Autor Wątek: Aktualizacje pod VR, sterowniki itp.  (Przeczytany 20730 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Aktualizacje pod VR, sterowniki itp.
« dnia: Grudnia 18, 2019, 23:39:11 »
Nowy update SteamVR beta (1.9.13)

https://steamcommunity.com/games/250820/announcements/detail/3150762393120220262

Cytuj
Fixed multiple desktop dashboard tabs appearing in the wrong order.
Fix standalone apps (not running from any store/launcher) not showing up in per-application video and controller settings.
Fix per-app video resolution preview showing the wrong numbers when global render resolution was set to “auto” but the user had previously chosen a custom value. (This does not affect actual game resolution, only the display in the settings).
Fixed “Manage Vive Trackers” modal not automatically detecting disconnects.
Added Bluetooth & Basestation power management to Status Window -> Basestation -> right-click context menus
Fixed an audio-related crash
« Ostatnia zmiana: Czerwca 01, 2025, 09:27:16 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline castor

  • *
  • Lonewolf

i5 12600K
27LG GL850-B
RTX 4080 Phantom GS
VR HP Reverb G2
TH Warthog
Lecimy z konkretami – rzekł dowódca skrzydła, patrząc na Mavericki

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR itp.
« Odpowiedź #3 dnia: Stycznia 04, 2020, 10:21:36 »
1.1.41
https://www.reddit.com/r/WindowsMR/comments/ejp2la/windows_mixed_reality_for_steamvr_beta_updated/


Tak, na to skarżyła się część użytkowników z WMR (ale nie Reverba na przykład). Jakby było obniżona rozdzielczość.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #4 dnia: Stycznia 07, 2020, 00:03:36 »
Poprawki jakościowe w sterownikach NVidia dla VR:

VRSS Boosts Image Quality in VR – Featuring BONEWORKS
https://www.youtube.com/watch?v=eENkfXOgrQw&feature=emb_title

Cytuj
Game Ready Driver 441.87 Introduces VR Performance Features

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/nvidia-geforce-ces-2020-game-ready-driver/

The new feature of interest is called Variable Rate Supersampling: To Improve Image Quality In VR.

Variable Rate Supersampling (VRSS) is a new technique to improve image quality in VR games. It uses NVIDIA Variable Rate Shading (VRS), a key feature in NVIDIA’s Turing architecture, to dynamically apply up to 8x supersampling to the center of the VR headset display, where the eye is generally focused. It intelligently applies supersampling only when GPU headroom is available in order to maintain the VR headset fixed FPS and ensure a smooth VR experience.

Compared to alternative techniques that supersample the entire screen with large hits to frame rate, VRSS’s adaptive use of Variable Rate Shading boosts image quality while staying about the typical 90Hz fixed refresh rate of the VR headset. In the VR game Boneworks, VRSS keeps FPS above 90, whereas a fullscreen 4x supersample drops frame rates to unplayable levels.

To enable VRSS, open the NVIDIA Control Panel and select Manage 3D Settings, then scroll to Virtual Reality – Variable Rate Supersampling, and change the setting to “Adaptive”.

For advanced users, the Control Panel also offers an ‘Always On’ setting that applies up to 8x supersampling regardless of performance. Note, this may bring your frame rate below the VR headset’s refresh rate and impact your experience.

VRSS is supported by the driver--no game integration required--and can be applied to DX11 VR games or application that have forward renderers and support MSAA, and have been tested by NVIDIA. At the time of writing, over 20 games meet this criteria, including:

Battlewake
Boneworks
Eternity WarriorsTM VR
Hot Dogs, Horseshoes and Hand Grenades
In Death
Job Simulator
Killing Floor: Incursion
L.A. Noire: The VR Case Files
Lone EchoMercenary 2: Silicon Rising
Pavlov VR
Raw Data
Rec Room
Rick and Morty: Virtual Rick-ality
Robo Recall
SairentoVR
Serious Sam VR: The Last Hope
word not allowed: VR Target ShootingSpace Pirate Trainer
Special Force VR: Infinity War
Spiderman: Far from Home
Spiderman: Homecoming – Virtual Reality Experience
Talos Principle VR
The Soulkeeper VR

Minus, że na tę chwilę żaden sim tego nie wspiera, ale być może kwestia czasu jeśli to coś pomaga, faktycznie wygląda fajnie i na tym video brak "mieniących się" krawędzi.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #5 dnia: Stycznia 07, 2020, 09:11:11 »
W DCS nigdy nie zadziała ze względu na inny typ renderera (deferred zamiast forward). ED samo mogłoby coś takiego zrobić, bo ludzie piszący shader moda pokazali, że można. Ale jak zwykle mają inne priorytety.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #6 dnia: Stycznia 08, 2020, 18:22:21 »
Jest nowy update pod Steam VR WMR tym razem (w tym dotyczy Reverba), moze te 60 Hz zadziala poprawnie?
https://steamcommunity.com/games/719950/announcements/detail/1691596648443063622
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #7 dnia: Stycznia 08, 2020, 19:39:01 »
Nic się nie zmieniło. Co ciekawe jest źle w Ił2 i DCS, natomiast przetestowałem w innych grach i w większości jest dobrze.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #8 dnia: Stycznia 08, 2020, 20:07:06 »
W DCS nigdy nie zadziała ze względu na inny typ renderera (deferred zamiast forward). ED samo mogłoby coś takiego zrobić, bo ludzie piszący shader moda pokazali, że można. Ale jak zwykle mają inne priorytety.

Ludzie piszą, że ten VRSS jednak działa. Jeszcze nie instalowałem tych nowych sterów, ktoś już to testował? Musi być karta jednak z serii 20xx.
Trochę na temat tej technologii i nowych sterach: https://pclab.pl/news82999.html , https://www.purepc.pl/technologia/nvidia_vrss_rozdzielczosc_do_8x_wieksza_w_vr_mamy_liste_gier .

Ps. tu jak sobie to włączyć w grach, które oficjalnie tego nie wspierają:

https://www.reddit.com/r/SteamVR/comments/eljxip/vrs_variable_rate_shading_how_to_enable_it_on/
« Ostatnia zmiana: Stycznia 08, 2020, 23:01:39 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #9 dnia: Stycznia 08, 2020, 20:58:22 »
Nic się nie zmieniło. Co ciekawe jest źle w Ił2 i DCS, natomiast przetestowałem w innych grach i w większości jest dobrze.

A pokazujcie Ci inną wersję? Niby jakiś update poszedł u mnie ale wciąż mam tak (a nie 1.1.41.):

webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #10 dnia: Stycznia 08, 2020, 21:04:26 »
Windows Mixed Reality for SteamVR i SteamVR to 2 różne programy.
WMR for SteamVR mam w wersju 1.1.41 i to od kilku dni bo mam Betę, to co teraz podają to aktualizacja stable.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #11 dnia: Stycznia 08, 2020, 21:11:32 »
No tak, racja, że to wersja Steam VR, a jak sprawdzić jaką ma się wersję WMR beta ?
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #12 dnia: Stycznia 08, 2020, 21:26:45 »
U mnie to widać w wersji pliku ..Steam\steamapps\common\MixedRealityVRDriver\bin\win64\Lauch.exe   - właściwości, szczegóły, wersja produktu.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #13 dnia: Stycznia 08, 2020, 22:27:39 »
U mnie to widać w wersji pliku ..Steam\steamapps\common\MixedRealityVRDriver\bin\win64\Lauch.exe   - właściwości, szczegóły, wersja produktu.

Ok, mam, tak mam tę wersję. Dobrze wiedzieć gdzie sprawdzać.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #14 dnia: Stycznia 08, 2020, 23:56:29 »
Ludzie piszą, że ten VRSS jednak działa. Jeszcze nie instalowałem tych nowych sterów, ktoś już to testował? Musi być karta jednak z serii 20xx.
Trochę na temat tej technologii i nowych sterach: https://pclab.pl/news82999.html , https://www.purepc.pl/technologia/nvidia_vrss_rozdzielczosc_do_8x_wieksza_w_vr_mamy_liste_gier .

Ps. tu jak sobie to włączyć w grach, które oficjalnie tego nie wspierają:

https://www.reddit.com/r/SteamVR/comments/eljxip/vrs_variable_rate_shading_how_to_enable_it_on/

Dobra nowe stery wstawione. Ta opcja jest tutaj:



Testowałem w P3D. Powiem tak w widoku różnic nie widzę jakoś. Specjalnie wyłączyłem wszelkie AA by zobaczyć czy wygładzanie na środku jest jakieś większe. Z MSAAx2 też bez różnic w widoku. Mam za to wrażenia, że jest przy tych sterownikach boost w FPS. W P3D skoczyło mi do 90, a może akurat taka sceneria. Musze dłużej polatać.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl