Autor Wątek: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR  (Przeczytany 21358 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #90 dnia: Stycznia 29, 2021, 08:57:37 »
Wina leży po stronie oprogramowania Okulusa, poniżej link do tematu na Forum FS gdzie jest rozwiązanie tego błędu.

https://forums.flightsimulator.com/t/vr-issues-oculus-rift-s/338344

W googlowym tłumaczeniu:

 "Przejdź do narzędzia Oculus Debug (domyślnym folderem powinien być C:\Program Files\Oculus\Support\oculus-diagnostics)
    Otwórz narzędzie do debugowania Oculus
    Wyłącz opcję „Użyj wzornika pola widzenia”
    Wyłącz/włącz VR w MSFS

Jeśli widzisz kolor żółty, spróbuj ponownie wyśrodkować widok".

Po pracy sprawdzę czy zadziałało i dam znać. Ponieważ błąd dotyczy tylko googli Okulusa można ten post ewentualnie przenieśćdo tematu o Okulusie.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 30, 2021, 16:40:00 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #91 dnia: Stycznia 30, 2021, 15:22:33 »
Sprawdzone,_działa. Ramka zniknęła.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 30, 2021, 16:38:54 wysłana przez KosiMazaki »

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #92 dnia: Kwietnia 09, 2021, 00:40:02 »
W sumie dawno nie odpalałem MSFS, jedynie aktualizacje (mam aktualną wersję na teraz). Dziś odpaliłem by zobaczyć czy coś poprawiono z płynnością w VR ale po chwili ma jakieś dziwne zwiechy w tym trybie. Nie wiem dlaczego, nie było tak.
Może przeinstaluję WMR, jakby coś softowo się gryzło.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #93 dnia: Kwietnia 09, 2021, 00:46:03 »
U mnie MSFS działa w VR jak mu się podoba. Raz go odpalę i wszystko śmiga, drugi raz tnie jak cholera chociaż ustawienia i lot ten sam. Parę dni temu włączyłem FSa po kilku miesiącach i dno, nie da się latać. Zamknąłem grę, uruchomiłem jeszcze raz, ten sam samolot, to samo lotnisko, ta sama pogoda i jest płynnie!

Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #94 dnia: Kwietnia 09, 2021, 16:54:47 »
Z cyklu nie znam się a wypowiem.
U mnie MSFS zaczął zamulać jak mi się w tle uruchomił ten cały pokój WMR (nie wiem jak to się nazywa).
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11

Offline Marcin_B

  • *
  • MABO
Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #95 dnia: Kwietnia 09, 2021, 22:17:23 »
A u mnie MS2020 startuje na goglach i jednocześnie na ekranie. Idzie to jakoś wyłączyć? W opcjach nic nie widzę. Kiedyś działał normalnie - tzn. jak DCS - przy podłączonych goglach od razu startował tylko na nich.

Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #96 dnia: Kwietnia 09, 2021, 22:21:51 »
Jak FSa odpalasz? Powinno się najpierw odpalić FSa na monitorze i dopiero w menu albo już w samolocie przełączyć na VR za pomocą ctrl+TAB.

Offline Marcin_B

  • *
  • MABO
Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #97 dnia: Kwietnia 09, 2021, 22:33:09 »
Przy próbie uruchomienia ustawionej trasy wywala mnie z MS do pokoju Windowsa :(

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #98 dnia: Kwietnia 10, 2021, 00:24:44 »
Ja chyba mam przyczynę zwiechy MSFS u mnie. Ostatnio to samo miałem w P3Dv5, takie co pewien czas jąknięcia (od tygodnia dosłownie). Dziś przeinstalowałem WMR, SteamVR, SteamVR WMR i nawet całego P3D ;D, odpalam, a tu dalej to. Ło, żesz. Czyżby kabel i słynna ustarka i mnie dopadła? Co dziwne jednak w Iłku i DCS wszystko ok. A w tamtych simach obraz też ok, ale jakieś łagi. Sprawą okazał się Simconnect, który przecież jest w obu. Zazwyczaj ja latałem w MSFS czy P3D to włączam sobie program do obsługi paneli, ale jako że ostatnio latam śmigłowcami, w ogóle tego nie włączam. Tu był problem. Jakimś cudem Simconnect chyba dalej widział panele Saiteka pomimo nie uruchomionego software do obsługi. Tym samym co pewien czas się komunikował (oczywiście po USB) dostając gonga i to .... wpływało na te łagi w VR. Wow. Nieźle zakombinowane ale doszedłem. Tak to wyglądało, dodatkowo co pewien czas pojawiał się wykrzyknik przy goglach podczas tej przerwy:



W P3D już sytuację rozwiązałem. MSFS muszę zainstalować, bo na jego miejsce wrzuciłem P3D (tu mam najlepszy dysk, ale w MSFS nie latam, wieje nudą, więc wskoczy na starszego SSD), natomiast jestem pewien, że jak zainstaluje teraz będzie i w MSFS już ok.
Gogle VR to jednak czuła sprawa pod wzgl. USB.

Edit. chyba jednak coś się zaczyna dziać z kablem. Dziś odpalam... to samo. Jak poruszałem kablem na zgięciach zadziałało, więc raczej i mnie to w końcu spotkało. Dobrze, że zestaw jeszcze na gwarancji.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 10, 2021, 10:31:41 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Online some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #99 dnia: Kwietnia 10, 2021, 11:36:42 »
Ciekawe. Wydae mi się, że to nie wina Simconnecta, bo to nie ma żadnego związku z USB. Ale już soft od paneli jeśli strzela po portach albo non stop szuka tych urządzeń, faktycznie może powodować jakieś krótkie zwiechy. A gogle faktycznie są na to wrażliwe i potrafią się w takiej sytuacji wyłączyć.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #100 dnia: Kwietnia 10, 2021, 12:06:33 »
Simconnect komunikuje się przez USB z innymi zew. urządzeniami. Był to jeden z pierwszych problemów MSFS jak ktoś właśnie z tego korzystał (CTD i zwiechy).
Niemniej to raczej nie to u mnie. Zdaje się po prostu kwestia kabla. Sprawdzę jeszcze jak odepnę panele ale chyba pora na wymianę na G2, a ten pójdzie na gwarancję.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #101 dnia: Kwietnia 12, 2021, 15:03:37 »
Przy próbie uruchomienia ustawionej trasy wywala mnie z MS do pokoju Windowsa :(

Mam tak, gdy chcę w VR załadować trasę z Little Navmap, w momencie odpalenia się okna z katalogiem, w którym jest zapisany plan lotu. Robię tak, że odpalam wszystko co trzeba na monitorze i dopiero wtedy uruchamiam gogle (przełączam z tego pokoju na MSFS2020) poprzez "ctrl+tab" (mam to przypisane do innego klawisza na jednym z mfd.
Natomiast trasy planowane w flight symulatorze, śmigają bez problemu w VR.

Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #102 dnia: Czerwca 12, 2021, 12:28:52 »
Na Youtube  podpowiedziało mi tak filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=o9nTb7PAd0o
Według tego ustawienie w opcjach graficznych "Render Scale" na "200" znacząco poprawia jakość generowanej grafiki w trybie VR.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 12, 2021, 13:06:01 wysłana przez KosiMazaki »

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #103 dnia: Czerwca 12, 2021, 16:00:25 »
Na Youtube  podpowiedziało mi tak filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=o9nTb7PAd0o
Według tego ustawienie w opcjach graficznych "Render Scale" na "200" znacząco poprawia jakość generowanej grafiki w trybie VR.

Żadnych różnic, przynajmniej na Reverbie nie widzę. Może ktoś na jakiś specyficznych ustawieniach ma coś lepiej, albo ogólnie na jakimś niskim skalowaniu? Osobiście przynajmniej dla mnie to nie działa, jak i efekt placebo też nie działa ;). Ta opcja normalnie odpowiada tylko za obraz na monitorze 2D, ale kto to wie, może u kogoś zadziała.

Natomiast tutaj jest całkiem przyjemny zbiór wszystkich ustawień i nie tylko pod VR: https://channellfd.com/how-to-configure-msfs-for-vr/ .
W tym tygoniu zainstalowałem MSFS po blisko półrocznej przerwie, w VR jest lepiej niż było. Nie jest idealnie i hektary tutaj do takiej płynności jak DCS czy P3Dv5, ale jest poprawa. Dalej jednak czuć, że ten sim jest strasznie ociężały w VR i za wiele tutaj z opcjami się nie poszaleje. Na plus jest to, że obecnie chmury nie dają tak po klatkach jak kiedyś i spokojnie można je mieć na High i dalej jest ok jak na MSFS rzecz jasna. Oby DX12 trochę to poprawił. Sami się jednak zastrzegają, że aż tak lepiej nie będzie jak niektórzy sądzą.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #104 dnia: Sierpnia 06, 2021, 09:46:28 »
Witam,

w widoku VR, przesuwając wzrok, obraz rozwarstwia się. Kiedy zatrzymam ruch głową, jest ok. Najgorzej jest z obracającym się śmigłem - daje takie miejscowe rozwarstwienie obrazu, w poziomie. W podglądzie na monitorze, w tym samym czasie, obraz jest w porządku. Prawdopodobnie gdzieś gryzie się synchronizacja - będę drążyć temat. W Iłku oczywiście jest ok :). Może ktoś miał to samo i może pomóc?


« Ostatnia zmiana: Sierpnia 06, 2021, 09:59:21 wysłana przez KosiMazaki »