Autor Wątek: Kingdom Come: Deliverance  (Przeczytany 31030 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Kingdom Come: Deliverance
« dnia: Lutego 13, 2018, 22:07:37 »
Już ktoś gra w Armę w średniowieczu :icon_wink: ?
Co ciekawe gra wspiera Tobii Tracker ( http://yoyosims.pl/tobii-eyex ). Zgłębiłem temat z Trackiem IR (jak tamto działa to TiR niby też powinien) i tutaj to nie niestety działa, może kiedyś:

https://www.reddit.com/r/kingdomcome/comments/5q3w4w/trackir_support/

Ps.
gra niestety nie ma wszystkich opcji dostępnych z menu gry (np. wł./wył. v-sync itp), tu trochę podpowiedzi:
https://www.resetera.com/threads/kingdom-come-deliverance-pc-performance-thread.22940/

« Ostatnia zmiana: Maja 08, 2019, 07:28:10 wysłana przez KosiMazaki »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Poko

  • Gość
Odp: Kingdom come: Deliverance
« Odpowiedź #1 dnia: Lutego 15, 2018, 13:30:10 »
Kupiłem "Kingdom Come" 2 lata temu, gdy był jeszcze w otwartej becie. Wczoraj po zalogowaniu na stronie dostałem link dodający full wersję do Steama. Nie powiem – wkręciłem się (zobaczymy na jak długo). Jest oczywiście wiele baboli, ale gra wciąga swoją poważną historią. Podobają mi się cut-scenki, w których grają aktorzy. Normalne rozmowy z NPCami są za to trochę sztywne – podobne do tych ze "Skyrima" – odstają od "Wiedźmina 3".

Odp: Kingdom come: Deliverance
« Odpowiedź #2 dnia: Lutego 15, 2018, 14:08:31 »
W sumie szkoda, że przed premierą zmienili twarz głównego bohatera. Poprzednia była dużo lepsza, bardziej realistyczna, charyzmatyczna. Ale chyba ktoś - jako donator - zapłacił za odzwierciedlenie własnej twarzy na kickstarterze.
System walki jest stworzony we współpracy z ekspertami średniowiecznej szermierki. Na weekendzie zobaczę jak spisuje się w praktyce. ;)

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Kingdom come: Deliverance
« Odpowiedź #3 dnia: Lutego 15, 2018, 20:37:36 »
System walki jest stworzony we współpracy z ekspertami średniowiecznej szermierki. Na weekendzie zobaczę jak spisuje się w praktyce. ;)

Pewnie konsultowany itp. ale ten system jest trochę dziwny. Za wiele jeszcze nie grałem, na początku są tutoriale, trzeba mieć niezłe wyczucie myszki i patrzeć na tę gwiazdkę.
Pewnie też kwestia przyzwyczajenia, że sterujemy też wyprowadzeniem ciosu i potem łączenie kombosów, ale tym razem steruje się nie właśnie klawiszami tylko kierunkiem ruchu myszką.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Kingdom come: Deliverance
« Odpowiedź #4 dnia: Lutego 15, 2018, 22:10:10 »
Śledziłem tą grę od pierwszych zapowiedzi. Ciekaw jestem jak to wyszło. Pomysł bardzo ambitny. Zobaczymy jak z wykonaniem.

"Wszystkie główne postacie zostały wykonane na bazie aktorów i przeniesienie ich twarzy do gry / w tym także członków studia, Henry nasza główna postać to np. aktor Tom McKay" - czyli jednak nie twarz donatora.

Odp: Kingdom come: Deliverance
« Odpowiedź #5 dnia: Lutego 16, 2018, 08:55:40 »
W jakich językach można grać ? Najchętniej zagrałbym z czeskim dubbingiem (chyba po czesku mówili w tamtym rejonie w tym czasie ?).

Odp: Kingdom come: Deliverance
« Odpowiedź #6 dnia: Lutego 16, 2018, 08:59:27 »
W jakich językach można grać ? Najchętniej zagrałbym z czeskim dubbingiem (chyba po czesku mówili w tamtym rejonie w tym czasie ?).

Wybacz ale czy tak ciężko sprawdzić samemu na Steam ?
http://store.steampowered.com/app/379430/Kingdom_Come_Deliverance/

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Kingdom come: Deliverance
« Odpowiedź #7 dnia: Lutego 16, 2018, 10:48:22 »
W jakich językach można grać ? Najchętniej zagrałbym z czeskim dubbingiem (chyba po czesku mówili w tamtym rejonie w tym czasie ?).

Nie, no weź, wtedy mogło by być śmiesznie co najwyżej ;).

https://www.youtube.com/watch?v=fm9xyQu6f3E

Ps.
https://www.youtube.com/watch?v=mwmQjl6-xXQ
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Kingdom come: Deliverance
« Odpowiedź #8 dnia: Lutego 16, 2018, 19:54:14 »
Wybacz ale czy tak ciężko sprawdzić samemu na Steam ?
http://store.steampowered.com/app/379430/Kingdom_Come_Deliverance/

Masz rację, sorry i dzięki.
Cóż, szkoda, że ma czeskiego. Trzeba będzie się przeprosić z niemieckim, w końcu Czechy to część Świętego Cesarstwa Rzymskiego :). Wyjątkowo nie pasuje mi granie w taką grę po angielsku.

YoYo, nie byłoby śmiesznie, tylko barwnie ;)

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Kingdom come: Deliverance
« Odpowiedź #9 dnia: Lutego 17, 2018, 20:13:29 »
Co ciekawe, tytuł się ładnie moduje i już coś się dzieje w temacie.
Wrzuca się wszystko w folder Data i to wszystko, bardzo proste.

https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance/mods/?BH=0

Tutaj przykład z mniejszym "celownikiem" na środku ekranu oraz mgłą wolumetryczną "on" (normalnie jest wyłączona zawsze, horyzont jest w takiej lekkiej mgle):



Są też minimalistyczne HUD'y.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Kingdom come: Deliverance
« Odpowiedź #10 dnia: Lutego 17, 2018, 23:10:10 »
Ale graficznie na full'a to cudo:









Bugów trochę jest, tu i ówdzie można się zaciąć, dziury w postaciach itp. ale przyznam, że tytuł mi się podoba.

Ps.
co to za pomysł z tym zbawiennym sznapsem ;>? Zauważyliście, że wzrok się wyostrza i na początku jest taki elokwentny. Fajne, no ale idei sejwa nie kumam, chyba chodzi o to, by bardziej go cenić, niż wciskać co chwila F5.
« Ostatnia zmiana: Lutego 18, 2018, 00:20:55 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Kingdom come: Deliverance
« Odpowiedź #11 dnia: Lutego 18, 2018, 01:08:02 »
Graficznie miazga ! (Ps. Pozwoliłem wrzucić Twoje screeny na GOLa, oczywiście z podpisem, autor + forum, mam nadzieję, że to nie problem?)

Co do systemu save już powstał mod pozwalający zapisywać grę w dowolnym momencie bez zbawiennego sznapsa.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Kingdom come: Deliverance
« Odpowiedź #12 dnia: Lutego 18, 2018, 16:40:47 »
@Fear tamte akurat te nie moje ;>, tak wrzuciłem, ale te są moje za to. Wsi sielska, wsi anielska:





Co ciekawe na ustawieniach na których w zupełności idzie grać (60-70 klatek miasto, 80-100 klatek poza).

To daje FPS'owego bosta (jakość zaciemnienia i cienie, reszta mam bardzo wysoki, a roślinność ultra:



A i zrobiłem delikatny profil ReShade oczywiście :).
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Kingdom come: Deliverance
« Odpowiedź #13 dnia: Lutego 19, 2018, 11:12:17 »
Pograłem przez weekend. Minirecenzja. W skrócie gra jest świetna, konkurencję bije na głowę, po zagraniu w nią takie gry jak Two Worlds albo Skyrim wydają się śmieszne, dziecinne, ciężko byłoby do nich wrócić.

