Skiny do Lock On można instalować nastepującymi sposobami:
1. Jeżeli skin jest spakowany i dostosowany do instalacji programami typu
LoMan lub
ModMan (o czym zwykle jest informacja podana przez twórcę skina) to instalujemy sobie taki program w komputerze i za pomocą opcji
Add-on Manager zainstujemy skin. W tej opcji skin zastąpi taki oryginalny skin jak to przewidział autor skina.
2. Jeżeli mamy sam skin, zwykle spakowany w celu zmniejszenia rozmiaru przy ściąganiu możemy go rozpakować i za pomocą polecenia kopiuj/wklej, wkleić do folderu:
Folder Lock On/Bazar/TempTextures, w tym przypadku zyskujemy możliwość zmiany miejsca gdzie skin zostanie wstawiony poprzez zmiane nazwy plików skina które np. przy MiG-29A wygladają tak:
MIG-29-PAINT-DEF-1-L i MIG-29-PAINT-DEF-1-R - zmieniając cyfrę 1 na np. 2,3,4 itd - zmieniamy miejsce wstawienia skina.
Skin rozpoznajemy po numerze w pliku MEInit (
Folder LO/ME/MEInit)
<Plane CLSID="{6BCCD081-F937-11d5-9190-00A0249B6F00}" Cannon="yes" EmptyWeight="11200" HumanCockpit="yes" MaxFuelWeight="3380" MaxHeight="18000" MaxSpeed="2448" MaxTakeOffWeight="19700" Name="MiG-29A" Rate="50" Shape="MiG-29" WingSpan="11.36" WorldID="2">
...
<ColorSchemes>
<ColorScheme CLSID="{2196f6e8-9800-4274-bcde-38611b0e9263}" ID="0" Name="AF Standard-1"/>
<ColorScheme CLSID="{29353c69-93f3-4352-9607-088d84652095}" ID="1" Name="AF Standard-2"/>
<ColorScheme CLSID="{fd246c9f-287e-4b02-a0cf-7736c2884bcb}" ID="2" Name="968th IAP Altenburg AB (Germany)"/>
<ColorScheme CLSID="{392966ae-dc75-4188-b256-8abb74f27a7a}" ID="3" Name="33th IAP Wittstock AB (Germany):"/>
<ColorScheme CLSID="{dc402ddf-2685-4ba0-8d0b-c0edbf142c24}" ID="7" Name="120 GvIAP #45 Domna AB"/>
<ColorScheme CLSID="{188954f8-83c4-432b-9f26-cc86ed0d5f4f}" ID="8" Name=""Swifts" Team #44 Kubinka AB"/>
<ColorScheme CLSID="{535cc955-3c4f-4ae2-9ab3-27f3e80b4987}" ID="9" Name="Demo paint scheme #999 MAPO"/>
<ColorScheme CLSID="{c0647fdc-34d6-468b-89ae-a15ed291008c}" ID="4" Name="AF Standard-1"/>
<ColorScheme CLSID="{639dae0b-a29e-454c-a1a3-a3bd57e5ae15}" ID="5" Name="AF Standard-2"/>
<ColorScheme CLSID="{d8a00e29-7163-42de-8686-8c38247a182a}" ID="6" Name="40th FW "Maestro" Vasilkov AB"/>
</ColorSchemes>Przy czym numer skinu to numer ID + 1 czyli ID="0" to MIG-29-PAINT-DEF-1-L (R), ID="1" to MIG-29-PAINT-DEF-2-L (R) itd.
Zasada to obowiązuje także przy innych samolotach.
Negatywnym efektem takiego wprowadzania jest to, że taki skin "pożera" wiecej zasobów kompa - bo jest nieskompresowany.
3. Można też samemu spakować pliki skinu za pomoca programu typu
LoMan lub
ModMan używając funkcji
Add-on Maker - dotyczy to również przepakowania skina skompresowanego tym programem w celu zmiany nazwy.
4. Ostatnim sposobem jest wstawienie skina bezpośrednio do pliku
Folder LO/Bazar/World/WorldTexturesBMP1.cdds (
WorldTexturesBMP2.cdds itp.) za pomocą programu
LoTextureTool - ale to polecam bardziej zaawansowanym "grzebaczom" bo można sobie nieodwracalnie (tzn. do reinstalacji gry) "namieszać".
Osobiście najbardziej polecam
sposób 3 ponieważ daje możliwość decyzji gdzie dany skin zostaje wrzucony, a jednocześnie powoduje kompresję plików skina.
PS. Programy LoMan czy ModMan są darmowe i dostępne np. tutaj:
http://www.checksix-fr.com/http://forum.combatace.com/index.php?automodule=downloads&showcat=14 (wymagana darmowa rejestracja)
Na tej drugiej stronce znajdziesz też inne skiny polskich maszyn w dziale LOMAC Aircraft Skins i LOMAC Aircraft Mods (
http://forum.combatace.com/index.php?s=1c8b54d4a5a0e43f4d53afe8d730255c&automodule=downloads)