Autor Wątek: [1.1x, FC] Wspólne latanie on-line cz. II  (Przeczytany 171708 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

McHaron

  • Gość
Odp: [1.1x, FC] Wspólne latanie on-line cz. II
« Odpowiedź #90 dnia: Września 30, 2005, 16:22:51 »
Cytat: funny_man
W ogole ktos wie tutaj do czego sluzy router?


Mocne słowa jak na dziewięciolatkę...

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: [1.1x, FC] Wspólne latanie on-line cz. II
« Odpowiedź #91 dnia: Września 30, 2005, 16:42:38 »
Cytat: funny_man
Poza tym kiedy ktos hostuje gre(z takim laczem i chce zeby zagralo w miare duzo osob) nie powinien uzywac zadnych komunikatorow a'la wentylek albo TS! Macie pojecie ile procent lacza wam to zjada?


Bez przesady, na Neo+ spokojnie się FB hostowało a na SDI starego Sturmovika. CS jeszcze nie był taki zły, popatrz na wymagania BF2 [;

Co do TSa to wiem jedynie tyle że potrzebował więcej pasma niż wentyl, mówię o starych wersjach bo nowymi sie nie bawiłem. A wentyl jest bardziej wyrozumiały:

Wentyl w zależności od wybranej jakości dźwięku będzie potrzebował większego łącza. Podane wartości dotyczą ustawień domyślnych czyli kodek GSM 6.10 w 11KHz. Przy takich ustawieniach potrzeba 3kb/s dla każdego aktywnego stream'a czyli dla usera.



4 osoby na serwerze i wszystkie w tym samym pokoju. Jedna z nich mówi:

= 3kb/s wyjście danych (do serwera)
= 9kb/s wejście danych (z serwera do ludzi)

4 osoby na serwerze i wszystkie w tym samym pokoju. Dwie z nich mówią:

= 6kb/s wyjście danych (do serwera)
= 18kb/s wejście danych (z serwera do ludzi)

Teraz w wolnej chwili przeliczcie przez ilość osób która siedzi na wentylu u mnie i doceńcie, pomimo faktu że czasami ping wyższy jest ;] hyhyhyhy :mrgreen:
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline martin

  • *
  • Szpieg z krainy jaszczompów
Odp: [1.1x, FC] Wspólne latanie on-line cz. II
« Odpowiedź #92 dnia: Września 30, 2005, 16:59:09 »
Cytat: KosiMazaki


Teraz w wolnej chwili przeliczcie przez ilość osób która siedzi na wentylu u mnie i doceńcie, pomimo faktu że czasami ping wyższy jest ;] hyhyhyhy :mrgreen:


A mnie się marzy, że wreszcie operatorzy zaczną wdrażać routing multicastów :D

martin
Sundowner:U nas jest w czym wybierać - do każdej roboty odpowiednie narzędzia.
Schmeisser: U nas się wysyła 1000 MiGów, mogą być puste.

funny_man

  • Gość
Odp: [1.1x, FC] Wspólne latanie on-line cz. II
« Odpowiedź #93 dnia: Września 30, 2005, 20:29:53 »
Cytat: qrdl
Funny nie obraź się, ale wydaj mi się, że mijasz się z problemem. Ja nie piszę, że te łącze jest super, hiper. Ja tylko pytam się dlaczego SERWER WYWALA graczy a nie np. podnoszą się pingi i powstają lagi. Problem wywalania nie jest SYGNALIZOWANY skokiem pingów, albo nasileniem lagów.


Okej, nikt sie nie obraza tylko probujemy cos wyjasnic. Ja uwazam ze na tym laczu hostowanie 6 do 7 osob to niezly wynik jak na wspolczense gry w trybie multi! Nie siedze w temacie lockon'a tak jak niegdys w cs'ie i nie znam jego kodu multi. Wiem ze porownywanie hostowania Iła do hostowania locka jest chyba nienajtrafniejsze. Wystarczy spojrzec na wymagania a co za tym idzie zlozonosc gry i jej szczegolowowsc(nie mowie tu o grafice ani dzwieku tylko o fizyce, algorytmach itp.) Przeciez jesli serwer ma wiecej pracy to i wiecej danych musi przeslac do uzytkownikow. Kiedys w multi przesylalo sie 10 wspolrzednych z 30 zmiennych i tu sie konczyl upload by serwer. Teraz tak nie jest. Ma ktos jakies informacje o kodzie multiplayer'a w locku 1.1? W 1.02 bylo widac wyrazna zmiane pingow na wyrzsze po przekroczeniu pewnej ilosci uzytkownikow. Poza tym moze warto byloby pogrzebac w ustawieniach pliku config.lua a dokladniej w tych opcjach:

    gameTimeout = 10;
    pingPeriod = 1;
    maxPacketSize = 500;
    idleTimeout = 120;[/list:u]

    Moznaby rowniez sprobowac podlaczac klientow na ustawieniu:

      ["Modem 56.6K"] = {
            downstream = 5000;
            upstream = 3000;[/list:u]

      Ktore ewentualnie mozna lekko zmodyfikowac(mysle o podniesieniu wartosci upstream bo to moze tylko pomoc). Nie wiem oczywiscie czy 5kb/s otrzymywanych informacji od serwera wystarczy aby w miare komfortowo latac, ale nigdy nie jest to 16 ktore wykorzystuje ustawienie 128/128.


Cytat: McHaron
Mocne słowa jak na dziewięciolatkę...


Tego nie rozumie :|

I jak wiesz to napisz mi prosze w czym i jak pomaga router na neostradzie kiedy podlaczony jest do niej tylko jeden komputer na ktorym hostowany jest lock?

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: [1.1x, FC] Wspólne latanie on-line cz. II
« Odpowiedź #94 dnia: Września 30, 2005, 22:50:27 »
@funny

Hostowanie jest hostowaniem, nie ma znaczenia czy to IL2 czy FC bo w jednej i drugiej grze trzeba swoje przesłać i odebrać i nikt tego nie neguje. Nie podoba Nam się tylko to że w większości przypadków z którymi sie spotkałem przy graniu i hostowaniu w różnych grach to fakt że jak łącze nie wyrabia to pierwsza objawą są wysokie pingi i timeouty. natomiast w FC masz ping 60 i nagle 6 osób dostaje kopniaka bez żadnego ostrzeżenia. Te wartości które podałeś były zmieniane, Qrdl o tym pisał, ale nic to nie dawało i kopało tak samo.

O routerze każdy może sobie sam przeczytać ale na mój cieńki rozumek to nic innego jak "rozgałęziacz połączenia i nic więcej. Ale wydaje mi się że jak się źle go skonfiguruje to może pogorszyć jakość połączenia. Głowy za to nie oddam bo to nie moja działka i z siecią niewiele mam wspólnego...

Teraz przejdę do dzisiejszego latania. Było całkiem przyjemnie i o dziwo nie było wykopania wszystkich przy 8 graczach (szkoda że nie wpadły jeszcze z 2 osoby). Serwer był postawiony na 10 osób, w trayu nic nie chodziło. Jedyną zmiana jaką poczyniłem to wyedytowałem plik "config.lua" (...LockOn\Config\network\) i wpisałem swoje wartości:
Cytuj

   };
   ["xDSL 2048/1024 Kbit/s"] = {
      downstream = 512000;
      upstream = 64000;
   };


...czyli 2048/1024 stąd mogły być tak wysokie pingi u mnie (średnio po 100) a druga przyczyna to fakt że dzisiaj piątek i ponad 2000 abonentów dorwało się do neta. Możliwe że było to tez spowodowane mała ilością RAMu jak na serwer LO aczkolwiek nie było swapowania. Powiem szczerze że wręcz jestem zdziwiony i zaskoczony bo myślałem że będzie gorzej.

Wnioski wyciągnijcie sami, mam tylko nadzieję że tez sie podobało :)

PS. Następnym razem o ile do niego dojdzie sprawdzimy 1024/128 :)
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

McHaron

  • Gość
Odp: [1.1x, FC] Wspólne latanie on-line cz. II
« Odpowiedź #95 dnia: Października 01, 2005, 00:01:43 »
Może jutro :) ... o ile nie będzie grupowego resetowania CUN.

funny_man

  • Gość
Odp: [1.1x, FC] Wspólne latanie on-line cz. II
« Odpowiedź #96 dnia: Października 01, 2005, 10:31:59 »
Cytat: KosiMazaki
czyli 2048/1024 stąd mogły być tak wysokie pingi u mnie (średnio po 100)


Przepraszam ale nie wiem jakie masz lacze? Takie jak napisales w pliku locka?Bo jesli masz na wyjsciu 1024 naprawde to mozesz uciagnac generalnie 4x256 a to oznacza ze skoro przy 256 uploadu moze grac jakies 6 osob to u Ciebie wiele wiecej! Chyba ze chodzi tylko o ustawienia locka to co innego. Poza tym pragne stwierdzic ze pingi nie zaleza tylko od SZYBKOSCI lacza ale przede wszystkim od jego jakosci(oczywiscie mowa to o momencie kiedy nie jest przekroczony maksymalny upstream i downstream na laczu).


Cytat: KosiMazaki
"rozgałęziacz połączenia i nic więcej. Ale wydaje mi się że jak się źle go skonfiguruje to może pogorszyć jakość połączenia. Głowy za to nie oddam bo to nie moja działka i z siecią niewiele mam wspólnego...



Mniejsza o definicje routera...w kazdym razie sluszenie zauwazyles ze moze on jedynie pogorszyc cala sprawe, ale na pewno nie moze w niczym pomoc(juz o tym pisalem) ja jestem z routerami, switchami i innym szajsem sieciowym na bierzaco ze wzgledu na zainteresowania jak i kierunek studiow.

P.S.
Jesli bede mogl to wejde na testy jakis innych serwerow albo ustawien, prosze tylko o jakis kontakt na gg.

McHaron

  • Gość
Odp: [1.1x, FC] Wspólne latanie on-line cz. II
« Odpowiedź #97 dnia: Października 01, 2005, 12:01:38 »
Cytat: funny_man
Mniejsza o definicje routera...w kazdym razie sluszenie zauwazyles ze moze on jedynie pogorszyc cala sprawe, ale na pewno nie moze w niczym pomoc(juz o tym pisalem) ja jestem z routerami, switchami i innym szajsem sieciowym na bierzaco ze wzgledu na zainteresowania jak i kierunek studiow.



Proszę Cię Funny, przestań już bić pianę... kiedy ja zaczynałem studia też uważałem, że wiem bardzo dużo o informatyce i że sam fakt, iż ją studiuję uprawnia mnie do twardych osądów, prawie werdyktów (bbbbuuuuhahahaha). Teraz jestem kilka lat po studiach, czynnie pracuje w tym zawodzie i wcale nie gonie się do zabierania tak mocnego głosu na tematy, które ze względu na swoją specyfikę i wykładnicze tempo przyrostu wiedzy bardzo szybko się rozwijają...

Tak na szybko, żeby skończyć jałową dyskusję o routerach.

Rozgałęziacz o którym pisał kochany Mazak, to nic innego jak zwykły HUB, jest on tylko rozgałęziaczem fizycznym, pozbawionym logicznych mechanizmów.

Trochę bardziej zaawansowanym rozgałęziaczem jest SWITCH (przełącznik, przełącza się między liniami - bardzo duże uproszczenie, ale wystarczy), poza fizycznymi rozgałęzianiem sieci pełni on również rolę separatora, ponieważ nie tylko rozgałęzia sygnał, ale kieruje go bezpośrednio do wybranego odbiorcy, tak by rozmawiające między sobą komputery nie "zagłuszały" się nawzajem "paczkami".

ROUTER, to jeszcze inne urządzenie, które ma za zadanie nie tyle rozgałęziać fizycznie sygnał, co logicznie go uporządkowywać, przetwarzać i kierować (lub nie - wbudowany firewall) dalej. Router nie tyle separuje od siebie poszczególne komputery, co poszczególne sieci. Przetwarzanie, o którym mówię to na przykład przesyłanie paczek zewnętrznych do odpowiedniego komputera wewnątrz sieci wewnętrznej z nierutowalnym adresem IP. Tak więc ROUTER, w przeciwieństwie do poprzednich urządzeń, wcale nie musi mieć kilku wejść, może mieć tylko jedno wejście i jedno wyjście, na przykład LAN/WAN (tak na prawdę oba porty są dwukierunkowe, to tylko umowne określenie)

ROUTER obrabia sygnał LOGICZNIE, a to, że przy okazji ma zintegrowany SWITCH z wieloma wyjściami, to tylko taka "komplikacja" i w zależności od balansu możliwości, nazywa się to ROUTER/SWITCH, lub tylko SWITCH, z możliwościami ROUTINGU.

ROUTERY o których my tu cały czas nawijamy, to są ROUTERY, które po stronie linii "WEJŚCIOWEJ" - umówmy nie ;) - mają MODEM xDSL.

Nie chodzi tutaj o to, że jest to ROUTER, tylko o to, że jego MODEM (ang. MOdulation/DEModulation) jest zazwyczaj urządzeniem o lepszej jakości niż MODEMY TPSA, dawane z NEOSTRADĄ. Poza tym MODEMY TPSA, są zazwyczaj modemami USB i są to modemy hardware/software, trzeba więc instalować sterowniki, których jakość i stabilność również jest pod znakiem zapytania. W przypadku ROUTERA wyposażonego w MODEM xDSL nie ma żadnego software'u na PC jest tylko Soft w routerze, o wiele bardziej efektywny, stabilny i niezależny od stabilności jakże przez nas ukochanej platformy Microsoft'u  :twisted:

Reasumując, chodzi nam o jakość urządzenia, MODEMU, nie sam ROUTER.

I jak jeszcze raz napiszesz tekst w stylu...

" ... W ogole ktos wie tutaj do czego sluzy router? ... "

To jak Boga Poważam, chociaż nie mam żadnych uprawnień admina, to wezmę kartkę, zbiorę podpisy (nawet od sąsiada), sklecę petycję i zacznę napastować Mazaka, aż w końcu albo mnie wywali z forum, albo Tobie da ostrzeżenie  :twisted: .

Na tym forum, z tego co wiem dzielimy się wiedzą i piętnujemy złą wiedzę (w celach jej oczyszczenia), ale nie piętnujemy niewiedzy, bo niewiedza jest rzeczą ludzką. :D

Nie gniewaj się wiec nam nie, ale zastanów się jak ubierasz w słowa swoje myśli.

REASUMUJĄC
Uważam, że skoro ludzie, którzy gryźli ten temat przed nami, wypowiedzieli się, iż pierwszą rzeczą jest podpięcie do xDSL przez dobry, markowy ROUTER, to jest to sprawa warta PRZYNAJMNIEJ sprawdzenia, aczkolwiek wszyscy zdajemy sobie sprawę, ze jedyne co w ten sposób możemy wywalczyć, to stabilniejsza praca przy 7 graczach, po prostu kopać będzie przy 8. :) (no chyba, że cud będzie i 8 też wytrzyma co pozwoli na loty 4 vs 4). Dlatego nikt nie będzie kupował specjalnie ROUTERA, Tracek go ma i trzeba to sprawdzić. AMEN!

qrdl

  • Gość
Odp: [1.1x, FC] Wspólne latanie on-line cz. II
« Odpowiedź #98 dnia: Października 01, 2005, 12:27:01 »
Dobra Panowie - ciach bajera, przypomina, że to temat o wspólnym lataniu, problemach, uwagach z tym związanych.
Problemem jest kopanie graczy przez LOFC w multi, kopanie bez ostrzeżenia, bez dużych pingów, bez lagów.... Proszę mi napisać jaka inna gra w ten sposób się zachowuje, bo ja to widzę to tak, że mógłbym sobie odpalić LOFC na SDI i dać 10 graczy, wówczas spodziewałbym się kosmicznych pingów, mega lagów i przede wszystkim problemów u mnie jako HOSTA, a nie pingów po 60-100, bez lagów i NAGLE kop dla połowy graczy, to normalne, tak, CS i inne nawalanki też tak się zachowują? LOFC zachowuje się delikatnie mówiąc osobliwie KOPIĄC bez ostrzeżenia przy pingach rzędu 60 i bez lagów. Przypominam, że zarówno LOFC jak i IL nie potrzebują pingów rzędu 20 do płynnej rozgrywki, to nie gierki typu FPP, w których jak jest 40, to wydaje się "hardkorowemu 16latkowi", że jest źle.

pozdrawiam,
qrdl

funny_man

  • Gość
Odp: [1.1x, FC] Wspólne latanie on-line cz. II
« Odpowiedź #99 dnia: Października 01, 2005, 12:57:11 »
Cytat: McHaron
I jak jeszcze raz napiszesz tekst w stylu...

