Autor Wątek: Raptor  (Przeczytany 33316 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Raptor
« Odpowiedź #30 dnia: Lipca 22, 2005, 23:05:03 »
No to też zależy.Zgaduję tak sobie,że radar Bars wykryłby Raptora z odległości powiedzmy 30km czyli już po ptokach,ale termonamiernikiem (tym nowym z SU-30 i Su-27SM) z odległości 50 km z przedniej polsfery.Zakładamy,że jeszcze nie ma rakiet z napedem pulsacyjnym,tzn są ale w testach.
Tylko teraz pytanie co może przeciwstawic sie mu w najblizszym czasie?
Su-30MKI plus izraelski Phalcon (AWACS) plus dobra taktyka.Więcej narazie nic na swiecie (zła strona mocy :mrgreen: ) bo nawet Su-27SM/Su-35 bez dobrego AWACS'a niestety wysiada.
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

pawel

  • Gość
Raptor
« Odpowiedź #31 dnia: Lipca 22, 2005, 23:48:47 »
Zgadza się. Jak twierdzi gen Gotowała: informacja i ogląd sytuacji to najpotężniejsza broń. To właśnie była cudowna broń aliantów w operacji Iraqi Freedom.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Raptor
« Odpowiedź #32 dnia: Września 03, 2005, 16:55:39 »
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline WilkzPolski

  • *
  • Dudek Optic
Raptor
« Odpowiedź #33 dnia: Września 05, 2005, 17:10:23 »
Trochę nie kapuję. Mają problemy ze sterowaniem, a tu zdjęcia z produkcji w zaawansowanym stanie. Znaczy przewidują, że podczas testów sterowania spadnie więcej prototypów niż wcześniej zakładano ;)
Wiem, że problem tkwi w programie odpowiedzialnym za sterowanie, a oni montują samoloty z myślą, że uda im się rozwiązać. Tylko czemu są aż tak pewni, że im to się uda?? To kuszenie losu.
A może już wszystko co stwarzało problemy, zostało już rozwiązane, a ja nie wiem?

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Raptor
« Odpowiedź #34 dnia: Września 05, 2005, 17:51:58 »
Praktycznie wszystkie problemy jakie do tej pory się objawiały zostały do maja tego roku rozwiazane. Teraz uzbrajaja pierwsze skrzydło tych samolotów, w wypadku kolejnych problemów beda je rozwiązywac na bierząco. W sumie dobrze, bo Raptor jest w dużo bardziej zaawansowanym stadium niż Eurofighter Typhoon temu nadal awionika się wiesza i nie przeprowadzono prób z docelowym uzbrojeniem (bo go jeszcze nie ma).

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Raptor
« Odpowiedź #35 dnia: Września 05, 2005, 19:06:39 »
Cytat: WilkzPolski
Tylko czemu są aż tak pewni, że im to się uda?? To kuszenie losu.


Przy wpompowaniu takiej ilości gotówki w projekt nie mogą inaczej myśleć poza tym pewnych rzeczy nawet najlepsza symulacja nie rozwiąże tylko praktyka czyli testy :)
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline lancer

  • *
  • ka-boom!
Raptor
« Odpowiedź #36 dnia: Września 07, 2005, 03:40:49 »
.... ale oszczednosci widac na kazym kroku. Maszyna niby HighTech, ale rasowej drabinki ala A-10 to sie nie dorobili, jeno jakas prowizorka :mrgreen:

Panowie, jesteście oficerami Armii Stanów Zjednoczonych. Oficerowie żadnej innej armii na świecie nie mogą tego o sobie powiedzieć. Zastanówcie się nad tym!

Sufler

  • Gość
Raptor
« Odpowiedź #37 dnia: Września 07, 2005, 10:14:26 »
ostatnia wiadomosc z usaf - nastepne 2 raptory zostaly dostarczone do bazy w virginii

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Raptor
« Odpowiedź #38 dnia: Października 23, 2005, 15:45:12 »
Niespotykany widok.Raptor od tyłu;




oraz jego komora uzbrojenia;