1) Grafika jest rewelacyjna. Najlepsza i najbardziej realistyczna jaką kiedykolwiek widziałem. Kiedy mijam zagajnik z sadzawką otoczoną tatarakiem, pokrytą rzęsą i liliami wodnymi, z wierzbami płaczącymi nachylającymi się nad wodą to aż gęba sama mi się śmieje. Podobnie chodzenie po lesie, tereny wyglądają jak rzeczywiste, ilość detali i realizm przy maksymalnych detalach jest nie do opisania. Gra rozgrywa się niedaleko polskich granic i ma się wrażenie, że jeździ się po naszym prawdziwym wiejskim pejzażu.

2) Skala. Wszystko, domy, budynki, zamki - odwzorowane jest w skali 1:1. Nie ma takich kwiatków jak w innych grach, że z zewnątrz widzisz jakiś majestatyczny nierzeczywisty zamek o wysokości 100 metrów, a po wejściu wnętrze nie wiele większe niż w Twoim pokoju;> Tutaj jest 1:1 i to widać i czuć.
To samo dotyczy odległości między wioskami, zamkami itd. Nie ma sztucznej mgły. Nie ma takich kwiatków w Skyrimie, że kiedy wyłączymy sztuczną mgłę odległe mityczne krainy okazują się leżeć o kilkaset metrów od siebie.

3) System walki i mechaniki gry są też jednymi z najsilniejszych stron. Walka jest łatwa i intuicyjna w swoich podstawach, a jednocześnie bardzo złożona i głęboka dla tych, którzy chcą się w niej specjalizować. Jest bardzo rzeczywista, realistyczna, opracowana we współpracy z odtwórcami historycznej szermierki europejskiej. Mieczem machać jak cepem jest łatwo, ale już zrobić nim krzywdę komuś, kto zna podstawy szermierki - to inna historia.
Bardziej doświadczeni wojacy potrafią nas nie tylko pokonać, ale dosłownie upokorzyć. Za to satysfakcja - kiedy zrozumiemy mechanikę trochę lepiej i to my upokorzymy jakiegoś wiejskiego bandziora, który wyskoczył z krzaków licząc na łatwy łup - bezcenna. Kiedy sparujemy jego cios i jednocześnie wyprowadzimy idealną ripostę może zwyczajnie wyrzucić siekierę i błagać o litość, widząc, że trafił na zawodowca i nie ma najmniejszych szans;)
Do tego opancerzenie indywidualne jest również świetnie odwzorowane. Nosimy wiele warstw okrycia i pancerza, które mają różne własności. Przykładowo kolczugę ciężko będzie przebić mieczem, ale już ciosu ciężką maczugą albo siekierą nie zamortyzuje. Odwrotnie założona pod nią gruba waciana kurtka, liczy się też w co trafimy, ręce, nogi, korpus, głowę; możemy kogoś ogłuszyć, zranić ... itd. To samo mogą zrobić nam.
Kiedy przebijemy ostrzem miecza pierś jakiegoś ubranego tylko w tunikę łachmyty to po prostu umrze. Za to opancerzonego od stóp do głowy rycerza możemy okładać mieczem i nie zrobi to na min większego wrażenia. Tu lepiej zastosować jakiś "otwieracz do konserw".
Podobnie z pozostałymi mechanikami jak łucznictwo - w tym łucznictwo konne (czuć ogromną różnicę pomiędzy jakimś leszczynowym wiejskim łukiem to polowania na zająca, a np. cisowym długim łukiem wojskowym, czuć tą siłę naciągu, prędkość i moc wypuszczonej z niego, lecącej niemal bez opadu strzały, ale i trafić coś z łuku nie jest na początku łatwo), otwieranie zamków wytrychami, skradanie, kradzież kieszonkowa itd. Wszystko to jest oparte zarówno o rozwój postaci jak i umiejętności samego gracza. Nie tak jak w pozostałych tego typu grach gdzie liczył się jedynie "wygrindowany level."

4) Język. Gra ma oryginalny niemiecki dubbing z czeskimi wstawkami w przypadku pospólstwa. Niemiecki był wtedy oficjalnym językiem Świętego Cesarstwa i całej szlachty natomiast chłopstwo mówiło trochę po niemiecku, trochę po czesku. Gra to oddaje i buduje świetny klimat. (nie wiedziałem, żę już wtedy używali "kurva!" ;) Kipczacy mówią za to w swoim pół-madziarskim, zupełnie niezrozumiałym języku. (Włączyłem na chwilę angielski dubbing... zupełnie zabija klimat) - Także i tu strzał w 10kę.

5) Jazda konna też jest zrobiona najlepiej z dotychczasowych gier, koń się męczy, może cię zrzucić jeśli pada ze zmęczenia, a ty ciągle popędzasz go ostrogami do galopu. Tak samo możesz z niego spaść jeśli wpadniesz znienacka na jakąś przeszkodę, której nie zdąży przeskoczyć. Koń może poruszać się stępem, kłusem, galopem, cwałem. Co ciekawe koń ma swój rozum i jadąc kłusem po trakcie nie musimy go pilnować, możemy się rozglądać dookoła czy np. strzelać z łuku z siodła i jeśli nie będziemy koniem powodować sam będzie trzymał się drogi. Konie mają też zróżnicowaną psychikę, pod wpływem zgiełku lub ran mogą spanikować, przestraszyć się, uciec, zrzucić jeźdźca, a wyszkolone bojowe konie będą wręcz kopać wroga.

6) Bardzo dobrze przedstawione są różnie w statusie społecznym poszczególnych stanów. Zwykły kmieć biega za swoim panem jak pies i nie ma prawa się poskarżyć ;) Większość ludzi w grze, nie wyłączając gracza, to analfabeci nie potrafiący czytać ani pisać. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, żeby spróbować się tej cennej umiejętności nauczyć kiedy nie jesteśmy już zwykłym, pozbawionym praw i możliwości chłopem.

7) W grze jest dużo typowej czeskiej mentalności i humoru. Questy są przemyślane i znacznie lepsze, sensowniejsze niż typowe przynieś, zrób, zabij. Główna linia fabularna jest naprawdę świetna. Gra daje nam wielką dowolność, możemy stać się wyszkolonym wojakiem, wyuczonym retoryki handlarzem czy działającym po cichu złodziejem itd.

8) Gra jest trylogią, cały czas dynamicznie się rozwija, a w kolejnych częściach mają być dodawane nowe mechaniki, a obecne będą rozbudowywane. Przy jej potencjale, aż nie mogę się doczekać jak będą wyglądały kolejne części, a jestem dopiero w około 1/3 czy 1/4.

9) Gra ma bogatą encyklopedię napisaną przez historyków, w której poznajemy tamte czasy, zwyczaje, realia, stany społeczne, kulturę, historię itd. Ma to sporą wartość edukacyjną i pewnie wiele osób pozna podstawy historii niejako przypadkiem.

10) 10 to moja ocena tej gry :) Cieszę się, że moje pieniądze trafiły do Czechów, którzy zdecydowali się napisać taką ambitną i głęboką grę, bo wkład pracy na pewno jest nieproporcjonalny do sukcesu komercyjnego. Wielki plus.
« Ostatnia zmiana: Lutego 19, 2018, 11:29:40 wysłana przez sermen »

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Kingdom come: Deliverance
« Odpowiedź #14 dnia: Lutego 19, 2018, 18:26:38 »
Ale sie rozpisales. Przeczytam do kawy :).

Jest zapowiedz patcha 1 3. Bedzie tam opcja zapisz i wyjdz do pulpitu. Ufff.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl