YF23 jak koledzy zauważyli był zdecydownie lepszy i zdecydownie droższy... i zdecydowanie mniej dopracowany, co pociągnęło by za sobą jeszcze większy wrost kosztów. Prawda...PIĘKNY SAMOLOT...

i doskonały w swojej formie...
Natomiast działko było wymagane w kontrakcie. A szczególnego znaczenia nabiera teraz kiedy trzeba oddać strzał ostrzegawczy. Rozwijanie nowego typu działka to znów kolejne koszty, a nie zapominajmy , że Raptor cały czas boryka się z tym problemem. W tym tkwi również problem jego oprogramowania....kasa, kasa kasa... Możliwe jest że zastosują działko Rainnmetala 27mm które wygrało przetarg dla JSF. Jest to konstrukcja jednolufowa, rewolwerowa(z obracającym sie bębnem a kiloma komorami). Jak twierdzą niemcy, po przeprowadzenie długich badań, dzałka wielolufowe są o wiele mniej skuteczne. Poza tym po co Raptorowi lepsze dzałko?
Raptor jest rewelacją..., przede wszystki ze względu na ultrazaawansowany system walki radiolelktronicznej. Zauwżcie , że zrezygnowano całkowicie z urządzeń optoelektronicznych. F/A22 jest tak skonstruowany, że w przyszłości planuje się zastosowanie szerokopasmowych anten kompleksu WRE, które poza całą gamą przeróżnych "magicznych" możliwości mają mieć możliwość atakowania celów wiązką mikrofalową dużej mocy. Z ostatnich doniesień wynika, że Amerykanie 3krotnie użyli w Iraku bomb elektronicznych!!!, choć oficjalne źródła milczą. System WRE Raptora jest tak zawansowany, że nawet sobie nie zdajemy sprawy z jego obecnych możliwości, a co dopiero z planowanych. Z ciekawostek, w ostatnim wypadku kiedy zawiódł FBW, samolot wpadł w oscylacje i osiągnął (uwaga!!!!) przeciążenie ok +10 /-11.
pozdrawiam
pawel
[ Dodano: Pon 18 Lip, 2005 23:25 ]...przepraszam zaszła pomłka...
do wypadku nie doszło, zaś pilot wyrównał lot. Sytuacja była spowodowana wyjściem w ślad aerodynamiczny towarzyszącega mu Viper. Co ciekawe nie wykryto uszkodzeń struktury płatowca.
pozd
p.