Bardzo fajny ten update SU10, wreszcie widać jakiś pozytywny krok. Zostawiłem obraz na 100% (czyli dla Reverb to 3156 x 3088 pxt na jeden okular, poprzednio, na SU9 miałem około 85%, a wydajność jest obecnie lepsza na tych 100% nawet), DLSS 2 quality (balanced też jest spoko, b.małe różnice między tym, a Quality, natomiast spadki jakości obrazu widać już mocno na performance i ultra performance, u siebie różnic za to w FPS nie widzę za szczególnych, więc zostałem przy Quality). Robi tu robotę i efekt jest zauważalny. Może nie jest tak, że jest jakiś przyrost klatek z tego co widzę, ale cały obraz jest o wiele płynniejszy, teoretycznie brak zacinania się i jest dużo lepiej działająca reprojekcja. Spadek jakości na małych detalach jest zauważalny ale niewiele jak dla mnie, pomaga tu AMD FidelityFX Sharpening (dałem na 120 i na 100% działa, widać różnicę, można się tym pobawić we własnym zakresie), który widać, że działa z kartami NVidia również. To nam wyostrza obraz, a dodatkowo mam OpenXR Toolkit (jest już pod
DX12 też w wersji 1.2.0) i tam dałem Sharpening (FSR) na 100%. Z minusów, pod efektem śmigła (ale zależy od animacji) pojawił się bardziej zauważalny shimmering. Natomiast da się przeżyć, to nie jest jakieś denerwujące (przy TAA horyzont pod śmigłem wygląda lepiej, jak ktoś lata jetami to oczywiście nie ma takiego problemu i będzie tu zadowolony). DX12 oceniam za wciąż nie do końca grywalny, jest trochę ładniej niż w DX11 (widać to na obrzeżach elementów, ale wciąż na DX11 MSFS działa lepiej pod względem FPS. Upscalingu tu nie stosuję (zgodnie z zaleceniem autora Toolkitu, bo wyklucza to się z DLSS, więc FSR na 100%). Reprojekcja = Depth (jak opcja Depth + Motion to i tak samo się przestawi na Depth), ale dla G2 z tego co widzę nawet jak damy na OFF to jest ona włączona i tak (pewnie dlatego, że w samym Tools jest włączona). Bez niej nie lubię latać w MSFS, który wciąż generuje za mało klatek, by był tutaj komfort latania bez reprojekcji. Świetnie, że pojawił się suwak World Scale, pomaga i to sporo, chciaż wolałbym osobno dla każdego dodatku, bo są w tej kwestii przeróżne babole czasami po stronie twórców. Pojawiły się też nowe efekty pogodowe, jest ładniej - chmury, ich różnorodność i częstotliwość występowania, w tym można spotkać zalegającą w górach mgłę, tego nie było. Wreszcie jakiś krok na przód w dobrą stronę. Latanie w VR w MSFS stało się jeszcze przyjemniejsze.
Poniżej wstawiam swoje ustawienia na teraz.





W Toolkicie 1.2.0 pojawiła się nowa opcja - Frame rate throttling (pierwsza zakładka). Jak ktoś nie wie, to zadaniem jest tutaj ograniczenie sobie liczby FPS do stałej odgórnie.
Pozycjonowanie paneli 2D z Top menu też poprawili, ale nie w 100%, nie wszystko wciąż pamiętają. Ogólnie - jestem content z tego SU.
