Autor Wątek: DCS World i Oculus Rift...  (Przeczytany 31234 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #60 dnia: Sierpnia 26, 2016, 10:59:47 »
Wprawdzie nie posiadam żadnego z w.w. narządów (zazdraszczam niniejszym), ale przypomniałem sobie, że w trakcie jednego z livestreamów Wagner mówił o dostosowaniu DCS do pracy z VR, i jako że silnik gry powstał jeszcze przed "upowszechnieniem" się tego typu kontrolerów, to optymalizacja z prawdziwego zdarzenia nastąpi w dalekiej, i raczej nieprzewidywanej obecnie przyszłości ;) Coś w okolicach DCS 3.0, albo jakoś tak. W każdym razie chodzi o to, że trzeba by napisać cały silnik od nowa. Zdaje się, że w mówił o tym w streamie dot. F-5E.

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #61 dnia: Sierpnia 26, 2016, 11:33:13 »
Optymizm mnie zdradził. 2030 wydaje się pewniejszy.

qrdl_logos

  • Gość
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #62 dnia: Sierpnia 26, 2016, 11:44:42 »
Silnik DCSa datuje się w początkach XXI wieku. Jeśli VR w DCSie będzie się nadawać do walki w grze sieciowej, to oddam w dobre ręce swój lądownik księżycowy  :P.
Trzymajmy się realiów, bo niektórym już VR robi wodę z mózgu (i ja obecnie staram się leczyć jednego z nobliwych Forumowiczów z niezdrowego napalenia).
Druga sprawa, bardziej ogólna, to kupowanie czegoś do komputera, ponieważ ktoś coś tam zapowiedział , to - delikatnie mówiąc - wielki i nieuzasadniony historycznie optymizm. Chyba nie trzeba wyliczać ile to technologii miało swój spektakularny falstart, choć wszyscy byli nęceni gratami (zapytam tylko: gdzie są owe telewizyjne programy 3D, pod pojawienie się których kupowano telewizory z 3D?). Jeśli chodzi o VR, to temat wraca jak bumerang od co najmniej 10 lat, zawsze z tym samym efektem: kilka osób się nabiera, następnie się porzygają, a potem temat sam zanika, aż się pojawi nowy baniak na łeb i nowe pokolenie leszczy.
A jak kogoś - jak to mówi Mazaczek - swędzi kasa, to niech lepiej zainwestuje w porządny monitor (albo 3) lub 4K i będzie miał też niezłą - uwaga modne słowo - imersję  :evil:.

Tako rzecze,
Zaratustra

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #63 dnia: Sierpnia 26, 2016, 12:25:19 »
Fanboye oglądają nawet filmy pełnometrażowe 2D w wirtualnym kinie. Gówno tam widać, ale taka teraz moda w świecie VR.

Ja swojego Oculusa kupiłem głównie do simracingu i tam sprawdza się prawie idealnie. Prawie, bo rozdzielczość jeszcze nie ta. Po tygodniu testów zdecydowałem się na ostateczną przesiadkę z triplescreena.

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #64 dnia: Sierpnia 26, 2016, 12:28:58 »
Czuje się niejako wywołany do tablicy.
Otóż krótko i treściwie:
Jak będę chciał to zasponsoruje badania nad poszukiwaniem dziury w d...
Może i sprzęt nie warty swojej kasy,ale ja nikomu nie dyktuje czy ma sobie kupić 2 4 czy 8K monitor, mikser dla żony, czy cysternę piwa.
Może mam ukryte marzenie pożygać sie w goglach oculusa, żyjemy dla marzeń. :evil:
Śmigłowce nie mogą latać - są po prostu tak brzydkie, że ziemia je odpycha.

