Macie rację pisząc że garb ma za zadanie poprawiać aerodynamikę, chociaż w praktyce podobno różnie z tym bywa i zdania są podzielone. Trzeba by zapytać kogoś kto dużo jeździ/trenuje na torze w typowo sportowej pozycji, bo pewnie dopiero na takim poziomie jest to odczuwalne. Dużo podobno w tej kwestii zależy od tego jak kombinezon jest spasowany z kaskiem, od pozycji za owiewką, itp. Czasami bawi mnie jak widzę na mieście kolesi w skórach z garbem na naked'ach

Sensowne jest też to o czym wspomniał Bip3r, że garb na pewno w jakimś stopniu zabezpiecza górną część kręgosłupa i plecy, przed kontaktem z podłożem. Natomiast nie wykluczał bym że kask i kombinezon z garbem, nie są w stanie w pewnym stopniu zabezpieczyć odcinek szyjny kręgosłupa, przed maksymalnym odgięciem do tyłu. Tutaj też mogli by to potwierdzić jedynie eksperci albo zawodnicy którzy mają wszystko dobrane na miarę, lub mieli "przyjemność" znalezienia się w takiej sytuacji

Wystarczy spojrzeć na dzisiejsze wyścigi MotoGP i łatwo zauważyć że praktycznie każdy jeździ w skórze z garbem, więc jest to już pewien standard z takich czy innych powodów.
Dużo zależy też od tego co w tym garbie siedzi i właśnie o tym chciałem wspomnieć.
W nowoczesnych kombinezonach garb ma właśnie dodatkowe, mniej oczywiste funkcje. Często w jego wnętrzu upchnięta jest elektronika systemu chłodzenia kombinezonu, albo coś w rodzaju camelbak. Czasami montowane są również systemy telemetrii gromadzące dane o parametrach życiowych kierowcy, czy zachowaniu samego kombinezonu podczas jazdy i ewentualnego wypadku.
Co do samego zderzenia z ptakiem to Mekki i Sokolus rozwiali wszelkie wątpliwości

Modyfikuj wiadomość