Autor Wątek: IL-2 BoX oraz wrażenia z VR  (Przeczytany 10463 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: IL-2 BoX oraz wrażenia z VR
« Odpowiedź #15 dnia: Maja 27, 2020, 18:58:10 »
Gość od 3DMigoto pracuje nad nową wersją od kiedy wyszedł najnowszy patch do BOXa. Dzisiaj jednak miał rozmowę z Jasonem i został poproszony o nie wypuszczanie na razie nowej wersji.

Odp: IL-2 BoX oraz wrażenia z VR
« Odpowiedź #16 dnia: Marca 08, 2021, 08:53:47 »
Panowie, jak u Was wygląda IL w VR? Chodzi mi szczególnie o oddalone obiekty. Mam oculus quest2 i tak dość średnio to wygląda. Sam kokpit jest ładny, ostry, ale już to co dalej takie mało ostre. Czy może jakieś ustawienia grafiki zmienić? Podciągałem rozdzielczość renderowaną, ale mało to daje.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: IL-2 BoX oraz wrażenia z VR
« Odpowiedź #17 dnia: Marca 08, 2021, 09:31:32 »
Włączenie "sharpen" w opcjach sporo zmienia.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: IL-2 BoX oraz wrażenia z VR
« Odpowiedź #18 dnia: Marca 08, 2021, 12:02:52 »
Chodzi o opcje w samym Il-e? Raczej mam włączone, bo wszystko ustawiałem na max, chyba że w "trybie" VR zmieniają się ustawienia wyświetlania.
« Ostatnia zmiana: Marca 08, 2021, 15:00:52 wysłana przez KosiMazaki »

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: IL-2 BoX oraz wrażenia z VR
« Odpowiedź #19 dnia: Marca 08, 2021, 13:07:13 »
To checkbox w opcjach grafiki Ił-2, niezależny od pozostałych ustawień.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: IL-2 BoX oraz wrażenia z VR
« Odpowiedź #20 dnia: Marca 08, 2021, 13:19:44 »
Właśnie sprawdziłem, gdzie jest ta opcja, mam ją włączoną. Jakieś może inne podpowiedzi?

Odp: IL-2 BoX oraz wrażenia z VR
« Odpowiedź #21 dnia: Marca 08, 2021, 14:52:38 »
Chyba tylko zwiększyć PD. Podejrzewam, że w twoim przypadku chodzi o zbyt małą rozdzielczość paneli. Na Reverbie G1 I G2 jest dosyć ostro. Ja Latam z filtrem na blured.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: Marca 08, 2021, 15:01:47 wysłana przez KosiMazaki »
--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Odp: IL-2 BoX oraz wrażenia z VR
« Odpowiedź #22 dnia: Marca 13, 2021, 22:24:10 »
A jaka jest różnica między G1 a G2? Jakś odczywalna, widoczna? Kupiłem właśnie G1, jest spory progres w porownaniu do Oculus Quest2, ale ciągle jest jakiś dyskomfort. Mam też spory rozstaw, około 70mm, a w G1 nie ma regulacji poza tą z pozimu windowsa i to tylko do 67mm,być może to jest przyczyną.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: IL-2 BoX oraz wrażenia z VR
« Odpowiedź #23 dnia: Marca 14, 2021, 09:25:04 »
Wrażenia na temat G2 są tutaj: http://il2forum.pl/index.php?topic=19778.0
« Ostatnia zmiana: Marca 14, 2021, 18:03:46 wysłana przez KosiMazaki »
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: IL-2 BoX oraz wrażenia z VR
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwca 21, 2022, 15:15:45 »
Potestowałem OpenXR w IŁku. Opisałem to na Forum BoX wraz ze wszystkimi moimi ustawieniami pod OpenXR toolkit: https://forum.il2sturmovik.com/topic/79185-openxr-vrtoolkit-vs-reshade-vrtoolkit-my-thoughts/. Raczej większego sensu, przesiadki na siłę w BoX nie widzę. Moje wrażenia są lepsze ze SteamVR tu + Reshade (ciut) ale kto co lubi. Tutaj jest jakiś problem z opcję upscalingu, który zabiera nico więcej klatek, do tego w iłku nie ma opcji Foveated Rendering w narzędziu (nie wyświetla się).
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: IL-2 BoX oraz wrażenia z VR
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwca 21, 2022, 18:24:00 »
Dzięki za info, a testowałeś przy tym wersję Necksaver-a dla open XR? To już działa?

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

« Ostatnia zmiana: Czerwca 21, 2022, 18:43:53 wysłana przez KosiMazaki »
--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: IL-2 BoX oraz wrażenia z VR
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwca 21, 2022, 20:00:43 »
Dzięki za info, a testowałeś przy tym wersję Necksaver-a dla open XR? To już działa?

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka



Podobno dziala.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: IL-2 BoX oraz wrażenia z VR
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwca 22, 2022, 08:59:52 »
To kiedyś sprawdzę. Dzięki.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: IL-2 BoX oraz wrażenia z VR
« Odpowiedź #28 dnia: Stycznia 30, 2023, 13:10:10 »
Wczoraj pobawiłem się ponownie i dłużej Iłkiem w środowisku OpenXR i powiem, Wam, że tutaj sprawdza się świetnie. Rezygnuję ze SteamVR i ReShade dla VR dla IL-2.

Instalacja:
Ściągamy ten plik - https://znix.xyz/OpenComposite/download.php?arch=x64&branch=openxr (ps. pewnie to trzeba robić za każdym razem jak wyjdzie update, bo nam nadpisze).
Robimy backup openvr_api.dll z folderu Game, a nowym nadpisujemy i voila! Prościna.
Robotę robi OpenXR Toolkit, którego już każdy musi dostosować pod siebie https://mbucchia.github.io/OpenXR-Toolkit/ (znany z MSFS, czy DCS chociażby).

Ja dałem tak - rozdzielczość zostawiłem 100%, czyli 3156pxt dla G2, reprojekcja wyłączona całkowicie, do tego ostrość w Toolkit dałem na CAS i 100%.
Z obrazu jestem mega zadowolony, ostrość jest super, klatki trzyma stałe 90%, kolorki trochę podrasowane. Nie wiem jak w kampaniach albo multi jeszcze, ale wydajnościowo nie było ani jednego spadku podczas testów (4090 ale można i na innych GPU spróbować), niezależnie od wysokości, przy kilku AI w powietrzu.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: IL-2 BoX oraz wrażenia z VR
« Odpowiedź #29 dnia: Stycznia 30, 2023, 13:45:04 »
Niestety u mnie tak różowo to nie wygląda. nawet na super sprzęcie trzeba przycinać mocno Iłka żeby szedł płynnie bez reprojekcji. Przynajmniej w Multi jak się zadyma zaczyna.

Ja mam FSRa na 80% i w openXR na 100% rozdzielczość. Wyostrzanie i inne bajery wg upodobań. W Iłku mam główne ustawienia na High, cienie na High, MSAAx 2. Musiałem dać wtedy 60Hz i dopiero repro nie wbija podczas gry praktycznie nigdy.

Oczywiście są scenariusze gdzie można latać na 90fps i je trzyma, ale to raczej w sterylnych warunkach.

A co do podmiany plików to po updateach nic takiego u mnie nie ma. Mam programik z tej strony: https://gitlab.com/znixian/OpenOVR do przełaczania SteamVR i OpenComposite (OC). Nawet informuje automatycznie o updateach OC i wkonuje je automatycznie po kliknięciu w przycisk. Polecam.

 
--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2