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #65 dnia: Sierpnia 26, 2016, 12:33:56 »
Jest w tym wszystkim trochę prawdy ale ... obecnie sprzęt który posiadała większość graczy był już na tyle dobry że popyt na zmianę na lepszy leciał na łeb i szyję a programistom i twórcom gier wystarczył aby mogli wydawać swoje dzieła w bardzo dobrej oprawie graficznej. Z tego powodu zarówno wyższe rozdzielczości od fullhd jak i sprzęt który miałby je uciągnąć nie rozpowszechniły się tak szybko jak to powinno iść tempem które było jeszcze parę lat temu, pod koniec tego pędu składałem swoją poprzednią maszynę do grania w 3D i siedziałem na niej do tego roku ... jakieś 5 lat... przez te ostatnie 5 lat właśnie nie było zrywu technologicznego takiego jakie miały miejsce wcześniej, a co za tym idzie producenci sprzętu którzy muszą zarabiać jako wielkie korporacje nie mięli już tak chłonnego rynku i musieli coś wymyślić. Traf chciał że w między czasie Palmer Luckey odgrzebał temat VR a sprzęt który posiadaliśmy na tą chwilę pozwolił na konkretne zabranie się za temat... to właśnie podchwycili producenci i zaczęli iść w tym kierunku bo aby uzyskać wystarczającą płynność w tej samej grze dla VR trzeba 3 krotnie więcej mocy obliczeniowej niż grając w nią na jednym ekranie... To ruszyło rynek hardware'u do przodu a firmy takie jak AMD czy NVIDIA wyraźnie mówią że ich sprzęt jest przeznaczony do VR ... Ta tendencja moim skromnym zdaniem będzie się nakręcać dalej bo VR nie powiedziało ostatniego słowa i zwiększenie rozdzielczości ekranów dla każdego z oczu które jest niezbędne w dalszym rozwoju tej technologii będzie niosło ze sobą kolejne zwiększenie zapotrzebowanie na moc obliczeniową sprzętu, a to akurat producentom pasuje... więc w tym kierunku będą brnąć. Inaczej ciężko wytłumaczyć graczowi że potrzebuje monitor najpierw 4K a później 8K od którego siedzi około metr a w większości są to 24-27 cali. W tak gęstej matrycy i tej wielkości już nie widać różnicy między 2K a 4K, więc zapotrzebowanie na moc osiągnęłoby swój najwyższy punkt rozwoju ... a tak mogą dalej produkować swoje karty graficzne i ładować nam WINCYJ MEGAHYRCUF ...

To tak w skrócie... jak już przebrnęliście przez tą moją mini recenzję VR in da fjuczer to mam dla Was kolejną ciekawostkę na którą natknąłem się przy okazji penetrowania internetu za poradnikami do Elite Dangerous ... Wiele osób podczas zabawy używa tego :
https://www.voiceattack.com/
Myślę że skoro można używać go w ED to w DCS też może komuś się przyda ;) ... przypomina mi się stary film FIREFOX
http://www.filmweb.pl/film/Firefox-1982-5613 ... bo czemu nie opierdol...ć samolotu za to że nie wypuścił na czas chaff i flar mimo że wyraźnie darliśmy na niego ryja ;)
Core i7 6700K+Cryorig H5 Universal; Asus Z170-P;Asus ROG Strix GTX1080; 16Gb HyperX 3Ghz;Corsair RM850; Samsung 950Pro+ PlextorPX512M7VC+ WDCaviar Green 2Tb; Benq XL2720Z+NVidia 3D Vision2; Oculus Rift CV1; Leap Motion; Saitek X52 Pro; Logitech G502/ Logitech G600; Razer Tartarus; Logitech Momo; Logitech K360; Zalman GS1000; Fantec QB-X8US3-6Ge 8xHDD WDGreen 2TB

DCS World 1.5 (Steam)
A10A ; A10C ; Flaming Cliffs 3 ; SU25T ; P51D ; KA50 ;

qrdl_logos

  • Gość
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #66 dnia: Sierpnia 26, 2016, 12:39:01 »
Czuje się niejako wywołany do tablicy.
Otóż krótko i treściwie:
Jak będę chciał to zasponsoruje badania nad poszukiwaniem dziury w d...
Może i sprzęt nie warty swojej kasy,ale ja nikomu nie dyktuje czy ma sobie kupić 2 4 czy 8K monitor, mikser dla żony, czy cysternę piwa.
Może mam ukryte marzenie pożygać sie w goglach oculusa, żyjemy dla marzeń. :evil:

Problem nie polega na tym czy jest, czy nie jest, warty swojej kasy, bądź na mówieniu komuś gdzie sobie tę kasę może wsadzić, ale na tym, że - obecna generacja VR - w DCSie się nie sprawdzi... i przyznają to chyba wszyscy, którzy nie muszą na gwałt racjonalizować swoich wydatków. Ja się obawiam, że ktoś może wziąć poważnie hipotezę, że w DCSa w VR da się grać. Otóż nie. Jeśli zawęzimy definicję `grania` do tankowania w powietrzu, wstawania w kokpicie lub do lotu turystycznego, to zaprzeczymy idei DCSa, czyli bycia "Combat Simulator". To należy napisać dosadnie, żeby uchronić ludzi od nabrania się na myślenie życzeniowe.

Tako rzecze,
Zaratustra

qrdl_logos

  • Gość
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #67 dnia: Sierpnia 26, 2016, 12:48:55 »
W tak gęstej matrycy i tej wielkości już nie widać różnicy między 2K a 4K, więc zapotrzebowanie na moc osiągnęłoby swój najwyższy punkt rozwoju ... a tak mogą dalej produkować swoje karty graficzne i ładować nam WINCYJ MEGAHYRCUF ...

Obawiam się, że mijasz się z prawdą, tzn. większe rozdzielczości w symulatorze pokroju DCSa, RoFa etc. umożliwiają wyświetlenie większej ilości informacji, czyli szerszej i wyższej perspektywy. Wyobraź sobie pulpit windowsa w różnych rozdzielczościach i zastanów się, na którym można umieścić większą ilość ikonek, czytelnych okienek etc.? Po drugie w symulatorach z dobrze zrobionymi LODami (S! Slider ;-), np. w RoFie, 4K w stosunku do 2K daje różnicę i umożliwia dostrzeżenie samolotu z naprawdę dużej odległości. I po trzecie, zmiana monitora z 2K na 4K przy zachowaniu jego rozmiaru faktycznie jest trochę nadmiarowa, bo spowoduje, że wszystko wydawać się będzie mniejsze. Tak więc przy przesiadce z 2K na 4K - moim zdaniem - należy też zwiększyć rozmiar monitora, żeby cieszyć się urokami wyższej rozdzielczości w symulatorach.
Na koniec ponawiam zaproszenie na wspólne loty z nami, na pewno Koledzy będą mieli do Ciebie sporo pytań (życzliwych).

Tako rzecze,
Zaratustra

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #68 dnia: Sierpnia 26, 2016, 13:05:25 »
Problem nie polega na tym czy jest, czy nie jest, warty swojej kasy, bądź na mówieniu komuś gdzie sobie tę kasę może wsadzić, ale na tym, że - obecna generacja VR - w DCSie się nie sprawdzi... i przyznają to chyba wszyscy, którzy nie muszą na gwałt racjonalizować swoich wydatków. Ja się obawiam, że ktoś może wziąć poważnie hipotezę, że w DCSa w VR da się grać. Otóż nie. Jeśli zawęzimy definicję `grania` do tankowania w powietrzu, wstawania w kokpicie lub do lotu turystycznego, to zaprzeczymy idei DCSa, czyli bycia "Combat Simulator". To należy napisać dosadnie, żeby uchronić ludzi od nabrania się na myślenie życzeniowe.

Prościej napisać że VR nie nadaje się do rywalizacji w symulatorach w multi. W singlu z AI, każdy może sobie ustawić takie opcje jak mu pasują i pójść na różne kompromisy.

Zresztą nawet jeśli rozdzielczość i wydajność VR byłaby satysfakcjonująca, to i tak w dogu to raczej gość z trackirem będzie miał przewagę ze względu na łatwość rozglądania.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #69 dnia: Sierpnia 26, 2016, 13:32:58 »
Owszem więcej K wyświetla więcej perspektywy i przynajmniej w DCS pogarsza widoczność celów.
Co do opinii na temat "combat simulator" mam swoją i nazywa się "3 przyciski symulator" bo tyle potrzeba do obsługi np SU-27 w locie, co mija sie w ogole z ideą symulatorów i jest zwykłym arcade typu pinball, albo pokemon go...
Nikt nie wmówi mi, że lot single w MiG-u 21bis na okularach jest mniej symulatorowy niż męczenie 3 przycisków na joyu. A do multi nigdy nie bede oculusa używał mówiłem o tym od zawsze.
Śmigłowce nie mogą latać - są po prostu tak brzydkie, że ziemia je odpycha.

