Autor Wątek: DCS World i Oculus Rift...  (Przeczytany 31194 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

DCS World i Oculus Rift...
« dnia: Sierpnia 18, 2016, 10:02:24 »
Witam. Z racji że jest to mój pierwszy post a nigdzie nie widziałem przywitalni więc oficjalnie chciałbym wszystkich powitać właśnie tutaj. Od jakiegoś czasu męczę już DCS'a ale w samotności, ewentualnie multi ale dorywczo na różnych serwerach. Przyszedł jednak ten moment że chciałem podłączyć się do jakiejś stałej ekipy no i jestem , póki co na forum ale jak znajdę czas między robotą a rodziną to mam nadzieję i na TS'a wbić...  ale do brzegu.

Moim świętym grallem od zawsze było latanie w VR i w tym roku wreszcie spełniłem to marzenie, za zmianą sprzętu poszło ukierunkowanie na VR aż wreszcie zakup oculus rift CV1. Kombo Oculus Rift CV1 + Saitek X52Pro + Razer Tartarus + Leap Motion sprawdza się genialnie i dostarcza sporej frajdy. VR to już coś zupełnie innego niż tylko pykanie na monitorze, żaden inny sposób symulacji nie pozwoli chyba tak bardzo obcować z maszyną jak przeniesienie się wirtualnie do jej kokpitu ... gorąco polecam. Ciekaw jestem czy jestem jednym z niewielu którzy bawią się w ten sposób na tym forum czy jest nas więcej, mam jednak pytanie. Sama obsługa gry, immersja,menu itd. jest bez zarzutu ale kiedy nacisnę F10 aby podejżeć mapę zamiast grafiki wysokości terenu i wycięcia linii wody mam puste tło i jedynie oznaczenia lotnisk oraz jednostek w powietrzu, mały skrawek mapy jest wyświetlany ale nic poz tym ... jest może na to jakiś sposób aby mapa była renderowana w całości ? Czy muszę czekać aż autorzy poprawią to osobiście ...

Pozdrawiam B.
Core i7 6700K+Cryorig H5 Universal; Asus Z170-P;Asus ROG Strix GTX1080; 16Gb HyperX 3Ghz;Corsair RM850; Samsung 950Pro+ PlextorPX512M7VC+ WDCaviar Green 2Tb; Benq XL2720Z+NVidia 3D Vision2; Oculus Rift CV1; Leap Motion; Saitek X52 Pro; Logitech G502/ Logitech G600; Razer Tartarus; Logitech Momo; Logitech K360; Zalman GS1000; Fantec QB-X8US3-6Ge 8xHDD WDGreen 2TB

DCS World 1.5 (Steam)
A10A ; A10C ; Flaming Cliffs 3 ; SU25T ; P51D ; KA50 ;

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpnia 18, 2016, 12:42:37 »
Napisz coś jak tam z wydajnością i rozczytywaniem w kokpicie przyrządów i wspomnij coś jaki masz sprzęt.
"Pan Jezus Chrystus jest obok ciebie wystarczy
jeden krok aby zaprosić go do swojego życia!"

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpnia 18, 2016, 13:38:07 »
Mój CV1 dotarł do mnie właśnie dzisiaj. Kupiłem go głównie z myślą o simracingu, ale na pewno wypróbuje go z DCS. Mam nadzieje że wersja 1.5 wspiera VR.

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpnia 18, 2016, 14:52:14 »
No widzę zainteresowanych.. Co do mojego sprzętu to macie go w stopce ale dla jasności wymienię jeszcze raz:
Core i7 6700K+Cryorig H5 Universal; Asus Z170-P;Asus ROG Strix GTX1080; 16Gb HyperX 3Ghz;Corsair RM850; Samsung 950Pro+ PlextorPX512M7VC+ WDCaviar Green 2Tb; Benq XL2720Z+NVidia 3D Vision2; Oculus Rift CV1; Leap Motion; Saitek X52 Pro; Logitech G502/ Logitech G600; Razer Tartarus; Logitech Momo; Logitech K360; Zalman GS1000.. całość trochę pochłonęła ale warto było.
Ciężko mi się odnieś z perspektywy innej niż moja bo ten sprzęt zwyczajnie rządzi ale mam nadzieję ze w zarówno w przypadku innych procków jak i grafik czyli 970 wzwyż jest podobnie.
Po pierwsze trzeba to powiedzieć jasno. DCS World obsługuje VR i ma dla niego wsparcie. Nie kombinujcie na piechotę z ustawieniami bo najlepsze co można zrobić od któregoś update'u to zwyczajnie zaznaczyć predefiniowane ustawienia VR settings, obraz jest wtedy najpłynniejszy, w innych ustawieniach widok zewnętrzny (F2) powodował straszne rwanie obrazu, po wprowadzeniu predefiniowanych jest super płynnie. Czasem jak gram w multi i wokoło jest naprawdę dużo maszyn np. na lotnisku to da się odczuć delikatne rwanie obrazu ale nie wiem czy nie było to spowodowane moim wysokim pingiem.
Sam kokpit wygląda genialnie. Wiem z pewnych źródeł że w DK1 i DK2 było ciężko i dodatkowo widać siatkę. W CV1 efekt moskitiery praktycznie nie występuje, upierdliwi mogą spróbować się wpatrzeć i dostrzec poszczególne piksele ale w normalnej rozgrywce kiedy nasz wzrok jest skupiony na innym planie nie ma mowy o moskitierze.
Zegary są dobrze widoczne wszystko idealnie można z nich rozczytać a przed startem dobrze dopasować pod siebie punkt widzenia oddalając się i przysuwając do dzioba maszyny i naciskając NUM5. to zapewni widoczność wszystkich przełączników itp.
Shaitan szczerze powiem że raczej CV1 średnio spisuje się z Project Cars i jemu podobnym bo w tych grach trzeba widzieć i przewidywać trasę daleko na przód, a sam obraz nie ma jeszcze na tyle wysokiej rozdzielczości żeby na to pozwolić. Ok da się jeździć i przynosi to również kupę frajdy (zwłaszcza kamyczki na drodze w otwartych maszynach czy niski dach w zamkniętych) ale o wiele lepiej Oculus nadaje się do DCS World, Eve Valkrie czy Elite Dangerous. Pozwala poczuć przestrzeń. Już kika miesięcy siedzę na tym sprzęcie i te gry co wymieniłem wcześniej są jednymi z najlepszych pozycji jakie można zaproponować ... na jesieni ma jeszcze dojść tryb VR do Fallout 4 ....
Core i7 6700K+Cryorig H5 Universal; Asus Z170-P;Asus ROG Strix GTX1080; 16Gb HyperX 3Ghz;Corsair RM850; Samsung 950Pro+ PlextorPX512M7VC+ WDCaviar Green 2Tb; Benq XL2720Z+NVidia 3D Vision2; Oculus Rift CV1; Leap Motion; Saitek X52 Pro; Logitech G502/ Logitech G600; Razer Tartarus; Logitech Momo; Logitech K360; Zalman GS1000; Fantec QB-X8US3-6Ge 8xHDD WDGreen 2TB

DCS World 1.5 (Steam)
A10A ; A10C ; Flaming Cliffs 3 ; SU25T ; P51D ; KA50 ;

