Autor Wątek: Kask Union Reality  (Przeczytany 41716 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Kask Union Reality
« Odpowiedź #150 dnia: Czerwca 07, 2007, 01:56:56 »
A więc od wczoraj pastwię się nad UR Gearem, z którego obecnie po dniu majsterkowania został mi mikrofon, element wskazujący i kilkanaście cm kabelków :-) reszta poszła w diabły - jak dla mnie design urządzenia wyklucza użytkowanie go dłużej niż godzinę bez przerwy - bardzo grzała mi się głowa, ale przede wszystkim słuchawki bardzo mocno zgniatają uszy, które również szybko się rozgrzewają - to było najbardziej uciążliwe. W tej chwili mam to ustrojstwo zamontowane na o niebo wygodniejszych i lepszych sennheiserach, za wysięgnik posłużył mi pałąk od innych, starych słuchawek. Jak troszkę dopracuję estetykę to może zapodam jakieś fotki, cały mod zajął mi może ze 2 godziny, a komfort pracy jest nieporównywalny, funkcjonalność w pełni zachowana, bo i mikrofon przemontowałem sobie na słuchawki.
Nie mogę sobie natomiast poradzić z konfiguracją urządzenia tak, aby pozwalało na wygodną, bezstresową rozgrywkę. Pomimo wypróbowania ustawień zapodanych przez Horneta nie udało mi się wyeliminować nieciągłości w zmianach widoku przy patrzeniu w prawo. W ogóle chyba jestem niezbyt rozgarnięty, bo mam poważne problemy z wyczajeniem jak ten cały nview działa. Np. nie wiem, czy na działanie w grze mają wpływ tylko ustawienia z nview config, czy liczy się też skalibrowanie osi spod opcji w grze (dead zone, shift, curvature) - czy te ustawienia nakładają się jakoś na siebie, czy może jedno drugie nadpisuje??
Znacznie lepiej niż w FC udało mi się skonfigurować UR Geara w FB, ale chyba robię to trochę naokoło, bo włączam nv to mouse, potem iła, odpalam misję, następnie alt+tab i w nvtomouse uaktywniam opcję mouse, wracam do iła i dopiero teraz mogę kontrolować widok przy pomocy urządzenia, działa to bardzo stabilnie i płynnie, przy czym kąt wychylenia widoku jest ograniczony (myszą mogę rozglądać się bardziej) no i samo uaktywnianie widoku jest uciążliwe.
Niestety FB to dla mnie tylko ciekawostka, a głównym przeznaczeniem hełmu miał być FC, tu zaś jest znacznie gorzej. Obraz drży a przeskakiwanie widoku przy patrzeniu w prawo jest nieznośne (użycie celownika nahełmowego wykluczone). Próbowałem użyć tej samej metody co w ile, ale jakich bym ustawień w .ini nie użył to za Chiny ludowe nie mogę rozglądać się myszką, wszędzie gdzie się dało w plikach ini i cfg pozmieniałem "cockipt mouse = true" ale nadal mysz w trakcie gry nie działa.
Jeśli ktoś posiada dobrze ustawiony profil UR Geara do Flaming Cliffs i byłby tak miły, by się nim podzielić to będę bardzo wdzięczny, bo powoli tracę nadzieję że uda mi się to jakoś sensownie ustawić. W ogóle byłoby super, gdyby ktoś zaznajomiony z programem Nview zrobił jakiś opis jego opcji, bo jest ich sporo, i odnoszę wrażenie, jakby funkcje niektórych z nich się pokrywały - pewnie po prostu nie rozpoznaję właściwego przeznaczenia.

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Kask Union Reality
« Odpowiedź #151 dnia: Czerwca 07, 2007, 12:13:23 »
Przepraszam że post pod postem, ale nie mogłem już edytować, jest jeszcze jedna rzecz związana z tym, że jak wspomniałem w Ile nie mogę rozglądać się w pełnym zakresie swobody. Otóż jakich bym ustawień nie użył (pewnie to właściwe umyka mojej uwadze) to w nview to mouse kursor myszy nie pokrywa swoim zasięgiem całości ekranu, po uaktywnieniu opcji "mouse" mogę sterować kursorem w XP ale nie dojeżdża on do krawędzi ekranu, pozostają spore marginesy, co dziwniejsze w tym samym czasie mogę za pomocą myszy przesuwać kursor bez żadnych ograniczeń. Wygląda to tak, jakby myszka była brana pod uwagę przed kaskiem, bo np jeśli nie mogę kaskiem dojechać kursorem do prawej krawędzi ekranu, to po przesunięciu w prawo myszy mogę to zrobić, ale za to zostaje ograniczone pole manewru w lewą stronę, tak jakby zasięg działania kasku był wyznaczony jakimś prostokątem mniejszym niż rozdzielczość pulpitu, a mysz przesuwała ten aktywny prostokąt w dowolną stronę. Próbowałem w pliku ini zmienić wpis na "MouseControl=False", ale to niczego nie zmienia, nadal w tym samym czasie mogę poruszać kursor myszą w większym zakresie, a kaskiem w mniejszym - ograniczonym. Dokładnie na odwrót jest w lockonie, gdzie pomimo wpisu "mouse control=true" nie jestem w stanie sterować widokiem za pomocą myszy (nawet jeśli wyłączę hełm i pomimo tego, że również w opcjach gry osie X i Y myszy są przypisane do sterowania widokiem, wcześniej to działało, teraz nie chce).

Odp: Kask Union Reality
« Odpowiedź #152 dnia: Czerwca 09, 2007, 17:58:19 »
Niepotrzebnie kombinujesz z NVtoMouse, samo NewView bez problemu współpracuje z Lock On, a tym bardziej z IL-2 FB. Pytanie tylko jakiej wersji NV używasz i jak skonfigurowałeś grę (konfiguracja IL-2 opisana jest w pliki readme NewView). W przypadku Lock On musisz usunąć osie 2 osiowego joysticka, czy jak tam masz to dodane i powinno to chodzić bez problem. Co do drgań najlepiej jest nie korzystać z filtra standardowego, tylko ruchomego ustawionego na ok.10% (opcja nad okienkiem kalibracyjnym w zakładce "Hełm".

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Kask Union Reality
« Odpowiedź #153 dnia: Czerwca 09, 2007, 21:33:36 »
kolejny dzień męczę się z konfiguracją. Sprawa wygląda tak:

Ił 1946 - urządzenie działa wprost idealnie płynnie, niesamowity komfort lotu, jedyny minus jest taki, że mogę się rozglądać tylko w zakresie 180 stopni (od godziny 9 do 3, nie mogę spojrzeć za siebie, jak pod widoki zbinduję hata mogę spokojnie widzieć oparcie fotela), próbowałem już wszystkich możliwych ustawień i nadal nie wiem gdzie to zmienić. Aha - nie używam już nvwiew to mouse, tylko samo nview37e z fixem nr 1 i 2 .

Lockon Flaming Cliffs - narazie wielki zawód. Podejrzewam że winę ponosi to, że do tej pory cały czas konfigurowałem urządzenie będąc pewnym, że w opcjach gry osie kasku muszą być przypisane pod horizontal i vertical view, w ten sposób jedynymi ustawieniami które cokolwiek zmieniały były te trzy suwaki w opcjach gry. Przy ich pomocy nie sposób wyeliminować skakania, i przede wszystkim trzęsienia obrazu (to jest najbardziej męczące, nawet nie ruszając głową obraz cały czas drży). Poszedłem za radą Tailora i usunąłem osie kasku w opcjach gry, ale teraz zwyczajnie nie mogę się rozglądać za pomocą urządzenia (ani czegokolwiek innego, bo wszystkie bindy widoków dla klawy i joya wywaliłem). Próbowałem wywalić wpisy z rejestru i odpalić nview od nowa tworząc nowe profile zgodnie z instrukcjami podanymi przez Horneta, nic, urządzenie milczy. Przeglądałem też pliki cfg lockona w poszukiwaniu opcji odpowiedzialnej za aktywację jakiegoś swobodnego widoku (odpowiednika trackir=1 z iła), nic z tego. W readme wyczytałem, że jak mam trackir to na dzień dobry będzie w grze włączony. Jeśli ktoś zna rozwiązanie problemu bardzo proszę o wskazówkę, bo jestem na granicy wytrzymałości nerwowej. Kupiłem ten kask w zasadzie wyłącznie z myślą o FC :-//
« Ostatnia zmiana: Czerwca 09, 2007, 21:41:21 wysłana przez vowthyn »

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Kask Union Reality
« Odpowiedź #154 dnia: Czerwca 10, 2007, 00:28:11 »
No i znalazłem winowajcę. Trzeba było wykasować plik trackir.ini. Żeby znaleźć rozwiązanie przekopałem się przez cały topic dotyczący trackIra, ale było warto, nareszcie wszystko działa jak trzeba, teraz tylko dopieszczam ustawienia, ale już teraz spokojnie mogę grać, dogfight to poezja :-)))). Przy okazji co do ograniczeń kąta widzenia, to odpowiadają za to po prostu opcje czułości (jeśli  w żadnym miejscu wykresu nie ustawimy wartości 100 to nie będzie można oglądać się za siebie). Dzięki wszystkim którzy pomogli naprowadzić mnie na rozwiązanie. I powtórzę za poprzednikami - UR Gear jest wart każdej złotówki którą na niego wydacie - radzę zacząć polowanie na allegro póki jeszcze są szanse, nie widzę najmniejszego powodu dla którego miałbym teraz wydawać 700 stów na TrackIr mając URGear za 70 zeta :-))

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Kask Union Reality
« Odpowiedź #155 dnia: Czerwca 12, 2007, 17:18:55 »
Tak, jak obiecałem, daję fotki "moda":

[img=http://img517.imageshack.us/img517/9691/img0226cx9.th.jpg]

[img=http://img259.imageshack.us/img259/4751/img0228jj6.th.jpg]

Może nie wygląda to zbyt profesjonalnie, ale jest bardzo funkcjonalne, znacznie bardziej niż sam UR Gear, który masakrował mi uszy. W słuchaweczkach wytrzymują 14 godzin z przerwami na czynności fizjologiczne (testowane :-)) Niestety fotki robione w trakcie montażu zaginęły w akcji więc mogę dać tylko te na których całość jest już zmontowana. Jako wysięgnika użyłem pałąka od starych słuchawek zamocowanego na krzyż na pałąku słuchawek obecnie używanych :-) przy pomocy dwustronnej piankowej taśmy montażowej (można oczywiście na stałe jakimś cyjanopanem, ale nie chciałem ingerować w konstrukcję słuchawek) - tak, jak jest teraz rozmontowanie słuchawek i Geara to kwestia kilku sekund. Mikrofon wymontowałem delikatnie z kasku razem z drutem, więc zamontowanie go przy słuchawkowym kablu również nie było problemem. Kilka uwag, gdyby ktoś jeszcze chciał się pozbyć z głowy nocnika, zwanego UR Gearem, a jednocześnie cieszyć się komfortem swobody rozglądania. Kluczowe znaczenie dla funkcjonowania urządzenia ma kąt, pod jakim zamocujemy płytkę z emiterem (przy neutralnym położeniu głowy - nie powinna się świecić żadna dioda), co ciekawe, nie da się tego skorygować przechylaniem odbiornika na monitorze, więc trzeba naprawdę dobrze pokombinować, i tutaj jeszcze dwie ważne uwagi: po pierwsze - na układzie scalonym płytki emitera znajduje się mały, prostokątny, plastikowy gadżet z kwadratowym okienkiem (widoczny na zdjęciu nr 2 oklejony taśmą) zamontowany na układzie na plastikowych, delikatnych zatrzaskach - radzę go nie zgubić, gdyż bez niego urządzenie nie działa, natomiast jego odwrócenie do góry nogami może być pomocne w większym odchyleniu sygnału w górę/dół w zależności od potrzeb - to właśnie od kąta pod jakim jest zamocowany ten kawałek plastiku zależy to, w jakim kierunku emitowana jest wiązka z emitera, a on sam nie jest symetryczny, więc obrócenie go powoduje zmiany. Druga uwaga dotyczy tego ciemnego półprzezroczystego elementu osłony z kasku. W pierwszej wersji zamontowałem go na wysięgniku (akurat mi otwór na wkręt pasował, więc bez komplikacji) - wyglądało to ładniej, ale ten element również silnie odchyla wiązkę emitera - w moim przypadku w górę, więc po wielu bezskutecznych próbach odpowiedniego umiejscowienia zrezygnowałem z niego. Komuś może się udać odpowiednie umiejscowienie względem emitera tak, by się wzajemnie nie zakłócały, kwestia wzajemnego położenia. Dodatkowym minusem u mnie był fakt, że ta osłonka jest dość długa i po zamontowaniu znajdowała się częściowo w polu widzenia, teraz bez niej muszę mocno unieść wzrok do góry, żeby zauważyć, że coś tam wisi nad oczami. Jeszcze raz polecam każdemu UR Geara, naprawdę za ułamek wartości TrackIr  otrzymujemy rewelacyjne urządzenie z trzema osiami swobody. 
« Ostatnia zmiana: Czerwca 12, 2007, 17:26:44 wysłana przez vowthyn »

Odp: Kask Union Reality
« Odpowiedź #156 dnia: Czerwca 12, 2007, 20:19:57 »
Mam pytanie dotyczące kasku oraz falconAF.Nie jestem pewien,ale prawdopodobnie nie działa z AF.Czy może ktoś to potwierdzić?

Odp: Kask Union Reality
« Odpowiedź #157 dnia: Czerwca 13, 2007, 22:20:13 »
Mam pytanie dotyczące kasku oraz falconAF.Nie jestem pewien,ale prawdopodobnie nie działa z AF.Czy może ktoś to potwierdzić?

Zainstalowałem tą grę tylko po to, aby to sprawdzić, nie mam o niej żadnego pojęcia  :002: . Falcon 4.0 Allied Force bez żadnych patchy, NewWiev wersja 36d. Działa to bardzo ładnie, z widoku "wirtualnego kokpitu" dostępnego po wciśnięciu klawisza NUM+. Po pierwszym uruchomieniu gry, newview tworzy plik .ini (BFOps Falcon 4.0 Allied Force 3D Output_1.INI) z profilem, który należy skonfigurować pod UR Gear.

Zestaw newview+UR Gear działa również w Enemy Engaged 2. Widać, że ostatnie wersje newview dużo lepiej emulują Track IR.

Odp: Kask Union Reality
« Odpowiedź #158 dnia: Czerwca 14, 2007, 06:32:53 »
Tailor dziękuję za informację.

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Kask Union Reality
« Odpowiedź #159 dnia: Czerwca 14, 2007, 09:16:30 »
NewView wersja D jest bardzo dobra, potwierdzam. Sam używam. Radziłbym jednak nie używać wersji E, niezależnie czy z patchem 1 lub 2, czy też gołej. Ma biedna jakieś problemy. D jest super i niech tak będzie, no chyba, że pojawi się gdzieś wersja F - lecę sprawdzić rosyjskie fora :-)
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Odp: Kask Union Reality
« Odpowiedź #160 dnia: Czerwca 14, 2007, 10:04:17 »
Można prosić by ktoś umieścił NewView w wersji D na jakimś serwerku i podał tu linka?

Odp: Kask Union Reality
« Odpowiedź #161 dnia: Czerwca 15, 2007, 16:44:11 »
vowthyn wielkie dzięki za wskazówki, jeśli zdecyduję się na modernizację podobną do Twojej na pewno się przydadzą. Twój mod może nie powala z nóg "wysoką technologią", ale sama idea jest świetna. Szczegóły można dopracować później. Ja jeżeli zdecyduję się na przeróbkę, zastosuję słuchawki z mikrofonem i dorabiany kabel do połączenia emitera z odbiornikiem.

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Kask Union Reality
« Odpowiedź #162 dnia: Czerwca 16, 2007, 13:54:30 »
Ten kabel to faktycznie może być dobry pomysł, nie wspominałem o tym, ale jego grubość i sztywność może momentami irytować, zwłaszcza że jest dosyć krótki i u mnie musi leżeć zaraz obok klawiatury. Jednak jego wymiana to już poważniejsza sprawa, bo biegnie nim sporo żył (kanały audio słuchawek i mikrofonu, wtyczka gameport, wtyczka com). Nie wiem też czy nie wymaga odpowiednich parametrów, ktoś tutaj wspominał, że po wymianie urządzenie nie bardzo chciało działać.

Odp: Kask Union Reality
« Odpowiedź #163 dnia: Czerwca 17, 2007, 11:21:33 »
Witam .
Czy ktoś z was spotkał lub może ma program, dzięki któremu można zaprogramować  przyciski i osie UR - a , chodzi mi o coś takiego jak Profil Editor do  Saiteków, lub Logitechów . Przydało by się to bardzo do eksploatacji kasku. :020:
Nieważne, ile zapierających dech w piersi akrobacji wykonasz - jeśli w decydującym momencie nie zestrzelisz wrogiego samolotu......będziesz martwy.

HL- EKG_Polbaj

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Kask Union Reality
« Odpowiedź #164 dnia: Czerwca 18, 2007, 08:24:16 »
Można prosić by ktoś umieścił NewView w wersji D na jakimś serwerku i podał tu linka?

Nie mam gdzie umieścić, ale wiem gdzie jest:

Wersja D: http://forum.sukhoi.ru/attachment.php?attachmentid=63629&d=1163065906

Wersja E: http://www.sharing.ru/dl/057745/NewView_37e.rar.html
Fix dla E: http://www.sukhoi.ru/forum/attachmen...5&d=1172741539
Fix2: http://sukhoi.ru/forum/attachment.php?attachmentid=70742&d=1173943891

I polecam rosyjskojęzyczne forum Aviaforum, wątek i strona akurat z takimi rzeczami (strona 138!!!):

http://sukhoi.ru/forum/showthread.php?t=9991&page=138&pp=25

Pozdrawiam,
Sorbifer.
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.