qrdl_logos

  • Gość
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #70 dnia: Sierpnia 26, 2016, 13:48:20 »
Owszem więcej K wyświetla więcej perspektywy i przynajmniej w DCS pogarsza widoczność celów.
Co do opinii na temat "combat simulator" mam swoją i nazywa się "3 przyciski symulator" bo tyle potrzeba do obsługi np SU-27 w locie, co mija sie w ogole z ideą symulatorów i jest zwykłym arcade typu pinball, albo pokemon go...
Nikt nie wmówi mi, że lot single w MiG-u 21bis na okularach jest mniej symulatorowy niż męczenie 3 przycisków na joyu. A do multi nigdy nie bede oculusa używał mówiłem o tym od zawsze.

Nie myl taktyki walki z obsługą maszyn, bo to nie maszyny walczą ze sobą, tylko ludzie. Podobnie jak można być dobrym kierowcą nie znając przeznaczenia wszystkich przełączników na `panelu`. Równie dobrze mógłbyś napisać, że prawdziwy pilot MiGa-21 jest o niebo lepszy od pilota Fokkera z IWW, bo ma milion pstryczków, którymi umiejętnie się posługuje, a w dodatku byłby w stanie strącić Fokkera przelatując koło niego, a wszystko to dlatego, że pilot F. nie umie latać, bo F. ma tylko jeden przełącznik od startu motoru i jedną wajchę od radiatora i przez to dupa z niego a nie pilot. Dla mnie `idea` symulatora zawiera się w sposobie walki na poziomie taktycznym, tzn. w jakiej pozycji wchodzisz w walkę, czy potrafisz przewidzieć manewry nieprzyjaciela, czy popełnisz błąd, co umożliwia model lotu, jaka jest skuteczność broni etc. Do tego nie potrzeba znajomości pstrykologi MiGa-21 i nie ona świadczy o Twoich umiejętnościach w walce.

Jeśli chodzi o DCSa i jego sławetne LODy, to nie znam bardziej w tej kwestii skopanego symulatora, wszędzie indziej 4K umożliwia (szczególnie na zbliżeniu) dostrzeżenie samolotu z bardzo daleka.

Ok, kończę OT.

Tako rzecze,
Zaratustra

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #71 dnia: Sierpnia 26, 2016, 13:49:32 »
No jasne że Track IR to inna bajka i pozwala zapobiegać upierdo..niu sobie finalnie łepka oraz daje ogromną przewagę techniczną nad innymi... ale w symulatorze z użyciem VR samo wrażenie przebywania w maszynie jest na prawdę świetnym wrażeniem a ludzie Waszego i chciałbym powiedzieć mojego pokroju to typowi pasjonaci którzy nie siadają po to żeby na padzie popykać sobie w symulator lotu ... od którego i tak pewnie się odbiją jeśli nie znajdą w nim tego czegoś co my znaleźliśmy i nie pokochają ... My ładujemy kasę jakiej nikt inny nawet by nie myślał wydać na takie fanaberie , czas a przede wszystkim serce w to aby uzyskać namiastkę symulacji danej maszyny. Na tym polu najwierniej odtworzy to na pewno VR ale fakt że 8K byłoby najlepszym co mogli by zrobić dla tego sprzętu... VR ma jeszcze jedną zaletę względem nawet 3 monitorów i budowanych kokpitów... w ciągu dnia mogę przenieść się do co najmniej kilku idealnie odwzorowanych i reagujących na moje klikania maszyn teraz jestem w F15 by za chwilę siąść w A10 albo w SU27 ... i wiecie co ... zajmuje to tak mało że można zapakować w plecak z laptopem (to prawda konkretnym laptopem ale jednak) i wziąć ze sobą na wakacje. Nie wyobrażam sobie podobnej alternatywy dla kokpitu i 3 monitorów ;) ... w codziennym użytkowaniu też jest o wiele wygodniej, a dobry hotas z pikie i shiftem wystarczy żeby świetnie się bawić ... Ja osobiście bardzo często latam dla samej przyjemności ... a obserwowanie deszczu jak pada na owiewkę ostatnio mnie zachwyciło :) ....
Więc ostatecznie jest wiele za i przeciw i każdy ma swoje predyspozycje, jedni wolą być zabójczo skuteczni w walce i dla nich VR jest raczej ciekawostką lub pieśnią przyszłości a inni tak jak ja czerpią przyjemność z samego obcowania z maszyną i lotu którego raczej w realnym świecie nie doświadczę nigdy  ...  no i w realu nie da się zrespić na lotnisku po crashu ;)
Core i7 6700K+Cryorig H5 Universal; Asus Z170-P;Asus ROG Strix GTX1080; 16Gb HyperX 3Ghz;Corsair RM850; Samsung 950Pro+ PlextorPX512M7VC+ WDCaviar Green 2Tb; Benq XL2720Z+NVidia 3D Vision2; Oculus Rift CV1; Leap Motion; Saitek X52 Pro; Logitech G502/ Logitech G600; Razer Tartarus; Logitech Momo; Logitech K360; Zalman GS1000; Fantec QB-X8US3-6Ge 8xHDD WDGreen 2TB

