Autor Wątek: HP Reverb opinie, wrażenia  (Przeczytany 49705 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #540 dnia: Grudnia 11, 2019, 12:14:59 »
Jak dasz radę to sprawdź to, ja jeszcze nie miałem okazji, co prawda pod IL-2 ale też gościu robi coś takiego dla DCS'a. Da radę wpłynąć ponoć na IPD i jakieś inne ustawienia z samym obrazem i zniwelować ten problem przy 60 Hz tego zeza. Może zadziała? Działo to wraz z JSGME, więc dość łatwo wstawić / usunąć.

No tak, teraz zorientowałem się, że linkujesz moda co go używam od zawsze do zoomu w Iłku. Rzeczywiście jest tam regulacja IPD, ale jest to spięte z zoomem. Samego IPD jakoś nie widziałem opcji ustawienia. Siedzę teraz z gorączką 39 i bólem migdałków i uszu więc testuje w mocno ograniczonym zakresie. Liczę, że testy pójdą pełną parą od przyszłego tygodnia. Dla mnie gogle mają jednak potencjał. Muszę odszczekać, że nigdy ich nie zatrzymam. Z ostatecznym werdyktem jeszcze się wstrzymam.
--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #541 dnia: Grudnia 11, 2019, 12:41:49 »
Nie mówię że Rift S jest lepszy pod tym względem. Dlatego trzymam już się z daleka od gogli bez fizycznej regulacji soczewek. Niestety większość gogli dostępnych na rynku jest tego pozbawiona.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 11, 2019, 13:25:25 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #542 dnia: Grudnia 11, 2019, 14:02:26 »
Ja mam bezpośrednie porównanie do 2 innych modeli gogli i przymierzałem też w sobotę RiftS. Reverby są absolutnie najmniej elastyczne przy IPD odbiegającym od 64, ze wszystkich modeli jakie miałem, przymierzałem.
To jest mój największy zawód względem HP Reverb. Zaprojektuj gogle bez regulacji i nie pozostaw żadnego sensownego marginesu IPD, brawo  spece HP ;-)
Zauważyłem też dziwny objaw, który może tłumaczyć te tak rozbieżne opinie na ich temat. Okazało się, że optyka w moim egzemplarzu nie jest taka sama dla obu oczu. Podwójne widzenie w połączeniu z masakryczną aberracją miałem tylko w lewym oku. Nie jest to kwestia regulacji, przesuwając jedno oko względem soczewki nic się nie poprawiało. Myślałem, że to po prostu brudna soczewka, ale po próbie czyszczenia nie było lepiej.
Bardzo możliwe, że maja problem z soczewkami i ich produkcja jest bardzo nierówna.
Dzisiaj je odstawiłem do sklepu i chyba skuszę się na Valve Index. Gogle to sprzęt do używania, a nie szarpania się z nim ;-)
Każdemu jednak polecam samodzielne przetestowanie Reverb, jeśli podpasuje IPD i trafi się dobry egzemplarz to mogą to być rewelacyjne.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 11, 2019, 14:26:35 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #543 dnia: Grudnia 11, 2019, 14:33:44 »
chyba skuszę się na Valve Index.

Ja się już skusiłem, ale nie da się kupić. Puste półki.

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #544 dnia: Grudnia 11, 2019, 14:35:11 »
Ja się już skusiłem, ale nie da się kupić. Puste półki.
Została chyba jeszcze wersja z kontrolerami,  o ile nie jest to błąd na stronie.

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #545 dnia: Grudnia 11, 2019, 14:42:18 »
Jak masz latarnie od Vive Pro to możesz brać, ja potrzebuję komplet. Poza tym nawet jak zamówisz teraz to przed końcem roku nie dostaniesz.

PS. Może ktoś przenieść tą dyskusję do tematu o Indexie?

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #546 dnia: Grudnia 11, 2019, 17:09:30 »
No tak, teraz zorientowałem się, że linkujesz moda co go używam od zawsze do zoomu w Iłku. Rzeczywiście jest tam regulacja IPD, ale jest to spięte z zoomem. Samego IPD jakoś nie widziałem opcji ustawienia.