"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline WilkzPolski

  • *
  • Dudek Optic
Raptor
« Odpowiedź #39 dnia: Października 23, 2005, 16:36:50 »
Biedna ta komora. Jak dla mnie to Rafale jest ciekawszą konstrukcją i lepiej uzbrojoną. Taki raptor pasował by bardziej do atakowania konkretnych celów powietrznych, gdzie trzeba by, np. lecąc nizauważonym zniszczyć jakiś samolot transportowy, ew. inne samoloty o określonej liczbie (bez niespodzianek typu 3 Migów-29 nadlatujących zza gór). Do bezpośredniego ataku według mnie najlepszym rozwiązaniem ciągle pozostaje orzeł. Jest bardziej ekonomiczny. Para eFów-15 może strącić więcej "ptactwa" niż para raptorów, co pokazuje komora. To oczywiście moja uwaga i czekam na jakiekolwiek veto co do mojego zdania. ;)

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Raptor
« Odpowiedź #40 dnia: Października 23, 2005, 16:39:33 »
Dodam,że po drugiej stronie komory mieszczą się jeszcze kolejne 3 sztuki Amraama,plus w komorach bocznych Aim-9X 2szt (4szt?) plus ewentualne podwieszenia zewnętrzne,które jak wiadomo pogarszają własności Stealth.
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline WilkzPolski

  • *
  • Dudek Optic
Raptor
« Odpowiedź #41 dnia: Października 23, 2005, 16:57:15 »
Czyli ta czerwona skrzynka nie przeszkadza, tak?? (i tak Rafale jest moim faworytem wśród konstrukcji zachodnich). Jeszcze jedno pytanie. Jaką Raptor dawałby oszczędność w porównaniu do F-15?? tzn. stosunek poboru paliwa do zasięgu. Co wogóle popchnęło rząd Ameryki do opracowania nowej konstrukcji? Przecież F-15 jest genialną konstrukcją do dalszych modernizacji.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Raptor
« Odpowiedź #42 dnia: Października 23, 2005, 17:02:35 »
Cytat: WilkzPolski
Czyli ta czerwona skrzynka nie przeszkadza, tak??


Tak.Akurat sobie tam podwiesili Coca-Cole bo mieli dużo testów,ale normalnie tam wchodzą kolejne "podarki".


Cytat: WilkzPolski
Co wogóle popchnęło rząd Ameryki do opracowania nowej konstrukcji?


Może "Zimna Wojna" Taka już strategia USA,że chłopcy nie walczą bez totalnej dominacji w powietrzu,a taką dominację ma zapewnić właśnie Raptor.Na dzień dzisiejszy wystarczyłby Orzeł.Ale skąd wtedy mieli wiedzieć,że się "czerwona zaraza" sypnie? a jak już wydali parę miliardów $ to trzeba było konstrukcję dokończyć.
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Raptor
« Odpowiedź #43 dnia: Października 23, 2005, 17:05:45 »
Cytat: WilkzPolski
Czyli ta czerwona skrzynka nie przeszkadza, tak??
Ta skrzynka mieści aparaturę badawczą wykorzystywana w lotach próbnych.

Cytat: WilkzPolski
(i tak Rafale jest moim faworytem wśród konstrukcji zachodnich).
Nie ta klasa samolotu... Rafale to taki Hornet, tylko, że żwawszy.


Cytat: WilkzPolski
Jeszcze jedno pytanie. Jaką Raptor dawałby oszczędność w porównaniu do F-15?? tzn. stosunek poboru paliwa do zasięgu. Co wogóle popchnęło rząd Ameryki do opracowania nowej konstrukcji? Przecież F-15 jest genialną konstrukcją do dalszych modernizacji.
F-15 nie ma możliwości Stealth, a F/A-22 jest doskonalszy aerodynamicznie i od razu przystosowany do nowszych technologii, więc nie potrzeba kosztownych zmian w płatowcu by np zamontowac radar boczny. Oszczednośc na paliwie to podobno jakieś 15% z tym, że Raptor może w tej chwili leciec z prędkoscią naddźwiekową bez używania dopalacza, czego Orzeł nadal nie potrafi (chyba, żeby zamontowac najnowsze silniki, które swoja drogą podobno maja byc niedługo montowane na orłach Gwardii Narodowej stanu Alaska (oni zawsze pierwsi dostają takie zabawki - np radary z antenami AESA)

tomek1988

  • Gość
Raptor
« Odpowiedź #44 dnia: Października 23, 2005, 22:23:49 »
Cytat: Kusch
A jak już wydali parę miliardów $ to trzeba było konstrukcję dokończyć.

Z USA różnie bywa... W Commanche'a władowali trochę kasy, a i tak go uśmiercili.