Autor Wątek: DCS: World 2.5 (wersja stabilna)  (Przeczytany 46568 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: DCS: World 2.5...(wersja stabilna)
« Odpowiedź #150 dnia: Kwietnia 07, 2018, 14:41:33 »
A no trochę dziwne. Gdzie to jest? Budynków dużo, gdzieś pod Tbilisi? Aż kusi, żeby odpalić i zobaczyć jak wygląda u mnie...

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: DCS: World 2.5...(wersja stabilna)
« Odpowiedź #151 dnia: Kwietnia 07, 2018, 17:03:06 »
YoYo, Reshade pod względem wygładzania niewiele tu daje a FXAA strasznie rozmazuje. Ja mam MSAA ustawione na X8 bo pod względem wygładzania to działa najlepiej, no i nie ma migotania. Ustawienia AA w panelu nvidia oczywiście nic nie dają.

Online YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS: World 2.5...(wersja stabilna)
« Odpowiedź #152 dnia: Kwietnia 08, 2018, 18:26:50 »
YoYo, Reshade pod względem wygładzania niewiele tu daje a FXAA strasznie rozmazuje. Ja mam MSAA ustawione na X8 bo pod względem wygładzania to działa najlepiej, no i nie ma migotania. Ustawienia AA w panelu nvidia oczywiście nic nie dają.

Dobra, dziś więcej czasu, potestowałem.
Nie do końca. FXAA z ReShade wygładzi obraz, ale z drugiej strony odpowiednia opcja go wyostrzy. Tutaj przykład z FXAA on, MSAA=x2:



Da to większą płynność (u mnie) niż MSAA=8 czy 4, którego już czuć na klatkach jak coś zapodam większego niż OFF lub x2 właśnie (a przy x8 czuć taki lekki microstutter). Zresztą kiedyś dawałem przykład: http://il2forum.pl/index.php/topic,17391.msg352814.html#msg352814 .
Testowałem też polecane przez niektórych MFAA=On pod kartą, ale jakoś efektu tu nie widzę za bardzo. Mam takie ustawienia:



O ile Kaukaz wygląda ok (wraz z tymi drzewkami), to coś się spartoliła Normandia, nie wiem, kolory jak z reklamy Ace:



No i kabina Spita jakoś dziwnie wygląda obecnie (taka zielonkawa, coś jak się wyłączało kiedyś Cockpit ilumination).

O co chodzi teraz z tą widzialnością? Budynki prawie aż po horyzont, a drzew brak (zanim znajdę może ktoś się podzieli):

A tu ciekawostka. Opcje z pod 2.0 były zupełnie inne niż w 1.5. Problem rozwiązany, chodzi (niestety) o to, że 2.5 instaluje się na ścieżce 1.5, więc z defaultu bierze stare ustawienia z 1.5, a nie nowego 2.5, pomimo, że w opcjach wygląda niby ok.
Dałem High (preset) no i z tego ew. zacząłem modyfikować ustawienia, zapisał wtedy wszystko od nowa i teraz jest ok.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 08, 2018, 18:43:33 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: DCS: World 2.5...(wersja stabilna)
« Odpowiedź #153 dnia: Kwietnia 08, 2018, 18:44:43 »
Może wrzuć swój nowy profil do Reshade. Przetestujemy, zobaczymy. Co do Normandii, to kompletnie ona odstaje jakościowo od Kaukazu i Nevady. I wygląda to tak, że za bardzo ED nie ma pomysłu co z tym zrobić.

Odp: DCS: World 2.5...(wersja stabilna)
« Odpowiedź #154 dnia: Kwietnia 08, 2018, 19:07:28 »
Kolory na Normandii to dramat i patola, nie wiem czy da się to w ogóle uratować Reshadem, skala oczojebności i kwasu zbyt duża. Po paru dniach latania nad Kaukazem w BoX (jako zupełnie świeży nabywca produktu od tego wydawcy), z trudem przełykam teraz niedocieniowane drzewa na Kaukazie DCS-owym, a Normandii nie mogę zdzierżyć choćby przez 5 minut. ED tymczasem zrzuca odpowiedzialność na twórcę mapy, czyli tajemnicze studio Ugra Media, o którym nikt nic nie wie poza tym, że nie są z ED, więc Bóg raczy wiedzieć kiedy i jakie udoskonalenia Normandii zobaczymy, jeśli w ogóle.

Zielony kokpit to znowu wina PBR, ale luzik, podkołuj na ziemny pas to się zrobi brązowy, albo poleć nad wodę, to się zrobi niebieski :D. Ten kalejdoskop refleksów, których w ogóle nie powinno tam być, doprowadza mnie do szewskiej pasji. Pamiętam, że nie było z nim tak źle gdy wyszła beta, ale po tym czwartym lub piątym hotfiksie znowu zrobiła się dyskoteka. No nic tylko się pociąć tępą żyletką, albo mieć nadzieje, że hotfix 6 trochę to bardziej zbalansuje.

Online YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS: World 2.5...(wersja stabilna)
« Odpowiedź #155 dnia: Kwietnia 08, 2018, 19:56:49 »
Może wrzuć swój nowy profil do Reshade. Przetestujemy, zobaczymy. Co do Normandii, to kompletnie ona odstaje jakościowo od Kaukazu i Nevady. I wygląda to tak, że za bardzo ED nie ma pomysłu co z tym zrobić.

Trzymaj, ściągmy tylko AmbientLight, DPX, FXAA, LumaSharpen, Tonemap. W DCS MSAA=2.
https://www.sendspace.com/file/g2vzjg
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: DCS: World 2.5...(wersja stabilna)
« Odpowiedź #156 dnia: Kwietnia 08, 2018, 20:42:54 »
Dzięki. Profil jest fajny, jak zwykle. Problem jest jedynie z MSAA x2. Powoduje nieprzyjemne migotanie oddalonych obiektów. Prawdopodobnie może być do nie tak dotkliwe w Twojej rozdzielczości 2K lub tym bardziej w 4K, ale w FullHD jest. Dlatego ustawiam co najmniej x4 i cieniowanie terenu na flat, bo default zabiera duuużo fps.

Online YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: DCS: World 2.5...(wersja stabilna)
« Odpowiedź #157 dnia: Kwietnia 08, 2018, 20:56:59 »
@Art-J, ale czemu piszesz o braku cieni przy drzewkach?
Przecież są w 2.5 (np. opcja flat).

Ps. jeśli ktoś ma wrażenie, że profil ReShade zabiera za duzo FPS (bo faktycznie zabiera ok 7-10), to można użyć tam tylko: FXAA, LumaSharpen, SMAA, Tonemap, czyli wyłączamy tylko AmbientLight i DPX (dalej powinno wyglądać ok, z większym kontrastem i lekkim podbiciem kolorków).

Ps.2 jeszcze taki myk, czasem (niestety tak było też na 2.0) spadają FPS i pojawia się stutter po którymś tam przeładowaniu mapy (i od początku). Pomaga wtedy LAlt+Enter.
Skarżyło się na to trochę osób, ale dalej to jest widzę. Może to coś związane jest z tym memory leak.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 08, 2018, 21:54:53 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline cygan

  • APAsq
  • *
Odp: DCS: World 2.5...(wersja stabilna)
« Odpowiedź #158 dnia: Kwietnia 08, 2018, 21:25:36 »
Ponawiam pytanie.
Jestem po aktualizacji z 1.5.8 na 2.5.
Czy ktoś może mi wyjaśnić zagadnienie z NVG w DCS 2.5? Według tego co słyszałem z rozmów i widziałem na YT https://www.youtube.com/watch?v=yxfIzfIdUBk zaimplementowano nowy rodziaj NVG - bardziej realistyczny.
To co mam na obecnej to efekt NVG na około połowe ekranu.
Czy ja coś źle rozumuje, czy poprostu czegos niewiem i to co jest w linku to poprostu mod?
FS 2004/FSX  DCS  BMS  TOH  ARMA3

Offline petros13

  • *
  • Zawsze jest dobrze, tak musi być.
Odp: DCS: World 2.5...(wersja stabilna)
« Odpowiedź #159 dnia: Kwietnia 09, 2018, 13:23:27 »
Dzień dobry.
Dzięki wielgaśne Mr.YoYo :)
Piotr1szy Nerwowy.

Offline petros13

  • *
  • Zawsze jest dobrze, tak musi być.
Odp: DCS: World 2.5...(wersja stabilna)
« Odpowiedź #160 dnia: Kwietnia 09, 2018, 13:30:56 »
Ponawiam pytanie.
Jestem po aktualizacji z 1.5.8 na 2.5.
Czy ktoś może mi wyjaśnić zagadnienie z NVG w DCS 2.5? Według tego co słyszałem z rozmów i widziałem na YT https://www.youtube.com/watch?v=yxfIzfIdUBk zaimplementowano nowy rodziaj NVG - bardziej realistyczny.
To co mam na obecnej to efekt NVG na około połowe ekranu.
Czy ja coś źle rozumuje, czy poprostu czegos niewiem i to co jest w linku to poprostu mod?
Jak to Tobie w czymś ma pomóc to: https://forums.eagle.ru/showthread.php?t=202297&highlight=NVG+effect
Ten chiba bardziej użyteczny: https://forums.eagle.ru/showpost.php?p=3348796&postcount=6
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 09, 2018, 13:40:39 wysłana przez petros13 »
Piotr1szy Nerwowy.

Offline cygan

  • APAsq
  • *
Odp: DCS: World 2.5...(wersja stabilna)
« Odpowiedź #161 dnia: Kwietnia 09, 2018, 16:44:01 »
Uffff .... jeszcze raz.
Taki mam obecnie.

A taki chyba powinien być?

FS 2004/FSX  DCS  BMS  TOH  ARMA3

Odp: DCS: World 2.5...(wersja stabilna)
« Odpowiedź #162 dnia: Kwietnia 09, 2018, 20:17:55 »
@Art-J, ale czemu piszesz o braku cieni przy drzewkach?
Przecież są w 2.5 (np. opcja flat).

Skrót myślowy z mojej strony :D. Chodzi mi o cieniowanie samych koron drzew. Każde normalne liściaste drzewo na planecie Ziemia oświetlone słońcem ma pstrokatą kolorystykę korony od zielonego na zewnątrz po przebijający czarny w głęboko zacienionych miejscach. DCSowe trzymają się tego z bliska, ale im dalej, gdy włączają się coraz bardziej uproszczone modele, tym gorzej - tekstura korony robi się zbyt jednolita, tylko z ogólnym ciemniejszym kolorkiem walniętym od zacienionej strony. Całość traci efekt 3D - choćby na Twoich screenach powyżej, toć to wygląda jakby ktoś rozsypał parę puszek groszku konserwowego i wszystko potem pacnął wielką deską do krojenia :). Z kolei z mniejszych kątów owszem wygląda niby bardziej jak drzewa, ale wycięte z kartonu.

Muszę tutaj przyznać, że ciekawym strasznie jak konkurencja z 777 zrobiła algorytm generujący porównywalna liczbę drzew jak w DCSie, z porównywalną (dobrą) wydajnością, ale zdecydowanie ładniejszych, bardziej wizualnie "przestrzennych" i to z każdej odległości. Przypuszczam, że żadne wybitne "ambient oklużyn" (a może? w końcu w ustawieniach niby jest), lecz bardziej urozmaicona teksturka drzewa na mniejszych poziomach LOD. Nieważne, tak czy owak las wyszedł im lepiej, przynajmniej na Kaukazie, bo tylko tą ich mapę posiadam.

Z drugiej strony im niżej słońce nad horyzontem, tym lepiej zaczynają wyglądać drzewa DCSowe, a gorzej BoXowe. Pewnie dlatego domyślny menu screen w DCSie pokazuje zachód, bo tylko wtedy ten ich chędożony Deferred Shading działa jak należy ;). Widzę, że romantyczne wieczory muszę latać w jednym simie, ale misje południowe w drugim.

Odp: DCS: World 2.5...(wersja stabilna)
« Odpowiedź #163 dnia: Kwietnia 09, 2018, 20:28:16 »
@Cygan

Nie odpalę teraz DCSa żeby potwierdzić jak wygląda domyślne NVG w 2.5, ale na 1.x latałem z tym:

https://forums.eagle.ru/showthread.php?t=151646

Dało się to skonfigurować do podobnego efektu co na drugim screenshocie z tego co pamiętam.

EDIT:
Aha, gdyby to nie była kwestia moda, to bym spróbował ustawienia HDR w DCS wyżej ustawić, wygląda mi to na efekt który powinien być z tym ustawieniem powiązany.

Aha, gdyby to nie była kwestia moda, to bym spróbował ustawienia HDR w DCS zmienić na wyższe, wygląda mi to na efekt który powinien być z tym ustawieniem powiązany.

EDIT2 masło maślane :P
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 09, 2018, 20:34:05 wysłana przez SamekB »

Offline cygan

  • APAsq
  • *
Odp: DCS: World 2.5...(wersja stabilna)
« Odpowiedź #164 dnia: Kwietnia 09, 2018, 20:41:39 »
To nie HDR niestety - sprawdziłem.
FS 2004/FSX  DCS  BMS  TOH  ARMA3