Autor Wątek: Śmigłowce w MSFS  (Przeczytany 11377 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Śmigłowce w MSFS
« Odpowiedź #30 dnia: Grudnia 18, 2022, 16:49:33 »
O, o modelu lotu napisałeś dokładnie to samo co ja na ich Discordzie :) Jest trochę do zrobienia jeszcze, ale już jest dobrze. Widać, że muszą trochę "oszukiwać" z parametrami żeby osiągnąć efekt do jakiego dążą, np. śmigła wydają się mieć bardzo dużą bezwładność i po wyłączeniu silników bardzo dużo czasu zajmuje zanim obroty spadną do 50%; po których dopiero wg. procedur powinno się dopiero włączać hamulec wirnika (można na samej inercji śmigieł na wyłączonym silniku jeszcze się bez problemu unieść).
Co do assetów, to na flightsim.to są do pobrania jeszcze paczki UK, DE, NL i jeszcze jakaś, ale nie pamiętam. PL niestety nie ma.
Jestem ciekaw, czy nie będą sprzedawać licencji innym producentom dodatków żeby wspierać ich helikoptery w ich aplikacji- bo to jest coś niesamowitego. Nie wiem, czy przeglądałeś edytor misji, ale oni mają jakiś skrypt wykrywający rejony wody, gór, miast, farm itd.

Odp: Śmigłowce w MSFS
« Odpowiedź #31 dnia: Stycznia 01, 2023, 20:43:43 »
Mamy dwa kolejne śmigłowce w MSFS. A w zasadzie to jeden- Bell 206b3, ale zrobiony przez dwie osobne ekipy:

https://cowansim.com/product/206b3-msfs/ (producent znany z bardzo dobej jakości dodatków do X-plane)
https://flyinside-helis.com/home-206 (wydali już B-47 dla MSFS; wymaga każdorazowo uruchomienia aplikacji w tle)

Ja na ten moment nie planuję kupić żadnego z powyższych, ale może kogoś z Was zainteresuje.
 

Online YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Śmigłowce w MSFS
« Odpowiedź #32 dnia: Lutego 09, 2023, 23:06:11 »
Dobra, odpaliłem po raz pierwszy heli w MSFS, ten maleńki. Tu to jeszcze duuuuużo roboty mają. Po co kręcili zatem filmy jak to badają model lotu ;D itp. jak to lata jak dodatek do War Thundera. Kolejna sprawa, że oni nawet w ustawieniach pomyli nazwy Collective, Throttle - te oznaczenia są błędne, odwrotne. Tu Throttle robi za Collective, a throttle oznacza sterowanie całą dźwignią skoku mocy. Bez sensu kompletnie :(. Też jest zbyt mały zakres do dźwigni skoku ogólnego, jakby ograniczenia pochodziły z .... ustawień samolotu, a nie śmigłowca. Mówię przyjemniej na tym dołączonym, czyli Guimbal Cabri G2, nie wiem jak to jest z płatnymi dodatkami po tym patchu wprowadzającym śmigłowce.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline JacD

  • *
  • 7WEDS
Odp: Śmigłowce w MSFS
« Odpowiedź #33 dnia: Lutego 11, 2023, 16:30:23 »
Kolejny, nowy mod od Cowan Simimulation:

https://cowansim.com/product/500e-for-msfs/
Gravity is a cruel mistress!
7WEDS

Odp: Śmigłowce w MSFS
« Odpowiedź #34 dnia: Lutego 11, 2023, 22:10:12 »
YoYo tym maleństwem słabo się lata. Jeśli chodzi o śmigła w MSFS to latam H145 od HPG, wyłączam kanały stabilizacji lotu i wtedy jest bardzo przyjemnie.
Ryzen 7 5800x3d, Gainward 4080 Phoenix, 32 Gb RAM, Samsung 980 Pro 1Tb, 4 x SSD, Hotas Warthog, TrackIR 4, HP Reverb

Odp: Śmigłowce w MSFS
« Odpowiedź #35 dnia: Lutego 17, 2023, 02:35:58 »
Tu Throttle robi za Collective, a throttle oznacza sterowanie całą dźwignią skoku mocy.
Hnmn? U mnie wszystko działa prawidłowo. Oś "collective" działa jak dźwignia skoku ogólnego. I standardowe pytanie- na pewno masz włączony nowy model lotu (a nie legacy)? Bo stary model lotu to właśnie była wariacja na temat FM dla samolotów. To znany bug, już tutaj go opisywałem nawet chyba.
EDIT: Aha, jeszcze jedno- z tego co kojarzę, to oś dla "throttle" to ogólnie tak średnio działa (albo nie działa wcale). Chyba nawet wyszczególnili ten bug jako rozwiązany w nadchodzącej dużej aktualizacji (która zawiera z resztą więcej ulepszeń dla helikopterów).

Odp: Śmigłowce w MSFS
« Odpowiedź #36 dnia: Lutego 19, 2023, 06:31:33 »
OH-6 w markecie pojawił się. Już miałem pytać czy ktoś już nim latał, bo to jeden z moich ulubieńców no i cena jest zachęcająca, ale od razu wlazłem na helisimmer i koleżka zjechał go od góry do dołu. Dał 1,8 gwiazdki na 10 możliwych i stwierdził, że nawet 5 baksów by nie dał.. Przykro mi się zrobiło..

Online YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Śmigłowce w MSFS
« Odpowiedź #37 dnia: Lutego 19, 2023, 11:33:28 »
Hnmn? U mnie wszystko działa prawidłowo. Oś "collective" działa jak dźwignia skoku ogólnego. I standardowe pytanie- na pewno masz włączony nowy model lotu (a nie legacy)? Bo stary model lotu to właśnie była wariacja na temat FM dla samolotów. To znany bug, już tutaj go opisywałem nawet chyba.
EDIT: Aha, jeszcze jedno- z tego co kojarzę, to oś dla "throttle" to ogólnie tak średnio działa (albo nie działa wcale). Chyba nawet wyszczególnili ten bug jako rozwiązany w nadchodzącej dużej aktualizacji (która zawiera z resztą więcej ulepszeń dla helikopterów).

Do niektórych spraw doszedłem, tak w końcu jest ok, ale sam throttle nie ma animacji, a mieć powinien. Mam tego za to mini: https://www.got-friends.com/products/mini-500.



Brałem udział w jego testach, ale ogólnie model lotu w MSFS to jeszcze jest dość słaby. Przede wszystkim brak charakterystycznej bezwładności, nie mówiąc o jakiś efektach typu VRS. Niemniej tego mogę śmiało polecić, chociaż to oczywiście tak mała jednostka, że ma się wrażenie latanie dronem ;). Ogólnie czekam na cos grubszego. Podoba mi się całkiem MV-22 Osprey i ten jest całkiem nieźle zrobiony w zakresie FM, chociaż jako model jeszcze wymaga trochę łatek.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Śmigłowce w MSFS
« Odpowiedź #38 dnia: Lutego 19, 2023, 18:03:49 »
Cieszę się, że już jest OK u Ciebie, YoYo!  :)
Z newsów- Cowan Simulation ogłosił kolejny produkt: H125/AS350B3e. MD500E nie kupiłem, ale na H125 to się może skuszę. Niestety H145 od HPG mnie rozpieścił i jakoś nie mam ochoty już inwestować w moduły, którymi się po prostu lata. Losowe misje generowane przez H145 sprawiają, że chyba mi się nigdy nie znudzi i szybko bym do niego wrócił nawet jeśli ten H125 będzie dobrze zrobiony.

https://twitter.com/CowanSimulation/status/1626698493732573207
Aha i jeszcze jedno- ponoć niedługo będzie ogłoszony nowy helikopter od Hype Performance Group (właśnie ludzie od H145)  :D

Online YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Śmigłowce w MSFS
« Odpowiedź #39 dnia: Lutego 19, 2023, 18:08:43 »
AS350 zawsze lubiłem więc chętnie.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Śmigłowce w MSFS
« Odpowiedź #40 dnia: Marca 20, 2023, 18:24:17 »
Czy po ostatnim patch'u zauważyliście zmianę modelu lotu w H145 od HPG? Wcześniej można było wyłączyć kanały stabilizacji oraz autopilota, dzięki czemu maszyna latała w przyjemny, "wiarygodny" sposób. Teraz, po wyłączeniu kanałów stabilizacji, w kilka sekund tracę kontrolę nad śmigłowcem, którym zaczyna majtać we wszystkich kierunkach.
Ryzen 7 5800x3d, Gainward 4080 Phoenix, 32 Gb RAM, Samsung 980 Pro 1Tb, 4 x SSD, Hotas Warthog, TrackIR 4, HP Reverb

Odp: Śmigłowce w MSFS
« Odpowiedź #41 dnia: Marca 22, 2023, 18:32:20 »
Latasz na najnowszej wersji H145? Ja jestem na najnowszej- 398 i jeśli już, to zauważyłem coś odwrotnego raczej, czyli przy wyłączonych wszystkich kanałach AFCS jest odrobinę stabilniej niż przed SU12, szczególnie na osi Y.
Aha, jeszcze jedno; jakoś ze trzy- cztery wersje wstecz wprowadzono dość dużą zmianę modelu lotu, bardzo odczuwalną właśnie bez AFCS. ZNACZĄCO (specjalnie napisałem to dużymi literami) zmniejszono stabilność helikoptera bez AFCS. Możliwe, że zaktualizowałeś H145 ze starszej wersji sprzed tej poprawki przy okazji akutalizacji MSFS do SU12?
Ważne info:
-Jeśli wyłączysz wszystkie systemy stabilizacji (czyli AP1, AP2, BCKP, A.Trim), to masz "czysty" model lotu i jest on bardzo niestabilny (w MSFS robi to się problemem kiedy helikopter wchodzi w ground effect, ponieważ symulator dziwnie odwzorowuje ten element fizyki lotu, poza tym pomimo prób deweloperów stabilność w osi pionowej w cruise-czyli przy prędkościach gdzie powinien działać statecznik- jest moim zdaniem zbyt niska; chociaż SU12 nieco poprawia ten mankament).
-Jeśli włączysz tylko kanał BCKP (czyli reszta kanałów: AP1, AP2, A.Trim są wyłączone), to stabilizacja działa na 50% ustawień jakie wybierzesz suwakiem w Tablecie H145.
-Jeśli włączysz chociaż jeden kanał AP, to wtedy stabilizacja działa na 100% wartości z suwaka z Tabletu ustawień H145. Wg/ deweloperów ustawienia "-75%" są realistyczne dla pełnowymiarowych kontrolerów i włączonych wszystkich kanałach AFCS (prawdziwy H145 jest wg. pilotów niesamowicie stabilny)
Aha, jeszcze coś, bardzo ważne-
-MSFS przy akutalizacjach potrafi zrobić zamieszanie z przypisanymi osiami. Ja tak miałem przy ostatniej aktualizacji. Pamiętaj, że H145 korzysta TYLKO z osi helikoptera (cyclic, collective i anti- torque pedals), jeśli np. masz osie zdublowane na potrzeby samolotów, to będą problemy.
-Niedawna aktualizacja H145 zmieniła dużo domyślnych ustawień dla przycisków obsługujących systemy, warto zobaczyć, czy nie masz jakichś zdublowanych

Odp: Śmigłowce w MSFS
« Odpowiedź #42 dnia: Marca 22, 2023, 20:20:52 »
Dzięki Samek za wyczerpującą odpowiedź. Bardzo lubię ten dodatek, szczególnie za wbudowany kreator misji, no i właśnie model lotu. Zawsze na starcie wyłączałem wszystkie 4 przyciski, nazwijmy to w skrócie - "stabilizacji", i cieszyłem się dającym sporo frajdy modelem lotu. Po aktualizacji bęc, albo mam utratę panowania nad niestabilną maszyną, albo latanie że wspomagaczami, czego bardzo nie lubię. Muszę spróbować tych ustawień, o których pisałeś. Mógłbyś napisać swoje ustawienia dla AFCS z tabletu?
Ryzen 7 5800x3d, Gainward 4080 Phoenix, 32 Gb RAM, Samsung 980 Pro 1Tb, 4 x SSD, Hotas Warthog, TrackIR 4, HP Reverb

Odp: Śmigłowce w MSFS
« Odpowiedź #43 dnia: Marca 22, 2023, 21:49:42 »
Jasne, ja również latałem z wyłączonym AFCS na tym wcześniejszym modelu lotu. Obecnie jeśli chcesz mieć podobny poziom stabilizacji, to z jednej strony nie ma problemu, a z drugiej nie jest to możliwe do osiągnięcia. Już tłumaczę co mam na myśli.
Używając Trim Relase, możesz mieć model lotu podobny jak wcześniej, jeśli
1 włączysz sobie system AFCS (dla jasności- w realu lata się ze wszystkimi kanałami włączonymi, jedynie A.Trim wyłącza się jeśli lądujesz bądź startujesz na/z pochyłego terenu, poszczególne kanały AP wyłącza się jeśli masz awarię któregoś z nich, ew. wyłączasz co potrzebujesz dla treningu właśnie na wypadek awarii)
2 w tablecie ustawisz sobie suwaki do takiego poziomu, który będzie dla Ciebie podobny do poprzedniego modelu lotu z wyłączonym AFCS (proponuję zacząć od wartości "-75" na wszystkich osiach)
3 podczas poruszania drążkiem wykonasz jedno z poniższych
a) będziesz trzymać wsićnięty przycisk Trim Relase HOLD (zobacz sobie okno Key Bindings w aplikacji HPG), który puścisz po osiągnięciu odpowiedniego profilu lotu

ALBO
b) najpierw wciśniesz sobie przycisk LATCH OPEN i po osiągnięciu odpowiedniego profilu lotu wciszniesz przycisk LATCH CLOSE (zobacz sobie okno Key Bindings w aplikacji HPG)

I od momentu kiedy zrobisz a) albo b) kończy się podobieństwo do poprzedniego modelu lotu, ponieważ w obecnym nie ma możliwości latania "z łapy", czyli jak w tradycyjnych helikopterach z funkcją Force Trim. Automatyka H145 przejmuje wtedy stery i utrzymuje ten profil lotu który zadałeś komputerowi. Tak Airbus to zaprojektował.

Dobra wiadomość jest taka, że w teorii możesz "oszukać" system i po prostu latać z cały czas z włączoną funkcją LATCH OPEN (latch to jest taka funkcja na drążku, która utrzymuje przycisk Trim Relase jako cał czas wciśnięty; kiedy używasz tej funkcji to na Tablecie na samej górze pojawi się Tobie ikonka, możesz też potwierdzić, czy masz trym wyłączony korzystając z MFD- wchodzisz na stronę VMS->CTRL). To nie jest sposób w jaki ten helikopter powinien być używany, więc są minusy takiego rozwiązania

1 Nie będziesz mógł używać żadnego z Upper Modes (czyli to, co tradycyjnie nazywa się autopilotem, czyli utrzymanie pułapu, kursu itp.; Airbus ma inną nomenklaturę i nazywa to Upper Modes). Żeby użyć Upper Modes, musisz najpierw wcisnąć LATCH CLOSED. Jeśli potem chcesz znowu latać "z łapy", to znowu klikasz LATCH OPEN co "ucisza" Upper Modes (trad. autopilota) dopóki znowu nie użyjesz LATCH CLOSED.
2 Niestety, ale ponieważ tak się "nie powinno" latać, to jeśli klikniesz Trim Relase, to puszczenie go zamyka LATCH, i system wraca do "domyślnego" trybu. Ja używam joysticka z FFB, więc klikając Force Trim (żeby obsłużyć "siłowniki" tym samym przyciskiem który zarządza Trim Relase w H145) zamykam właśnie latch. Przypuszczam, że dla joysticków samocentrujących (ze sprężyną) to również jest problem, bo korzysta się wtedy z przycisku Trim Relase żeby nie musieć lecieć np. z wychylonym do przodu joystickiem podczas lotu. W przypadku joysticków z FFB da się to "obejść" mapując osobny przycisk Trim Realse w symulatorze (inny niż w Force Trim Relase w SimFFB) co komplikuje obsługę i czyni ją nie realistyczną, ale jest to jakiś sposób.

Domyślam się, że moje wyjaśnienia mogą wydawać się mało zrozumiałe, tutaj jest najnowszy manual, może on Tobie to jaśniej przedstawi https://davux.com/docs/h145/SU11.html
Jeśli coś jest nie jasne, to śmiało pytaj. Tutaj screenshot z moimi ustawieniami (ja używam joysticka z FFB, więc zignoruj opcję w czerwonym kółku).

Jeśli to wszystko powyżej wydało się Tobie bez sensu, i po prostu chcesz latać na wyłączonym AFCS, ale chciałbyś nieco ułatwić sobie pilotaż, to możesz pobawić się tym suwakiem dla osi X i Y joysticka (to NIE wpływa na stabilność, a jedynie na czułość):

« Ostatnia zmiana: Marca 22, 2023, 21:57:08 wysłana przez SamekB »

Odp: Śmigłowce w MSFS
« Odpowiedź #44 dnia: Marca 22, 2023, 22:10:29 »
Jeszcze jedno dodatkowe wyjaśnienie-moje ustawienia tabletu (-85%) są używane przeze mnie w taki sposób, że przy podejściu do lądowania, przy zawisie i odejściu mam albo wyłączony AFCS całkowicie, albo mam włączony tylko kanał BCKP (który jak pisałem wcześniej zapewnia połowę stabilizacji). Następnie przy locie z punktu A do punktu B włączam sobie pozostałe kanały i ew. korzystam z Upper Modes. To pozwala mi na cieszenie się z tego nowego modelu lotu (który mi się bardzo podoba) i jednocześnie daje mi kojrzystać z zaawansowanych systemów, które są niezbędne do obsługi helikoptera w pojedynkę (nawigacja, klikanie na tablecie w zw. z misjami itd.).