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpnia 18, 2016, 15:20:49 »
Aha mam jeszcze pytanie. Czy da się wyłączyć podpowiedzi w klikanym pulpicie np.A10 ? Nie wiem czy tylko w VR ale dymki podpowiadające daną funkcję przełącznika pod kropką myszki są dużo za duże...
A tak od siebie, to nie wyobrażam sobie latać już inaczej niż z VR... ma to mnóstwo plusów. Począwszy od tego że grając na monitorze nie dało się jednocześnie rozglądać i prowadzić skutecznie maszyny (np. patrząc w bok lecieć przed siebie i sensownie korygować lot, tankowanie w powietrzu F15 na radzieckiej cysternie bez wskazań kursu oświetleniem to był majstersztyk w 2D) a skończywszy na samym poczuciu przestrzeni. Na VR jak już zamknie się owiewka to ją wyraźnie widzimy i czujemy że oddziela nas od świata zewnętrznego... jedyny minus to płaski widok w lusterkach ale da się z tym żyć. Każdemu fanowi latania gorąco polecam spróbować na porządnym VR (jak na razie Oculus Rift CV1 / HTC Vive choć od znajomego który ma oba usłyszałem że Rift jest bardziej dorosły i najbardziej nadaje się do symulatorów i długiego grania, vive to dla znajomych co lubią wpaść i chwilę sobie poskakać itp.) siąść choć chwilę a zwłaszcza na DCS World.

Ja w tej chwili pracuję nad połączeniem klikanego pulpitu z Leap Motion. Jak znajdę dobrą apkę to się z Wami podzielę.
Core i7 6700K+Cryorig H5 Universal; Asus Z170-P;Asus ROG Strix GTX1080; 16Gb HyperX 3Ghz;Corsair RM850; Samsung 950Pro+ PlextorPX512M7VC+ WDCaviar Green 2Tb; Benq XL2720Z+NVidia 3D Vision2; Oculus Rift CV1; Leap Motion; Saitek X52 Pro; Logitech G502/ Logitech G600; Razer Tartarus; Logitech Momo; Logitech K360; Zalman GS1000; Fantec QB-X8US3-6Ge 8xHDD WDGreen 2TB

DCS World 1.5 (Steam)
A10A ; A10C ; Flaming Cliffs 3 ; SU25T ; P51D ; KA50 ;

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpnia 18, 2016, 15:41:32 »
Shaitan szczerze powiem że raczej CV1 średnio spisuje się z Project Cars i jemu podobnym bo w tych grach trzeba widzieć i przewidywać trasę daleko na przód, a sam obraz nie ma jeszcze na tyle wysokiej rozdzielczości żeby na to pozwolić.
Czytałem zgoła odmienne opinie. Jak daleko musisz widzieć w samochodzie? Tylko to co jest przed najbliższym zakrętem. Przeciwnicy są na tyle blisko że rozdzielczość nie powinna sprawiać problemów. Przeciwnie w symulatorach lotu gdzie przeciwnik to tylko pixel na horyzoncie, a wyższa rozdzielczość pozwala ci odróżnić swojego od wroga.

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpnia 18, 2016, 18:18:15 »
A jak fps w oculus vs monitor na twoim sprzęcie?
I czy faktycznie ciężko z rozpoznaniem celów bardziej odległych w oculus vs monitor?
"Pan Jezus Chrystus jest obok ciebie wystarczy
jeden krok aby zaprosić go do swojego życia!"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpnia 18, 2016, 19:20:09 »
Ja na razie mogę pozazdrościć, bo czekam raczej na drugą generację ;). Testowałem v1 i niestety rozdzielczość nie nie zachęciła. Tutaj masz bahus duży temat o tym na naszym Forum: http://il2forum.pl/index.php/topic,15569.0.html .
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpnia 18, 2016, 20:22:36 »
@Adampolska7 szczerze powiem że nie sprawdzałem fpsów ale strzelam że w okolicach 100 będzie bo inaczej rwałoby obraz a oculus poniżej 90Hz/90fpsów nie wybacza, w wolnej chwili zobaczę. Co do celów to nie jest tak. Głównie polegam na radarze i szukam smugi kondensacyjnej, jak już namierzę to nie ma bata żeby mi pacjent uciekł. Najlepsze jest to że swobodnie się rozglądam i mogę śledzić cel oraz jednocześnie manewrować maszyną, jak w realu.
@Shaitan grałem w project cars i jakoś drażniło mnie to że nie mogłem wyczuć zakrętów jak na monitorze, jak byłem blisko zakrętu to jechałem zbyt szybko a jak był daleko to ciężko go było wyczuć na prędkość, jak wymęczę DCS'a to wskoczę na trochę na PCrs...
@YoYo V1 to już dawna bajka, teraz to już V3 będzie :D ... kumpel też tak podchodził jak Ty bo miał styczność z DK1 i DK2 ... do momentu jak go posadziłem na CV1 , chwilę później zbierał zęby... a też był sceptykiem który się przejechał. CV1 to produkt finalny i jak najbardziej wart zakupu, i dzięki za link. Bardziej interesuje mnie jednak modowanie i latanie nowymi maszynkami tylko nie bardzo wiem jak się za to zabrać, tym bardziej że obawiam się że mogę zbyt namieszać w steamowej wersji którą posiadam i mogą mnie zblokować na serwerach albo co gorsza całkiem zbanować konto w DCS'ie... takie tam obawy.

