Autor Wątek: Nvidia RTX (przyszłość w grafice)?  (Przeczytany 71325 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kwadrat

  • Gość
Odp: Nvidia RTX (przyszłość w grafice)?
« Odpowiedź #195 dnia: Marca 15, 2019, 22:33:16 »
Wygląda na to, że Vega 56 wystarcza do śledzenia promieni.
https://pclab.pl/news80158.html

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

kwadrat

  • Gość
Odp: Nvidia RTX (przyszłość w grafice)?
« Odpowiedź #197 dnia: Marca 19, 2019, 15:27:26 »
Karty GTX 1060 6GB w górę dostaną obsługę programowa Ray tracking.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Nvidia RTX (przyszłość w grafice)?
« Odpowiedź #198 dnia: Kwietnia 25, 2019, 21:13:10 »
Tak przy okazji, są już też grafiki RTX w laptopach gamingowych. Wersja mobilna to Max-Q ( https://www.nvidia.com/pl-pl/geforce/gaming-laptops/max-q/ ). Na teraz 2070 i 2080.
Przykład: https://www.asus.com/pl/Laptops/ROG-Zephyrus-S-GX531/ .
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Nvidia RTX (przyszłość w grafice)?
« Odpowiedź #199 dnia: Kwietnia 26, 2019, 08:21:55 »
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

qrdl_logos

  • Gość
Odp: Nvidia RTX (przyszłość w grafice)?
« Odpowiedź #200 dnia: Czerwca 07, 2019, 11:42:19 »
Kwak RTX juz jest :):
https://store.steampowered.com/app/1089130/Quake_II_RTX/

Moim zdaniem nvidia strzeliła sobie w kolano... w 4K na najwyższych ustawieniach 2080Ti 9900K 32MB RAM mam 20-22 klatki z wyraźnym brakiem płynności ;D. Dla mnie to polewka, bo grafika - z całym szacunkiem - to kupa w porównaniu np. do Metra Exodusu albo cycatki Lary, a żre niemiłosiernie rtxa. Dla jasności: nie piszę tego z żalu, że mam drogie graty, a tutaj QII ma problem, co oczywiście samo w sobie też jest lolem i można się z tego śmiało śmiać. Raczej jestem przekonany, że takimi `remake`ami` nvidia chce napędzić sprzedaż tańszych kart, bo te droższe to kto miał kupić, to już kupił. Natomiast QII pokazał, że nie ma co się szarpać i jak się chce, to wszystko da się zajechać, więc po co przepłacać, lepiej wziąć 1666 czy podobnego kastro  :evil:.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 07, 2019, 14:10:58 wysłana przez KosiMazaki »

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Nvidia RTX (przyszłość w grafice)?
« Odpowiedź #201 dnia: Czerwca 07, 2019, 11:53:54 »
Wspominałem o tym w temacie o RTX. Po prostu pełny Raytracing zajeżdża karty. Jak widać demka technologiczne to zupełnie inna bajka niż zaimplementowanie tego i użycie w praktyce. Silnik Q][ jest bardzo wdzięczny do modyfikacji i wielokrotnie pokazał klasę (tu zresztą też) ale niestety obciąża to GPU aż nadto, więc co dopiero wykorzystanie tego w BFV czy innej grze w pełnej skali... w takim DCS to chyba komp by spłonął żywcem albo generował jedną klatkę co dwa dni :P.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

qrdl_logos

  • Gość
Odp: Nvidia RTX (przyszłość w grafice)?
« Odpowiedź #202 dnia: Czerwca 07, 2019, 12:29:42 »
Wspominałem o tym w temacie o RTX. Po prostu pełny Raytracing zajeżdża karty. Jak widać demka technologiczne to zupełnie inna bajka niż zaimplementowanie tego i użycie w praktyce. Silnik Q][ jest bardzo wdzięczny do modyfikacji i wielokrotnie pokazał klasę (tu zresztą też) ale niestety obciąża to GPU aż nadto, więc co dopiero wykorzystanie tego w BFV czy innej grze w pełnej skali... w takim DCS to chyba komp by spłonął żywcem albo generował jedną klatkę co dwa dni :P.

Pozostaje pytanie po co nvidia sygnuje takie projekty? Niewątpliwie każdy sprzęt można zarżnąć odpowiednio ustawiając parametry renderingu, tylko po co to robić z tytułem, który - nawet z rtx - wygląda jak z 8 bitowca. Chcieli pokazać, że wszystko da się spierdzielić jak się chce?  :evil: Oczywiście jeśli się pojawią kolejne generacje kart, to też będzie można je zarżnąć jakimś przerobionym starociem, w to nie ma co wątpić.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Nvidia RTX (przyszłość w grafice)?
« Odpowiedź #203 dnia: Czerwca 07, 2019, 12:49:03 »
Jest to pokaz technologii. Tylko tak leciwa gierka może pokazać o co chodzi w praktyce m.in. z RTX-em (+ API Vulkan etc.). Dla jednych to strzał w stopę, dla drugich wręcz odwrotnie. Przypominam, że sam projekt powstał jako ciekawostka. Poza tym to nie jest anonimowe demko, to jest fizyczna gra, przełomowa w swoim czasie, kultowa, a zarazem pokaz siły sprzętu. Przez lata rozwijana i dopieszczana przez zapaleńców. Poza tym co najważniejsze dająca porównanie jak to wyglądało kiedyś, a jak może wyglądać obecnie. To działa na wyobraźnie i wiele osób może przekonać do zakupu. Dlatego się pod tym podpisują zielone ludziki.

