Autor Wątek: DCS: World 2.0...oraz 1.5  (Przeczytany 211641 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: DCS: World 2.0...oraz 1.5
« Odpowiedź #1260 dnia: Maja 28, 2017, 00:49:35 »
Warto dalej eksperymentować z AA i AF. Już nawet BigNewy w przyklejonym wątku na niebieskim (a za nim sam najjaśniejszy waćpan Wags w jeszcze ciepłym poście "dziękująco-przepraszająco-uspokajającym") sugerują, że jeśli ktoś chce latać z Deferred Shading to niech w ogóle wyłączy MSAA i AF z poziomu gry i ustawia je z poziomu sterowników, bo i naczej bryndza z wydajnością.

Odp: DCS: World 2.0...oraz 1.5
« Odpowiedź #1261 dnia: Maja 28, 2017, 02:58:08 »
Kolizyjne drzewa poza Newadą w DCS'ie. Z całą pewnością nie jest idealnie, ale mimo to banan mi "z gęby nie schodzi".

https://youtu.be/wcbIdSlCPao

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: DCS: World 2.0...oraz 1.5
« Odpowiedź #1262 dnia: Maja 28, 2017, 06:50:24 »
Według testów tego gościa,  po wyłączeniu msaa,  klatki z deferred shading są porównywalne z poprzednią wersją gry.  Ale msaa zabija fps.

https://forums.eagle.ru/showthread.php?p=3150258#post3150258
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS: World 2.0...oraz 1.5
« Odpowiedź #1263 dnia: Maja 28, 2017, 09:09:47 »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline Versor

  • 13 WELT
  • *
  • 6 WELT
Odp: DCS: World 2.0...oraz 1.5
« Odpowiedź #1264 dnia: Maja 28, 2017, 09:23:19 »
A masz włączone Deferred Shading i MSAA ?

Podczas testów miałem włączone Deferre Shading oraz MSAA ustawione na x2 ( nie widzę ,że by coś skakało w oddali na takim MSAA ) - przed chwilą włączyłem MSAA na x8 i napisze tak podczas zmiany widoku ( obrotu głową ) klatki spadają do około 55 ale po chwili wracają na stałe 60. Jedyna różnica to taka ,że grafika jest mocniej obciążana niż na Kaukazie tam miałem około 30 % obciążenia i temperaturę w okolicach 50 stopni tutaj już jest 50 % i temperatura sięga 70 stopni.

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: DCS: World 2.0...oraz 1.5
« Odpowiedź #1265 dnia: Maja 28, 2017, 09:32:53 »
Podeślij swoje ustawienia, bo chyba tylko Tobie jednemu na całym świecie to chodzi dobrze. Znaczenie może mieć też to, na jakiej wysokości robisz testy.

Odp: DCS: World 2.0...oraz 1.5
« Odpowiedź #1266 dnia: Maja 28, 2017, 10:05:05 »
Odezwa od Wagsa: https://forums.eagle.ru/showthread.php?p=3150975#post3150975 .

Lepiej późno niż wcale... :)

Lipas czym ustawiałeś  MSAA po wyłączeniu go w DCS 2.1?
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Offline Versor

  • 13 WELT
  • *
  • 6 WELT
Odp: DCS: World 2.0...oraz 1.5
« Odpowiedź #1267 dnia: Maja 28, 2017, 10:12:51 »
Sprzęt u mnie identyczny (dodam tylko, że posiadam 16GB DDR4 2133 MHz) i mam odczucia podobne. Ciekawe... Ot, zagadka. - Kolega Eonn (jest na dwóch na całym świecie :) )
http://ifotos.pl/zobacz/1png_aqxqxws.png

http://ifotos.pl/zobacz/3png_aqxqxwq.png

Odp: DCS: World 2.0...oraz 1.5
« Odpowiedź #1268 dnia: Maja 28, 2017, 11:43:15 »
U mnie jest trochę gorzej bo tylko 40fps. Ale ja mam tylko gtx 1060 6gb i rozdzielczość 4800x1200 (3x 1600x1200). Procesor i ram taki sam jak kolega Versor. A i jeszcze płaskie cienie.

qrdl_logos

  • Gość
Odp: DCS: World 2.0...oraz 1.5
« Odpowiedź #1269 dnia: Maja 28, 2017, 12:01:19 »
Sprzęt u mnie identyczny (dodam tylko, że posiadam 16GB DDR4 2133 MHz) i mam odczucia podobne. Ciekawe... Ot, zagadka. - Kolega Eonn (jest na dwóch na całym świecie :) )
http://ifotos.pl/zobacz/1png_aqxqxws.png

http://ifotos.pl/zobacz/3png_aqxqxwq.png

Możliwe, że najlepiej na świecie potraficie ustawić ustawienia, może to kwestia techniki kliku  :evil:. Poza tym na Forum już bywały przypadki, że nikomu nie tegez, a jednemu bardzo tegez, ztcp casus Neo i jego 6600 w Klodzie, które wymiatało wszystko i w każdej miejscówce (`Londek Zdr.`). A tak na serio, to na załączonych ustawieniach jest niska, 1/4 tego co u mnie, rozdzielczość, więc i ilość klatek może być wysoka...

Tako rzecze,
Zaratustra

A propos Nevady, to proszę sobie polecieć do centrum LV, jest tam taka wieża z odbijającymi światła oknami, latając wokół niej, proszę zrobić maksymalne zbliżenie i napisać ile macie klatek. Najlepiej w BF-109.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: DCS: World 2.0...oraz 1.5
« Odpowiedź #1270 dnia: Maja 28, 2017, 12:53:32 »
Twój Duron też dawał radę ;)
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: DCS: World 2.0...oraz 1.5
« Odpowiedź #1271 dnia: Maja 28, 2017, 13:30:25 »
Możliwe, że najlepiej na świecie potraficie ustawić ustawienia, może to kwestia techniki kliku  :evil:.
Nie sądzę, to jest raczej kwestia świadomości tego co się ustawia, jaki może to mieć wpływ na wydajność nie bez oderwania od tego jaka jest mapa. Jak ktoś pisze, że klatki na Normandii są tak słabe, że trzeba tak zjechać z ustawieniami, że aż Normandia wygląda gorzej niż Kaukaz to jedyne co robię to "uśmiecham się w duchu do sam do siebie". Nie uważam się za speca od konfigurowania parametrów graficznych pod symulatory. Z całą pewnością jednak daleko mi do podejścia w stylu; wszystko na max lub prawie a później, jak sam to określiłeś,  "pieklą się dziewczyny" z OPS'a i rzucają coś w stylu, że na 1080Ti to ktoś, gdzieś pisał, że tylko 30 klatek.

Z DCS'em wypracowałem taką metodę:
- Blokuję klatki na 40
- Tak ustawiam opcje graficzne, aby w mało wymagającej scenerii karta graficzna nie była "dojechana" w więcej niż w około 30-40% (GPU-Z)
- Weryfikuję czy, w wymagających scenach (dużo obiektów, ślady dymne rakiet, pocisków) obciążenie nie wskoczy na więcej niż na 95%. Najbardziej co mi przeszkadza to chwilowe freez'y, ale po weryfikacji tego co się dzieje w danej chwili w DCS'ie i jaki ma to wpływ na wskazania GPU-Z potrafię znaleźć "złoty środek" dla siebie.

Powyższy proces dość często powtarzam i wprowadzam korekty. Ma być misja we mgle, dużo strzelania, latam z czterema monitorami, wyeksportowane MFCD pod Helios'a lub dany moduł ma wymagający kokpit - "suwaczki w dół". Lecimy spokojną misję transportową śmigłowcami, niebo jest bezchmurne lub lecę z jednym monitorem - "suwaczki w górę".

Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że moje ustawienia lub sposób w jaki konfiguruję DCS'a mogą być dla wielu nieakceptowalne, ale taką Nirwanę odnalazłem.

Tak na marginesie; dzięki gdzieś przeczytanej radzie Redaktora YoYo praktycznie nigdy nie rozstaję się z 2xSGSS. Po zastosowaniu i testach stwierdziłem, że to dla mnie najlepszy kompromis pomiędzy obciążeniem grafiki a fps'ami.

A propos Nevady, to proszę sobie polecieć do centrum LV, jest tam taka wieża z odbijającymi światła oknami, latając wokół niej, proszę zrobić maksymalne zbliżenie i napisać ile macie klatek. Najlepiej w BF-109.
Nie do końca rozumiem jaki cel ma taki test. W DCS'ie zawsze znajdzie się jakaś sceneria lub widok w którym karta graficzna zostanie wielokrotnie bardziej dociążona niż np. na 20.000 stóp na bezchmurnym niebie.


Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: DCS: World 2.0...oraz 1.5
« Odpowiedź #1272 dnia: Maja 28, 2017, 14:59:53 »
Niestety DCS ma to do siebie, że płynne działanie to tyle fps ile ma natywnie monitor (np. dla mnie jak i pewnie dla większości to 60 fps). Spadek już o 5fps powoduje szarpanie (w jakiejś misji mieliśmy tak, że rytmicznie klatki spadały o 2fps i było to odczuwalne). W takim np. CloDzie jak klatki spadną nawet do 45 fps to tego nie czuję.
W 1.5 przy praktycznie wszystkim na max. jest te 60 fps. Na Nevadzie w 2.0 też tak było.
Ja mam tylko nadzieję, że poprawią wydajność przynajmniej do poprzedniego poziomu, bo ewidentnie obecnie jest sporo nakaszanione. To co się obecnie dzieje na forach przypomina w 100% to co się działo jak wyszedł CloD. Miliony sposobów jak sprawić aby dało się znośnie latać, większość zawodnych.
Tak sobie poustawiałem 2.1, że też nad Normandią mam 60fps, niestety nie cały czas, a ciągłe spadki i skoki klatek w zależności nad czym się przelatuje i na co popatrzy zniechęcają, przy całym szacunku dla ogólnych wrażeń wizualnych.

Odp: DCS: World 2.0...oraz 1.5
« Odpowiedź #1273 dnia: Maja 28, 2017, 15:17:40 »
Jest 2017 rok wszyscy wiedzą że na 4K jest za wcześnie,
po co tyle lamentu ful hd  jest ok.
"Pan Jezus Chrystus jest obok ciebie wystarczy
jeden krok aby zaprosić go do swojego życia!"

qrdl_logos

  • Gość
Odp: DCS: World 2.0...oraz 1.5
« Odpowiedź #1274 dnia: Maja 28, 2017, 15:23:59 »
Zadowalająco dla mnie oznacza np. to: https://youtu.be/0BG-WI9bKhE
Ale to są już inne simy i w nich nie ma tego, co jest w tym simie ;-).

Eoon. Powyższy film jest dla ciebie "zadowalający". Potrafię to uszanować ("uśmiechając się w duchu"), zakładając, że YT zrobił z płynności rozgrywki i jakości grafiki masakrę, ale jak to się często mówi - wyobraźnia jest najlepszą kartą graficzną. Moim skromnym zdaniem, to co pokazałeś na filmie wygląda gorzej niż np. RoF pięć lat temu i to dużo gorzej, że o Kaukazie w 1.5.6 nie wspomnę.
A o tych 30 klatkach, to ja się sam przekonałem po wyskoczeniu z samolotu nad miasteczkiem w Normandii. Na ziemi, przechadzając się pilotem wśród domków, drzew, pojazdów, miałem owe 30 kl./s w rozdzielczości 4K.
Odnośnie lokacji, którą podałem, żeby sprawdzić, to dzięki niej będę miał konkretne porównanie, a nie stwierdzenia w stylu "Nad Nevadą/Normandią mam 60 klatek", bo ja też tyle mam nad jednym i drugim, a jak nie będę zerkał w pewne miejsca, to będę miał na stałe.

Tako rzecze,
Zaratustra