowizorka, ale lepsza od mojej ostatniej. Ja zrobię tester do sprawdzania drążka tak aby mieć pewność. Dzięki za wykresy będą przydatne i życzę powodzenia na końcowym egzaminie.

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #295 dnia: Marca 12, 2016, 00:05:57 »
Dawno nie było żadnej aktualizacji. W połowie lutego obroniłem inżyniera stąd ten przestój. Niestety posypał się zespół, ale staram się zbudować nowy. W chwili obecnej podjąłem próbę opracowania joysticka na Arduino Micro z wykorzystaniem ekspanderów I2C. Póki co udało się uruchomić biblioteki joytick'a, BMS widzi go bez problemów. Teraz czekam na rejestry, opanowanie wysyłania danych z ekspanderów i przesył do komputera. Jeden joystick pozwala na obsługę 32 przycisków, tak więc jeśli uda się z rękojeścią powstanie bliźniacze rozwiązanie dla przepustnicy. W międzyczasie kończę szlifowanie i malowanie mocowania przepustnicy, krótka relacja foto wkrótce. :)
PS. 19 marca są dni otwarte WAT, jeśli ktoś ma ochotę przyjść, zobaczyć i porozmawiać zapraszam :)
 

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #296 dnia: Marca 12, 2016, 07:56:06 »
Gratulacje z obrony pracy dyplomowej. Bardzo jestem ciekawy z postępu prac przy joysticku.

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #297 dnia: Marca 12, 2016, 09:35:17 »
Również gratuluję, no i czekam na dalsze relacje z prac nad kokpitem.

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #298 dnia: Marca 12, 2016, 09:51:19 »
Moje gratulacje i powodzenia przy dalszych pracach :)
F-16C Block50 driver...

Odp: Falcon Pit - F-16 Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie
« Odpowiedź #299 dnia: Marca 15, 2016, 17:18:47 »
Dziś trochę przemyśleń i założeń co do mojego projektu na Arduino.
https://drive.google.com/file/d/0B0ioz9Qq8TGwOEFhcUVCdFlzc3c
Bardzo ogólny schemat ideowy w załączniku wyżej.  :)
Do zbierania informacji o stanach przełączników na rękojeści zamierzam użyć expandera I2C MCP23017 dające w obudowie SO28(podobne rozmiarowo do rozmiarów rejestrów w rękojeści). Expander ma wbudowane rezystory podciągające dzięki czemu nie muszę projektować i lutować dodatkowych rezystorów wystarczy odpowiednie skonfigurowanie portów. Co istotne obsługują 16 dodatkowych portów I/O dzięki czemu dwa układy wystarczą do obsługi rękojeści i wyczerpią ilość obsługiwanych przez sterownik DirectX. Do obsługi joystick'a wykorzystam Arduino Micro(do takiego mam dostęp, obsługuje komunikację po magistrali I2C) , które przetestowałem już pod względem funkcjonowania na portach I/O z BMS'em. W chwili obecnej czekam na dostawę expanderów. Przeprowadzę proste testy z jednym, jeśli okaże się, że rozwiązanie jest słuszne zaprojektuje płytkę do rękojeści i mam nadzieję w ten sposób rozwiązać problem z elektroniką w Cougar'ze. Trapi mnie jedynie czy nie będzie dużych opóźnień i czy magistrala nie będzie się zapychać przy tej ilości danych ale to wyjdzie podczas testowania expanderów.