W początkowej fazie odpalenia fotela następuje przyciągnięcie nóg pilota do fotela - za pomocą bardzo solidnie wyglądających pasków - widać je na zdjęciach kokpitu zrobionych przez Red. Yoyo - czy przed lotem sie jakos reguluje taki fotel do konkretnego pilota? Ile wogóle trwa 'przypięcie' sie do MiG'a ?
Podpięcie pilota w Mig-u jest bardzo proste: NAZ (jedno uszko), ramina, biodra, maska do aparatu tlenowego, pepeki (strój przeciwprzeciażeniowy) do króćca, radio i po wszystkim. Później tylko wyregulować wysokość fotela, elektrycznie, a jakże, nie tylko u imperialistów to jest, dociągnąć pasy biodrowe, barkowe są bezwładnościowe z możliwością blokowania. Jeszcze szybciej podpina się fotele z indywidualną uprzężą pilota, każdy ma swoją po wejściu wpina tylko specjalne zamki w swoją uprząż. Używane są dwa systemy ze wzgledu na to, że po remontach dostrczane były dwie wersje spadochronu.
Proces katapultowania przebiega mniej więcej tak:
- "uszy";
- pasy barkowe przyciągane są z siłą 100 kg;
- pasy biodrowe 200 kg (niezła laseczka musiała by usiaść na kolana);
- łokcie zgarniają specjalne "zgarniaki";
- podkolanie podbijane jest w górę i pasy dociągają nogę do fotela (bardzo fajnie pokazuje się to dziewczynom w samolocie, jeśli tylko chcą, z prawie zawsze chcą

;
- i cały pakunek rusza w górę;
dodatkowo przy większych prędkosciach wysuwa sie deflektor chroniący twarz i kaltkę piersiową przed naporem powietrza. Po ustabilizowanoiu ruchu fotela pironaboje odcinają co niepotrzene, otwiera się sapdochron i w tym momencie pilot zazwyczaj odzyskuje przytomność.