Możliwe, że najlepiej na świecie potraficie ustawić ustawienia, może to kwestia techniki kliku
.
Nie sądzę, to jest raczej kwestia świadomości tego co się ustawia, jaki może to mieć wpływ na wydajność nie bez oderwania od tego jaka jest mapa. Jak ktoś pisze, że klatki na Normandii są tak słabe, że trzeba tak zjechać z ustawieniami, że aż Normandia wygląda gorzej niż Kaukaz to jedyne co robię to "uśmiecham się w duchu do sam do siebie". Nie uważam się za speca od konfigurowania parametrów graficznych pod symulatory. Z całą pewnością jednak daleko mi do podejścia w stylu; wszystko na max lub prawie a później, jak sam to określiłeś, "pieklą się dziewczyny" z OPS'a i rzucają coś w stylu, że na 1080Ti to ktoś, gdzieś pisał, że tylko 30 klatek.
Z DCS'em wypracowałem taką metodę:
- Blokuję klatki na 40
- Tak ustawiam opcje graficzne, aby w mało wymagającej scenerii karta graficzna nie była "dojechana" w więcej niż w około 30-40% (GPU-Z)
- Weryfikuję czy, w wymagających scenach (dużo obiektów, ślady dymne rakiet, pocisków) obciążenie nie wskoczy na więcej niż na 95%. Najbardziej co mi przeszkadza to chwilowe freez'y, ale po weryfikacji tego co się dzieje w danej chwili w DCS'ie i jaki ma to wpływ na wskazania GPU-Z potrafię znaleźć "złoty środek" dla siebie.
Powyższy proces dość często powtarzam i wprowadzam korekty. Ma być misja we mgle, dużo strzelania, latam z czterema monitorami, wyeksportowane MFCD pod Helios'a lub dany moduł ma wymagający kokpit - "suwaczki w dół". Lecimy spokojną misję transportową śmigłowcami, niebo jest bezchmurne lub lecę z jednym monitorem - "suwaczki w górę".
Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że moje ustawienia lub sposób w jaki konfiguruję DCS'a mogą być dla wielu nieakceptowalne, ale taką Nirwanę odnalazłem.
Tak na marginesie; dzięki gdzieś przeczytanej radzie Redaktora YoYo praktycznie nigdy nie rozstaję się z 2xSGSS. Po zastosowaniu i testach stwierdziłem, że to dla mnie najlepszy kompromis pomiędzy obciążeniem grafiki a fps'ami.
A propos Nevady, to proszę sobie polecieć do centrum LV, jest tam taka wieża z odbijającymi światła oknami, latając wokół niej, proszę zrobić maksymalne zbliżenie i napisać ile macie klatek. Najlepiej w BF-109.
Nie do końca rozumiem jaki cel ma taki test. W DCS'ie zawsze znajdzie się jakaś sceneria lub widok w którym karta graficzna zostanie wielokrotnie bardziej dociążona niż np. na 20.000 stóp na bezchmurnym niebie.