Autor Wątek: Szmajser Słodowy zaprasza  (Przeczytany 258783 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Sokol1

  • Gość
Odp: Szmajser Słodowy zaprasza
« Odpowiedź #660 dnia: Stycznia 07, 2007, 15:35:20 »
Proszę, link do aktualnej wersji tego dokumentu:

Wielka praca, wyładowywać.
JA budujący jed Mjoy8, używany w jed Saitek X-36F.

http://img169.imageshack.us/img169/3281/mjoyx36t2sq0.jpg
http://img166.imageshack.us/my.php?image=saitekx36fnx3.jpg

On pracuje dobrze. Teraz JA będzie próbować Mjoy16.
Wy macie piękne forum.

Salut.

Sokol1


Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Szmajser Słodowy zaprasza
« Odpowiedź #661 dnia: Stycznia 07, 2007, 20:53:07 »
Ja wiedzieć jak wyglądać moja angielski na innych forach internetowych :D
Welcome! And dont worry  :564:
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Kwazar

  • 13 WELT
  • *
Odp: Szmajser Słodowy zaprasza
« Odpowiedź #662 dnia: Stycznia 07, 2007, 21:57:11 »

Witam,
 
 Coby nie rozpoczynać nowego wątku o X45, postanowiłem zapytać tutaj. Otóż czeka mnie wymiana kabla łączącego joystick z przepustnicą. Ponieważ jest on oparty o złącze typu "gameport" chcę wykorzystać kabel ze starego joy'a, który wala mi się po półce.
Nie wiem tylko czy identyczna ilość przewodów w obu kablach wystarczy żeby zabierać się do pracy, czy też należy sięgnąc do schematów. W tym ostatnim niestety jestem totalnie zielony dlatego proszę o fachową opinię na ten temat... :001:

                                                                                                                                        pozdrawiam
"Watching the stars from 39,000 feet with a granola bar in one hand
and a cold bottle of water in the other is a great way to unwind" K. Rosenkranz - Vipers In The Storm

BigMac

  • Gość
Odp: Szmajser Słodowy zaprasza
« Odpowiedź #663 dnia: Stycznia 07, 2007, 22:49:06 »
Zależy ile jest tych przewodów. Jeśli 15 (w obu kablach) to tak ;) Jeśli mniej, to musisz sprawdzić, czy od tych samych pinów są wyprowadzone. Najłatwiej jakimś miernikiem.

Offline SG4_Rush

  • SG4
  • *
Odp: Szmajser Słodowy zaprasza
« Odpowiedź #664 dnia: Stycznia 11, 2007, 17:37:11 »
Mam pytanie odnośnie MJoya16 by Sundowner. Czy osie chodzą tam na tyle płynnie żeby zmieniać, załóżmy, skok śmigła o 1%? Planuję zrobić wajchy: przepustnicy, skoku śmigła, mieszanki oraz trymery (głównie IŁek i FS2004) i wolałbym się dowiedzieć o precyzji zanim zacznę budowę. Zakres ruchu przepustnicy, skoku i mieszanki byłby w granicach 90 stopni, a trymery zapewne maksymalną wartość obrotu potów.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Szmajser Słodowy zaprasza
« Odpowiedź #665 dnia: Stycznia 11, 2007, 18:04:16 »
Spokojnie można osiągnąć dokładność 0.25% przy telpodach  :121:

Offline SG4_Rush

  • SG4
  • *
Odp: Szmajser Słodowy zaprasza
« Odpowiedź #666 dnia: Stycznia 11, 2007, 18:18:37 »
 :icon_eek:  Super. Czyli zaczynam realizację projekciku. Jak wszystko dobrze pójdzie to podzielę się zdjątkami.

Odp: Szmajser Słodowy zaprasza
« Odpowiedź #667 dnia: Stycznia 11, 2007, 18:27:07 »
Chwileczkie....

O ile się nie mylę, to seria Sturmovika nie wykorzystuje gęstości składowych ruchu wajch mniejszych niż 1/100 z pełnego zakresu.Co oznacza, ze nie wiem jak dokładną przepustnicę byś miał, to i tak będzie 100(120-WEP) punktów.Jeśli chodzi o pochył/nachył maszyny - obawiam się, że sytuacja może być podobna.

BigMac

  • Gość
Odp: Szmajser Słodowy zaprasza
« Odpowiedź #668 dnia: Stycznia 11, 2007, 18:30:58 »
To dżołk był ;)

Co nie zmienia faktu, że MJoy z telpodami bez problemów pozwoli dozować paliwo po kropelce, jeśli tylko gra pozwala.

