Autor Wątek: DCS World i Oculus Rift...  (Przeczytany 31263 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #105 dnia: Października 31, 2016, 08:14:32 »
Czyli na razie drogo i słabo... ale z drugiej strony zamiast do DCS'a technologia już pasuje bardziej do BOSa i innych "drugowojennych" symulatorów? Mniejsze obłożenie klawiszologii, joy i przepustnica z pewną ilością przycisków starczy na wszystko, a i zegarów w kokpicie mniej, większe no i może łatwiej nawet nie doczytać dokładnie, ale wiedzieć, czy dobrze, czy źle... A na razie standby, i czekamy na następne generacje.
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #106 dnia: Października 31, 2016, 08:30:59 »
W przyszłym roku będziesz miał dostępne telefony z ekranem ultra HD, a co za tym idzie szybko trafi szybko to okularów VR.
Czyli będzie ci wypadać na jedno oko Full HD, więc jak dobrze pójdzie to kolejna generacja będzie się nadawać w pełni do symulacji.
Wszystkie problemy z rozmywaniem drobnych szczegółów znikną.
Oczywiście producentem tych matryc będzie prawdopodobnie Samsung, a za projekt odpowiada Sharp.

« Ostatnia zmiana: Października 31, 2016, 09:40:45 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #107 dnia: Października 31, 2016, 09:32:02 »
YoYo, mieszkam w pobliżu Manufaktury, a nawet nie wiedziałem, że można sobie polatać tam z Oculusem. :evil: Dwóch wirtualnych pilotów z którymi latam, posiada Rifta i obydwoje są bardzo zadowoleni z zakupu (jeden z nich jest prawdziwym pilotem dużych Airbusów). Mówią, że da się odczytać wskazania przyrządów; dopiero z tym urządzeniem można zobaczyć rozmiary maszyn, które stoją obok; siedząc w kokpicie MI-8 ma się wrażenie bycia w małym pomieszczeniu; że dopiero teraz (posiadając Oculus) to jest symulator itp.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #108 dnia: Października 31, 2016, 09:35:13 »
YoYo, mieszkam w pobliżu Manufaktury, a nawet nie wiedziałem, że można sobie polatać tam z Oculusem. :evil: Dwóch wirtualnych pilotów z którymi latam, posiada Rifta i obydwoje są bardzo zadowoleni z zakupu (jeden z nich jest prawdziwym pilotem dużych Airbusów). Mówią, że da się odczytać wskazania przyrządów; dopiero z tym urządzeniem można zobaczyć rozmiary maszyn, które stoją obok; siedząc w kokpicie MI-8 ma się wrażenie bycia w małym pomieszczeniu; że dopiero teraz to jest symulator itp.

Nie Oculus tylko tam jest HTC. Może to kwestia też ustawień ale na pewno nic się nie zadziało, żeby kopara mi opadła.  8)
Ps. ciekawe jak radzi sobie w DCS ten 3D Vision. W tym akurat widziałoby się klawiaturę, latało z Trackiem IR i tyle nie waży. Jedyna tutaj kwestia, że monitor musi mieć odświeżanie min. 120, na szczęście mój ma nawet więcej.
VR ma pewnie jedynie przewagę w odczuciu faktycznie tej wielkości.

Znalazłem info, że działa, ale trzeba zapodać jakiegoś moda:
http://photos.3dvisionlive.com/sammaz/image/4f8e503e378501cd77000011/
https://forums.eagle.ru/showthread.php?t=90090
https://forums.eagle.ru/showthread.php?t=87102&page=4
http://helixmod.blogspot.com/2015/05/dcs-world.html?m=1
« Ostatnia zmiana: Października 31, 2016, 12:22:06 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #109 dnia: Października 31, 2016, 10:43:49 »
Wydaje mi się, że jednak 3DVision nadal jednak będzie tylko patrzeniem w monitor, i ucieknie wrażenie "bycia" w kokpicie. Zastanawiam się z drugiej strony jak wygląda kwestia widzenia peryferyjnego i ruchu gałek ocznych w Okulusie, bo soczewki nie wyglądają na przesadnie duże.

