Jasne, ja również latałem z wyłączonym AFCS na tym wcześniejszym modelu lotu. Obecnie jeśli chcesz mieć podobny poziom stabilizacji, to z jednej strony nie ma problemu, a z drugiej nie jest to możliwe do osiągnięcia. Już tłumaczę co mam na myśli.
Używając Trim Relase, możesz mieć model lotu podobny jak wcześniej, jeśli
1 włączysz sobie system AFCS (dla jasności- w realu lata się ze wszystkimi kanałami włączonymi, jedynie A.Trim wyłącza się jeśli lądujesz bądź startujesz na/z pochyłego terenu, poszczególne kanały AP wyłącza się jeśli masz awarię któregoś z nich, ew. wyłączasz co potrzebujesz dla treningu właśnie na wypadek awarii)
2 w tablecie ustawisz sobie suwaki do takiego poziomu, który będzie dla Ciebie podobny do poprzedniego modelu lotu z wyłączonym AFCS (proponuję zacząć od wartości "-75" na wszystkich osiach)
3 podczas poruszania drążkiem wykonasz jedno z poniższych
a) będziesz trzymać wsićnięty przycisk Trim Relase HOLD (zobacz sobie okno Key Bindings w aplikacji HPG), który puścisz po osiągnięciu odpowiedniego profilu lotu

ALBO
b) najpierw wciśniesz sobie przycisk LATCH OPEN i po osiągnięciu odpowiedniego profilu lotu wciszniesz przycisk LATCH CLOSE (zobacz sobie okno Key Bindings w aplikacji HPG)

I od momentu kiedy zrobisz a) albo b) kończy się podobieństwo do poprzedniego modelu lotu, ponieważ w obecnym nie ma możliwości latania "z łapy", czyli jak w tradycyjnych helikopterach z funkcją Force Trim. Automatyka H145 przejmuje wtedy stery i utrzymuje ten profil lotu który zadałeś komputerowi. Tak Airbus to zaprojektował.
Dobra wiadomość jest taka, że w teorii możesz "oszukać" system i po prostu latać z cały czas z włączoną funkcją LATCH OPEN (latch to jest taka funkcja na drążku, która utrzymuje przycisk Trim Relase jako cał czas wciśnięty; kiedy używasz tej funkcji to na Tablecie na samej górze pojawi się Tobie ikonka, możesz też potwierdzić, czy masz trym wyłączony korzystając z MFD- wchodzisz na stronę VMS->CTRL). To nie jest sposób w jaki ten helikopter powinien być używany, więc są minusy takiego rozwiązania
1 Nie będziesz mógł używać żadnego z Upper Modes (czyli to, co tradycyjnie nazywa się autopilotem, czyli utrzymanie pułapu, kursu itp.; Airbus ma inną nomenklaturę i nazywa to Upper Modes). Żeby użyć Upper Modes, musisz najpierw wcisnąć LATCH CLOSED. Jeśli potem chcesz znowu latać "z łapy", to znowu klikasz LATCH OPEN co "ucisza" Upper Modes (trad. autopilota) dopóki znowu nie użyjesz LATCH CLOSED.
2 Niestety, ale ponieważ tak się "nie powinno" latać, to jeśli klikniesz Trim Relase, to puszczenie go zamyka LATCH, i system wraca do "domyślnego" trybu. Ja używam joysticka z FFB, więc klikając Force Trim (żeby obsłużyć "siłowniki" tym samym przyciskiem który zarządza Trim Relase w H145) zamykam właśnie latch. Przypuszczam, że dla joysticków samocentrujących (ze sprężyną) to również jest problem, bo korzysta się wtedy z przycisku Trim Relase żeby nie musieć lecieć np. z wychylonym do przodu joystickiem podczas lotu. W przypadku joysticków z FFB da się to "obejść" mapując osobny przycisk Trim Realse w symulatorze (inny niż w Force Trim Relase w SimFFB) co komplikuje obsługę i czyni ją nie realistyczną, ale jest to jakiś sposób.
Domyślam się, że moje wyjaśnienia mogą wydawać się mało zrozumiałe, tutaj jest najnowszy manual, może on Tobie to jaśniej przedstawi
https://davux.com/docs/h145/SU11.htmlJeśli coś jest nie jasne, to śmiało pytaj. Tutaj screenshot z moimi ustawieniami (ja używam joysticka z FFB, więc zignoruj opcję w czerwonym kółku).

Jeśli to wszystko powyżej wydało się Tobie bez sensu, i po prostu chcesz latać na wyłączonym AFCS, ale chciałbyś nieco ułatwić sobie pilotaż, to możesz pobawić się tym suwakiem dla osi X i Y joysticka (to NIE wpływa na stabilność, a jedynie na czułość):
