Autor Wątek: Kask Union Reality  (Przeczytany 41723 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Kask Union Reality
« Odpowiedź #180 dnia: Września 10, 2007, 22:55:17 »
Poszło. Daj znać czy coś dało.

303_Hornet141

  • Gość
Odp: Kask Union Reality
« Odpowiedź #181 dnia: Września 11, 2007, 08:55:42 »
Tak mam, dzięki. Problem rozwiązałem metodą prób i błędów, później wrzucę posta z opisem jaka konfiguracja działa u mnie.

303_Hornet141

  • Gość
Odp: Kask Union Reality
« Odpowiedź #182 dnia: Września 12, 2007, 13:54:41 »
Tak jak obiecałem wrzucam moją konfigurację hełmu.
0 – hełm
1 – pedały
2 – Joy
Klawiszem ScrollLock mogę całkowicie wyłączyć hełm nawet podczas grania natomiast Home służy do wycentrowania np. podczas strzału. Mam to zmapowane na Joy więc mogę to obsługiwać bez odrywania rąk od saiteka.



I tutaj trochę plików do  pobrania:

Konfiguracja NV jaką dostałem od Vowthyna  http://rapidshare.com/files/55127638/NewView_37e_-_Vowthyn.rar
Moja konfiguracja NV z profilem Il-2 - http://rapidshare.com/files/55128116/NewView_37e_-_Hornet141.rar
Czysta wersja NV 37e + fix 1 + fix 2 + profile LockOn i Il-2 /znalezione w sieci/ + DIView (monitorowanie urządzeń wejście) - http://rapidshare.com/files/55128384/NV_-_r___380_ne_wersje.rar
Mój profil Saiteka x45 - http://rapidshare.com/files/55128479/IL-2_Sturmovik_1946.dat

Odp: Kask Union Reality
« Odpowiedź #183 dnia: Września 29, 2007, 12:34:21 »
Wątek: Microsoft Flight Simulator X

..... (używam emulacji myszy w nview to mouse zeby kontrolować widok UR Gearem) .....

Prośba:
Mógłbyś szerzej opisać wykorzystanie UR Geara w tym charakterze (wersja newview, nvtomouse, pliki w FSX)?
Z góry dzięki.

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Kask Union Reality
« Odpowiedź #184 dnia: Września 29, 2007, 18:11:35 »
Używam Nview Config wersja 37e i Nvtomouse ver 0.9. FSX nie wymaga żadnych dodatkowych plików, jest w nim do ustawienia opcja, po której włączeniu możemy rozglądać się za pomocą myszy (domyślnie jest to kombinacja klawiszy "SHIFT + O", jeśli chcemy włączyć tę opcję na stałe (toggle), albo spacja, jeśli chcemy rozglądać się tylko w czasie, kiedy klawisz jest wciśnięty). Wygląda to tak, że odpalam Nview to mouse i on chodzi sobie w tle w czasie, kiedy gram w FSX. Na jednym z klawiszy joya mam zmapowany skrót, który uruchamia mi rozglądanie myszą w grze, na drugim klawiszu jest kombinacja, która uaktywnia emulację myszy w nview to mouse (powoduje ona, że UR Gear przejmuje kontrolę nad kursorem myszki) i w ten sposób rozglądam się głową. Korzystam z tego sposobu, gdyż sam Nview nie współpracuje bezpośrednio z FSX tak, jak robi to w Lockonie, gdzie udaje Track IR, natomiast przypisanie osi UR Gear bezpośrednio pod kontrolę widoku w FSX daje marne efekty, ze względu na bardzo nieliniową pracę Geara, który nawet po ustawieniu niskiej czułości okrutnie przeskakuje przy patrzeniu w prawo, dodatkowym minusem takiego zmniejszenia czułości jest to, że widok zaczyna "pływać" z dużym opóźnieniem w stosunku do ruchów głową. Nview Config umożliwia dokładniejszą regulację charakterystyki pracy urządzenia, i przy odpowiednim, wypracowanym na drodze prób i błędów ustawieniu umożliwia znacznie wygodniejsze rozglądanie się, ze znaczną redukcją nieciągłości i drgania widoku. Jeśli akurat potrzebuję kursora myszki (klikalny kokpit w FSX) to sprawę załatwia jeden klawisz, którym tymczasowo wyłączam emulację myszy przez UR Gear. Ostatnio z dużym powodzeniem zacząłem też korzystać z hata na przepustnicy x45, który umożliwia całkiem wygodną pracę w trybie emulacji myszy, dzięki temu w trakcie lotu prawie nie muszę odrywać rąk od Hotas, co jest bardzo wygodne.
Co do konkretnych ustawień Nview Config, to jeśli jesteś zainteresowany mogę później zrobić screena, bo teraz nie mam dostępu do kompa, jednak sugerowałbym doświadczalne wypracowanie własnych ustawień, bo UR Gear to dość kapryśne urządzenie, które wymaga wiele cierpliwości, żeby zmusić go do takiej pracy, jaka nam odpowiada i to co sprawdza się u jednych, nie musi działać u innych. W wątku na jego temat były kiedyś podawane trzy rodzaje ustawień, które miały redukować nieliniowość pracy, jednak u mnie się nie sprawdziły, musiałem wypracować własne, co ciekawe, inne są dla Lockona, inne sprawdzają się w FSX, jakość pracy Geara bardzo zależy od odpowiedniej kalibracji w Windows, oraz od płynności działania samej gry, im więcej mamy FPS, tym bardziej komfortowo możemy się za pomocą Geara rozglądać, po wymianie kompa zauważyłem dużą poprawę pracy. Jeśli będziesz miał jeszcze jakieś pytania pisz, postaram się pomóc jeśli będę znał rozwiązanie.

Odp: Kask Union Reality
« Odpowiedź #185 dnia: Września 30, 2007, 13:32:14 »
Dzięki za wskazówki, podobne kombinacje próbowałem stosować w połączeniu z Active Camera w FS2004.
Co do FSX nie udaje mi się zmusić do współpracy NVtoMouse v.0.9 z NV37e, NV37d. Wersja 0.94 zawarta już w plikach instalacyjnych NV37 również nie za bardzo się nadaje (brak możliwości precyzyjnej kalibracji/ruch nie pokrywa całości ekranu)

Co do Twoich uwag w sąsiednim wątku na temat „skoków” w  prawo, rozumiem, że chodzi o sam FSX. Od kiedy w dead zone ustawiłem filtr rychomy (floating) na ok. 10% skończyły się problemy z drganiami w Il-2 i Lock On. Pisałem zresztą o tym wcześniej. Mi takie ustawienia bardzo odpowiadają, chociaż nieco zmienia się charakterystyka w centrum. Ustawienia Horneta i PolBaj z filtrem Divider of a curie u mnie nie sprawdzają się.



Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Kask Union Reality
« Odpowiedź #186 dnia: Września 30, 2007, 17:07:59 »
U mnie w Lockonie wygląda to tak:



Takie ustawienia zapewniają u mnie dość wygodną grę i minimalizują przeskok przy patrzeniu w prawo (ale nie likwidują go zupełnie). Tak jak pisałem wcześniej, dużą różnicę poczułem, odkąd zmieniłem kompa i sam Lockon zaczął chodzić płynnie. Postaram się jeszcze dzisiaj przetestować jak spisują się Twoje ustawienia.

Cytuj
Co do Twoich uwag w sąsiednim wątku na temat „skoków” w  prawo, rozumiem, że chodzi o sam FSX.

Nie, nie tylko. Przeskok przy patrzeniu w prawo to ewidentnie problem sprzętowy UR Geara. Po prostu nawet w trakcie kalibracji widać, jak drastycznie zmieniają się wartości współrzędnych dla osi x w pewnym miejscu, gdyby to porównać do zwykłego potencjometru, to tak, jakby kawałek ścieżki został w pewnym miejscu wycięty, a pozostałe części sklejono ze sobą tak, że w jednym miejscu następuje gwałtowny wzrost oporności. Zapewne od konkretnego egzemplarza zależy jak bardzo daje się on we znaki, ale chyba jeszcze nie czytałem, żeby ktoś z jego posiadaczy nie zaobserwował tego efektu o mniejszym, lub większym nasileniu. Gdyby Gear miał zwykłe potencjometry, już dawno temu zabrałbym się za ich wymianę, niestety nie wiem jakie elementy odpowiadają za tę niedoskonałość w UR, nawet nie wiem jakie zjawisko wykorzystuje on do wykrywania ruchów głowy (bo chyba nie działa tak samo jak TIR, nie wiem też, czy nie jest to problem samego układu sterującego, a wymiana tego byłaby raczej niemożliwa. Faktem jest że URG to urządzenie przestarzałe, pracujące z małą rozdzielczością osi, która powoduje drgania obrazu, te jednak kompletnie nie przeszkadzają, bo da się je wyeliminować w 100% ustawiając niewielki (2-3%) deadzone dla osi oraz około 10% wygładzania osi (smoothing). Przeskoku w prawo w moim egzemplarzu nie udało się wyeliminować w 100% pomimo wypróbowania ogromnej liczby ustawień, zmiany komputera, testów różnych gameportów i dziesiątek (bez przesady) prób kalibracji w Windows. Po prostu w różnych grach przeszkadza to bardziej w innych mniej. Zależy to od płynności działania samej gry, ale też od tego czym i jak latamy (latając myśliwcem bez przerwy rozglądamy się dookoła, latając rekreacyjnie, na dodatek samolotem, który ma ograniczoną widoczność do tyłu nie kręcimy już głową tak bardzo, jednak nieliniowość i tak przeszkadza, bo ta strefa przeskoku znajduje się zawsze w przedniej półsferze, a tam się patrzy dość często. Swoją drogą mogę sobie wyobrazić frustrację ludzi, którzy to urządzenie kupili wtedy, kiedy pojawiło się na rynku z myślą wykorzystania go do tego, do czego pierwotnie było przeznaczone, czyli do sterowania w grach, bez użycia żadnego dodatkowego softu wygładzającego charakterystykę pracy typu Nview. Musieli się srodze zawieść.

Muszę dodać, że do dzisiaj nie rozumiem dobrze do czego służą w Nview Config parametry K1, K2, K3, czy Treshold (wiem tylko że służy on do określenia kiedy ma być używany jeden ze wspomnianych parametrów K, ale jak się to wszystko przekłada na pracę urządzenia to nie mam pojęcia, i testowane wartości określałem losowo, nigdy też nie zaobserwowałem jakie dokładnie zmiany powodują. Nview Config to program przeładowany opcjami opisanymi dość enigmatycznie (jak pogrzebiemy w bardziej zaawansowanych zakładkach, to naprawdę jest tam tego dużo, część zdaje się wpływać na siebie wzajemnie). Być może istnieją ustawienia, przy których i mój Gear działałby bez zarzutu, chociaż nie sądzę aby dało się całkowicie wyeliminować tak duży skok współrzędnych na poziomie hardware'u. Podsumowując, URG to TIR "dla ubogich" i pewnie kiedyś go na TIR zamienie, narazie powstrzymuje mnie cena (swoją drogą nie rozumiem dlaczego nikt nie produkuje konkurencyjnych urządzeń, technologia chyba aż taka kosmiczna to nie jest) i niepewność jak to wygląda z samym TIR (przeczytałem kiedyś na tym forum opinię użytkownika, który przesiadł się z URG na TIR i był tym drugim zawiedziony, narzekał na jego czułość na zmiany oświetlenia (fakt, URG jest na to kompletnie niewrażliwy) i kilka innych rzeczy. Nie ma jednak wątpliwości że rozglądanie HATem na joysticku, a rozglądanie URG to dwie różne bajki, i do tego pierwszego już nigdy nie wrócę pomimo niedoskonałości URG.


Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Kask Union Reality
« Odpowiedź #187 dnia: Września 30, 2007, 23:00:39 »
Tailor, przetestowałem Twoje ustawienia i przy okazji te podane powyżej przez 303_Hornet141, u mnie się nie sprawdziły, jednak doszedłem przy okazji do dwóch wniosków, które pozwoliły mi na poprawienie pracy URG, więc korzyści jednak odniosłem :-)
Po pierwsze, im większą ustawię wartość współczynnika prędkości osi, tym bardziej strefa przeskoku przesuwa mi sie do tyłu (przy moim ustawieniu na 1 przeskok następował w okolicy ramy owiewki w F-15 w Lockonie, po zmianie tego parametru na 1.2 przesunął sie mniej więcej na godzinę 9, efekt sam w sobie korzystny (ech gdyby się to dało przesunąć na 6 :-) ), ale zmianie tego parametru towarzyszy jednocześnie bardziej "nerwowa" praca Geara, jak dla mnie robi się po prostu zbyt czuły. Da się to ograniczyć parametrem "smoothing level" ale ustawienie go powyżej wartości 15 jest dla mnie nie do przyjęcia, bo widok nabiera zbyt dużego opóźnienia w stosunku do ruchów głową, zaczyna "pływać".

Po drugie, zauważyłem, że przeskok jest mniej dokuczliwy, jeśli odbiornik URG na monitorze nie stoi dokładnie prosto, ale jest przekręcony o mniej więcej 30 stopni tak, że jego lewa strona jest bliżej a prawa dalej od emitera. Myślę, że ogromne znaczenie mają również ustawienia w zakładce "dodatkowe ustawienia". Większą część z nich również modyfikuje na wyczucie, bo są kiepsko opisane  i wyjaśnione.

Anyway, sumując wszystko udało mi się dojść do bardzo dobrych dla mnie ustawień w Locku (nie idealnych, ale najlepszych, jakie do tej pory udało mi się osiągnąć). Wygląda to tak:


Odp: Kask Union Reality
« Odpowiedź #188 dnia: Października 01, 2007, 08:35:43 »
vowthyn - sprawdź PW
Wódka to śmierć, ale polski lotnik śmierci się nie boi...

tomr

  • Gość
Odp: Kask Union Reality
« Odpowiedź #189 dnia: Stycznia 14, 2008, 13:43:10 »
Cześć wszystkim

Właśnie stałem się "szczęśliwym" userem UR Gear i mam pytanie ( jeśli gdzieś już była odpowiedź to dobrowolnie poddam się karze   :003: ).

NewView - podobno emuluje TrackIRa. Zainstalowałem, skonfigurowałem hełm - w NewView jest widoczny ale ... ( wiem, że nie to forum ) w FSX, rFactor widoczny jest tylko jako joystick ( można zmapować osie ). Podczas używania FreeTracka+webcama ładnie emulował się TrackIR tzn. nic nie trzeba było ustawiać, żeby zmiany widoków zadziałały. Po prostu wchodziło sie do gry i wszystko ładnie działało.
Wiem - poniżej było opisywane użycie Nvtomouse - ale skoro jest to emulacja TrackIRa to po co ?

Albo czegoś nie rozumiem, albo coś mi umknęło....

HELP  :010:

tomr

  • Gość
Odp: Kask Union Reality
« Odpowiedź #190 dnia: Stycznia 19, 2008, 12:37:31 »
Witam ponownie

Po wielu bojach - przechodzę na FreeTrack'a

Jeśli ktoś jest zainteresowany UR Gear'em ( przerobionym):
http://www.il2forum.pl/index.php/topic,10042.0.html

Odp: Kask Union Reality
« Odpowiedź #191 dnia: Stycznia 19, 2008, 22:23:48 »
Wtam Panów i ewentualne Panie.
Próbowałem przebrnąć przez całość ale nie dałem rady. Odpowiedzcie mi po prostu:
1. Czy to jest dobre urządzenie?
2. Czy mając starawy komputer warto w to zainwestować?
3. Dlaczego w poprzednim wpisie Kolega napisał, że przechodzi na Freetracka? :008:

Odp: Kask Union Reality
« Odpowiedź #192 dnia: Stycznia 22, 2008, 19:21:27 »
Witam, dzisiaj zakupiłem UR Gear. Podłączam do karty muzycznej sprzęt, diody się nie świecą, więc wszystko dobrze. Niestety, gdy chce kalibrować urządzenie poprzez Windowsa i Kontrolery Gry nie wykrywa żadnego ruchu. Punkt rusza się we wszystkie strony tylko nie tam, gdzie powinien. Wie ktoś o co może chodzić ?

Odp: Kask Union Reality
« Odpowiedź #193 dnia: Stycznia 22, 2008, 23:02:13 »
Ja UR dodałem w panelu dodaj usuń sprzęt jako joy 4osiowy i 4 przyciskowy ( czy jakoś tam  :118: ) i po wgraniu samych sterowników wszystko powinno działać.  Na poprzednich stronach tego wątku jest wszystko opisane.

ps. mam UR do sprzedania --> w dziale kupię sprzedam....
Nieważne, ile zapierających dech w piersi akrobacji wykonasz - jeśli w decydującym momencie nie zestrzelisz wrogiego samolotu......będziesz martwy.

HL- EKG_Polbaj

Zed**

  • Gość
Odp: Kask Union Reality
« Odpowiedź #194 dnia: Lutego 02, 2008, 13:08:09 »
Witam czy posiada ktoś jeszcze schemat układu nadawczego tej płytki w kasku bo wszystkie linki do schematów u mnie nie działają, pewnie wygasły.
Jeśli kros posiada taki schemat to był bym wdzięczny za działający link lub podrzucenie mi na PW tego schematu.