Autor Wątek: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR  (Przeczytany 21438 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #135 dnia: Września 22, 2022, 07:32:18 »
Bardzo fajny ten update SU10, wreszcie widać jakiś pozytywny krok. Zostawiłem obraz na 100% (czyli dla Reverb to 3156 x 3088 pxt na jeden okular, poprzednio, na SU9 miałem około 85%, a wydajność jest obecnie lepsza na tych 100% nawet), DLSS 2 quality (balanced też jest spoko, b.małe różnice między tym, a Quality, natomiast spadki jakości obrazu widać już mocno na performance i ultra performance, u siebie różnic za to w FPS nie widzę za szczególnych, więc zostałem przy Quality). Robi tu robotę i efekt jest zauważalny. Może nie jest tak, że jest jakiś przyrost klatek z tego co widzę, ale cały obraz jest o wiele płynniejszy, teoretycznie brak zacinania się i jest dużo lepiej działająca reprojekcja. Spadek jakości na małych detalach jest zauważalny ale niewiele jak dla mnie, pomaga tu AMD FidelityFX Sharpening (dałem na 120 i na 100% działa, widać różnicę, można się tym pobawić we własnym zakresie), który widać, że działa z kartami NVidia również. To nam wyostrza obraz, a dodatkowo mam OpenXR Toolkit (jest już pod DX12 też w wersji 1.2.0) i tam dałem Sharpening (FSR) na 100%. Z minusów, pod efektem śmigła (ale zależy od animacji) pojawił się bardziej zauważalny shimmering. Natomiast da się przeżyć, to nie jest jakieś denerwujące (przy TAA horyzont pod śmigłem wygląda lepiej, jak ktoś lata jetami to oczywiście nie ma takiego problemu i będzie tu zadowolony). DX12 oceniam za wciąż nie do końca grywalny, jest trochę ładniej niż w DX11 (widać to na obrzeżach elementów, ale wciąż na DX11 MSFS działa lepiej pod względem FPS. Upscalingu tu nie stosuję (zgodnie z zaleceniem autora Toolkitu, bo wyklucza to się z DLSS, więc FSR na 100%). Reprojekcja = Depth (jak opcja Depth + Motion to i tak samo się przestawi na Depth), ale dla G2 z tego co widzę nawet jak damy na OFF to jest ona włączona i tak (pewnie dlatego, że w samym Tools jest włączona). Bez niej nie lubię latać w MSFS, który wciąż generuje za mało klatek, by był tutaj komfort latania bez reprojekcji. Świetnie, że pojawił się suwak World Scale, pomaga i to sporo, chciaż wolałbym osobno dla każdego dodatku, bo są w tej kwestii przeróżne babole czasami po stronie twórców. Pojawiły się też nowe efekty pogodowe, jest ładniej - chmury, ich różnorodność i częstotliwość występowania, w tym można spotkać zalegającą w górach mgłę, tego nie było. Wreszcie jakiś krok na przód w dobrą stronę. Latanie w VR w MSFS stało się jeszcze przyjemniejsze.

Poniżej wstawiam swoje ustawienia na teraz.











W Toolkicie 1.2.0 pojawiła się nowa opcja - Frame rate throttling (pierwsza zakładka). Jak ktoś nie wie, to zadaniem jest tutaj ograniczenie sobie liczby FPS do stałej odgórnie.

Pozycjonowanie paneli 2D z Top menu też poprawili, ale nie w 100%, nie wszystko wciąż pamiętają. Ogólnie - jestem content z tego SU.  8)
« Ostatnia zmiana: Września 22, 2022, 10:33:09 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #136 dnia: Września 22, 2022, 09:37:02 »
Z DLSS jest tak, że w miejscach gdzie karta graficzna nie wyrabia, można zyskać sporo klatek. W miejscach gdzie to CPU jest wąskim gardłem, bez zmian albo można nawet stracić. Plus trochę spada czytelność wyświetlaczy w Airbusie. Dobre, że można poprzełączać sobie w locie różne opcje i porównać.
« Ostatnia zmiana: Września 22, 2022, 11:15:53 wysłana przez some1 »
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #137 dnia: Września 22, 2022, 10:56:00 »
Ładne zdjęcia z tego PZL-104...