W Iłku teraz można IPD ustawić skrótami klawiaturowymi, widziałem takie przypisanie w menu jak wczoraj testowałem Reverba.

Reverb ma rozstaw 64mm, a regulacja programowa IPD jest w celu prawidłowego zeskalowania wielkości świata dla użytkowników z IPD od 59 do 67.

Ta opcja powinna się nazywać vIPD, bo to jest virtualny IPD, czyli rozstaw wirtualnych gałek ocznych wewnątrz VR. Gogle z fizyczną regulacją mają ją sprzężoną z tym parametrem. Zmieniając fizyczny IPD, jednocześnie zmienia się ten wirtualny.  To potrafi czasami zawieść, gdy pada czujnik regulacji.
Niestety ten vIPD nie ma żadnego wpływu na obniżony komfort użytkowania gogli z nie dopasowanym fizycznym IPD.

Ja przesuwając gogle bliżej środka soczewek nie zauważam żadnej różnicy patrząc jednym okiem, myślę że w zakresie 59-67 soczewki dają radę. Rozstaw oczu ma jedynie minimalne znaczenie dla FOV i ewentualnego widzenia krawędziowego. 

I co, jak przesuniesz oko bliżej domyślnego IPD gogli to nie tracisz później focusa patrząc w kierunku na zewnątrz? Sorry ale nie kupuję takiej bajki. Chyba, ze masz po prostu IPD 64 i coś źle zmierzyłeś :-)
Nie, rozstaw oczu nie ma minimalnego znaczenia dla FOV, chyba, że dla Ciebie różnica 10-15 stopni jest minimalna to ok.
Dla mnie był to główny powód zwrotu Reverba, faktycznie minimalne znaczenie.

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #547 dnia: Grudnia 11, 2019, 18:39:36 »
vIPD jak go nazwałeś służy do skalowania nie do poprawy komfortu - w zakresie od 59 do 67 mm gałka oczna patrzy przez obszar soczewki który kompensuje różnice odśrodkową - te natywne 64mm i na moje sprawdza się bardzo dobrze. Nie sądzę, że przesunięcie o 2-3mm zmienia FOV aż o 15 stopni. Tracenie focusa patrząc na zewnątrz to akurat zauważyłem w każdych goglach, w jednych mniej w innych bardziej ale to zupełnie normalne, jest to spowodowane kształtem samej soczewki. Jak już wspomniałem FOV stracił na znaczeniu, co mi po FOV kiedy patrzę przez siatkę i wszystko co jest lekko dalej zlewa się razem. Totalna porażka, dopiero Reverb "otworzył" mi oczy tak na prawdę. Na jakość i FOV przyjdzie jeszcze poczekać - jakoś nie wierzę aby 8KX był taki wspaniały.
F-16C Block50 driver...

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #548 dnia: Grudnia 11, 2019, 19:58:44 »
Oczywiście rozdzielczość Reverba jest imponująca. Rozdzielczość to jednak nie wszystko, jak się okazało też w moim przypadku. Trzeba mieć jeszcze przyjemność z trzymania tego garnka na głowie ;-) Jak wykręca gały, gapisz się przez dziurkę od klucza, uważając na to, aby patrzeć idealnie na wprost, kolory są sprane, czernie nie istnieją. To w pewnym momencie przelewa się czara goryczy. Różni ludzie mają różny ten punkt przelania.
Jeśli nie doświadcza się w takim stopniu opisanych tutaj przeze mnie minusów to jak najbardziej gogle są super i polecam, jednocześnie żałując, że u mnie to nie zadziałało. Szkoda.  Zdecydowanie ODRADZAM zakup, bez upewnienia się czy na pewno możliwy jest bezproblemowy zwrot.
Co do podanych 10-15 stopni utraconego FOV przez niedopasowany IPD  to nie są to liczby z księżyca. 10 stopni sam zmierzyłem na przykładnie Samsunga i Vive. 15 stopni to różnica między moim, zmierzonym FOV w Reverbie czyli 85 stopni, a innego użytkownika, który twierdził, że ma 100 stopni FOV w tych samych goglach.

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #549 dnia: Grudnia 11, 2019, 20:27:30 »
kolory są sprane, czernie nie istnieją

To niestety dotyczy wszystkich nowych gogli. Teraz się używa paneli LCD zamiast OLED jak w CV1 albo AMOLED w Vive Pro.

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #550 dnia: Grudnia 11, 2019, 20:35:55 »
Po Pimax 5K+ kolory w Reverb są dla mnie jak w Oledowym Odyssey Plus. W Pimaxie to było dopiero spranie kolorów ;)
F-16C Block50 driver...

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #551 dnia: Grudnia 11, 2019, 20:39:50 »
To niestety dotyczy wszystkich nowych gogli. Teraz się używa paneli LCD zamiast OLED jak w CV1 albo AMOLED w Vive Pro.
Jasne, wyliczyłem po prostu pełną listę. Jakieś minusy można przełknąć. W tym przypadku dla mnie było ich za dużo.

Po Pimax 5K+ kolory w Reverb są dla mnie jak w Oledowym Odyssey Plus. W Pimaxie to było dopiero spranie kolorów ;)

Ponoć w Velve Index jest jeszcze lepiej, wiec może to już nie będzie mnie drażnić. Rozdzielczość oczywiście już nie ta co w Reverb.

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #552 dnia: Grudnia 11, 2019, 20:43:55 »
Tez bym chętnie sam sprawdził Indexy bo bardzo dużo pozytywnych opinii czytałem na ich temat. Poza tym wydają się chyba najlepiej dopracowane - ale jestem naprawdę zadowolony z Reverba wiec pewnie nie będę miał okazji.
F-16C Block50 driver...

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #553 dnia: Grudnia 11, 2019, 21:00:50 »
Tez bym chętnie sam sprawdził Indexy bo bardzo dużo pozytywnych opinii czytałem na ich temat. Poza tym wydają się chyba najlepiej dopracowane - ale jestem naprawdę zadowolony z Reverba wiec pewnie nie będę miał okazji.
Dlatego liczę na to w ramach "otarcia łez".  Oczywiście jeśli ktoś jest w stanie strawić Reverba lub ma odpowiednio dopasowane IPD to na pewno do simów to teraz najlepsza propozycja. Jak widać jednak spora grupa ludzi nie może jego używać i to większa niżby wskazywały jego teoretyczne widełki.
Co ważne, Reverb ma w rzeczywistości MNIEJSZE wymaganie od innych gogli. Między nim a Samsungiem jest spora różnica na plus Reverba. W Samsungu trzeba ustawić wysoki SS aby obraz był strawny. Reverb ustawiony nawet sporo poniżej natywnej rozdzielczości, nadal będzie oferował wyższą odbieraną rozdzielczość od gogli klasy 1440 jak Samsung, czy inne WMRy.

Odp: HP Reverb opinie, wrażenia
« Odpowiedź #554 dnia: Grudnia 12, 2019, 10:52:13 »
Jak dasz radę to sprawdź to, ja jeszcze nie miałem okazji, co prawda pod IL-2 ale też gościu robi coś takiego dla DCS'a. Da radę wpłynąć ponoć na IPD i jakieś inne ustawienia z samym obrazem i zniwelować ten problem przy 60 Hz tego zeza. Może zadziała? Działo to wraz z JSGME, więc dość łatwo wstawić / usunąć.
Sprawdziłem dzisiaj i jednak nie ma rady na to. Ani ctrl+d w modzie nic nie zmienia, ani zmiana IPD w grze. To jest jakoś inaczej zepsute ;)

Co ciekawe w DCS jakoś tego za bardzo nie widać i da się latać na 60Hz. Są pewne różnice, czasem coś jest renderowane tylko na jedno oko np. Jednak geometria i zbieżność nie cierpi. W Iłku wysiadam po minucie.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2