Online some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Szmajser Słodowy zaprasza
« Odpowiedź #669 dnia: Stycznia 11, 2007, 18:40:41 »
Oraz jeśli pozwala konstrukcja mechaniczna kontrolera  :021:
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Szmajser Słodowy zaprasza
« Odpowiedź #670 dnia: Stycznia 11, 2007, 18:41:03 »
     Może i dżołk, ale trza było o tym wspomnieć.Najlepiej Mjoy prezentuje się w FS.Do testowania swoich wynalazków stosuję tylko FS2004 z FSUIPC.Tam dopiero widać szumy w praktyce.Poza tym, układ działa w tym simie bez opóźnień ruchu.


PS.To o czym wspomniał Some1 to 60% sukcesu.

 This is my joy.
 There are many like it but this one is mine.
 Without my construction, Mjoy is nothing.
 Without Mjoy, my construction is nothing, but it's mine.

Jednym słowem..POWODZENIA W PROJEKTOWANIU! :)
« Ostatnia zmiana: Stycznia 11, 2007, 18:50:30 wysłana przez BOCZEK »

Offline SG4_Rush

  • SG4
  • *
Odp: Szmajser Słodowy zaprasza
« Odpowiedź #671 dnia: Stycznia 11, 2007, 20:02:42 »
Oczywiście, konstrukcja to jedna z ważniejszych rzeczy obok bebechów. Zanim zacznę składać konstrukcję będzie kupa testów. Jeżeli chodzi o dokładność to jestem upierdliwy do bólu, stąd moje pytanie o "dozowanie po kropelce". Chciałem wykorzystać bebechy Wingmana Attack 2 ale tam nawet  po wymianie potów mam skoki najmniej o 2% a przeważnie 4%. W ciasnym szyku nie idzie tym polecieć.
Za wajchę główną służy mi zdeczka przerobiony Saitek Cyborg 3D Rumble Force - wydłużona rączka i wyciepany talerzyk ze sprężynką a wstawiona osłona przegubu od Punto. MJoy posłuży "tylko" do przepustnicy, skoku, mieszanki, trymerów, i kupy przełączników do FSa. Saitek, mimo 3,5 roku i lotu 6 metrów przed przedpokój, :021: nadal działa świetnie, nawet lepiej niż z tym wiecznie blokującym się talerzykiem.
Ostatnio przykręciłem go do kawałka panela podłogowego i mocuję go sobie na wysuwanym blacie. Nic stabilniejszego już chyba nie zrobię i w dodatku mam miejsce na te moje dodatkowe wajchy  :001:.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Szmajser Słodowy zaprasza
« Odpowiedź #672 dnia: Stycznia 26, 2007, 23:37:50 »
Pieniędzy na realizację brak, więc nadal siedzę nad projektem obcinając co tylko mogę, aktualnie wygląda to tak:



Zapamiętajcie, taki układ widzicie po raz pierwszy u mnie  :020: tak zastanawiam się czy nie opatentować tego  :121:

damos

  • Gość
Odp: Szmajser Słodowy zaprasza
« Odpowiedź #673 dnia: Stycznia 27, 2007, 09:44:29 »
IMHO musisz przerobić układ ze sprężynami centrującymi. Teraz masz za mały obszar ruchu - sprężyny dadzą się rozciągać, ale ściskać to już niewiele: za gęste zwoje lub za krótkie prężynki.
Gdzie jest otwór na przepuszczenie kabli ?
BTW - nie lepiej zastosować 4 spężyny - po 2 na każdy kierunek ruchu ?

Zrób jeden prototyp, przetestuj, potem usuń błędy i trzaśnij tego 30 sztuk - będziesz uszczęśliwiał ludzi za pieniądze ;)
:)

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Szmajser Słodowy zaprasza
« Odpowiedź #674 dnia: Stycznia 27, 2007, 11:42:50 »
Buhahahahahahha , ściskać ? Ty chcesz sprężyny ściaskać ?  :karpik

ale byłby kosmos, tym by sie nie dało latać :D

W tym położeniu sprężyny już są do połowy rozciągnięte  :121:
Otwór na kable jest z drugiej strony, jest widoczny na wcześniejszych zdjęciach jakie tutaj pokazywałem:




Właśnie układ z 3 sprężynami jest pójściem o krok do przodu w stosunku do wcześniejszego projektu,  mniejsze koszta, prostsza, sztywniejsza konstrukcja i dokładniejsze centrowanie. Dwie sprężyny na oś to mały overkill, tak samo jak np przestalanie na obrabiarce poprzez ustalenie większej ilości baz niż istnieje stopni swobody.