" ... W ogole ktos wie tutaj do czego sluzy router? ... "

To jak Boga Poważam, chociaż nie mam żadnych uprawnień admina, to wezmę kartkę, zbiorę podpisy (nawet od sąsiada), sklecę petycję i zacznę napastować Mazaka, aż w końcu albo mnie wywali z forum, albo Tobie da ostrzeżenie



McHaron jak chcesz te glosy zbierac to mozesz liczyc tez na moj! Nikogo nie chcialem urazic piszac to zdanie. Jesli tak sie poczules to przepraszam. Moze bedziesz czul sie lepiej jak je wymarze, co? Mimo wszystko uwazam ze przy takim laczu jak neo ktore na wyjsciu ma 256 to nawet najlepszy router nic nie zmieni.


Cytat: qrdl
bo ja to widzę to tak, że mógłbym sobie odpalić LOFC na SDI i dać 10 graczy, wówczas spodziewałbym się kosmicznych pingów, mega lagów i przede wszystkim problemów u mnie jako HOSTA, a nie pingów po 60-100, bez lagów i NAGLE kop dla połowy graczy, to normalne, tak, CS i inne nawalanki też tak się zachowują?


Nie wiem jak zachowuja sie "inne nawalanki" ale w Cs'ie wszystko jest sprawa ustawien polaczenia zarowno configu serwera jak i configu poszegolnych graczy. Mozna poustawiac serwer tak ze bedzie kopal od jakiegos pinga, mozna ustawic ze przy pojawieniu sie lagow zacznie wywalac graczy, mozna w koncu ustawic tak ze efekt bedzie identyczny jak przy LoFC - gra sobie 6 graczy komfortowo, wchodzi siodmy ktory przypycha lacze i trach: 4 kolesi ni z tego ni z owego leci. Zebysmy sie dobrze zrozumieli... gre MOZNA tak ustawic ale oczywiscie nikt tego nie robi. W counter-strike'u jest bardzo duza mozliwosc manipulowania ustawieniami lacza(serwera jak i klienta) do tego stopnia ze mozna ograniczac ilosc pakietow przesylanych z i na serwer jak i z oraz od klienta. Nie wglebialem sie w pliki konfiguracyjne LO ale na pierwszy rzut oka nie ma zbyt duzej mozliwosci manipulowania wartosciami dotyczacymi wymiany danych klient-serwer i odwrotnie.

P.S.

Mam nadzieje ze tym tekstem nikogo nie urazam i ze moja wypowiedz nie bedzie odebrana jako werdykt na ten temat. Pragne podzielic sie jedynie wiedza z innymi uzytkownikami bo tak jak im zalezy mi na sprawnym dzialaniu LO.

McHaron

  • Gość
Odp: [1.1x, FC] Wspólne latanie on-line cz. II
« Odpowiedź #100 dnia: Października 01, 2005, 13:09:15 »
Dlatego uważam, ze cała sprawa jest wynikiem pójścia na łatwiznę ED! Gdyby im zależało, napisaliby serwer dedykowany pod lock'a. Ja skleciłem do nich list w tej sprawie, tylko celem uzyskania wyjaśnienia od techsupport, na razie zero odpowiedzi.

qrdl

  • Gość
Odp: [1.1x, FC] Wspólne latanie on-line cz. II
« Odpowiedź #101 dnia: Października 01, 2005, 13:12:16 »
Cytat: McHaron
skleciłem do nich list w tej sprawie, tylko celem uzyskania wyjaśnienia od techsupport, na razie zero odpowiedzi.


Dopisz ten list na forum lockon.ru!! KONIECZNIE
Jestem za pełną jawnością w naciskaniu ED, bo z zakulisowych rozmów NIC nie wyniknie...

pozdrawiam,
qrdl

McHaron

  • Gość
Odp: [1.1x, FC] Wspólne latanie on-line cz. II
« Odpowiedź #102 dnia: Października 01, 2005, 13:36:29 »
Jak mi odpowiedzą, zamieszczę odpowiedź.

Offline F. von Izabelin

  • *
  • Prawy człowiek lewicy
    • CMHQ Flying Circus
Odp: [1.1x, FC] Wspólne latanie on-line cz. II
« Odpowiedź #103 dnia: Października 01, 2005, 13:38:42 »
ktoś lata dzisiaj w Locka 1.02??
Chociaż kroczę Dolina Śmierci,
zła się nie uleknę...
bo lecę na 6 kaflach i się wznoszę...

kaa

  • Gość
Odp: [1.1x, FC] Wspólne latanie on-line cz. II
« Odpowiedź #104 dnia: Października 01, 2005, 14:47:15 »
Cytat: F. von Izabelin
ktoś lata dzisiaj w Locka 1.02??

:D