Staroć nie staroć - rzecz gustu. To nie staroć zajechał Raytracing tylko Raytracing zajechał staroć. Ta gra, nawet po modach, śmiga na wszystkim bez zająknięcia. No ale dzięki temu można zobaczyć do czego docelowo dąży Nvidia. To robi wrażenie. Weź, pod uwagę, że grafika w nowych grach jest tak ładna, że nie ma już takiego "wow", jest to standard. Co innego taki brzydal jakim jest Quake 2 wykopany z czeluści retro. Tu porównanie wygląda lepiej i Raytracing wypada korzystniej.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 07, 2019, 13:10:28 wysłana przez KosiMazaki »
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

qrdl_logos

  • Gość
Odp: Nvidia RTX (przyszłość w grafice)?
« Odpowiedź #204 dnia: Czerwca 07, 2019, 15:36:36 »
Jasne, powinni to dodawać jako promocję do RTXów. A tak na poważnie to mnie to przypomina pomysł taki: weźmy odtwórzmy pierwszego forda, ale żeby pokazać na co stać współczesne silniki, to zróbmy go 100x cięższym. Wszyscy zobaczą jak to nowa technologia potrafi uciągnąć dziesiątki ton. Może będziemy jechać nawet wolniej niż oryginał, ale za to oryginał nie pociągnie 50 ton zawrotną prędkością 20 km/h. Quake, jako serię, darzę dużym sentymentem. Jeszcze gdzieś mi się plącze wydanie QI na Amidze (sic!, było takowe), oryginał sprowadzany z Kanady. Jednak w tym przypadku to jak z polityką, pewnym trupom powinno się dać spokój. Jeśli QII rtx miał czegoś dowieść, to dowiódł, że absolutnie wszystko można zajechać obliczeniami, a efekt będzie jak na jakimś gayboju za 200 pln. Wyobraźmy sobie, że na metrze kwadratowym możemy śledzić dowolną ilość promieni światła, a w konsekwencji ustalić taką (zbliżając się do rzeczywistości), że render będzie trwał tygodniami. Ma to pewnie sens w jakiś pracach artystycznych, albo poważnych wizualizacjach, ale w starusieńkim QII to po prostu żenua, chociażby z tego powodu, że tam nie ma praktycznie żadnych efektów, nawet animacja postaci to kilka klatek quasi 3D...

Tako rzecze,
Zaratustra

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Nvidia RTX (przyszłość w grafice)?
« Odpowiedź #205 dnia: Czerwca 07, 2019, 15:48:46 »
Jeden widzi szklankę do połowy pustą, drugi do połowy pełną. Nie przeskoczysz. Osobiście uważam, że to dobry pomysł, żeby pokazać jak RTX ma wyglądać. Pewnie może lepiej by było wziąć jakiś nowszy silnik ale właśnie stary Quake 2 pokazuje co daje nowa zabawka NV. Terapia wstrząsowa.N ie miał być to remake tylko pokaz siły. Widać w tym potencjał ale i zasobożerność. Kto będzie chciał to sobie przejdzie raz jeszcze i pocieszy się jak mu ładnie ręka z giwerą w wodzie się odbija. Jak nie to wyłączy po trzech poziomach. Ciesz się, że nie wzięli Meincrafta albo innego pixelowego badziewia. Poza tym silnik Quake'a chyba jest już puszczony luzem i nie trzeba wywalać mamony za użyczenie.
« Ostatnia zmiana: Października 10, 2019, 20:53:34 wysłana przez KosiMazaki »
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Nvidia RTX (przyszłość w grafice)?
« Odpowiedź #206 dnia: Czerwca 09, 2019, 19:42:07 »
grafika - z całym szacunkiem - to kupa w porównaniu np. do Metra Exodusu albo cycatki Lary, a żre niemiłosiernie rtxa.
W Metro czy Larze RT jest wykorzystywany jedynie w wybranych askpektach a reszta jest generowana "normalnie". Gry, które i bez RT mają wyglądać jak najładniej.
W QII jest pokazany pełen ray tracing czy raczej path tracing, bez klasycznego renderowania. Stąd niezmienione geometria i tekstury trącą myszką.

Na w pełni grywalne RT poczekamy jeszcze ze dwie - trzy generacje kart. Z kolejnymi "dajrektami" było podobnie. Chyba do tej pory nie ma realnej gry DX12 only (nie mówię o wymuszonych produkcjach ze znaczkiem MS). Ciekawym przykładem jest Quantum Break, który z DX12 only "nagle" stał się minimum DX11. ;)
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11

qrdl_logos

  • Gość
Odp: Nvidia RTX (przyszłość w grafice)?
« Odpowiedź #207 dnia: Czerwca 09, 2019, 20:39:28 »
Dlatego pisałem, że RT można rozumieć tak, że robi się kilka obliczeń i jakąś aproksymację, albo robi się pierdylion obliczeń, które zarżną wszystko. Z QII jest tak, że mnie osobiście w żadne sposób nie ruszył. Może dlatego, że nie pamiętam jak w niego grałem, a może przez to, że rtx wygląda tam "spektakularnie" dla wybranych `koneserów`. Z tym RTXem to tak trochę jak z goglami VR, niby są, niby już wszystko ok, a za każdą generacją okazuje się, że jeszcze troszkę trzeba poczekać  do "pełnej płynności` :evil:.

Odp: Nvidia RTX (przyszłość w grafice)?
« Odpowiedź #208 dnia: Września 10, 2019, 16:03:55 »

Odp: Nvidia RTX (przyszłość w grafice)?
« Odpowiedź #209 dnia: Października 10, 2019, 12:11:05 »
Przejrzałem ten wątek i wynika z tego, że nie warto inwestować teraz w kartę z RT, zgadza się? Szczególnie pod kątem VR w IL2-podobnych produkcjach.
Jednak co zestawienie, to same RX.