Autor Wątek: Oculus Rift S  (Przeczytany 8015 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Oculus Rift S
« dnia: Maja 14, 2019, 16:47:15 »
Porównanie obrazu Rift S/Rift/Vive. Tyłka nie urywa, ale wygląda przyzwoicie. https://www.youtube.com/watch?v=1_Te2Kn4ggg
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #1 dnia: Maja 15, 2019, 09:59:14 »
Rewolucji brak, ale ewolucja zauważalna. Jednym słowem bardzo przewidywalny skok jakościowy w stosunku do CV1. Jeszcze kilka dni i będą recenzje ludzi grających w DCS-a. Ja póki co daję sobie trochę czasu i poczekam do momentu wypuszczenia patch-a VR od ED. Mam nadzieję, że headset od HP już niedługo również będzie można ponownie zamawiać. "Karczycho" sprawne, więc pewnie będę się kręcił tak jak poprzednio...niemniej Acer ze swoim StarVr One już jakby bardziej przyjazne portfelowi ;-)

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #2 dnia: Maja 16, 2019, 20:10:02 »
Porównanie obrazu Rift S/Rift/Vive. Tyłka nie urywa, ale wygląda przyzwoicie. https://www.youtube.com/watch?v=1_Te2Kn4ggg

Może nie urywa ale i tak widać, że z tych Rift S to najlepsza opcja, biorąc tym bardziej pod uwagę, że będzie on miał przyzwoite fps. Czekam na porównanie S z Reverb i Indexem.
Coś za to czytałem, że ten Rift S jednak gubi obraz (jest bez latarni), a to akurat nie jest za dobre. I tak trzeba sobie gdzieś to zobaczyć na własne oczy najlepiej.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #3 dnia: Maja 18, 2019, 09:20:15 »
Trochę na temat HP Reverb.
https://www.tomshardware.com/reviews/hp-reverb-vr-virtual-reality-windows-mr-headset,6124.html
Różowo tez nie jest, recenzent skarży się na gubienie sygnału (brak latarni).



https://youtu.be/GeqJjICyzeo

Ale pod względem obrazu wydaje się najostrzejszy.
Z minusów to brak też mechanicznego IPD. Ma za to zdejmowane słuchawki (nie jak Index na stałe).
« Ostatnia zmiana: Maja 18, 2019, 09:31:20 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #4 dnia: Maja 18, 2019, 10:28:34 »
Problem ze śledzeniem to standard w przypadku hełmów WMR, które mają tylko dwie kamerki, ale dotyczy kontrolerów i 'roomscale'. Do symulatorów nie ma to znaczenia, dopiero jeśli chcemy też na tym grać w inne gry. 

Obraz na pewno będzie najlepszy u HP, ale materiałami porównawczymi z Tested tak bardzo bym się nie sugerował, przy okazji Rifta S te screeny zrobili byle jak. Zobaczymy jak to będzie wyglądać jak Tyriel Wood dostanie swojego ;)
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #5 dnia: Maja 21, 2019, 22:56:20 »
Pierwszy wieczór testów Rifta S. Obraz jest znacznie ostrzejszy niż CV1, ekran RGB i ulepszona optyka mają chyba na to większy wpływ niż tylko lepsza rozdzielczość. Na tyle na ile pamiętam z testów Pimax 5k+, Rift S prezentuje podobny poziom a może nawet troszkę lepiej. Kolory nie gorsze niż w CV1, mury brak, refleksy świetlne (god rays) ograniczone do minimum. SDE też słabo widoczne, chociaż jest.
FOV taki sam jak w starym Oculusie, troszkę więcej góra/dół, ale na boki ja widzę tyle samo, a są tacy, co skarżą się, że widzą mniej. Zależy jeszcze jak bardzo odsunie się ekran i jak głęboko mamy osadzone oczy.
Przy moim IPD 67 mm wszystko jest wyraźne przy patrzeniu na wprost, ale gdy kieruję wzrok na krawędź ekranu widać, że jedno oko szybciej traci ostrość. Da się używać i nie jest to duży problem, ale szkoda, że zabrakło fizycznej regulacji rozstawu soczewek. Optymalny rozstaw oczu tutaj to jednak 60-64 mm.
Komfort lepszy niż w poprzednim modelu, ale plastikowe halo dookoła głowy będzie przeszkadzać przy zakładaniu niektórych typów słuchawek. A słuchawki są potrzebne, bo wbudowane głośniczki nadają się co najwyżej do ścieżki dźwiękowej w Google Earth.
Śledzenie ruchu bezproblemowe, nawet w nocy przy świetle monitora i lampki biurkowej.

Ogólnie w cenie 2000 PLN urządzenie jest na chwilę obecną bezkonkurencyjne i nawet droższe headsety dostępne w sprzedaży nie są zbyt ciekawą alternatywą, chyba, że mamy konkretne wymagania typu duży FOV albo regulacja IPD. Oczywiście niedługo w sklepach pojawią się HP Reverb i Valve Index, o jeszcze lepszych parametrach, ale to już inna półka cenowa i inne wymagania sprzętowe.
« Ostatnia zmiana: Maja 21, 2019, 23:17:53 wysłana przez some1 »
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #6 dnia: Maja 22, 2019, 08:45:39 »
Dzięki za mini recenzje. Możesz coś napisać o wymaganiach w DCS/ Ił2 BoX w stosunku do CV1/Pimax5k?

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #7 dnia: Maja 22, 2019, 08:51:14 »
Praktycznie takie same jak CV1. Jest kilka FPS mniej ze względu na rozdzielczość, ale z drugiej strony headset wymaga 40/80 fps zamiast 45/90.

Tylko trzeba pamiętać, że Rift S wymaga Display Port zamiast HDMI, w laptopach może mieć to znaczenie, zwłaszcza takich z hybrydową grafiką, gdzie DP jeśli jest, to podpięty do integry.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #8 dnia: Maja 22, 2019, 09:22:01 »
Super. Dzieki bardzo.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #9 dnia: Maja 22, 2019, 13:52:40 »
Pierwszy dzień z Rift-em S za mną. Uczucia mieszane. Ustawienie PD na 1.5 daje naprawdę dużą różnicę w stosunku do swojego poprzednika. Czytelne DDI to nie fikcja przy takim ustawieniu. FPS-y? Jak dla mnie na plus. F-18, który zawsze po lądowaniu na lotniskach "ciął" się niemiłosiernie teraz bez problemów trzyma klatki. Dźwięk, szkoda słów. Tutaj mamy znaczny krok w tył a nie do przodu. Sweet Spot jest mały.  Jak patrzy się na obiekt stojący na wprost i ruszymy głową zatrzymując wzrok na obiekcie, to obiekt nam się zaczyna pochylać! Im większy ruch głową i obiekt znajduje się na skraju naszego pola widzenia tym bardzie pochylony się staje. Ile wynosi pochylenie? kilka milimetrów, jednak robi to dużą różnice przy rozglądaniu się podczas walki manewrowej. Tego w "starym" CV1 nie było...

Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #10 dnia: Maja 22, 2019, 14:02:40 »
Jak patrzy się na obiekt stojący na wprost i ruszymy głową zatrzymując wzrok na obiekcie, to obiekt nam się zaczyna pochylać! Im większy ruch głową i obiekt znajduje się na skraju naszego pola widzenia tym bardzie pochylony się staje. Ile wynosi pochylenie? kilka milimetrów, jednak robi to dużą różnice przy rozglądaniu się podczas walki manewrowej. Tego w "starym" CV1 nie było...

Czyli kopiuj wklej problemy WMR, cały ten Rift S wygląda jak kopiuj wklej WMR niestety, tylko rozdzielczność ma od niego gorszą. To opisane zjawisko strasznie mnie irytuje w Samsung odyssey, który jakby leżał na stole to bym go pomylił z tym  Riftem.  Taki to innowacyjny produkt. Samsung ma oledy i regulację IPD, więc innowacyjność to wypuszczenie okrojonego produktu konkurencji.

Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #11 dnia: Maja 22, 2019, 14:19:40 »
Na dzisiaj zaplanowałem testy w ciemnym pokoju. Duchów się nie boję, ale boję się o system śledzenia nowego Rift-a.
Jeśli coś będzie nie tak, to zastanowię się nad dokonaniem zwrotu. Za rogiem konkurencja też już przygotowała kolejne zabawki.

Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #12 dnia: Maja 22, 2019, 14:30:05 »
Na dzisiaj zaplanowałem testy w ciemnym pokoju. Duchów się nie boję, ale boję się o system śledzenia nowego Rift-a.
Jeśli coś będzie nie tak, to zastanowię się nad dokonaniem zwrotu. Za rogiem konkurencja też już przygotowała kolejne zabawki.
To będzie ciekawy test, ale cudów nie ma. Nie ma prawa działać poniżej pewnego poziomu oświetlenia, ruch śledzą kamery. Nie ma obrazu z kamer, nie ma śledzenia.
Mój Samsung Odyssey jest dość twardy, w półmroku jeszcze działa, ale precyzja śledzenia ogólnie jest odczuwalnie gorsza od starego DK2, czy  vive. Bez względu na oświetlenie.
W kokpicie jednak tak tego nie czuć jak przy room scale.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #13 dnia: Maja 23, 2019, 00:01:09 »
Wrażenia użytkownika Odyssey+ po przesiadce na Rift S. https://www.reddit.com/r/hoggit/comments/brrtsb/my_oculus_rift_s_experience/
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Oculus Rift S
« Odpowiedź #14 dnia: Maja 23, 2019, 00:09:26 »
Czy ja dobrze czytam Sameone'a - za dwa tysie jest sprzęt, który ma pewne wady, ale generalnie jest bardziej niż dobry, czy też wystarczający? To w sumie dobra wiadomość, bałem się, że VR to zobaczę na emeryturze...
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.