Autor Wątek: Pomoc dla początkujących z VR  (Przeczytany 22721 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Pomoc dla początkujących z VR
« Odpowiedź #165 dnia: Czerwca 24, 2024, 17:41:36 »
Jeśli z założenia ograniczenie FOV ma być niewidoczne w goglach, to skąd ta pewność, że ta opcja jest faktycznie aktywna?

Bardzo prosto, po rozdzielczości wyświetlanej w goglach. Jeśli FOV masz wyłączoną masz powiedzmy rozdzielczość X:Y, jeśli ją włączysz, masz rozdzielczość X-np.15% (dla 85%). Rzeczywistą rozdzielczość w goglach sprawdzam za pomocą OpenXR ToolKit.
Można też sobie test przeprowadzić FPS, z FOV aktywnym będzie lepiej z FPS, a różnica w widoczności boki/góra żadna. Możesz też sobie testować ustawiając np. FOV 50%, wtedy już na pewno zobaczysz różnicę. :evil:
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Pomoc dla początkujących z VR
« Odpowiedź #166 dnia: Czerwca 24, 2024, 17:57:57 »
Ok, dzięki sprawdzę. A FOV można zmieniać "w locie"? Czy potrzebne jest ponowne uruchomienie gry lub restart usługi OVR?

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Pomoc dla początkujących z VR
« Odpowiedź #167 dnia: Czerwca 24, 2024, 18:52:35 »
Ok, dzięki sprawdzę. A FOV można zmieniać "w locie"? Czy potrzebne jest ponowne uruchomienie gry lub restart usługi OVR?

Tylko gry. Można mieć różny FOV na różne gry (ustawia się w profilu), chociaż mi osobiście sprawdza się najlepiej te 0,85 wszędzie (tak mam na global i w profilach).
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Pomoc dla początkujących z VR
« Odpowiedź #168 dnia: Czerwca 25, 2024, 09:54:41 »
Ok, już udało mi się ogarnąć to FOV. Faktycznie 0,85 wydaje się optymalne. Chociaż to wszystko zależy od umiejscowienia gogli (jak daleko soczewki mamy od oczu).

Zastanawiam się jeszcze czy w VR ograniczenie FOV w grze ma jakieś przełożenie na "odczucie prędkości", tak jak to jest w 2D? Czy w przypadku gogli jest to niezmienne i wynika z ich faktycznego FOV (sprzętowego)? Jak wczoraj latałem F-16C w DCS nad samymi wierzchołkami drzew, to odczucie prędkości było mniej więcej takie, jak przy jeździe rowerem.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Pomoc dla początkujących z VR
« Odpowiedź #169 dnia: Czerwca 25, 2024, 11:07:19 »
Dobrze ustawiony FOV powoduje, że go nie widzisz, że masz go ustawionego (tu nie chodzi przecież o to by mieć widoczne klapki jak "kuń w kopalni"), więc tym bardziej nie wpływa to na jakiekolwiek wrażenia z latania w stosunku, czy się go ma włączonego czy nie. Dziwna konkluzja nieco ... :P.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 25, 2024, 11:39:48 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline macras

  • *
  • JG300
    • Agencja Reklamowa
Odp: Pomoc dla początkujących z VR
« Odpowiedź #170 dnia: Czerwca 25, 2024, 11:29:25 »
Yoyek, może byś zrobił jakiś słownik tych wszystkich skrótów OpenXR, ODT, OTT, FOV i co tam jeszcze trzeba wiedzieć przed zakupem no i w ogóle zacząć rozumieć o czym Wy tutaj piszecie xD.
Dla ludzi z małą wiedzą o VR jak ja szykujących się do zakupu to będzie jak encyklopedia !
Geschwader  Kommodore

Odp: Pomoc dla początkujących z VR
« Odpowiedź #171 dnia: Czerwca 25, 2024, 14:46:00 »
Dobrze ustawiony FOV powoduje, że go nie widzisz, że masz go ustawionego (tu nie chodzi przecież o to by mieć widoczne klapki jak "kuń w kopalni"), więc tym bardziej nie wpływa to na jakiekolwiek wrażenia z latania w stosunku, czy się go ma włączonego czy nie. Dziwna konkluzja nieco ... :P.

No chodziło mi o to, że w Quest masz te klapki siłą rzeczy, bo przecież jest to poniekąd widzenie "tunelowe", bez widzenia peryferyjnego. Zapewne przez to, odczucie prędkości nie jest takie jak powinno. Przynajmniej dla mnie w DCS. Zastanawiałem się po prostu czy zmniejszanie FOV w ustawieniach Oculusa jeszcze dodatkowo na to wpływa (jak zmiana FOV w 2D).