Autor Wątek: Pomoc dla początkujących z VR  (Przeczytany 22773 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Pomoc dla początkujących z VR
« Odpowiedź #90 dnia: Kwietnia 17, 2021, 21:19:36 »
Szanowni, pytanie dot. skalowania rozdzielczości w Steam VR, a dokładnie relacji między ustawieniem globalnym, a lokalnym (dla indywidualnej gry). Gdy ustawiam globalnie 50% (Reverb G2) i lokalnie 100% (DCS), mam stale 45 klatek, płynność ogólnie ganc pomada. Gdy globalnie 100%, a lokalnie 50%, choć wynikowa rozdzielczość jest ta sama, efekt w grze inny, obraz wyraźniejszy, ale mniej płynny. Skąd ta różnica? Czy to działa jakoś hierarchicznie, kaskadowo? Co mi umknęło?

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Pomoc dla początkujących z VR
« Odpowiedź #91 dnia: Kwietnia 17, 2021, 21:54:10 »
Masz na myśli lokalnie w dcs (pixel density) czy lokalnie w steamVR (per-application) ?
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Pomoc dla początkujących z VR
« Odpowiedź #92 dnia: Kwietnia 17, 2021, 21:55:52 »
Jedynie w SteamVR, PD w DCS nawet nie ruszałem.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Pomoc dla początkujących z VR
« Odpowiedź #93 dnia: Kwietnia 17, 2021, 21:59:12 »
To nie zauważyłem takiej różnicy.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Pomoc dla początkujących z VR
« Odpowiedź #94 dnia: Kwietnia 17, 2021, 22:24:37 »
W sensie, zmieniałeś ustawienia i nie zauważyłeś różnicy w wydajności, czy nigdy nie nie zmieniałeś ustawień?

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Pomoc dla początkujących z VR
« Odpowiedź #95 dnia: Kwietnia 17, 2021, 22:52:05 »
W sensie, zmieniałeś ustawienia i nie zauważyłeś różnicy w wydajności, czy nigdy nie nie zmieniałeś ustawień?

Globalnie to wyjsciowa, jesli dasz tam np. 3000pxt i to bedzie jakies 90% np.w SteamVR, to lokalnie 100% bedziesz mial te 3000pxt i od tego schodzisz. Dlatego nie warto patrzec na % tylko na ilosc pikseli. Lokalnie jest zawsze wyjsciowa w 100% od globala.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Pomoc dla początkujących z VR
« Odpowiedź #96 dnia: Kwietnia 17, 2021, 23:12:05 »
W obu przypadkach wynikowa rozdzielczość w pikselach jest dokładnie taka sama, a wydajność różna. Tego właśnie nie rozumiem.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Pomoc dla początkujących z VR
« Odpowiedź #97 dnia: Kwietnia 17, 2021, 23:22:57 »
W obu przypadkach wynikowa rozdzielczość w pikselach jest dokładnie taka sama, a wydajność różna. Tego właśnie nie rozumiem.

No jak tu masz np. 2500pxt i tam 2500pxt to raczej nie powinno być różnicy. Może tylko takie wrażenie?
Wtedy np. miałbyś na Globalu 130%, a w lokalnych 100%, ale jak piksele są te same to i obraz nie powinien się różnić. U mnie przynajmniej tak to działało i działa.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Pomoc dla początkujących z VR
« Odpowiedź #98 dnia: Kwietnia 17, 2021, 23:32:26 »
Opieram się na pomiarach w FPSVR, nie tylko wrażenia. Może jakoś źle dodałem DCS do Steama i ten ignoruje ustawienia lokalne. Jeszcze jutro potestuję.

Odp: Pomoc dla początkujących z VR
« Odpowiedź #99 dnia: Kwietnia 18, 2021, 12:40:22 »
Szanowni, pytanie dot. skalowania rozdzielczości w Steam VR, a dokładnie relacji między ustawieniem globalnym, a lokalnym (dla indywidualnej gry). Gdy ustawiam globalnie 50% (Reverb G2) i lokalnie 100% (DCS), mam stale 45 klatek, płynność ogólnie ganc pomada. Gdy globalnie 100%, a lokalnie 50%, choć wynikowa rozdzielczość jest ta sama, efekt w grze inny, obraz wyraźniejszy, ale mniej płynny. Skąd ta różnica? Czy to działa jakoś hierarchicznie, kaskadowo? Co mi umknęło?

Dobra, okazuje się, że to ja przekombinowałem. Jako, że używam wersji 'standalone' DCSa, więc nie było go na liście 'per-app settings' w SteamVR, wobec czego radośnie go dodałem, przez 'dodaj gry spoza Steam'. Pojawił się na liście i ja tam majstrowałem z ustawieniami. Jednak po uruchomieniu DCS, pojawia się druga instancja na liście, ta właściwa. Tam też należy zmieniać indywidualne ustawienia (i tylko kiedy DCS jest uruchomiony). Teraz 100x50% czy 50x100% daje dokładnie ten sam rezultat i ta sama wartość SS pojawia się w FPSVR.

Offline ESP

  • *
  • Cloud Surfer
Odp: Pomoc dla początkujących z VR
« Odpowiedź #100 dnia: Maja 10, 2021, 22:01:18 »
Nie wiem czy to dobry wątek, jak nie prośba o wskazanie właściwego :)

Przymierzam się do VR.
Gry docelowe to tylko DCS i MSFS i czasami Il2BoX
Co jest wartego uwagi na rynku?
Sporo ludzi chwali HP Reverb G2, kilka osób mówi aby czekać na konferencję HTC.
AMD Ryzen9 5900X + beQuiet! ShadowRock3 // HyperX Fury 64GB 3200MHz // MSI MAG X570 Tomahawk // MSI RTX3080 OC 10GB // ASUS ROG SWIFT PG329Q // KIOXIA 2TB M.2 NVMe + Samsung 2TB SSD // beQuiet! PureBase500

Qbeesh

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących z VR
« Odpowiedź #101 dnia: Maja 10, 2021, 22:58:19 »
http://il2forum.pl/index.php?board=100.0

Moim zdaniem - czekać. a) ceny, b) to nadal beta-sprzęt i więcej pieprzenia się z tym, niż to warte. Na razie to wieczne marudzenie jest, że FPS, że sweetspot, że IPD, że coś tam jeszcze.

kwadrat

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących z VR
« Odpowiedź #102 dnia: Maja 11, 2021, 08:42:12 »
VR to jazda bez trzymanki. Kupujesz sprzęt za grubą kasę, a potem szukasz po forach Świętego Graala w ustawieniach lub jakiś dodatkach wydrukowanych na drukarce 3D. Instaluj linuksa jak chcesz porozwiązywać trochę problemów. :D Na kanale VR podobne cuda robią szukając najlepszych sterowników lub grzebiąc w konfiguracji.

Odp: Pomoc dla początkujących z VR
« Odpowiedź #103 dnia: Maja 11, 2021, 08:46:44 »
Off-top ON.
Dacie spokój z tymi bzdurami o VR.
Działało, działa i będzie działać.
A to, że ktoś dąży do perfekcji to już inna sprawa.
;)
Off-top OFF.

PS
Ktoś (obecny klient) musi zapłacić tzw. frycowe aby technologia się rozwijała i była kiedyś dostępna dla mas (vide ostatnia wersja Oculusa).
« Ostatnia zmiana: Maja 11, 2021, 08:59:13 wysłana przez Dako »

Odp: Pomoc dla początkujących z VR
« Odpowiedź #104 dnia: Maja 11, 2021, 16:26:14 »
Nie wiem czy to dobry wątek, jak nie prośba o wskazanie właściwego :)

Przymierzam się do VR.
Gry docelowe to tylko DCS i MSFS i czasami Il2BoX
Co jest wartego uwagi na rynku?
Sporo ludzi chwali HP Reverb G2, kilka osób mówi aby czekać na konferencję HTC.
Jako użytkownik Reverb G1 i G2 śmiało mogę polecić HP w DCS z zainstalowanym Reshade VR obraz jest naprawdę niezły, oczywiście są kwiatki typu zepsuta jakość chmur w VR ale pewnie to niedługo poprawią . W MSFS 2020 VR naprawdę potrafi zachwycić. Obie gry nadal są na enginie DirectX 11 więc niespecjalnie dobrze korzystają z nowoczesnych kart. DCS ma dostać Vulkana a MSFS 2002 DirectX12 pytanie kiedy? Generalnie latanie w VR to zupełnie inne doznania i nie da się tego porównać z niczym innym, oczywiście warunek to mocny sprzęt (u mnie Ryzen 5600X, Radeon 6900XT, 64 GB RAM) . Najlepiej wpadnij do kogoś kto ma Reverby i spróbuj jak to jest w VR.

Stream z ViveCon https://www.youtube.com/watch?v=czbaotClA6w
« Ostatnia zmiana: Maja 11, 2021, 16:31:50 wysłana przez attyla »