Z takich smaczków polecam każdemu kto już założy Oculus Rift CV1 lub HTC Vive i odpali DCS'a podnieść 4 litery i zobaczyć wreszcie dziób maszyny i porozglądać się ... kokpit urywa czerep :)
Core i7 6700K+Cryorig H5 Universal; Asus Z170-P;Asus ROG Strix GTX1080; 16Gb HyperX 3Ghz;Corsair RM850; Samsung 950Pro+ PlextorPX512M7VC+ WDCaviar Green 2Tb; Benq XL2720Z+NVidia 3D Vision2; Oculus Rift CV1; Leap Motion; Saitek X52 Pro; Logitech G502/ Logitech G600; Razer Tartarus; Logitech Momo; Logitech K360; Zalman GS1000; Fantec QB-X8US3-6Ge 8xHDD WDGreen 2TB

DCS World 1.5 (Steam)
A10A ; A10C ; Flaming Cliffs 3 ; SU25T ; P51D ; KA50 ;

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpnia 18, 2016, 21:13:40 »
W CV1 DCS wygląda płynnie nawet jak renderuje 30 klatek na sekundę, bo algorytm Oculusa ładnie to wygładza. Rozglądając sie po kokpicie nie ma szans tego zauważyć, dopiero patrząc na mijany teren można dostrzec, że jest lekki slideshow. W innych tytułach, gdzie nie ma natywnego wsparcia - bywa z tym różnie - np. FSX wyraźnie nie działa płynnie poniżej 50fps.

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpnia 18, 2016, 21:31:33 »
A to dziwne bo jak przesadziłem i to nie za dużo z ustawieniami jak VR jeszcze nie było ustawieniach predefiniowanych to przy rozglądaniu się na boki faktycznie bardziej rwało i żaden algorytm nie pomagał. Odkąd spróbowałem ustawień pod VR wszytko płynnie jak po maśle. Co do renderu na 30 klatkach to nie przesadzaj bo jak rwie to od razu to się wyczuwa przy rozglądaniu, a jak przeskakiwałem na kamerę zewnętrzną F2 to screenshoty były, przynajmniej z perspektywy mojego sprzętu, nie wiem na jakim Ty to testowałeś, ale spróbuję w którymś momencie puścić FPS countera, pomęczyć trochę DCS'a i grafę i zobaczyć przy jakich ustawieniach i ilu klatkach jest już odczuwalne rwanie obrazu a na jakich nie mam zastrzeżeń.
Core i7 6700K+Cryorig H5 Universal; Asus Z170-P;Asus ROG Strix GTX1080; 16Gb HyperX 3Ghz;Corsair RM850; Samsung 950Pro+ PlextorPX512M7VC+ WDCaviar Green 2Tb; Benq XL2720Z+NVidia 3D Vision2; Oculus Rift CV1; Leap Motion; Saitek X52 Pro; Logitech G502/ Logitech G600; Razer Tartarus; Logitech Momo; Logitech K360; Zalman GS1000; Fantec QB-X8US3-6Ge 8xHDD WDGreen 2TB

DCS World 1.5 (Steam)
A10A ; A10C ; Flaming Cliffs 3 ; SU25T ; P51D ; KA50 ;

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpnia 18, 2016, 22:01:33 »
Konfiguracja zbliżona do Twojej, też GTX1080, choć Gigabyte, też 16GB DDR4, też SSD Samsunga, jedynie procesor był z serii Broadwell-E na sockecie 2011v3.

Sprawdzane na Su-25T. Konfiguracja DCS - pacnięte "high", bo nie mieliśmy czasu sie bawić w dokładne ustawianie wszystkiego, bo lecieliśmy kupę różnych tytułów po kolei.

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpnia 18, 2016, 22:07:32 »
Co do celów to nie jest tak. Głównie polegam na radarze i szukam smugi kondensacyjnej, jak już namierzę to nie ma bata żeby mi pacjent uciekł. Najlepsze jest to że swobodnie się rozglądam i mogę śledzić cel oraz jednocześnie manewrować maszyną, jak w realu.
Ucieknie, ucieknie. Polatasz z nami na =OPS= to się przekonasz😉. I nie jestem do końca przekonany, czy dość kiepska rozdzielczość Ci pomoże w szybkim dogu na bliski dystans. Reasumując, Oculus to na pewno przyszłość symulacji, ale jeszcze trochę i nie za taką kasę.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 19, 2016, 08:54:57 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpnia 18, 2016, 22:08:20 »
No to predefiniowane high właśnie zarżnęło mi grafę i faktycznie rwało tragicznie ... to teraz z rozpędu w presets pacnij na VR i zobacz różnicę... jest powalająca. Widok zewnętrzny (F2) na High robi takie dropy że łeb urywa a na VR jest lala...

=OPS=lipas70 dzięki za zaproszenie ;) ... jak najbardziej nie podważam niczyich umiejętności ale samo śledzenie celu jest o niebo lepsze i śmiem twierdzić że tak naturalne jak w realu, choć fakt 4K by się przydało a nawet 8K, tylko że na razie maszyny które by to uciągnęły jeszcze nie istnieją, dlatego biorąc za i przeciw zaopatrzyłem się w CV1 bo pewnie następna generacja w podobnej kasie ale rozdzielczości większej to kwestia 2018 roku najwcześniej. Żal mi było siedzieć o suchym pysku do tej pory ;). To tak jakbym ominął czasy spectrum,commodore,amigi,486 i pentiumów a przeskoczył od razu na co najmniej i5 :) ... życia by mi brakło na czekanie. Trza było brać co jest i do tego jest bardzo dobrze można by rzec, immersja jest super jak dla mnie. Za jakie 2 lata sprzeda się CV1 na alledrogo dołoży i kupi CV2 ;)
Core i7 6700K+Cryorig H5 Universal; Asus Z170-P;Asus ROG Strix GTX1080; 16Gb HyperX 3Ghz;Corsair RM850; Samsung 950Pro+ PlextorPX512M7VC+ WDCaviar Green 2Tb; Benq XL2720Z+NVidia 3D Vision2; Oculus Rift CV1; Leap Motion; Saitek X52 Pro; Logitech G502/ Logitech G600; Razer Tartarus; Logitech Momo; Logitech K360; Zalman GS1000; Fantec QB-X8US3-6Ge 8xHDD WDGreen 2TB

DCS World 1.5 (Steam)
A10A ; A10C ; Flaming Cliffs 3 ; SU25T ; P51D ; KA50 ;

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpnia 19, 2016, 09:28:24 »
Wszyscy z zasady latamy na TrackIR lub FreeTrack-u, zatem dość naturalne jest i u nas śledzenie celu. Łatwo zlokalizować cel na dużej wysokości ale zapewniam Cię, że na 200-300 stopach, jeszcze w kanionie lub w górach, cel gubi się błyskawicznie. A różnica jest już spora między FullHD a 2K, jednak parę pikseli więcej robi sporą różnicę.
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)