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #110 dnia: Października 31, 2016, 10:56:07 »
Oculus i Vive mają mały FOV 110* więc bardziej musisz się naruszać głową niż oczami.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #111 dnia: Października 31, 2016, 12:23:06 »
Wydaje mi się, że jednak 3DVision nadal jednak będzie tylko patrzeniem w monitor, i ucieknie wrażenie "bycia" w kokpicie. Zastanawiam się z drugiej strony jak wygląda kwestia widzenia peryferyjnego i ruchu gałek ocznych w Okulusie, bo soczewki nie wyglądają na przesadnie duże.

Czym bardziej patrzyłem na boki (w sensie ruch tylko gałkami) to tym bardziej obraz tam jest zamazany.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #112 dnia: Października 31, 2016, 15:55:16 »
To samo jest w CV1, obraz jest ostry tylko w centrum, im dalej od środka tym gorzej. Mimo wszystko w grze to nie przeszkadza. Jak chcesz coś przeczytać to kierujesz głowę w kierunku zegara lub wyświetlacza. W realu też nie zezujesz na lewo i prawo jeśli chcesz się na czymś konkretnym skupić.
Przy problemie z niewystarczającą rozdzielczością i absurdalnymi wymaganiami sprzętowymi brak ostrości na krawędziach soczewek to mały pikuś.

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #113 dnia: Listopada 07, 2016, 10:07:17 »
Zrobiłem wczoraj porównanie fpsów VR vs monitor 1080p. Okazało się że ta sama scena, przy takich samych ustawieniach graficznych generuje 3x mniej klatek w goglach niż na monitorze. Ustawienia grafiki miałem prawie minimalne, tylko tekstury na HIGH. Odpaliłem szybką misję "free flight" w Ka-50 gdzie zaczynamy lot kilka km. od Sokhumi. W miarę zbliżania się do centrum miasta klatki spadły z ponad 200 do 150 na monitorze. Ten sam lot w Oculusie spowodował spadek klatek z 90 (zablokowane) do 40-50. Minuta, dwie latania z takimi klatkami i człowiek ma dość VR na resztę dnia.

Wg mnie DCS jest nie grywalny w trybie VR i żaden obecny sprzęt na rynku tego nie zapewni. Na upartego można jeszcze pobawić się plikami .lua i zmniejszyć poziom wyświetlanej grafiki jeszcze bardziej, ale to już sztuka dla sztuki. Trochę lepiej jest w czasie lotu na dużej wysokości (leciałem w Su25), ale to nie jest gra gdzie się lata przez większość czasu na 35000 stóp.

Testowane na i7 6700K@4.5GHz, 980ti OC, 16GB 2400MHz RAM. W VRMark(demo) wyciąga 9500 punktów.

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #114 dnia: Listopada 11, 2016, 16:22:32 »
No witajcie ponownie. Nie wiem na jakim sprzęcie latają chłopaki ale... po pierwsze oculus mi nie ciąży i w ogóle nie czuję żeby się nagrzewał. Może to kwestia budowy, jest bardziej otwarty a powleczony poza frontem czymś w rodzaju lycry. Całość więc oddycha. Dodatkowo ma własne leciutkie słuchawki. Jest na prawdę od tej strony dobrze, dodatkowo nie muszę rozstawiać latarni a jedynie mam jedną kamerkę która widzi oculusa.
Kwestia rozdzielczości to faktycznie rzecz do dopracowania, bo z Waszej profesjonalnej strony wiele jej brakuje. Co do zegarów. To że nie widziałeś ich właściwie to prawdopodobnie skutek dwóch niewłaściwych ustawień po pierwsze zegary kokpitu mogą mieć swoją rozdzielczość, najlepiej wypada o ile pamiętam 1024 every frame. Do tego żeby były jeszcze bardziej czytelne supersampling jedziemy na x2. Cholernie to obciąża maszynę ale daje świetny efekt, wątpię żeby GTX970 dał temu radę.
Najważniejsze co przynosi jednak VR to feeling z siedzenia w maszynie i dlatego właśnie warto go mieć. Siedząc przed monitorem mamy wrażenie że jest tam kupę miejsca a w VR nagle okazuje się że siedzimy w ciasnej rurze... no i świetnie widać owiewkę która fizycznie oddziela nas od świata zewnętrznego. Ja mam rifta CV1 bo to na razie można kupić, jak wyjdzie następny model z wyższą rozdzielczością i bez soczewek fresnela to będzie mój następny zakup. Na CV1 na pewno znajdę kupca. Na razie zbieram się na Asusa pg348q...
Jeszcze jedno jak mielibyście okazję przetestować Elite Dangerous i Project Cars to też polecam... Nie warto wyrabiać sobie zdania na jednym tytule.

Pozdrawiam.
Core i7 6700K+Cryorig H5 Universal; Asus Z170-P;Asus ROG Strix GTX1080; 16Gb HyperX 3Ghz;Corsair RM850; Samsung 950Pro+ PlextorPX512M7VC+ WDCaviar Green 2Tb; Benq XL2720Z+NVidia 3D Vision2; Oculus Rift CV1; Leap Motion; Saitek X52 Pro; Logitech G502/ Logitech G600; Razer Tartarus; Logitech Momo; Logitech K360; Zalman GS1000; Fantec QB-X8US3-6Ge 8xHDD WDGreen 2TB

DCS World 1.5 (Steam)
A10A ; A10C ; Flaming Cliffs 3 ; SU25T ; P51D ; KA50 ;

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #115 dnia: Listopada 27, 2016, 14:27:08 »
Nie mam wprawdzie Okulusa, i nie zanosi się w najbliższym czasie, ale taki komentarz użytkownika owego sprzętu znalazłem pod jednym z jego filmów na YT:
Cytuj
Yes there is a trick - run the game on highest settings, but keep 'visibility' and 'shadows' on LOW. This keeps me at a very stable 90fps. Only in DCS 2.0 though - 1.5 is a lot slower.

You will also need as much CPU power as possible and the rastest RAM you can find. I have the 6700k Skylake clocked to 4.5ghz and 16GB Gskill DDR4 RAM that runs at 3600mhz.

Don't listen to anyone telling you that RAM doesn't make a difference - they simply don't know what they're talking about.

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #116 dnia: Listopada 28, 2016, 09:32:42 »
Ja mam 16 GB (2 x 8 GB) DDR4 2400 MHz, ale wątpię żeby przesiadka na 3600 MHz zrobiła wielką różnicę. Miło jednak słyszeć że DCS 2.0 jest szybszy niż 1.5.x, może kiedyś się go doczekam bez kupowania Nevady.

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #117 dnia: Grudnia 02, 2016, 07:27:18 »
Media markt wprowadza do sprzedaży oculus rifta. W Niemczech jest już do kupienia a u nas zauważyłem że szykują stanowiska do testowania. Polecam spróbować samemu, zapewne po nowym roku czym jest oculus rift CV1,  bo takie wersje tam będą wystawione.
Core i7 6700K+Cryorig H5 Universal; Asus Z170-P;Asus ROG Strix GTX1080; 16Gb HyperX 3Ghz;Corsair RM850; Samsung 950Pro+ PlextorPX512M7VC+ WDCaviar Green 2Tb; Benq XL2720Z+NVidia 3D Vision2; Oculus Rift CV1; Leap Motion; Saitek X52 Pro; Logitech G502/ Logitech G600; Razer Tartarus; Logitech Momo; Logitech K360; Zalman GS1000; Fantec QB-X8US3-6Ge 8xHDD WDGreen 2TB

DCS World 1.5 (Steam)
A10A ; A10C ; Flaming Cliffs 3 ; SU25T ; P51D ; KA50 ;

Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #118 dnia: Grudnia 02, 2016, 09:25:35 »
Uprzedzam tylko że pierwszy kontakt z VR odrzuca, szczególnie przez jakość obrazu. Ja potrzebowałem 4 dni żeby się do tego przekonać.

qrdl_logos

  • Gość
Odp: DCS World i Oculus Rift...
« Odpowiedź #119 dnia: Grudnia 02, 2016, 09:40:43 »
Uprzedzam tylko że pierwszy kontakt z VR odrzuca, szczególnie przez jakość obrazu. Ja potrzebowałem 4 dni żeby się do tego przekonać.

Hahahahah, najlepsza reklama jaką dotąd ktoś tutaj przedstawił:evil: Miłość przyjdzie po ślubie, a wydana na weselę kasa, to już inwestycja  :evil:.