Offline bla

  • *
Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #138 dnia: Lipca 20, 2023, 23:55:29 »
Cześć.
Wiem, że wątek stary, ale nie będę zakładać nowego aby nie robić śmietnika, a ten wątek akurat pasuje.
Jakiś czas temu w końcu kupiłem używańca HP Reverb (G1). Efekt jest rzeczywiście niezwykły. Aż nie chce się wracać do zwykłego monitora.
Próbuję ustawiać różne opcje aby uzyskać jakieś optimum pomiędzy wydajnością, a jakością obrazu. Zainstalowałem Open XR Toolkit i Open XR Tools. Czytałem różne opisy konfiguracji.
Niestety, ja w VR wszedłem bardzo późno, a opisy albo dotyczą starszych wersji tych narzędzi (które często mają zaktualizowane funkcje), albo dotyczą optymalizacji dla starszych wydań MSFS, które mogą być już nieaktualne z uwagi na kolejne ulepszenia w SU w zakresie VR.
Czy moglibyście podpowiedzieć jakimi opcjami najlepiej pożonglować w przypadku takiej niezbyt silnej konfiguracji (10600K + 3070) i według stanu MSFS na połowę 2023, aby móc uzyskać jakieś sensowne FPS przy niezbyt dużym spadku jakości :)? Zdaję sobie sprawę, że większość z Was ma pewnie dużo lepsze karty i może być Wam trudno swoje doświadczenia przenieść na kartę słabszą, ale może jednak coś podpowiecie :).
Pozdrawiam!

Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #139 dnia: Lipca 21, 2023, 08:36:13 »
Każdy ma inne oczekiwania, ale ja ze swoją konfiguracją w VR ten tytuł zostawiłem, bo nie znalazłem złotego środka.
Jedyna rada to ustaw i sprawdź sobie 60hz w goglach oraz zjeżdżaj z FSR w OpenToolkit

Ostatni raz coś rok temu próbowałem, potem może coś poprawili...

Wysłane z mojego VOG-L04 przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

« Ostatnia zmiana: Lipca 21, 2023, 19:26:57 wysłana przez KosiMazaki »

Offline bla

  • *
Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #141 dnia: Sierpnia 01, 2023, 19:20:05 »
Dzięki. Coś próbuję z tych filmików i coś tam się udaje, ale to chyba nie jest to. Może zbyt wiele oczekiwałem w VR po przesiadce z 2060 na 3070.

Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #142 dnia: Sierpnia 01, 2023, 21:19:15 »
No raczej...

Wysłane z mojego VOG-L04 przy użyciu Tapatalka

--------------------------------
Win10 64bit
PC: i7 13700k, 64GB RAM 3200MHz DDR4, RTX 4090, VR Quest 3, M2 Drives, EVGA 1000W GQ

VPC MongoosT-50CM2 Grip, VPC MongoosT-50CM3 Throttle, crosswinds rudder pedals, VPC panel CP3, WinWIng PTO2

Offline bla

  • *
Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #143 dnia: Sierpnia 01, 2023, 22:59:57 »
Tylko chodzi o to, że na 2060 nie było wcale tragedii jeśli zjechało się z detalami nieco. Z różnych testów wynikało, że 3070 w stosunku do 2060 jest dużo mocniejsza zwłaszcza w wysokiej rozdzielczości - tak jak właśnie jest to w VR. Ale po przesiadce jakiejś różnicy znaczącej nie widzę ;).

Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #144 dnia: Sierpnia 02, 2023, 17:15:59 »
Też mam 3070 i mam wrażenie, że kilka miesięcy temu jakiś update OpenXR Tools czy sterowników nVidii mocno przyciął wydajność.
Wcześniej przy całkiem przyzwoitych ustawieniach (ofkoz z XR Toolkit) w MSFS miałem w miarę stabilne 30 klatek (clouds high), a teraz, nawet po zjechaniu z ustawieniami, jest znacznie słabiej.

Offline UXA

  • *
Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #145 dnia: Sierpnia 03, 2023, 20:10:29 »
Na moim laptopie z i7 10875H + mobilny RTX 2060 udawało mi się osiągać od 30 do 37 FPS nawet w wymagających sceneriach. Mówimy o VR (Reverb G2).
Oczywiście nie za darmo. W OpenXR Toolkit skalowanie na 60% (1896x1852) + FSR sharp 80%. Fixed Foveated Rendering -  inner 60% 1/2, outer 80% 1/4.
Bez reprojekcji, bo powodowała widoczne migotania. Ustawienia w MSFS były obniżone, ale nie na tyle aby wyglądało jakoś bardzo źle.
Główny zysk pochodził z ustawienia terrain i object level of detail na niskie wartości - ok 25%. Dodatkowo Off screen caching  i clouds na low. Reszta ustawień miała raczej marginalne znaczenie, ale jak ktoś chce, moge zrobić listę.
DLSS miałem niedostępny na tej karcie, dopiero niedawno pojawiła się ta opcja przy któryms updacie sterowników czy samego MSFS. Ale przesiadłem sie na desktopa z dużo lepszą specyfikacją i na laptopie nie gram. Dlaczego pisze o DLSS? Bo na desktopie, lepsze wyniki osiągam bez OpenXR Tools i z DLSS ustawionym na balanced, ew. na quality. Skalowanie w dół na XR Toolkit wydaje mi się bez sensu w sytuacji gdy DLSS robi to samo, tylko wydajniej. A Fixed Foevated nie czyni u mnie żadnej różnicy. W NVidia control panel mam włączoną opcję Virtual Reality - Variable Rate Super Sampling która w zasadzie powinna robić to samo. Przestałem korzystać z OpenXR Toolkit również dlatego, że w IL-2 osiągam 90 fps z samym OpenComposite i z wymaksowanymi ustawieniami w programie. Oczywiście mówię o desktopie z RTX 4070Ti. Na laptopie korzystałem zarówno z OpenComposite jak i OpenXR Toolkit i osiągałem ok 40 FPS przy skalowaniu 60%.
Dlatego sadzę, że uzywając 3070 na desktopowym PC da się osiągnąć całkiem niezłą płynność bez znaczącego poświęcania jakości.
Natomiast zdecydowanie odradzam przestawianie gogli na 60Hz. Migotanie jest widoczne i dokłuczliwe - przynajmniej dla mnie.

Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #146 dnia: Sierpnia 04, 2023, 11:08:00 »
Podobno DLLS nie działa w VR, a może jednak? Jak to jest?

Offline UXA

  • *
Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #147 dnia: Sierpnia 04, 2023, 11:14:56 »
Podobno DLLS nie działa w VR, a może jednak? Jak to jest?
DLSS 3 to są dwie technologie - skalowanie obrazu (DLSS upscalling) i generacja klatek (frame generation). Pierwsze działa w VR drugie nie.
DLSS 2 to tylko skalowanie i tym samym również działa w VR.
Zresztą w MSFS to widać - opcja DLSS scaling jest dostępna zarówno dla ustawień PC jak i VR. Frame generation jest widoczna tylko dla PC.

Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #148 dnia: Sierpnia 04, 2023, 13:23:30 »
Dzięki, teraz mam temat poukładany. :)

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Microsoft Flight Simulator 2020 i VR
« Odpowiedź #149 dnia: Lutego 03, 2024, 14:03:49 »
W sumie nie latałem blisko rok w MSFS, a już w ogólnie nie na Questach więc to debiut. Widzę, że albo to idzie z 72 klatkami (przy 72Hz) albo 36 (Auto), nie ma tak jak z Reverbami płynnej reprojekcji (WMR), natomiast nie ma co narzekać, z 36 idzie całkiem ok, przy 72 fps już bywa, że MSFS czasem haczy, zwłaszcza w terenie z duża ilością obiektów (budynki) z ASW "disable" lub Turbo OpenXR "on" (chociaż oceniałbym to na przedział 5-10% sytuacji i to raczej przy samej ziemi, można też latać i tak). Natomiast ... przy 36 jest całkiem ok i daje to wręcz prawie nieorganiczne możliwości podkręcanie grafiki i rozdzielczości (oczywiście ASW powoduje wiadomo co). Dałem nawet Pixel Per Display 1.6 :evil: co daje blisko obraz 4K pikseli na jedno oko, a 36 klatek jak trzyma tak trzyma i jest płynnie. Tu nie jest tak istotna liczba klatek (poza zachowaniem płynności) i ASW=off bo to nie sim bojowy.

Przydałoby się jednak w OTT zrobić profil pod to, ale niestety jest tak (jakieś pomysły?) przy tworzeniu tego profilu jak podaje się ścieżkę:



Widzę, że ktoś wpadł na podobny pomysł, ale brak odp: https://www.reddit.com/r/OculusQuest/comments/l5xyc7/dont_have_permission_to_open_flightsimulatorexe/.

Niestety profile są zapisywane w pliku ott.dbf i nijak nie idzie tego wyedytować.
« Ostatnia zmiana: Lutego 03, 2024, 15:27:09 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl