
No to parę słów o moim debiucie na trochę innym gruncie. W grudniu planuję wydać kampanię dla DCS: Mi-24P. Czekałem na oficjalną, czekałem i się jakoś nie mogłem doczekać i faktycznie kilka miesięcy temu pojawił się pomysł na stworzenie kampanii i sprawdzenie się na nieco innym gruncie. Temat poruszany w kampanii, jest tematem oczywistym - interwencja radziecka w Afganistanie w latach 1979-89, chociaż, jako że będziemy mieć tutaj do czynienia z fabularyzowanymi wydarzeniami, kampania skupia się na XI Operacji pandższirksiej, która miała miejsce w drugiej połowie 1984 roku. Był to jednak czas, kiedy nie używano jeszcze Stingerów (ew. zdarzały się wyrzutnie z Układu warszawskiego), więc był to złoty okres dla działania sowieckich śmigłowców, które w zasadzie mogły jeszcze latać nad Afganistanem prawie bezkarnie.
Kampania składa się z 18 misji, ale nie jest to tylko „zestaw misji”. To podróż do lat 80, a jednym z najważniejszych dla mnie spraw było uchwycenie atmosfery tamtych lat i latania na Mi-24 wśród gór Hindukuszu. Co ważne, starałem się uwzględnić wszystkie możliwe zadania, w których faktycznie brały udział radzieckie Hind'y podczas tej interwencji. Będą więc misje bliskiego wsparcia, będą misje poszukiwawcze, będą misje szturmowe, misje bombowe, misje transportowe, eskortowe itp. Zakres działań jest dość szeroki dla Mi-24P. Kampanię oceniam na średnio trudną, aczkolwiek trzeba dość dobrze znać systemy i uzbrojenie Hind'a. W kampanii wykorzystano mapę DCS: Persian Gulf.
Kampania posiada również pełen pakiet głosowy. Dialogi prowadzone są w języku rosyjskim, aby podnieść poziom realizmu (tekst tłumaczenia jest w języku angielskim). A kolejnym rodzajem „rewolucji” jest to, że cały pakiet głosowy został nagrany przy użyciu „głosów AI”. Ma to na pewno swoje zalety i wady, ale lepiej, że one istnieją, prawda? Myślę, że efekt końcowy jaki uzyskałem jest całkiem ok (odtwórz:
przykład). Dość istotnym elementem jest także cała ścieżka dźwiękowa, która pochodzi z tego okresu i składa się głównie z radzieckich piosenek z czasów wojny w Afganistanie.
Warto też dodać, że kampania otrzymała niepublikowane wcześniej malowanie – afgańską koniczynkę, pustynny wzór.
Najważniejsze cechy:- kilkanaście misji dla pojedynczego gracza (każda trwająca od 45 minut do 2 godzin rozgrywki),
- realistyczne, szczegółowe scenariusze,
- kampania oparta na fabule,
- prowadzenie kampanii w charakterze pilota-dowódcy (poza wydawaniem rozkazów nie jest wymagana znajomość stanowiska drugiego pilota/operatora uzbrojenia)
- pełny pakiet głosowy w języku rosyjskim (prawie tysiąc sampli), nawet Pietrowicz otrzymał swoją rolę (!),
- briefingi/napisy w języku angielskim,
- różnego rodzaju misje, w tym nocne,
- dedykowane skórki z okresu wojny w Afganistanie,
- jak najbardziej realnie - tylko "zimne starty", po misji też trzeba wrócić na lotnisko,
- przygotowane odprawy (opis sytuacji i zadań), pełna dokumentacja, grafiki i zdjęcia,
- najważniejsze dane w nakolanniku pilota (kneeboard w DCS),
- podsumowanie (zawierające porady i wskazówki) w pliku Readme, sprawdź przed lotem

!
- przyjazne FPS (zachowany balans pod VR),
- kampania „Wojna w Afganistanie: Szatan Arba” jest darmowa,
- premiera kampanii planowana jest na grudzień tego roku
FAQ.Co muszę umieć/mieć/wiedzieć by latać w tę kampanię?
- podstawą jest znajomość systemów Hinda oraz radio/radionawigacji (w tym R-863, R-828, R-852),
- obsługa Systemu Dopplera DISS-15,
- wiedza dotycząca obsługi całej broni używanej przez Mi-24P z pozycji pilota,
- zarządzanie komunikacją z pilotem/skrzydłem (przez radio DCS),
- zarządzanie i wydawanie poleceń Petrowiczowi (przez menu CPG),
- umiejętność lądowania w przygodnym terenie,
- musisz mieć mapę DCS: Persian Gulf i moduł Mi-24P.




Więcej
screenów z kampanii.
Kampania wydana. V.1.0, grudzień 2023:https://www.digitalcombatsimulator.com/en/files/3335179/