DCS World 1.5 (Steam)
A10A ; A10C ; Flaming Cliffs 3 ; SU25T ; P51D ; KA50 ;

qrdl_logos

  • Gość
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #72 dnia: Sierpnia 26, 2016, 13:52:00 »
Jedyne co mi przychodzi do głowy i co wzbudza moje zainteresowanie, to VR w symulatorach kolejowych, testował ktoś?

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #73 dnia: Sierpnia 26, 2016, 14:05:59 »
Nie ma zaimplementowanej obsługi VR w takich grach jak symulator pociągu :), można co prawda próbować przez sterowniki pośrednie jak VorpX ale nie oddają one tego czym naprawdę jest VR bo rzucają jedynie obraz nawet stereoskopowy na kulę w której środku umieszczone są wirtualne kamery naszego VR... natomiast prawdziwa wirtualna rzeczywistość polega na umieszczeniu wirtualnych dwóch kamer w miejscu teoretycznego widzenia pilota czy kim tam gramy... i z perspektywy tych kamer oglądanie świata...
A tak o innych grach ... ciekawe czy w hard tracku wreszcie VR zrobili bo coś o tym było przebąkiwane...

Airman a co do 3przyciski symulator to nie tak do końca ... pisałem wcześniej, klikany pulpit dcs'a i leap motion albo rękawice vr gloves http://www.roadtovr.com/2-vr-gloves-promising-haptic-feedback-2-different-approaches/ i zaczynasz postrzegać klikanie w przełączniki przypięte do deseczki na swoim biurku jak coś co nie do końca spełnia wymagania immersji ... choć jest skuteczne.
Core i7 6700K+Cryorig H5 Universal; Asus Z170-P;Asus ROG Strix GTX1080; 16Gb HyperX 3Ghz;Corsair RM850; Samsung 950Pro+ PlextorPX512M7VC+ WDCaviar Green 2Tb; Benq XL2720Z+NVidia 3D Vision2; Oculus Rift CV1; Leap Motion; Saitek X52 Pro; Logitech G502/ Logitech G600; Razer Tartarus; Logitech Momo; Logitech K360; Zalman GS1000; Fantec QB-X8US3-6Ge 8xHDD WDGreen 2TB

DCS World 1.5 (Steam)
A10A ; A10C ; Flaming Cliffs 3 ; SU25T ; P51D ; KA50 ;

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #74 dnia: Sierpnia 26, 2016, 14:17:52 »
Su-27 nie ma klikanego kokpitu, więc powodzenia, a poza tym ciągle czekamy na Waszmościa na serwerze...graliśmy calutki tydzień codziennie.
Śmigłowce nie mogą latać - są po prostu tak brzydkie, że ziemia je odpycha.