@Art-J, ale czemu piszesz o braku cieni przy drzewkach?
Przecież są w 2.5 (np. opcja flat).
Skrót myślowy z mojej strony

. Chodzi mi o cieniowanie samych koron drzew. Każde normalne liściaste drzewo na planecie Ziemia oświetlone słońcem ma pstrokatą kolorystykę korony od zielonego na zewnątrz po przebijający czarny w głęboko zacienionych miejscach. DCSowe trzymają się tego z bliska, ale im dalej, gdy włączają się coraz bardziej uproszczone modele, tym gorzej - tekstura korony robi się zbyt jednolita, tylko z ogólnym ciemniejszym kolorkiem walniętym od zacienionej strony. Całość traci efekt 3D - choćby na Twoich screenach powyżej, toć to wygląda jakby ktoś rozsypał parę puszek groszku konserwowego i wszystko potem pacnął wielką deską do krojenia

. Z kolei z mniejszych kątów owszem wygląda niby bardziej jak drzewa, ale wycięte z kartonu.
Muszę tutaj przyznać, że ciekawym strasznie jak konkurencja z 777 zrobiła algorytm generujący porównywalna liczbę drzew jak w DCSie, z porównywalną (dobrą) wydajnością, ale zdecydowanie ładniejszych, bardziej wizualnie "przestrzennych" i to z każdej odległości. Przypuszczam, że żadne wybitne "ambient oklużyn" (a może? w końcu w ustawieniach niby jest), lecz bardziej urozmaicona teksturka drzewa na mniejszych poziomach LOD. Nieważne, tak czy owak las wyszedł im lepiej, przynajmniej na Kaukazie, bo tylko tą ich mapę posiadam.
Z drugiej strony im niżej słońce nad horyzontem, tym lepiej zaczynają wyglądać drzewa DCSowe, a gorzej BoXowe. Pewnie dlatego domyślny menu screen w DCSie pokazuje zachód, bo tylko wtedy ten ich chędożony Deferred Shading działa jak należy

. Widzę, że romantyczne wieczory muszę latać w jednym simie, ale misje południowe w drugim.