Pisali na forum, że sami byli zdziwieni, że dostali zgodę na Ka-50, ale to były inne czasy. Po Krymie Rosjanie dostali paranoi i utajniają wszystko. Pisali, że w dzisiejszych realiach nie byłoby szans na Ka-50.
W USA jest specjalna instytucja, która się tym zajmuje, Matt Wagner wspominał o niej i o współpracy z nią w wywiadzie z pilotem Hornetów, który grał w DCSa u Matta na komputerze. W USA chronią tylko dane, które mogłyby spowodować realne szkody dla USA. Rosyjscy urzędnicy - dla bezpieczeństwa i z niechęci do brania odpowiedzialności za cokolwiek - na wszelki wypadek blokują niemal wszystko.
Dlatego, mimo, że duża część międzynarodowego forum i całe rosyjskojęzyczne forum, męczy ich od lat, żeby zrobili MiGa-29, a materiałów potrzebnych do jego wymodelowania mają więcej niż potrzebują i to bez żadnej pomocy Rosji, to nie ma na niego szans, bo Rosyjscy urzędnicy nie wyrażą zgody.
Inną sprawą jest, że w rozumieniu USA samoloty z lat 80-tych są już przestarzale i zastępowane 5-tą generacją F-22, F-35, dla Rosjan i państw, które kupiły te samoloty, wciąż są podstawą ich wyposażenia.