Autor Wątek: P3D v3  (Przeczytany 36083 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: P3D v3
« Odpowiedź #75 dnia: Czerwca 23, 2016, 16:34:17 »
Z mojego punktu widzenia tez nie warto sie przesiadac.
Niby poprawiona stabilnosc symulatora ale i tak idzie go zajechac CTD.
Po 1 i najwazniejsze wiekszosc dodatkow wymaga osobnej licencji.
Po 2 niektore nie dzialaja z P3D jak np F15 od m2m i nie chce dzialac nawet jak recznie zrobi sie konfiguracje.
Dla mnie P3D odpada wlasnie z tych dwoch powodow.
DTG to szkoda pisac.
Xplane 11 wyglada nawet ok ale zapewne jeszcze dlugo nie wyjdzie wiec alternatywy narazie nie ma.
Jeśli raz posmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo; bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić.


Odp: P3D v3
« Odpowiedź #76 dnia: Czerwca 23, 2016, 19:37:12 »
Czyli zasadniczo FSX+ACC jest nadal jedynym rozwiązaniem (nie żeby mi to przeszkadzało)
Pytam bo miałem  idee zainwestować w Academic ale skoro mówicie że  to nadal lipa to ja zostaję  z FSX.
ASUS  STRIX  GL503VD-FY260T

Offline rafgath

  • *
  • Lok'tar Ogar
Odp: P3D v3
« Odpowiedź #77 dnia: Czerwca 25, 2016, 15:04:22 »
To i ja dorzuce swoje 2 grosze. Generalnie po zawodzie jakie sprawil mi School Flight od Dovetail nie pokladam juz w tej firmie zadnych nadzieji. W zwiazku z tym zaryzykowalem I kupilem P3D v.3. I musze powiedziec ze milo mnie zaskoczyl. Stabilnie trzyma klatki a co za tym idzie posiada duza plynnosc w wyswietlanej grafice co w porownaniu fo FSX:SE jest ogromnym przeskokiem. Sporo dodatkowych efektow i podrasowana troche grafika raz brak CTD sprawia ze zostawia FSX-a daleko w tyle. Generalnie jedyna wada I bylby to wrecz simulator idealny to jest to ze niestety jest to ciagle 32-bitowa aplikacja przez co w momencie kiedy ustawimy wszystko na maxa niestety moze braknac pamieci przy bardziej zlozonych modelach. Jesli chodzi o dostepnosc dodatkow nie jest tak zle. Generalnie wszystkie dodatki od ORBX-u dzialaj pod v.3 poza paroma wyjatkami, aplikacje pogodowe rowniez. troche gorzej jest z samolotami bo tylko Aerosoft, Carenado, Majestic oraz MilViz posiadaja modele ktore dzialaja na kazdej platformie (rowniez na v.3). Niestety inni wydawcy jak A2A czy PMDG kaza sobie slono placic za samoloty pod P3D i nie ma znaczenia czy sie ma wersje na FSX-a czy nie. Generalnie jak masz kase oraz dodatki ktore dziajaja pod V.3 to jak najbardziej POLECAM !!! Jedyne pytanie to kiedy wyjdzie v.4 ale mysle ze nie wczesniej niz pod koniec roku o ile wogole w tym.
System: Intel Core I-7 7700K CPU @ 4.8GHz, Corsair H100i v2, EVGA Z270 FTW-K, Kingston HyperX Fury Black 16GB PC 21300, EVGA GeForce GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0 , Windows 10 64 bit

Prepar 3D v4 / X-Plane 11


Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: P3D v3
« Odpowiedź #78 dnia: Czerwca 27, 2016, 00:13:43 »


Trochę mnie namówiłeś na potestowanie v3.3. No faktycznie, wzrost wydajności vs v.2 mamy, jest też mniejszy stutter, a można nawet powiedzieć, że prawie wcale go nie ma. Bardzo ładnie wyglądają efekty pogodowe. Mamy też niestety kilka jeszcze starych baboli (które ppokutowały i już w v.2), ale w sumie działa to całkiem nieźle i chociaż FSX to król (z lekko przesuniętą koroną), to P3Dv3 całkiem niezły książę jak dla mnie. Wrzuciłem FTX Globala + parę obszarów od nich, LC, Vectora, REX Texture Direct + Soft Clouds, ASN P3D, Meshe FSPilots Ultimate oraz Reshade+Mediator - dla kolorków, ale jeszcze tutaj coś chcę podkręcić. Niekiedy wystarczy podać linki do tych samych plików co są w FSX (scenery). Dałem jeszcze SGSSx2 z pod nVidia Inspector (jak niżej) w P3Dv3 x8 antialising + x16 filtrowanie, pozostałe ustawienia raczej na High i w sumie przedział między 50-60 klatek, bardziej nawet stałe 60 fps. W F-35 od Dino jedyne mało, bo tak 27-35, ale Raptor już ok, coś koło 44-50 z włączonym zobrazowaniem terenu na radarze. Z minusów to jednak ten horyzont, który w FSX jakoś bardziej mi się podoba oraz w P3Dv3.3 jest coś takiego (niezależnie od Radius), że tekstury się wyostrzają tylko te najbliżej, gdzieś dalsze już nie są ostre tak jak w FSX np. GoFlight dalej samo nie działa i trzeba zmodyfikować Modules, podobnie i Saitek Instrumental Panels (tych nie ustawiałem jeszcze, nie wiem czy się da, ale pewnie tak). Na pewno lepsza wersja niż ostatnia z jaką miałem do czynienia czyli 2.5.



Ps. używacie jakieś tweaki dla P3Dv3? Ja dałem tylko Fibera=0.15.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 27, 2016, 20:42:34 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline rafgath

  • *
  • Lok'tar Ogar
Odp: P3D v3
« Odpowiedź #79 dnia: Czerwca 27, 2016, 13:26:59 »
Ja uzywam ustawien z tej strony:

http://www.robainscough.com/Prepar3D_Settings_2.html

Z tym ze mam 2 versje ustawien grafiki:
VFR - do latania miedzy malymi lotniskami oraz dla mniej zlozonych modeli (generalnie wszystko na full)
IFR - do latania b.zlozonymi modelam pomiedzy duzymi portami lotniczymi, gdzie szczegoly grafiki nie sa az tak istotne a istnieje prawdopodobienstwo ze zabraknie pamieci  (normal/dense)

Klatki mam zablokowane na 30 w Preparze.
System: Intel Core I-7 7700K CPU @ 4.8GHz, Corsair H100i v2, EVGA Z270 FTW-K, Kingston HyperX Fury Black 16GB PC 21300, EVGA GeForce GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0 , Windows 10 64 bit

Prepar 3D v4 / X-Plane 11


Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: P3D v3
« Odpowiedź #80 dnia: Czerwca 27, 2016, 17:39:38 »
Fakt, że nawet stare klamoty nabierają nowego życia ;).





« Ostatnia zmiana: Czerwca 27, 2016, 20:14:42 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline rafgath

  • *
  • Lok'tar Ogar
P3D v3
« Odpowiedź #81 dnia: Czerwca 27, 2016, 23:13:10 »
Musze powiedziec ze dzieki P3D v3 wrocila mi ochota na latanie. Wreszcie nie spedzam wiekszosci czasu na grzebaniu w ustawieniach zamiast na samym lataniu. Mysle ze Dovatail bedzie mial naprawde ciezka droge z nowym symulatorem. Aerofly FS 2 oczywiscie nie licze, bo na razie to,
to jest badziew.


Sent from my iPhone using Tapatalk
System: Intel Core I-7 7700K CPU @ 4.8GHz, Corsair H100i v2, EVGA Z270 FTW-K, Kingston HyperX Fury Black 16GB PC 21300, EVGA GeForce GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0 , Windows 10 64 bit

Prepar 3D v4 / X-Plane 11


Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: P3D v3
« Odpowiedź #82 dnia: Czerwca 28, 2016, 09:05:52 »
Musze powiedziec ze dzieki P3D v3 wrocila mi ochota na latanie.....

Zauważyłem jedynie, że przy dużych miastach (FTX San Francisco) jednak już klaty poleciały. W tych miejscach akurat FSX ma u mnie lepsze.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline rafgath

  • *
  • Lok'tar Ogar
P3D v3
« Odpowiedź #83 dnia: Czerwca 28, 2016, 10:14:57 »
To ciekawe bo u mnie jest na odwrot. P3D trzyma klatki stabilnie w duzych miastach w przeciwienstwie do FSX-a (przy podobnych ustawieniach) dzieki temu wreszcie moge latac N p Airbusem od Aerosoftu pomiedzy Melbourne i Brisbane  (oba od ORBX-u) w 30 klatkach. Oczywiscie nie mam ustawien na maksa bo przy takim zageszczeniu budynkow zaczyna brakowac pamieci.


Sent from my iPhone using Tapatalk
System: Intel Core I-7 7700K CPU @ 4.8GHz, Corsair H100i v2, EVGA Z270 FTW-K, Kingston HyperX Fury Black 16GB PC 21300, EVGA GeForce GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0 , Windows 10 64 bit

Prepar 3D v4 / X-Plane 11


Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: P3D v3
« Odpowiedź #84 dnia: Czerwca 28, 2016, 13:00:35 »
Znaczy wiesz, dramatu nie było, sprawdzę jeszcze dziś (może coś przymuliło kompa), ale spadły mi w A2A Texan z 59 do 25-33 (gdzie już brak płynności był wyczuwalny) jak doleciałem do San Francisco z FTX North California. Mam też dodatkowe wygładzanie włączane już pod sterownikami, nie tylko to w menu P3D.

Jedyną rzeczą jaką mi się w P3Dv3 (ale i wcześniejszych v.) nie podoba to sam wygląd horyzontu. Przykład pierwszy screen powyżej od dołu. Brak idącego rozjaśnienia w kolorze nieba (aż do białego) idąc w kierunku ziemi. W FSX jednak ten efekt wygląda bardziej realistycznie, tutaj pierwszy lepszy przykład z brzego o co chodzi: https://retireturkey.files.wordpress.com/2015/03/01a8d94e4daf974bd05c7e0e8f0e8da368b042a172_00001.jpg . To niestety nie wygląda realistycznie i jest owszem rozjaśnienie niebieskiego, ale leci to aż do samej ziemi bez charakterystycznej białej, lub błękitno szarej linii. Kolorystyka w P3D jest dość specyficzna, ale w końcu od czego jest Sweet FX ;). Same modele za to w P3D wyglądają naprawdę świetnie i dają rewelacyjne wrażenia z tym oświetleniem oraz cieniami.

Tu dla przykładu FSX, gdzie lepiej to wg. mnie wygląda:

webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: P3D v3
« Odpowiedź #85 dnia: Czerwca 28, 2016, 22:08:36 »


A tak z ciekawostek po testach, o ile w FSX mam zablokowane klatki i początkowo w P3Dv3 też miałem (60) to widzę, że tutaj jednak lepiej mieć odblokowane. Blokują się same i tak na cyfrze odświeżania ekranu = u mnie 60 Hz (nie jak w FSX : Unlimited lecące do 100), a jest + parę FPS więcej (testowane właśnie nad dużym miastem). Wygładzanie czy Radius = High lub Ultra nie wpływa na wydajność.

Na plus też, że w przypadku P3D nie ma spadku wydajności, jeśli pojawia się kursor na ekranie (co ma miejsce w b.zaawansowanych dodatkach w FSX).
« Ostatnia zmiana: Czerwca 29, 2016, 00:36:16 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: P3D v3
« Odpowiedź #86 dnia: Czerwca 29, 2016, 21:16:56 »
Ktoś bawił się w CarrierOps w P3Dv3? Nie mam TacPacka pod P3D ani też nie instalowałem AICarrier2 tutaj, ale pamiętam, że w v2 był spory problem z kilwaterem za okrętami.
Czy to rozwiązano już w v3.3? Tutaj przykład (zły): https://youtu.be/Fm8PVs9z73Q?t=53m53s . Znalazłem takie video z 3.3 i też dalej babole widać: https://youtu.be/CUsOer-oM90?t=1m51s .
Btw. znalazłem taka info http://forum.aerosoft.com/index.php?/topic/112018-carrier-wake/#comment-762052 .
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: P3D v3
« Odpowiedź #87 dnia: Czerwca 30, 2016, 09:33:48 »
Z dziwnych takich spraw, to czasem tak mam, że blokuje się ster (samolot skręca w lewo) i trzeba kilka razy poruszać joystickiem, żeby model załapał. Tylko w chwili załadowania nowego samolotu i to też raz na jakiś czas (10-15%). Da się żyć, ale dziwne to nieco.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline rafgath

  • *
  • Lok'tar Ogar
Odp: P3D v3
« Odpowiedź #88 dnia: Czerwca 30, 2016, 15:26:03 »
Yoyo- latam teraz jak tylko mam czas i nigdy sie nie spotkalem z tym problemem. Moze to cos z Twoim wolantem nie tak.


Sent from my iPhone using Tapatalk
System: Intel Core I-7 7700K CPU @ 4.8GHz, Corsair H100i v2, EVGA Z270 FTW-K, Kingston HyperX Fury Black 16GB PC 21300, EVGA GeForce GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0 , Windows 10 64 bit

Prepar 3D v4 / X-Plane 11


Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: P3D v3
« Odpowiedź #89 dnia: Lipca 01, 2016, 08:39:35 »
Yoyo- latam teraz jak tylko mam czas i nigdy sie nie spotkalem z tym problemem. Moze to cos z Twoim wolantem nie tak.

Nie używam wolantu, a HOTAS TH Warthog, natomiast to nie to, z nim wszystko jest okej.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl