Autor Wątek: Aktualizacje pod VR, sterowniki itp.  (Przeczytany 20824 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #60 dnia: Maja 31, 2020, 08:36:55 »
Redaktorze, tak z ciekawości zapytam, jaką wartość obciążenia karty graficznej pokazuje Wam fpsVR? Pytam, bo u mnie nie dochodzi nawet do 90%, a jest na średnim poziomie jakiś 60% (DCS). Dlaczego zatem wnosicie, że karta następnej generacji poprawi sprawę, jak te obecnej nie wydają się być wykorzystywane w pełni? Chyba, że ja znowu czegoś nie zrozumiałem :-).

Qrdl, ale to w zasadzie nie nowość też i w innych simach, w P3Dv5 mam podobnie, wykorzystywanie GPU jest na poziomie 30%. Ale idąc logiką: skoro ma się te same ustawienia to jak odpalę np. Iłka na 1080Ti będzie jąkało, na 2080Ti już nie, niezależnie ile wykorzystuje GPU (jak to jest liniowo to wydajność na tych kartach na 30% jest przecież zupełnie inna). To nie jest tak, że niezależnie od karty graficzne odbiór jest taki sam jak i utrzymanie stabilnych FPS. Czym mocniejsza karta, działa lepiej i płynniej, nawet jak GPU nie jest obciążony na 99% :evil:. Spokojnie więc przypuszczam, że na 3080Ti przy tych samych ustawieniach będzie jeszcze mniejsza fluktuacja klatek i GPU na znowu tych 30% spokojnie sobie z tym poradzi. W DCS czy P3D to na teraz nie idzie mieć równe 60 klatek (czasem spadnie o ten 1-2 FPS) ale to już powoduje, że obraz nie jest płynny idealnie, ale Iłek radzi sobie z tym bardzo dobrze i tutaj wyłączając reprojekcję ruchu wygląda to genialnie (jak na 2020).
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

qrdl_logos

  • Gość
Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #61 dnia: Maja 31, 2020, 12:40:05 »
Redaktorze, ja jestem zwolennikiem drogi rozwoju oprogramowania, tzn. to trochę żałosne, żeby za powiedzmy dwa pokolenia kolejnych kart gfx, kiedy będę lżejszy o 20k pln, Iłek, a w zasadzie obsługa VR, potrafiła wykorzystać więcej niż 60% mocy karty i wygenerować mi "stabilne" 60 fpsów... Nie tędy droga. Kupicie sobie 3080 Ti (ja pewnie też prędzej czy później), by się okazało, że jest "prawie, prawie", czyli będziecie Redaktorze pisać dokładnie to, co teraz piszecie "Jest rewelka, ale...." .  :)

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #62 dnia: Maja 31, 2020, 17:11:39 »
Qrdlu, ja już dawno przestałem wierzyć, że ED cokolwiek lepszego wyciśnie z ich silnika. W Iłku pewnie tak bo się cały czas rozwija, a ED dodaje tylko nowe efekty, które walą na łeb wydajność.

Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #63 dnia: Czerwca 01, 2020, 14:59:55 »
Co takiego innego jest w Iłku? Ja widzę tylko nowe efekty przy każdym patchu które muszę wyłączać by nie stracić fpsów. Ostatni raz jak widziałem poprawę w fpsach było gdy przeszli z dx9 na dx11.

ED przynajmniej pracuje nad Vulcanem. X-Plane 11 dostał niezłego kopa jak to zaimplementowali. Miejmy nadzieję że ED ogarnie temat.

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #64 dnia: Czerwca 01, 2020, 15:59:11 »
Chyba wszyscy mają nadzieję, że z tym Vulcanem procki będą wykorzystywane więcej niż w 15%.

Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #65 dnia: Czerwca 01, 2020, 19:07:31 »
W Iłku wszystko zaczęło jeszcze lepiej śmigać po patchu z literką d. Kilka opcji mogłem dać na maxa, czego wcześniej się nie dało aby utrzymać 60 FPS w VR . W tym tytule zawsze mocniej dostawał procek. Teraz to zmienili i jest na plus. Deffered shading w ich przypadku dał kopa wydajnościowego ale i jakościowego. W przypadku ED wiemy jak było... świetną robotę robią ostatnio.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #66 dnia: Czerwca 03, 2020, 15:51:25 »
Pytanie bardziej w stronę użytkowników  OLED, na LCD raczej może być to niewidoczne. Od niedawna, nie mam pewności czy to po dużym update WMR, czy SteamVR, w goglach na dole prawego ekranu zaczęła pojawiać mi się poświata. Tak jakby poza obszarem widzenia wyświetlana tam była jakaś kropka. Widzę to jako malutkie "god rays" w dole ekranu. Widać to po uruchomieniu WMR, a potem SteamVR. Jeśli wyłączę WMR i włączę ponownie problem znika. Z początku myślałem, ze to jakiś problem matrycy, ale teraz raczej postawiłbym na oprogramowanie.
Zauważył może ktoś jeszcze taki efekt?

Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #67 dnia: Czerwca 03, 2020, 16:11:47 »
Ja nie.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #68 dnia: Czerwca 23, 2020, 22:24:47 »
Poszedł jakiś update Steam VR, zdaje się zmienia wyświetlanie w pokoju itp.
Nie czytałem opisu bo latam ;D.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #69 dnia: Czerwca 24, 2020, 09:37:40 »
Wyszedł też update do Windows Mixed Reality for SteamVR. Od teraz zamiast grzebać w plikach vrsettings, wszelkie ustawienia można zmieniać w interfejsie graficznym. Nie będą też one nadpisywane przy następnych aktualizacjach.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #70 dnia: Czerwca 24, 2020, 10:14:54 »
Chyba nie do konca tak jest. By zadzialaly ustawienia dla WMR z pod Steam VR musialem oczywiscie tradycyjnie edytowac vrsettings recznie w pliku. Inaczej nie dzialalo wymuszenie Motion Reprojection.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #71 dnia: Czerwca 24, 2020, 11:07:17 »
U mnie to samo, poza tym wszystkie inne ustawienia są chyba w GUI.
Wg gościa od WindowsMR motionReprojectionMode jest domyślnie wyłączone bo niektóry gogle VR mają problemy i wywalają się sterowniki gdy motion reprojection jest włączone.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #72 dnia: Czerwca 24, 2020, 18:49:18 »
NVIDIA 451.48 - GPU Hardware Scheduler.
https://www.theverge.com/2020/6/24/21301617/nvidia-windows-10-gpu-scheduling-driver-support-directx-12-ultimate .

Wyszły nowe sterowniki od NVidia, wprowadzają one jakaś opcję GPU Hardware Scheduler - dla lepszego zarządzania VRAM (Windows10 2004), co może także pomóc w VR.

Cytuj
Open Settings (in Windows 10).
Navigate to System > Display.
Scroll to and click on the ‘Graphics settings’ link.
Enable the hardware-accelerated GPU scheduling option.
Restart your system.

« Ostatnia zmiana: Czerwca 24, 2020, 18:57:37 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #73 dnia: Czerwca 24, 2020, 23:17:00 »
Zainstalowałem i klatki poleciały mocno w dół. Odinstalowałem i wszystko jest OK. Co prawda nie zrestartowałem komputera i może dlatego tak się stało?

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Aktualizacje SteamVR (stable & beta), W10 pod VR, sterowniki itp.
« Odpowiedź #74 dnia: Czerwca 25, 2020, 00:33:24 »
Zainstalowałem i klatki poleciały mocno w dół. Odinstalowałem i wszystko jest OK. Co prawda nie zrestartowałem komputera i może dlatego tak się stało?

Komp trzeba zrestartować, jest nawet komunikat po zmianie tej opcji w Windows.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl