Autor Wątek: lock-on i pamiec ram  (Przeczytany 5186 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

art.pl

  • Gość
lock-on i pamiec ram
« dnia: Października 25, 2004, 19:28:13 »
witam
mam  zamiar  zwiekszyc  pamiec  z  512   na  1024  DDR mb 400mhz
czy  zwiekszy  sie  znacznie konfort  gry
chodzi  mi  o  kampanie

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
lock-on i pamiec ram
« Odpowiedź #1 dnia: Października 25, 2004, 20:00:47 »
Z tego co wiem to rzutu na glebe nie bedzie, napewno przyspieszy Ci sie wczytywanie misji ale klateczki w gore mocno nie poleca. Ja eksperymentowalem na doomie 3 i sadze ze podobnie bedzie tutaj. Minimalnie przyspieszylo mi sie wczytywanie leveli ale sama gra kopa nie dostala wiec wrocilem do 2x256   :twisted:

Ale wiadomo od przybytku glowa nie boli jak mozesz sobie pozwolic na wydanie powiedzmy 400 zl to bierz :)
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

BG

  • Gość
lock-on i pamiec ram
« Odpowiedź #2 dnia: Października 25, 2004, 20:23:48 »
Moim zdaniem opłaca się bardziej kupić lepszy procesor lub karte graficzną.Różnica będzie niewielka(można zmienić jakość tekstur z medium na high).Ja mam Redeona 9800, athlona 2800, i lock-on chodzi mi medium.Zresztą nie wiem jaki trzeba mieć komputer żeby lock-on poszedł na full detalach.

meryphillia

  • Gość
lock-on i pamiec ram
« Odpowiedź #3 dnia: Października 25, 2004, 20:38:09 »
Dla mnie wymagania LockOna są szokujące. Mam Athlona 2.5 1GB RAM i karte WinfastA350XT TDH (GeForce5900XT), czyli nie taki kiepski sprzęt :) i mając praktycznie wszystko na high w trakcie co większej rozwałki predkość spada do 1-4FPS :( Natomias wDoomie3 też na high ustawieniach (bez wygładzania) spada do 5-10. Ten LockOn to prawdziwy potwór :)

swier

  • Gość
lock-on i pamiec ram
« Odpowiedź #4 dnia: Października 25, 2004, 21:23:46 »
hej
no racja ze chyba bardziej sie opłaca wsadzić kaske w karte albo procka. Zwłaszcza Art że pytasz o kampanie - tam chodzi przecież o generowanie dużej ilości efektów które są bardzo zasobożerne i przeliczanie ruchu/interakcji dużej ilości obiektów w powietrzu i na ziemi. A za to nie jest przeciez odpowiedzialny RAM tylko własnie karta i procek

Ale swoją drogą w locku trzeba pomanipulowac ustawieniami.
u mnie => athlon 2Ghz, GF4 Ti 4200, 512 RAM, idzie nie najgorzej, ale było parę wyrzeczeń ... nie mam drzewek i lusterek, woda na medium  :?

najbardziej drzewek żałuje bo zupełnie zmieniają świat locka. ale nie ma bola - z drzewkami nie pociągnie bez zacięć   :567:

art.pl

  • Gość
lock-on i pamiec ram
« Odpowiedź #5 dnia: Października 25, 2004, 21:31:43 »
bardziej  mnie interesuje
czy  w trakcie  gry  nie  ma  zbyt  czestego  doczytywania  z twardziela  jak  to  ma  miejsce  przy  512  w  kampani  jest  to  dosc  czeste  zjawisko
a  co  do  procka  to  mam bartka 2500
i grafe radka 9700

swier

  • Gość
lock-on i pamiec ram
« Odpowiedź #6 dnia: Października 25, 2004, 21:37:18 »
hmmm mam 512 jak pisałem i mi jakoś specjalnie nic nie doczytuje  :shock:

nie zauważyłem tego w każdym razie, a to znaczy że mi to nie przeszkadza, a to znaczy że tego jest mało albo w ogóle  :)

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
lock-on i pamiec ram
« Odpowiedź #7 dnia: Października 25, 2004, 22:27:46 »
Moim skromnym zdaniem na dzien dzisiejszy nawet pentek 4.4 GHz za dobrze nie bedzie wspolpracowal z ta gra. Ona ma upierdliwy silnik co jest przyczyna tak niskiej ilosci klatek ale co gorsza wystepuja w nim skoki  np. z 30 na 4 fpsy - brak jej stabilnosci ze tak to okresle. Ja osobiscie poszedlem na kompromis zjechalem z wymaganiami i da sie pomykac w 1280x1024 w 32bitach z AA x2 i Anizo x2. Jedyna nadzieja dla tej gry jest wedlug mnie A64 w ktorym nie liczy sie nowa architektura ale z racji tego ze ma wbudowany kontroler pamieci w jadra jej przepustowosc jest tak srednio 3 razy wieksza niz w przypadku dzisiejszych gratow.

Sam latam na Bartoniku 2GHz (10x200), 2x256 w dualku mb, Asusie 9800XT
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Re: lock-on i pamiec ram
« Odpowiedź #8 dnia: Października 25, 2004, 23:55:58 »
Cytat: art.pl
witam
mam  zamiar  zwiekszyc  pamiec  z  512   na  1024  DDR mb 400mhz
czy  zwiekszy  sie  znacznie konfort  gry
chodzi  mi  o  kampanie

Możesz też podejść przyszłościowo: 1Gb/ 400Mhz wejdzie właściwie do każdej nowej płyty, zadziała z każdym nowym 32bitowym prockiem a i do 64bitowego też pewnie da się upchnąć.
Leszek

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
lock-on i pamiec ram
« Odpowiedź #9 dnia: Października 26, 2004, 00:03:18 »
Prawie sie zgadzam, jednak dla A64 lepiej kupic mocniejsze pamieci np. 466 z racji tego ze w procach mnoznik w gore jest zablokowany a w dol odblokowany (glownie dla technologii  Cool‘n’Quiet czyli to co w laptopie tylko inna nazwa) stad ewentualne podnoszenie wydajnosci odbywa sie przez podnoszenie magistrali a to kopa daje :) Chyba ze ktos zaklada ze nigdy nie bedzie tego robil wiec spoko. A z 2x 512 mb na Nforcie2 potrafia byc problemy ze stabilnoscia. Nie mowie ze w kazdej plycie i w kazdym przypadku ale ogolnie chipset Nvidii nie radzi sobie z obsluga dwoch kosci, szczegolnie CL3 wiec trzeba isc na kompromis (przynajmniej do tego sie przyznala NV)albo zyskuje sie na ilosci ramu i ma sie wolniejszy transfer albo mamy mniej ale wydajniej.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline martin

  • *
  • Szpieg z krainy jaszczompów
lock-on i pamiec ram
« Odpowiedź #10 dnia: Października 26, 2004, 10:10:35 »
Cześć
Cytuj
Jedyna nadzieja dla tej gry jest wedlug mnie A64


Jeśli masz na myśli Athlona 64 to cię Mazaczku trochę zawiodę.
3000+ 64 512 DDR 400 + Radek 9550 w traku F15 ekstrim chodzi w zakresie od 15-30 klatek z ukierunkowniem na te niżesze wartości, ustawienia medium, kokpit bez lusterek i refleksów :(

Martin
Sundowner:U nas jest w czym wybierać - do każdej roboty odpowiednie narzędzia.
Schmeisser: U nas się wysyła 1000 MiGów, mogą być puste.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
lock-on i pamiec ram
« Odpowiedź #11 dnia: Października 26, 2004, 10:48:20 »
Tak tylko ze u Ciebie moze jeszcze grafa hamowac, oczywiscie z tym A64 moge sie mylic (jednak wydaje mi sie ze to jedyna alternatywa) ale gdybym adoptowal taki zestawik na Abicie KV8Pro albo DFI NF3 250GB to juz bym postaral sie o to zeby poczuc moc  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:. Niemniej wiem jaki jest LO. Ta gra zabija raczej wszystko co jest dostepne na rynku :)
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline martin

  • *
  • Szpieg z krainy jaszczompów
lock-on i pamiec ram
« Odpowiedź #12 dnia: Października 26, 2004, 11:46:10 »
Jeśli chodzi o wydajnośc obliczeń na 32bitach to sprzęt ten odpowiadza zwykłemu bartonomi 2500+ puszczonemu na 10*240 na dual DDR
Postaram się pożyczyć Radka 9800XT i zobaczymy co to pomoże ?
Choć w cuda nie wierzę ? Może jaby LockOn-a przekompilowali na 64 Bit to kto wie ?

Ja wybrałem A64 ze względów przyszłościowych no i linux-a. Z gadzam się z tobą że to przyszłość, szczególnie że kosztowało mnie z 300 zł drożej niż A3200+

Martin
Sundowner:U nas jest w czym wybierać - do każdej roboty odpowiednie narzędzia.
Schmeisser: U nas się wysyła 1000 MiGów, mogą być puste.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
lock-on i pamiec ram
« Odpowiedź #13 dnia: Października 26, 2004, 12:12:14 »
W kompach ciezko mowic o rozwiazaniach przyszlosciowych, nawet przy A64 bo S754 juz starawy ale narescie stal sie dostepny dla zwyklego czlowieczka a S939 o wiele wydajniejszy ale drozszy i juz na PCI-E. Tak mozna bez konca :D

Gdyby LO byl pod A64 pisany to napewno by szybciej chodzil ale z drugiej strony pewnie tak by go podrasowali ze nawet ten procek by sie udlawil. Zobaczymy jak wyjdzie jakas giera na A64 juz Atari taka robi, tylko ze tytulu nie pamietam  :?
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

lock-on i pamiec ram
« Odpowiedź #14 dnia: Października 26, 2004, 17:11:27 »
Cytat: martin
... Ja wybrałem A64 ze względów przyszłościowych no i linux-a. ....

No właśnie, czy A64 z 32bitowym Systemem Operacyjnym ma szansę pociągnąć 32bitowy kod gry, na Radku X800 PRO PCI-Express ?
Leszek